Dan is het weegschaaltje, dus het stukje waar je daadwerkelijk weegt even dik als de mat dus. Maar de vraag heeft wat los gemaakt zien ik, de eerste tip van Ekstreme diel lijkt een goede, met de kalibratie gewichtjes. En inderdaad, het kost geen drol. Zal het aan de ceremoniemeester doorgeven, dank voor de tip!Pjotr schreef:Zal eens kijken. Wat ik wel merk is dat de "0" erg gevoelig is voor de ondergrond. Ze moeten wel stabiel staan staan en dat is niet zo makkelijk op een DTmat. Een dun plaatje van 1 mm alu helpt dan een stuk. Op mijn TD160 haal ik de mat er af en dan komt de naald ook gelijk op de goede hoogte vergelijkbaar met zoals op de plaat. Is dat niet hetzelfde dan meet je ook niet precies de juiste kracht.
Thorens TD150 MKII verbouwing
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Thorens TD150 MKII verbouwing
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Thorens TD150 MKII verbouwing
http://www.platenspelernaalden.nl/a-274 ... eger-3449/ en geen last van een afwijkening veroorzaakt door magnetisme..wel duur voor zo'n simpel ding, en een keer element / arm gewicht kunnen meten kan ook wel handig zijn.
Re: Thorens TD150 MKII verbouwing
Ga je geen spijt van krijgen. Weet niet wanneer je je verjaardag gaat vieren maar bij mij deed de postkoets uit Hon Kong er 8 weken over
Was het ding allang vergeten en aldus toch nog aangenaam verrast toen 's-avonds mijn vrouw bij thuiskomst meldde dat er een pakje lag, helemaal uit China
Beste kun je meten op dezelfde hoogte als wanneer de naald op de plaat staat. Dat gaat ook prima naast het plateau met het wegertje op een houten blokje om het op de juiste hoogte te brengen. Maar het komt niet op een 1/10 mm hoor
Wel merk ik een lichte aantrekking in het midden onder het display. Maar op zijn kop doet ie het sowieso niet 
Beste kun je meten op dezelfde hoogte als wanneer de naald op de plaat staat. Dat gaat ook prima naast het plateau met het wegertje op een houten blokje om het op de juiste hoogte te brengen. Maar het komt niet op een 1/10 mm hoor
Vanmiddag op mijn werk even getest met een 5 mm rond supermagneetje. Niks: niente, nadaPjotr schreef:Zal eens kijken..............
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Thorens TD150 MKII verbouwing
Het wisselt uit China ja, die ervaring heb ik ook. Mooie IP camera van DX was 7 weken onderweg, dikke aanslag vd douane, en uiteindelijk is 'ie 2 x gebruikt. Tsja, mijn foutPjotr schreef:Ga je geen spijt van krijgen. Weet niet wanneer je je verjaardag gaat vieren maar bij mij deed de postkoets uit Hon Kong er 8 weken overWas het ding allang vergeten en aldus toch nog aangenaam verrast toen 's-avonds mijn vrouw bij thuiskomst meldde dat er een pakje lag, helemaal uit China
![]()
Beste kun je meten op dezelfde hoogte als wanneer de naald op de plaat staat. Dat gaat ook prima naast het plateau met het wegertje op een houten blokje om het op de juiste hoogte te brengen. Maar het komt niet op een 1/10 mm hoor
Vanmiddag op mijn werk even getest met een 5 mm rond supermagneetje. Niks: niente, nadaPjotr schreef:Zal eens kijken..............![]()
![]()
Wel merk ik een lichte aantrekking in het midden onder het display. Maar op zijn kop doet ie het sowieso niet
Nee, dat gaat voor de verjaardag niet lukken. Moet het maar een waardebon worden of iets anders creatiefs, zal wel weer zelf bestellen worden. 'Waarom heb je altijd zo'n moeilijk verlanglijstje'
Maar dank voor de test, lijkt een goed masjientje voor weinig. Ik zal kijken hoe 'ie uitkomt op 'vinylhoogte'.
