Isis kloon maar dan anders
Moderator: Beheerdersteam
Re: Isis kloon maar dan anders
in de laagkast damping 30 met angelhair trouwens.dre schreef:ik heb overal angelhair in gestopt.
Re: Isis kloon maar dan anders
Viespeuk !dre schreef:ik heb overal angelhair in gestopt.
Sorry, Dre, ik dacht, dan ben ik Gerhard tenminste voor...
Re: Isis kloon maar dan anders
Ik ook, met dan een mix van angel en elfs hair voor respectievelijk mid en mid/laag.dre schreef:ik heb overal angelhair in gestopt.
Re: Isis kloon maar dan anders
ik had een doos van een kilo besteld,geloof me da`s best veel! 
- Hifi_goeroe
- Berichten: 151
- Lid geworden op: di 20 feb 2007, 20:59
- Locatie: Almere
Re: Isis kloon maar dan anders
Dus voor hoog 2 liter dus 20 gr angel of elves hair?
Mid 15 liter dus 150 gr angel of elves hair?
Laag 50 liter damping 10 of 30 plus angel of elves hair? Heeft dat zin in een gesloten behuizing van 50 liter crossover op 100 a 150 hz?
Graag wat concreet advies
Mid 15 liter dus 150 gr angel of elves hair?
Laag 50 liter damping 10 of 30 plus angel of elves hair? Heeft dat zin in een gesloten behuizing van 50 liter crossover op 100 a 150 hz?
Graag wat concreet advies
- Hifi_goeroe
- Berichten: 151
- Lid geworden op: di 20 feb 2007, 20:59
- Locatie: Almere
Re: Isis kloon maar dan anders
Dus voor hoog 2 liter dus 20 gr angel of elves hair?
Mid 15 liter dus 150 gr angel of elves hair?
Laag 50 liter damping 10 of 30 plus angel of elves hair? Heeft dat zin in een gesloten behuizing van 50 liter crossover op 100 a 150 hz?
Graag wat concreet advies
Mid 15 liter dus 150 gr angel of elves hair?
Laag 50 liter damping 10 of 30 plus angel of elves hair? Heeft dat zin in een gesloten behuizing van 50 liter crossover op 100 a 150 hz?
Graag wat concreet advies
Re: Isis kloon maar dan anders
Ik heb metingen gedaan alleen met Angel Hair en kan je daar concreet advies over geven. Uit metingen en luistertesten bleek dat in een normale behuizing 6 gram per liter voldoende dempt.
Voor mijn klassieke 3-weg had ik de scanspeak 10F voorzien van een ruim 20cm lange, taps toelopende, behuizing van 1 liter. Daar heb ik 10 gram in gestopt, die gelijkmatig over de lengte was verdeeld. Dus in de laatste 10cm van de punt, 5 gram enigszins samengedrukt en in het voorste deel bij de middentoner 5 gram losjes. Als je de meting daarna ziet.
Voor mijn klassieke 3-weg had ik de scanspeak 10F voorzien van een ruim 20cm lange, taps toelopende, behuizing van 1 liter. Daar heb ik 10 gram in gestopt, die gelijkmatig over de lengte was verdeeld. Dus in de laatste 10cm van de punt, 5 gram enigszins samengedrukt en in het voorste deel bij de middentoner 5 gram losjes. Als je de meting daarna ziet.
Re: Isis kloon maar dan anders
Waarschijnlijk een ietwat domme vraag, Jeroen, maar hoe meet je die gewichten af ?
Met een klein weegschaaltje of zo ?
Met een klein weegschaaltje of zo ?
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33825
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Isis kloon maar dan anders
het wordt geleverd in zakjes van 10gr of 20grray5150 schreef:.... hoe meet je die gewichten af ?
Met een klein weegschaaltje of zo ?
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: Isis kloon maar dan anders
mijn keukenweegschaaltje weegt tot 1 gram nauwkeurig. Kun je er hoogstens 2 gram afzitten tussen beide speakers.ray5150 schreef:Waarschijnlijk een ietwat domme vraag, Jeroen, maar hoe meet je die gewichten af ?
Met een klein weegschaaltje of zo ?
