Ik ben niet echt voor dit soort rugby vorm, maar je hebt hem wel mooi aangekleed, vooral die witte uitvoering. Knap hoor, zou hem zelf nooit zo ontwerpen. Mocht je nu echt persé nog wat wijzigingen willen aanbrengen, wat zou een ronde top geven? Stel dat de tweeter in een koker zit die los in een uitsparing ligt (zo had ik het in gedachte voor dat eerdere ontwerp).Vinculum schreef:Tada! Weliswaar even zonder de afgeronde baffle maar dat kan altijd nog als Ed dit ontwerp iets vind. Persoonlijk vind ik deze wel mooi. Ze zijn nu 100cm hoog, ruim 34cm breed en 50 diep
Eenzelfde lof hier, prachtig vormgegeven en mooi, die strakke lijn in het midden.hsmeets schreef:Optisch bedrog door klankbord smaller te laten lijken?
Vanaf het smalle klankbord krullen de zijwanden om naar achteren. De woofer is quasi gemonteerd op een pijp die uit de kast naar voren komt. Constructie-technisch is dat het moeilijkste deel om die pijp op de ronde zijwanden te laten aansluiten. Eventueel kan de smalle baffle in stapje verzet worden voor time-alignment van de units.
Om de moeilijkheidsgraad maak ik me niet zoveel zorgen. Een kast-in-kast opbouw is hier echter niet mogelijk. Daarvoor heeft de driver gewoon te weinig ruimte achter de frontplaat. Afgezien daarvan vind ik het een schitterend omtwerp dat zeer goed binnen de opgave valt.
ja, eigenlijk welMechanicalAnimal schreef:valt dat niet onder de noemer "gezwel"?
Pjotr schreef:Zou dat monster gewoon zijn eigen kast geven Ed. Dit blijft eindeloos mieren. Niet alleen met de kast zelf maar dadelijk ook met de plaatsing van het mid/hoog.
je hebt hier een punt Peter, daar zat ik ook al een tijdje over te denken.
Momenteel gebruik ik cornerwoofers als aanvulling op de 18WU.
Met die 32W krijg ik er tov de 26W extra rendement bij maar door de opstelling in de ruimte gaat er terug een pak af. De DSP heeft ook meer moeite met de woofers in de ruimte, alhoewel de correcties lager zijn.
Een opdeling in 2 kasten heeft dan het voordeel dat ik voor beide varianten kan kiezen.
Ook het gewicht gaat daardoor naar beneden, en dat is welkom als je al maanden met een dubbele disc bulging rond loopt
In een dubbele kast kan de onderste iets breder uitvallen tov de bas/mid unit.
De volume verdeling is daarbij ideaal. De bas/mid (25L) heeft ongeveer de helft van het subvolume (50L) nodig.
Komt daar de tweeter en het filter nog bij dan past de verhouding perfect met het breedteverschil.
de aandacht trekken bedoel je? jazeker, ook al heb ik mij al enkele jaren voorgenomen om uitsluitend in het weekend naar het forum te trekken! Maar moet daarbij toegeven dat ik af en toe wel effe stiekem spiekdre schreef:meneer smeets gaat ed wakker maken!