Daudio gaat 'live'

Commerciële mededelingen van onze sponsoren.

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14143
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door Walt »

Ik mis ook een mooie Mundorf in de test...

Ben het trouwens met Dre eens, die Reference is echt een hele goede condensator, wellicht wel de beste prijs/kwaliteit verhouding.

Groetjes Walter
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door dre »

de jantzen silver zou ook wel eens mooi bij het karakter van de amt kunnen passen.
Gebruikersavatar
Daudio
ZA-sponsor: daudio - dipole design audio
Berichten: 375
Lid geworden op: ma 14 okt 2013, 19:20
Locatie: Zwolle, Den Hoorn ZH
Contacteer:

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door Daudio »

dre schreef:
ik zie de mooiste er niet bij zitten! :shock:

audyn pure copper en audyn refrence.......

reference kun je van me lenen als je wil. :wink:
Heb je een 6.8uF? Zou mooi zijn om in de luistertest van Hans mee te nemen.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14143
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door Walt »

Op de foto lijken 8.2uF te worden toegepast? Dus ik snap die 6.8uF niet helemaal...

Maar mocht je 6.8uF willen hebben, ik heb nog een setje Mundorf Silver/Gold 6.8uF te leen en eventueel ook een setje gewone Mundorf Supreme 6.8uF.

Groetjes Walter
Laatst gewijzigd door Walt op za 06 apr 2013, 18:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door dre »

Daudio schreef:
dre schreef:
ik zie de mooiste er niet bij zitten! :shock:

audyn pure copper en audyn refrence.......

reference kun je van me lenen als je wil. :wink:
Heb je een 6.8uF? Zou mooi zijn om in de luistertest van Hans mee te nemen.
4.7uF,1.8uF en 0.47uF als ik het goed heb.

groter als 4.7 wordt volgens mij niet gemaakt.
Gebruikersavatar
Daudio
ZA-sponsor: daudio - dipole design audio
Berichten: 375
Lid geworden op: ma 14 okt 2013, 19:20
Locatie: Zwolle, Den Hoorn ZH
Contacteer:

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door Daudio »

Die waardes samen vormen een mooie waarde. Toch nuttig om uit te proberen, als je het opstuurt naar Hans vergoeden we de verzendkosten. Hans, doe jij even een PB voor het adres?
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door dre »

Daudio schreef:
Die waardes samen vormen een mooie waarde. Toch nuttig om uit te proberen, als je het opstuurt naar Hans vergoeden we de verzendkosten. Hans, doe jij even een PB voor het adres?
mag jij niet meedoen? :mrgreen:
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14143
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door Walt »

Ik heb hier toendertijd Mundorf Silver/Gold vergeleken met de Audyn Reference, de Audyn is neutraler, de Silver/Gold geeft meer lucht en fijne details en klinkt beter met vrouwenstemmen vind ik. Voor een commercieel ontwerp is de Reference wellicht de betere keus. Wel een nadeel dat 4.7uF de grootste waarde is. Eventueel een combi met een andere goede 2.2uF het proberen waard...

Groetjes Walter
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door dre »

de reference is veel transparanter.

als koppelcondensator ook heel erg fraai.
Rob Dingen
Berichten: 618
Lid geworden op: wo 15 sep 2004, 16:51
Locatie: Gerwen
Contacteer:

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door Rob Dingen »

dre schreef:
Daudio schreef:
Die waardes samen vormen een mooie waarde. Toch nuttig om uit te proberen, als je het opstuurt naar Hans vergoeden we de verzendkosten. Hans, doe jij even een PB voor het adres?
mag jij niet meedoen? :mrgreen:
Tuurlijk niet volgens Jeroen zitten er geen verschil in condensators :wink:

Rob
Gebruikersavatar
Daudio
ZA-sponsor: daudio - dipole design audio
Berichten: 375
Lid geworden op: ma 14 okt 2013, 19:20
Locatie: Zwolle, Den Hoorn ZH
Contacteer:

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door Daudio »

Inderdaad, in dubbelblind uitgevoerde testen heb ik ze niet kunnen waarnemen. Wat me dan wel weer bevreemdt, de verschillen die Hans beschrijft (en Hans is nog helemaal niet thuis in deze materie) komen overeen met wat wel vaker wordt beweerd.

Wat ik tot nu toe van hem heb begrepen:
8.2uF: de Superior Z-cap vs de Audyn Cap Plus: Superior Z-cap is warmer
6.8uF: de Silver Z-cap vs de ClarityCap SA: Silver Z-cap is sprankelender, lichte voorkeur voor deze.

Maar, hij vindt het erg moeilijk. Wat hem verbaast is dat de verschillen tussen de condensator types bijna net zo groot zijn als de verschillen tussen de waardes 8.2uF en 6.8uF. Ik vertrouw mijn oren in ieder geval niet meer in deze materie, dus ik laat het graag aan Hans over. Wat ik wel weet is dat ik de voorkeur geef aan de 6.8uF, iets meer teruggenomen gebied rond 2,5kHz.
Gebruikersavatar
Daudio
ZA-sponsor: daudio - dipole design audio
Berichten: 375
Lid geworden op: ma 14 okt 2013, 19:20
Locatie: Zwolle, Den Hoorn ZH
Contacteer:

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door Daudio »

Misschien is voor het topfilter de volgende combi wel erg mooi voor de tweeter: 4.7uF tri-reference en 2.2uF true copper, maakt samen 6.9uF. De paralleltakken kunnen dan worden voorzien van de Superior Z-cap. Is dat wat?
Gebruikersavatar
Daudio
ZA-sponsor: daudio - dipole design audio
Berichten: 375
Lid geworden op: ma 14 okt 2013, 19:20
Locatie: Zwolle, Den Hoorn ZH
Contacteer:

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door Daudio »

Leuk he dat ik wel verschillen hoor :lol:

Maar ze zijn echt duidelijk waarneembaar. De Audyn en de Silver Z-cap ben ik nu enkele dagen aan het inspelen. Want ik had begrepen dat dat nodig is.