- Hifi_goeroe
- Berichten: 151
- Lid geworden op: di 20 feb 2007, 20:59
- Locatie: Almere
Re: Isis kloon maar dan anders
Helder verhaal jeroen. Ik zal iig voor mid en hoog angel hair aanschaffen.
Echter wil ik ook graag verder met de sub. Heeft het zin om deze vol te stoppen met twarron? Alles wat ik zie en lees duid erop dat de wanden bekleed dienen te worden (demping 10/30) maar ik zie geen wol gevulde sub kasten.
Wie o wie heeft het verlossende onderbouwde antwoord? 200 liter dempen met twaaron wordt namelijk kostbaar dus het moet dan ook echt iets opleveren.
Echter wil ik ook graag verder met de sub. Heeft het zin om deze vol te stoppen met twarron? Alles wat ik zie en lees duid erop dat de wanden bekleed dienen te worden (demping 10/30) maar ik zie geen wol gevulde sub kasten.
Wie o wie heeft het verlossende onderbouwde antwoord? 200 liter dempen met twaaron wordt namelijk kostbaar dus het moet dan ook echt iets opleveren.
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9199
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: Isis kloon maar dan anders
Lijkt me niet heel zinnig om heel die laagkasten te dempen. Gezien de afmetingen gaat het dan om storende tonen die dan al in de akoestische filterflank zitten. Ik kan me voorstellen dat je de gedeelten aan de wanden vult met BAF, dit kun je met een handtacker vastnieten naast de woofers bijvoorbeeld, Demping 10 zou daar eigenlijk nog effectiever zijn, of Bondum 800. In het gedeelte onder de onderste en boven de bovenste woofer zou ik de boel losjes volstapelen met stukken baf.
De ruimte achter de woofers kun je ook zo dempen, evt. met Demping 30 er direct achter, maar net zo effectief lijkt me dan BAF opgerold in de lengte achter de woofer (achter die plaat halverwege.
De ruimte achter de woofers kun je ook zo dempen, evt. met Demping 30 er direct achter, maar net zo effectief lijkt me dan BAF opgerold in de lengte achter de woofer (achter die plaat halverwege.
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: Isis kloon maar dan anders
+1wouter schreef:Lijkt me niet heel zinnig om heel die laagkasten te dempen. Gezien de afmetingen gaat het dan om storende tonen die dan al in de akoestische filterflank zitten. Ik kan me voorstellen dat je de gedeelten aan de wanden vult met BAF, dit kun je met een handtacker vastnieten naast de woofers bijvoorbeeld, Demping 10 zou daar eigenlijk nog effectiever zijn, of Bondum 800. In het gedeelte onder de onderste en boven de bovenste woofer zou ik de boel losjes volstapelen met stukken baf.
De ruimte achter de woofers kun je ook zo dempen, evt. met Demping 30 er direct achter, maar net zo effectief lijkt me dan BAF opgerold in de lengte achter de woofer (achter die plaat halverwege.
De 12 en 15 incher in de Galactica's worden ook niet voorzien van twaron oid. Wel zijn die compartimenten helemaal bekleed met loodbitumen en IT Damping30.
Alleen de 6.5inch PHL midwoofer krijgt synthetische wol achter zich.
- Hifi_goeroe
- Berichten: 151
- Lid geworden op: di 20 feb 2007, 20:59
- Locatie: Almere
Re: Isis kloon maar dan anders
Laatste tijd weinig tijd gehad om vorderingen te maken. Mijn vrouw had haar voet gebroken en daardoor moest ik iets meer in het gezin doen.
Inmiddels weer wat opgepakt.
- bovenzijde laagland gefineerd met 1 mm mdf
- kasten nagelopen/ geschuurd
- dampinng 30 en bekabeling besteld
- bovenzijde kast neutrik terminal ingefreesd en plaat voor de speakerklemmen 12x20cm ingefreesd
- interne bekabeling en filter geplaatst.
Hieronder een paar impressies, filter past precies.
Inmiddels weer wat opgepakt.
- bovenzijde laagland gefineerd met 1 mm mdf
- kasten nagelopen/ geschuurd
- dampinng 30 en bekabeling besteld
- bovenzijde kast neutrik terminal ingefreesd en plaat voor de speakerklemmen 12x20cm ingefreesd
- interne bekabeling en filter geplaatst.
