spullen/tools voor op luisterdagen

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

spullen/tools voor op luisterdagen

Bericht door Henkjan »

in een ander topic, ds23man schreef:
Nog even iets over het opstellen van luidsprekers op een evenement als dit:
De veel gemaakte denkfout is dat je bij demo's waar groepen mensen luisteren in rijen achterelkaar, je dezelfde basis principes kunt toepassen als in de huiskamer. En dat gaat niet goed. Je zult de basisprincipes moeten toepassen zoals die bij geluidsversterking worden toegepast.
1. De speakers moeten omhoog, liefst de midspeaker minimaal 1 meter boven de hoofden van het luisterpubliek.
2. De luidsprekers wat naar beneden kantelen, de denkbeeldige as moet in het midden van het publiek uitkomen ( in de diepte).
het lijkt mij een mooi idee als het zou lukken om tbv de luisterdagen om een soort toolbox te hebben met dit soort spullen. zodat we niet steeds elke keer ons tegen de zelfde steen stoten. Als we dit op een tactische locatie kunnen opslaan, dan moet het lukken dat een van de deelnemers dit zonder veel omrijden kan ophalen.

als we nou eens allemaal in de schuur/op zolder/etc/enz kijken wat we over hebben, het zou me verbazen als we dan niet al een heel eind zouden komen.

wat voor spullen denk ik aan:
  • platform voor speakers zodat we ze op bovengenoemde wijze kunnen optellen
  • demping voor aan de muur / op de vloer
  • een NAS/SB server/wlan AP voor de muziek
  • 230V haspels/verdeeldozen/etc
  • lange interlinks/luidspreker kabels etc
  • een soort van rack om sets op te stellen, alles naast elkaar op tafel wordt al snel te krap
  • een paar zelf samengestelde CDs met wat standaardwerken
  • ....
nog meer nuttige toevoegingen?

en wie kan alvast wat doneren? ik heb nog wel een router / wlan AP over.
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: spullen/tools voor op luisterdagen

Bericht door FR_Aad »

En die tactische locatie natuurlijk :mrgreen:
Gebruikersavatar
meiborg
Berichten: 2407
Lid geworden op: do 26 nov 2009, 13:49

Re: spullen/tools voor op luisterdagen

Bericht door meiborg »

Goed idee! Ik heb voorals nog niet direct iets nuttigs om te doneren (alhoewel mijn huidige speakerproject best als stand voor andere speakers kan dienen :oops:) maar zou hier in principe best aan willen bijdragen.

Mvg Reinder
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: spullen/tools voor op luisterdagen

Bericht door FR_Aad »

Voor demping evt (zwaar) doek en marktkraamknijpers?
Gebruikersavatar
meiborg
Berichten: 2407
Lid geworden op: do 26 nov 2009, 13:49

Re: spullen/tools voor op luisterdagen

Bericht door meiborg »

Iedereen zijn twee persoons winter dekbed meenemen?
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: spullen/tools voor op luisterdagen

Bericht door Marp »

Een compacte oplossing voor ZBA-dempingsmateriaal gaat volgens mij nog niet meevallen. :-k
Henkjan schreef:
  • een soort van rack om sets op te stellen, alles naast elkaar op tafel wordt al snel te krap
Moeten we wat oude wasmolens gaan verzamelen voor lichtgewicht staanders? :lol: En dan nog iets dat geschikt is als lichtgewicht plateaus tussen de aluminium buizen.
Henkjan schreef:
nog meer nuttige toevoegingen?
  • Een ZBA-labtopje waarmee nog gemeten kan worden.
  • ZHKHEHBO-koffer (soldeerbenodigdheden, universeelmeter, draad en wat plugjes, enz.)
  • pluggen voor verloopjes of verschillende aansluitingen met koppelstukje aan de (luidspreker)kabels
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28469
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: spullen/tools voor op luisterdagen

Bericht door ds23man »

Poetsdoek om vingerafdrukken te verwijderen! :mrgreen:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: spullen/tools voor op luisterdagen

Bericht door hannesie »

ds23man schreef:
Poetsdoek om vingerafdrukken te verwijderen! :mrgreen:
Het doet wel zeer he? :lol: :mrgreen:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28469
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: spullen/tools voor op luisterdagen

Bericht door ds23man »

hannesie schreef:
ds23man schreef:
Poetsdoek om vingerafdrukken te verwijderen! :mrgreen:
Het doet wel zeer he? :lol: :mrgreen:
Ik heb de bewuste vingerafdruk gezekerd en wil graag afdrukken nemen bij de bezoekers van de zelfbouwdag......... :twisted:
Gebruikersavatar
Ivo
Berichten: 1885
Lid geworden op: wo 09 mar 2005, 16:36
Locatie: Leiden
Contacteer:

Re: spullen/tools voor op luisterdagen

Bericht door Ivo »

Bij mijn studentenorkest is altijd veel logistiek. Grote instrumenten (harpen, slagwerk, contrabassen) en faciliteiten (lampen, lessenaars) worden met een gehuurd busje van en naar concertlocaties gebracht. Het was in het verleden een heel gedoe om "vrijwilligers" te regelen. Inmiddels is de werkwijze geniaal: er wordt een rooster van álle logistiek van het concertprogramma in de repetitieruimte opgehangen en de cultuur is (inmiddels) dat iedereen een dingetje doet. Ik werk, dus ik ga niet doordeweeks om drie uur 's middags het slagwerk ophalen, maar kan wel na het concert het busje inladen. Een student vind het leuk om 's middags een reden te hebben om collegae te ontmoeten en naderhand op een terras te gaan zitten. Kort gezegd, het rooster vult zichzelf, voor iedereen op optimale wijze.

