het lijkt mij een mooi idee als het zou lukken om tbv de luisterdagen om een soort toolbox te hebben met dit soort spullen. zodat we niet steeds elke keer ons tegen de zelfde steen stoten. Als we dit op een tactische locatie kunnen opslaan, dan moet het lukken dat een van de deelnemers dit zonder veel omrijden kan ophalen.in een ander topic, ds23man schreef:Nog even iets over het opstellen van luidsprekers op een evenement als dit:
De veel gemaakte denkfout is dat je bij demo's waar groepen mensen luisteren in rijen achterelkaar, je dezelfde basis principes kunt toepassen als in de huiskamer. En dat gaat niet goed. Je zult de basisprincipes moeten toepassen zoals die bij geluidsversterking worden toegepast.
1. De speakers moeten omhoog, liefst de midspeaker minimaal 1 meter boven de hoofden van het luisterpubliek.
2. De luidsprekers wat naar beneden kantelen, de denkbeeldige as moet in het midden van het publiek uitkomen ( in de diepte).
als we nou eens allemaal in de schuur/op zolder/etc/enz kijken wat we over hebben, het zou me verbazen als we dan niet al een heel eind zouden komen.
wat voor spullen denk ik aan:
- platform voor speakers zodat we ze op bovengenoemde wijze kunnen optellen
- demping voor aan de muur / op de vloer
- een NAS/SB server/wlan AP voor de muziek
- 230V haspels/verdeeldozen/etc
- lange interlinks/luidspreker kabels etc
- een soort van rack om sets op te stellen, alles naast elkaar op tafel wordt al snel te krap
- een paar zelf samengestelde CDs met wat standaardwerken
- ....
en wie kan alvast wat doneren? ik heb nog wel een router / wlan AP over.