De TD150 heeft een subchassis waar armbord en lager op zitten, en doordat er verstelbare 3 punts voetjes onder zitten is het geheel mooi waterpas te stellen.
Het armbord zoals dat er nu zit ga ik eraf halen, en ik denk erover om de originele zwarte weer te gaan gebruiken, die zit erbij. Heeft wel wat.
De arm is een ander verhaal, ik heb 'm (voorzichtig) in een bankschroefje gezet en geprobeerd wat af te regelen, maar dat gaat eigenlijk niet. Er zit veel speling op het lager en het loopt niet lekker, het is moeilijk een stand in te stellen en 'm daar ook op te houden. En met die 'kugel' gewichten erop valt het afregelen zowiezo tegen, op m'n huidige tafel in de woonkamer zit een SME3009 arm met draaigewichtjes, dat regelt veel mooier. (Trouwens geen verwijt naar de verkoper oid, er heeft een andere arm op de tafel gezeten waar mee gedraaid is
2 opties: of een andere arm zoeken en deze monteren, of de TP13A arm (zoals íe origineel op de TD150 zit) reviseren. Na wat gegoogled te hebben blijkt wel dat het op zich een prima arm is, maar bv een SME arm lijkt ook goed te gaan werken. Heeft iemand ervaring met reviseren? Ik zag toevallig op ebay dat TP13A armen wel worden aangeboden voor niet veel geld, maar het blijft dan wel een gok of het een arm is waar het lagertje wel goed is. Voor een andere arm sta ik open als iemand wat heeft liggen, zou dan wel een arm moeten zijn die ik voor de koop even kan bekijken, dus geen ebay oid.
Dan de topplaat, dit is aluminium van 0.5mm dik en heeft wat beschadigingen, oneffenheden. Ik vraag me af of het met polijsten goed te krijgen is omdat het materiaal al zo dun is, heeft iemand dit wel eens geprobeerd? Is er een alternatief, is zoiets na te maken in die dikte?