Sphere met chr-70, subkast, center en satelliet

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

tjerkpolle
Berichten: 94
Lid geworden op: wo 08 jun 2011, 12:10

Re: Sphere met chr-70, subkast, center en satelliet

Bericht door tjerkpolle »

Nog maar een vraag:

ik ga ook aan een "ikea projekt" beginnen, alleen als ik de schalen tegen elkaar hou lijkt het geheel juist wel mooi bolvormig.
Ik vraag me dus af of ik die snijplank er tussen wel nodig heb?

Zie:


http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic.php?f=3&t=14131
tjerkpolle
Berichten: 94
Lid geworden op: wo 08 jun 2011, 12:10

Re: Sphere met chr-70, subkast, center en satelliet

Bericht door tjerkpolle »

Ben inmiddels al verder met het projekt. Welke vulling heb jij gebruikt voor de speakers als ik vragen mag en hoeveel heb je er van ingestopt?
ritger
Berichten: 43
Lid geworden op: do 24 feb 2011, 0:17
Locatie: Wageningen

Re: Sphere met chr-70, subkast, center en satelliet

Bericht door ritger »

Ik heb nog een paar condensatoren liggen (680uf 35V) zijn die te gebruiken? Zou precies genoeg zijn voor GHP van de chr-70 namelijk.
En als ik er nou 4 parallel schakel komt dat op ongeveer 170uf uit wat toevallig precies goed genoeg voor de tangbands in de bolletjes zou zijn :)

ik heb er een stuk of 15 dus het zou een mooie oplossing zijn!
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Sphere met chr-70, subkast, center en satelliet

Bericht door Henkjan »

ritger schreef:
... (680uf 35V) ...En als ik er nou 4 parallel schakel komt dat op ongeveer 170uf uit w
je bedoelt in serie...
ritger
Berichten: 43
Lid geworden op: do 24 feb 2011, 0:17
Locatie: Wageningen

Re: Sphere met chr-70, subkast, center en satelliet

Bericht door ritger »

Henkjan schreef:
ritger schreef:
... (680uf 35V) ...En als ik er nou 4 parallel schakel komt dat op ongeveer 170uf uit w
je bedoelt in serie...
Huh.. Bij in serie worden de weerstand toch bij elkaar opgeteld en dus groter? En bij parallel is de parallel is de vervangings weerstand toch kleiner.. Of ben ik nu zo in de war :?
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Sphere met chr-70, subkast, center en satelliet

Bericht door Henkjan »

ritger schreef:
Henkjan schreef:
ritger schreef:
... (680uf 35V) ...En als ik er nou 4 parallel schakel komt dat op ongeveer 170uf uit w
je bedoelt in serie...
Huh.. Bij in serie worden de weerstand toch bij elkaar opgeteld en dus groter? En bij parallel is de parallel is de vervangings weerstand toch kleiner..
bij weerstanden wel, bij condensatoren gaat t omgekeerd
ritger
Berichten: 43
Lid geworden op: do 24 feb 2011, 0:17
Locatie: Wageningen

Re: Sphere met chr-70, subkast, center en satelliet

Bericht door ritger »

Helaas hebben een paar kittens de woofer van de sub kapot gekrabd :cry: dus nu ben ik op zoek naar een vervanging. De inhoud is 18,5 liter en de woofer moet 5 tot 6.5 inch zijn.

De poort is 6 bij 18 cm en los te maken niet bereikbaar. Dus is deze niet aan te passen, of ik moet er een kleinere diameter in schuiven om hem iets te verlengen. Ik kan er eventueel ook voor kiezen om de poorten af te sluiten en dus gesloten te spelen.

Ik heb met WinISD een paar Tangband woofers vergeleken maar ik heb niet de ervaring met het programma om een juiste keuze te maken.
Woofers zijn de W6-1139sc en W6-1974

Of zijn er nog andere mooie (sub)woofers in deze prijsklasse (0-125) die ik kan overwegen.
Bijlagen
winisd_gain.jpg
winisd_gd.jpg
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”