Ze komen uit een oude ruisbox voor bouwakoestiek-metingen. Maar volgens mij is die weinig gebruikt.
Heb je goede boxsim-files van deze woofer? -edit: breedbander-
Moderator: Beheerdersteam
Lijkt mij dat die AD12100/m8's het nog wel zullen doen, mooi spul is 'tthreshold schreef:Ik ben benieuwd hoe dat uiteindelijk klinkt! Ik volg dit met veel interesse, omdat ik nog twee AD12100/M8 in de kast heb liggen. Ik heb er nog nooit iets mee gedaan en hoop dat ze het doen. Ik heb nu echter geen plaats voor 2x 100 liter.![]()
Ze komen uit een oude ruisbox voor bouwakoestiek-metingen. Maar volgens mij is die weinig gebruikt.
Heb je goede boxsim-files van deze woofer? -edit: breedbander-
Die zien er gelikt uit, ik ken het ontwerp uit de K&T.WielkeB schreef:hoorn ernaast... net als de CT-250
Thnx!Heatside schreef:Nog steeds een leuk project! Dit laatste ontwerp ziet er goed uit!
In feite is het vrij eenvoudig, het bestaat uit 3 delen:Walt schreef:Vrij heftig filtertje, kun je uitleggen wat de functie is van de verschillende filter takken?
Groetjes Walter
Het is hier 22:18 in China en ik wil kunnen straks kunnen slapenarjank schreef:Have patience my friendDKM schreef:En??
"Bassreflex Kiemen"Henkjan schreef:of in HH stijl, aan de zijkant doen...
arjank schreef:WTF!!!
Ben vandaag aan het meten gegaan (alleen de AD12100/M8) en een LCR netwerkje er tussen gezet.
L=2,2mh
C=2,2uf
R=30ohm
Dit klinkt echt fenomenaal, wat een breedbander.....
Overbodig zal ik niet zeggen, met tweeter/tractrixhoorn loopt hij in het hoog wat verder door en is het afstraalgedrag een stuk beter. Maar voor wat je met één luidspreker kunt krijgen is het erg goed, daar zou ik prima mee kunnen leven.DKM schreef:arjank schreef:WTF!!!
Ben vandaag aan het meten gegaan (alleen de AD12100/M8) en een LCR netwerkje er tussen gezet.
L=2,2mh
C=2,2uf
R=30ohm
Dit klinkt echt fenomenaal, wat een breedbander.....
Top Stemt mij ook goed. Maar is de tweeter/traxishoorn combinatie dan ook overbodig?