Misschien is het een idee (bovenstaande doortrekkend naar ZBA) om niet zozeer ergens een ZBA depot aan te leggen, maar om een lijst te maken van gewenste zaken. Netjes uitgewerkt, dus niet iets in de zin van "wat dempingsmateriaal", maar echt zoveel dekens, zoveel dekbedden, zoveel haspels, etc. etc. etc. En dan zo twee weken voor Breda een topic starten en dan kan iedereen precies zien wat er nog nodig is en wat je zou kunnen en willen leveren.

Probleem met een depot is dat het dan "van ons allemaal" is en dus van niemand zelf. Als iets kapot is, is de kans groot dat het zo weer terug in depot gaat en volgend jaar wéér niet blijkt te werken etc. Met de lijst beschik je hopelijk elk jaar over werkende zaken en wordt je er ook aan herinnerd wat allemaal nuttig zou kunnen zijn.

Ik zie bij ZBA voldoende betrokkenheid om te veronderstellen dat mensen zich zullen committeren aan zo'n lijst.
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8108
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: spullen/tools voor op luisterdagen

Bericht door Kappa7 »

goed verhaal.
Lijkt mij beter als een depot waar niemand verantwoordelijk voor is.
volgens mij zou een dergelijke lijst prima kunnen werken.
er zijn voldoende mensen hier die spullen kunnen mee nemen als dat nodig is.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28469
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: spullen/tools voor op luisterdagen

Bericht door ds23man »

Helaas kan ik geen spullen meer leveren, vrougah had ik toch een redelijk groot lichtverhuurbedrijf ( als geluidstechnicus haha...) en had een behoorlijke voorraad aan backdrops, trussen, towers, praktikabels en drumrisers. Es war einmal..........
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: spullen/tools voor op luisterdagen

Bericht door ray5150 »

ds23man schreef:
hannesie schreef:
ds23man schreef:
Poetsdoek om vingerafdrukken te verwijderen! :mrgreen:
Het doet wel zeer he? :lol: :mrgreen:
Ik heb de bewuste vingerafdruk gezekerd en wil graag afdrukken nemen bij de bezoekers van de zelfbouwdag......... :twisted:
:rofl: :rofl: :rofl:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28469
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: spullen/tools voor op luisterdagen

Bericht door ds23man »

ray5150 schreef:
ds23man schreef:
hannesie schreef:
Het doet wel zeer he? :lol: :mrgreen:
Ik heb de bewuste vingerafdruk gezekerd en wil graag afdrukken nemen bij de bezoekers van de zelfbouwdag......... :twisted:
:rofl: :rofl: :rofl:
Om te beginnen bij Dre! :mrgreen:
Gebruikersavatar
AatV
Berichten: 3807
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 18:33
Locatie: Delft

Re: spullen/tools voor op luisterdagen

Bericht door AatV »

ds23man schreef:
Om te beginnen bij Dre! :mrgreen:
Die weet inderdaad vaak z'n vinger op de zere plekken te leggen. :sure:

groet,
Aat
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28469
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: spullen/tools voor op luisterdagen

Bericht door ds23man »

AatV schreef:
ds23man schreef:
Om te beginnen bij Dre! :mrgreen:
Die weet inderdaad vaak z'n vinger op de zere plekken te leggen. :sure:

groet,
Aat
Als ik alle foto's eens terugkijk, dan staat Dre altijd in de buurt van mijn creaties.............. Uitermate verdacht! :shock:
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: spullen/tools voor op luisterdagen

Bericht door Walt »

Slim van Dre, goed kijken hoe je het dus niet moet doen :mrgreen:

:rofl: :rofl: :rofl:

Groetjes Walter
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: spullen/tools voor op luisterdagen

Bericht door ray5150 »

ds23man schreef:
AatV schreef:
ds23man schreef:
Om te beginnen bij Dre! :mrgreen:
Die weet inderdaad vaak z'n vinger op de zere plekken te leggen. :sure:
Als ik alle foto's eens terugkijk, dan staat Dre altijd in de buurt van mijn creaties.............. Uitermate verdacht! :shock:
Al dat zwart in en om die kast...en dan al die kleine rode lichtjes, ik vond het gewoon iets hoerigs hebben, die versterker van jou.... :mrgreen:
Niet zo vreemd dat Dré daaraan wilde zitten... :lol: de man heeft ook zo z'n gevoelens... :rofl:
Plaats reactie

Terug naar “DIY Events door leden”