Re: Thorens TD150 MKII verbouwing
Dat "Free Shipping" werkt als volgt: Het gaat alleen mee in het vliegtuig als er plaats over is, anders blijft het liggen. Je kunt dus mazzel hebben en je kunt pech hebben.
Re: Thorens TD150 MKII verbouwing
Nee hoor, bepaalde zendingen worden door China gesponsord/gesubsidieerd.
Heb het ooit aan de verkoper van die dac's nagevraagd hoe dat zat.
Heb het ooit aan de verkoper van die dac's nagevraagd hoe dat zat.
Re: Thorens TD150 MKII verbouwing
Oh zit het zo. Nou dan zal die sponsoring wel de ene keer 3 weken op zich laten wachten en de andere keer 8 weken. Met printjes bestellen uit China is het hetzelfde verhaal, zit dezelfde variatie in.
Re: Thorens TD150 MKII verbouwing
Mijn ervaring is dat het 3-4 weken duurt. Duurt het langer, ligt het pakketje bij de douane of is er tussentijds een of andere feestdag.
Gr. Mischa
Gr. Mischa
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Thorens TD150 MKII verbouwing
De ADC LMF-1 toonarm is binnen gekomen. Mooi fijn subtiel armpje, ziet er goed uit. Geen speling in het lager te ontdekken, en ook het kabeltje zit erbij, moet los onderin de arm worden geprikt. De aanbieder woont me wat te ver weg, en heb de arm gekocht zonder 'm eerst te hebben gezien, maar heeft gelukkig goed uitgepakt.
Halverwege zit het anti skating wieltje, en het counterweight achterop is te verschuiven.
Nice!
Halverwege zit het anti skating wieltje, en het counterweight achterop is te verschuiven.
Nice!
Re: Thorens TD150 MKII verbouwing
Dat lijkt me wel een leuk ding voor op die TD150.
Ik heb ooit veel meer pech gehad met het "blind" kopen van een arm. Gelukkig pakt 't voor jouw wel goed uit.
Ik heb ooit veel meer pech gehad met het "blind" kopen van een arm. Gelukkig pakt 't voor jouw wel goed uit.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Thorens TD150 MKII verbouwing
Heb wat heen en weer contact gehad met de verkoper, had er wel een goed gevoel bij. Het was de overweging om naar de andere kant van het land te rijden en een tank benzine te verbranden of om het niet te doen..
En hij was echt goed verpakt, daar is zorg aan besteed, ook dat zie je wel eens anders.
En hij was echt goed verpakt, daar is zorg aan besteed, ook dat zie je wel eens anders.
Re: Thorens TD150 MKII verbouwing
Dat is wel een hele nette arm zo.
Ik ben benieuwd hoe dat gaat klinken zo.
Dit kon nog wel eens mooier gaan spelen dan je TD160.
Groetjes George
Ik ben benieuwd hoe dat gaat klinken zo.
Dit kon nog wel eens mooier gaan spelen dan je TD160.
Groetjes George
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Thorens TD150 MKII verbouwing
Over de SME arm (TD160) ben ik al erg te spreken, dit is allemaal veel lichter, echt veel lichter. Het armpje is carbon, als je die vasthoudt in vergelijking met de SME arm voelt al heel fragiel. Ben benieuwd wat de geluidsbeleving wordt.. We gaan het meemaken, maar eerst nog wat vreemds.
Ik heb de template vwb plaatsing van vinylengine gedownload, dit is een pdf. Een pdf is maatvast, dus geschikt om als 'mal' te gebruiken. Uitgeprint, gaatjes in gemaakt, en de arm eens los op de tafel gezet. Dit kan niet goed zijn, de headshell komt te ver voorbij het middenpunt, en staat zeker niet haaks op het eind van de LP zeg maar. Het lijkt wel of de mal iets te klein is, en het draaipunt van de arm iets naar buiten moet.
