Makizou M-8BH voor de Fostex Fe87e

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

DKM
Berichten: 438
Lid geworden op: zo 27 mar 2011, 16:27
Locatie: Rhoon

Re: Makizou M-8BH voor de Fostex Fe87e

Bericht door DKM »

Weer een weekje verder en twee dingen merk ik daarbij op.
Laag mis ik soms, misschien een dip(je)? Heb ik het niet over sub laag. Ik zal eens zo'n frequentie cd gebruiken.

En het lijkt bij sommige passages alsof ik een echo hoor, alsof in een kleine ruimte het geluid geproduceerd wordt.

Ondanks deze punten, ben ik overal tevreden en ben bezig om standaard ervoor te maken..
Bijlagen
standaard-1.jpg
standaard-2.jpg
DKM
Berichten: 438
Lid geworden op: zo 27 mar 2011, 16:27
Locatie: Rhoon

Re: Makizou M-8BH voor de Fostex Fe87e

Bericht door DKM »

Ze zijn af eindelijk. :D
Bijlagen
Ik vind ze wel goed staan. Had nog wat anders in gedachte maar dit massieve past er beter bij...
Ik vind ze wel goed staan. Had nog wat anders in gedachte maar dit massieve past er beter bij...
Ze zweven een beetje door deze rubbertjes.
Ze zweven een beetje door deze rubbertjes.
Zat te twijfelen om spikes te nemen maar dit is lekker low budget. Dopjes van de speakerterminals dus!
Zat te twijfelen om spikes te nemen maar dit is lekker low budget. Dopjes van de speakerterminals dus!
Hier nog wat restantjes. Een poor mans standaard dus. Frame is een grenen balk die ik doormidden heb gezaagd. Daarna alle zijden in verstek gelijmd.
Hier nog wat restantjes. Een poor mans standaard dus. Frame is een grenen balk die ik doormidden heb gezaagd. Daarna alle zijden in verstek gelijmd.
Nog maar een keer :-)
Nog maar een keer :-)
Laatst gewijzigd door DKM op ma 03 jun 2013, 0:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
TubeHead
Berichten: 1949
Lid geworden op: ma 16 feb 2009, 23:00
Locatie: Arnhem

Re: Makizou M-8BH voor de Fostex Fe87e

Bericht door TubeHead »

Heb nog nooit een Fostex gehoord. Maar was er altijd al beetje bang voor dat er weinig laag in zit. Is het zo erg ?
DKM
Berichten: 438
Lid geworden op: zo 27 mar 2011, 16:27
Locatie: Rhoon

Re: Makizou M-8BH voor de Fostex Fe87e

Bericht door DKM »

Is het zo erg ?
Nee het is helemaal niet zo erg. Ik ben erg gesteld het setje, anders had ik echt niet die standaards gemaakt. Dat is een weekje in de middag/avond zagen/lijmen
Maar had geswitched tussen een Buizenversterker en deze gaf beduidend minder laag.
Stonden ook koud op andere boxen, misschien dat invloed heeft.

Misschien dat iemand ze een keer wil meten, ben zelf namelijk erg benieuwd.
Gebruikersavatar
meiborg
Berichten: 2407
Lid geworden op: do 26 nov 2009, 13:49

Re: Makizou M-8BH voor de Fostex Fe87e

Bericht door meiborg »

Die echo had ik ook in mijn setje, ik heb de korf van mijn breedbander toen met vilt gedempt en gespeeld met de demping op de wand achter de breedbander. Misschien dat je daar ook iets mee kan experimenteren.

Mvg Reinder
DKM
Berichten: 438
Lid geworden op: zo 27 mar 2011, 16:27
Locatie: Rhoon

Re: Makizou M-8BH voor de Fostex Fe87e

Bericht door DKM »

meiborg schreef:
Die echo had ik ook in mijn setje, ik heb de korf van mijn breedbander toen met vilt gedempt en gespeeld met de demping op de wand achter de breedbander. Misschien dat je daar ook iets mee kan experimenteren.

Mvg Reinder

Ow dat kan ik ook eens proberen. Bedankt voor de tip!
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”