Hieronder een paar impressies, filter past precies.
Re: Isis kloon maar dan anders
Filter zit er mooi uit, kun je wat meer toelichten over de werking van het filter en welke componenten op welke plaats zijn ingezet, ik zie bijvoorbeeld Mundorf condensatoren maar ook Audyn Plus.
Groetjes Walter
Groetjes Walter
- Hifi_goeroe
- Berichten: 151
- Lid geworden op: di 20 feb 2007, 20:59
- Locatie: Almere
Re: Isis kloon maar dan anders
Het filter is gewoon het chorda filter.
Spoelen zijn allen vlakband. Voor het hoog zit silver oil 8,2 en so 8.2 plus 6,8 mkp plus. Daar moest namelijk 15uF zitten. Weerstanden zijn 2x dueland en 1 x m-resist. Andere elco's zijn m-supreme van mundorf.
Wat er nog bijkomt is een hoogpas op line-level voor de mid (is in chorda ontwerp namelijk ook verantwoordelijk voor het laag) en het laag wordt actief aangestuurd met dsp. (Crown k2's mono en behringer maar die is tijdelijk)
Spoelen zijn allen vlakband. Voor het hoog zit silver oil 8,2 en so 8.2 plus 6,8 mkp plus. Daar moest namelijk 15uF zitten. Weerstanden zijn 2x dueland en 1 x m-resist. Andere elco's zijn m-supreme van mundorf.
Wat er nog bijkomt is een hoogpas op line-level voor de mid (is in chorda ontwerp namelijk ook verantwoordelijk voor het laag) en het laag wordt actief aangestuurd met dsp. (Crown k2's mono en behringer maar die is tijdelijk)
- Hifi_goeroe
- Berichten: 151
- Lid geworden op: di 20 feb 2007, 20:59
- Locatie: Almere
Re: Isis kloon maar dan anders
Inmiddels weer wat vorderingen gemaakt.
Ik heb de;
Terminals ingesfreesd
Naamplaatjes ingefreesd
Demping 30 in de kast geplakt (wat een klus in een matrixkast)
Filter geplaatst en aangesoldeerd
Voeten in orde gemaakt
En last but not least, de speakers naar de spuiter gebracht. Ik hoop de kasten met een week of 6 weer gespoten terug te krijgen!
Ik heb de;
Terminals ingesfreesd
Naamplaatjes ingefreesd
Demping 30 in de kast geplakt (wat een klus in een matrixkast)
Filter geplaatst en aangesoldeerd
Voeten in orde gemaakt
En last but not least, de speakers naar de spuiter gebracht. Ik hoop de kasten met een week of 6 weer gespoten terug te krijgen!
- Hifi_goeroe
- Berichten: 151
- Lid geworden op: di 20 feb 2007, 20:59
- Locatie: Almere
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: Isis kloon maar dan anders
Hoppa....spuitplamuur? grondverf?
kon mooi ff mee met dat bumpertje
kon mooi ff mee met dat bumpertje
- Hifi_goeroe
- Berichten: 151
- Lid geworden op: di 20 feb 2007, 20:59
- Locatie: Almere
Re: Isis kloon maar dan anders
Prachtig toch die spuitplamuur. Met een beetje geluk kan ik de kasten maandag ophalen. Yeahhhhh. Morgen starten ze met de laagkasten.
- Hifi_goeroe
- Berichten: 151
- Lid geworden op: di 20 feb 2007, 20:59
- Locatie: Almere
Re: Isis kloon maar dan anders
Speakers zijn terug van de spuiterij!
Het ziet er bijzonder fraai uit.
@wouter, jij hebt mooie foto;s gemaakt. Kun jij ze even erop knallen? tnx
Het ziet er bijzonder fraai uit.
@wouter, jij hebt mooie foto;s gemaakt. Kun jij ze even erop knallen? tnx
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9199
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: Isis kloon maar dan anders
Even wat foto's uit de hand in een donkere kamer en vandaag de gestapelde kasten met de telefoon van Erik geschoten...
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9199
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: Isis kloon maar dan anders
Even wat foto's uit de hand in een donkere kamer en vandaag de gestapelde kasten met de telefoon van Erik geschoten...