Nu zou je denken dat er een printerinstelling niet goed staat, niet 1:1, fit to page, iets in die geest, maar volgens mij is dat in orde. Ik ga er nog even mee stoeien of ik nog iets zie.... In het kader van zelden iets printen thuis en als je het wel wil zitten die cartridges weer verstopt a enkele tientjes het stuk waren we er helemaal klaar mee, laserprinter aangeschaft. Ken het ding nog niet zo goed, wellicht dat daar een instelling niet goed staat. Heb op het werk regelmatig 1:1 geprint vanuit pdf en dat gaat zoals het hoort, kan ook ter vergelijking 'm daar nog eens printen. Wordt vervolgd
Ik heb de template vwb plaatsing van vinylengine gedownload, dit is een pdf. Een pdf is maatvast, dus geschikt om als 'mal' te gebruiken. Uitgeprint, gaatjes in gemaakt, en de arm eens los op de tafel gezet. Dit kan niet goed zijn, de headshell komt te ver voorbij het middenpunt, en staat zeker niet haaks op het eind van de LP zeg maar. Het lijkt wel of de mal iets te klein is, en het draaipunt van de arm iets naar buiten moet.
Nu zou je denken dat er een printerinstelling niet goed staat, niet 1:1, fit to page, iets in die geest, maar volgens mij is dat in orde. Ik ga er nog even mee stoeien of ik nog iets zie.... In het kader van zelden iets printen thuis en als je het wel wil zitten die cartridges weer verstopt a enkele tientjes het stuk waren we er helemaal klaar mee, laserprinter aangeschaft. Ken het ding nog niet zo goed, wellicht dat daar een instelling niet goed staat. Heb op het werk regelmatig 1:1 geprint vanuit pdf en dat gaat zoals het hoort, kan ook ter vergelijking 'm daar nog eens printen. Wordt vervolgd
Re: Thorens TD150 MKII verbouwing
De afstand van centrum plateau tot centrum arm-as moet 222 mm zijn. Is dat ook zo bij de pdf afdruk?
Vergelijk het eens met deze
Vergelijk het eens met deze
Laatst gewijzigd door John P op wo 12 jun 2013, 20:45, 1 keer totaal gewijzigd.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28471
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Thorens TD150 MKII verbouwing
Als ik het zo zie is het een heeeeeeeeeeele lange arm, denk niet dat het in het printje zit.....
Re: Thorens TD150 MKII verbouwing
I.d.d. zo te zien is ie wel een poepie langer dan de standaard 9" Thorens arm en gaat ie van geen kant passen. Meet de afstand tussen lager en naaldtip eens op?
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Thorens TD150 MKII verbouwing
Kijk. Die afstand is bij mijn mal 193mm, dat is dus niet goed. En over de lengte van de arm, als ik 'm boven de SME arm houd (die zeker past en veel wordt toegepast op een TD150) is 'ie even lang... het misleidt op de foto, omdat het zo'n smal dun ding is verkijk je je erop.John P schreef:De afstand van centrum plateau tot centrum arm-as moet 222 mm zijn. Is dat ook zo bij de pdf afdruk?
Vergelijk het eens met deze
Als ik meet Peter, lager tot naaldtip, ongeveer 240mm.
Er gaat met printen iets mis, beats me wat... ik ga jou file proberen John, wellicht dat dat beter gaat.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28471
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Thorens TD150 MKII verbouwing
Kan me vergissen, maar als ik zo zie komt de mounting shell toch echt buiten je armboard als je de zaak volgens Bartje opstelt......
Re: Thorens TD150 MKII verbouwing
Dat is 18 mm langer dan de Thorens arm. Zou moeten kunnen maar wordt wel erg krap aan.Barry2001 schreef:Als ik meet Peter, lager tot naaldtip, ongeveer 240mm.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28471
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Thorens TD150 MKII verbouwing
En daarom was de verkopende partij zo behulpzaam...............Pjotr schreef:Dat is 18 mm langer dan de Thorens arm. Zou moeten kunnen maar wordt wel erg krap aan.Barry2001 schreef:Als ik meet Peter, lager tot naaldtip, ongeveer 240mm.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Thorens TD150 MKII verbouwing
John, heb die van jou geprobeerd, gaat ook niet goed. Ligt niet aan de template dus, maar aan een instelling hier.
Heb die van de Thorens gemeten Peter, bedacht me dat ik het originele SME template nog heb liggen. Dus niet van die brakke printer hier
en dan zie ik inderdaad 220mm.
Maar het kan wel hoor, ik heb geprobeerd 'm te plaatsen op de plek waar het ongeveer zou moeten zijn, 1 op het oog, met zoveel mogelijk de headshell loodrecht op de plaat houdend. Erg veel ruimte is er niet over, maar het ken. http://sjaak.huijsman.tripod.com/thorens_td150/ is dezelfde combi, daar zit íe ook tegen de rand.
Beetje beperkt door de gaten van de arm die er hiervoor op heeft gezeten, maar zo 1 op het oog is dit de positie. Achter- en voorkant vallen binnen de kast, als er nog een kap overheen komt. De originele kap is niet meer te redden ben ik bang, wordt een vervanger.
Ik ga nog even naar de
printer kijken, en anders wordt het morgen.
Heb die van de Thorens gemeten Peter, bedacht me dat ik het originele SME template nog heb liggen. Dus niet van die brakke printer hier
Maar het kan wel hoor, ik heb geprobeerd 'm te plaatsen op de plek waar het ongeveer zou moeten zijn, 1 op het oog, met zoveel mogelijk de headshell loodrecht op de plaat houdend. Erg veel ruimte is er niet over, maar het ken. http://sjaak.huijsman.tripod.com/thorens_td150/ is dezelfde combi, daar zit íe ook tegen de rand.
Beetje beperkt door de gaten van de arm die er hiervoor op heeft gezeten, maar zo 1 op het oog is dit de positie. Achter- en voorkant vallen binnen de kast, als er nog een kap overheen komt. De originele kap is niet meer te redden ben ik bang, wordt een vervanger.
Ik ga nog even naar de
Re: Thorens TD150 MKII verbouwing
Zou ook even een Bearwald nulpunten malletje maken als check. Passend is het sowieso wel te krijgen maar het zou wel mooi zijn als je niet een nieuwe (grotere) plint zou hoeven maken.
Pssst: Check de Tools hier ook even: http://www.vinylengine.com/tools.shtml
Pssst: Check de Tools hier ook even: http://www.vinylengine.com/tools.shtml
Re: Thorens TD150 MKII verbouwing
Zo te zien kan de arm ook nog naar achter en komt deze dan meer op het midden van het bord te staan.
Dat lijkt mij best netjes.
Wel goed de maat aanhouden van die 222mm? dan zit je eigenlijk al snel goed.
Je kunt van af de spindel een radius aftekenen van de juiste maat (2223mm?) en ergens op die radius moet je arm dan komen.
Daar heb je dan wat ruimte in om te schuiven.
Dat lijkt mij best netjes.
Wel goed de maat aanhouden van die 222mm? dan zit je eigenlijk al snel goed.
Je kunt van af de spindel een radius aftekenen van de juiste maat (2223mm?) en ergens op die radius moet je arm dan komen.
Daar heb je dan wat ruimte in om te schuiven.
Re: Thorens TD150 MKII verbouwing
Lijkt mij erg ruimKappa7 schreef:Je kunt van af de spindel een radius aftekenen van de juiste maat (2223mm?) en ergens op die radius moet je arm dan komen.
Daar heb je dan wat ruimte in om te schuiven.