@dre ik ben heel benieuwd hoe de Audyn Reference zal klinken. Ik stuur je wel een PB om e.a. af te spreken.

Groet Hans
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door dre »

Daudio schreef:
Inderdaad, in dubbelblind uitgevoerde testen heb ik ze niet kunnen waarnemen. Wat me dan wel weer bevreemdt, de verschillen die Hans beschrijft (en Hans is nog helemaal niet thuis in deze materie) komen overeen met wat wel vaker wordt beweerd.

Wat ik tot nu toe van hem heb begrepen:
8.2uF: de Superior Z-cap vs de Audyn Cap Plus: Superior Z-cap is warmer
6.8uF: de Silver Z-cap vs de ClarityCap SA: Silver Z-cap is sprankelender, lichte voorkeur voor deze.

de z-cap klinkt traag en mist dynamiek......

de refrence is echt transparant en zeer neutraal,ik vind `m echt super bij het karakter van de amt passen.

zelf heb ik een combinatie van refrence en silver/oil op het hoog.
Gebruikersavatar
Daudio
ZA-sponsor: daudio - dipole design audio
Berichten: 375
Lid geworden op: ma 14 okt 2013, 19:20
Locatie: Zwolle, Den Hoorn ZH
Contacteer:

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door Daudio »

Hier nog een paar foto's, van de gespoten kasten. Ze moeten nog enkele dagen uitharden.

Ging gisteren bijna fout. Ik kwam thuis en toen zag ik allemaal afdrukken van de bubbeltjes folie waar ik ze in verpakt had voor transport. Dus ging met een kater naar bed.

Vanmorgen zag het er gelukkig al veel beter uit. En ik kom net terug van familie bezoek en nu zijn de afdrukken voor 99% weg. Heel blij mee!!!

Wel heel blij met de mooie witte kastjes.

En tot slot met hulp van Marloes nog een foto gemaakt waarbij ik het RVS profiel tegen de kast heb gehouden om een indruk te krijgen hoe het gaat worden.

Maar nu eerst een paar dagen wachten tot de lak goed ik uitgehard.

Wordt vervolgd ...
Bijlagen
Daudio W-frame wit.jpg
Daudio W-frame wit 2.jpg
Daudio W-frame wit 3.jpg
Laatst gewijzigd door hans_b op zo 07 apr 2013, 17:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door dre »

mooi man! 8)

maar het duurt echt wel een week voordat de lak wat harder is......
liefst een beetje warm wegzetten.
Gebruikersavatar
Daudio
ZA-sponsor: daudio - dipole design audio
Berichten: 375
Lid geworden op: ma 14 okt 2013, 19:20
Locatie: Zwolle, Den Hoorn ZH
Contacteer:

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door Daudio »

Zeker erg mooi, ben er ook erg blij mee!

Heb ik gedaan, gaf de spuiter ook al aan, ze staan nu lekker bij de verwarming O:)
Bijlagen
IMG_8850.JPG
Gebruikersavatar
Daudio
ZA-sponsor: daudio - dipole design audio
Berichten: 375
Lid geworden op: ma 14 okt 2013, 19:20
Locatie: Zwolle, Den Hoorn ZH
Contacteer:

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door Daudio »

Nog een paar foto's van de spuiter. Ze hebben de kasten en topjes opgehangen om ze goed te kunnen spuiten.
Wel is het spuiten van de binnenkanten erg lastig. De nevel krijg je dan terug.
Bijlagen
LS1.JPG
ls6.jpg
ls3.jpg
Ls2.jpg
Gebruikersavatar
Vinculum
Berichten: 3206
Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
Locatie: Hardinxveld-Giessendam
Contacteer:

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door Vinculum »

Dit geeft alweer een heel ander beeld dan in de eerste post. :goedzo:

Gaan ze mee naar Breda dit jaar? Deze zou ik graag willen zien en horen! Maar daarin zal ik niet de enige zijn ben ik bang...
Ronkel
Berichten: 2182
Lid geworden op: do 11 jan 2007, 23:46
Locatie: Arnhem

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door Ronkel »

Damn, dat ziet er alweer heel anders uit dan kaal MDF! Het wit en RVS combineert prima!
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28480
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door ds23man »

Jan de Bouvier is trots op jullie!!! :lol:
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33827
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door Henkjan »

ander vraagje: wanneer gaat de website de lucht in?
Gebruikersavatar
Daudio
ZA-sponsor: daudio - dipole design audio
Berichten: 375
Lid geworden op: ma 14 okt 2013, 19:20
Locatie: Zwolle, Den Hoorn ZH
Contacteer:

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door Daudio »

Vinculum schreef:
Dit geeft alweer een heel ander beeld dan in de eerste post. :goedzo:

Gaan ze mee naar Breda dit jaar? Deze zou ik graag willen zien en horen! Maar daarin zal ik niet de enige zijn ben ik bang...
Het is wel onze bedoeling om 18 mei ook in Breda aanwezig te zijn.

Ik hoop niet dat je de enige bent O:)
Gebruikersavatar
Daudio
ZA-sponsor: daudio - dipole design audio
Berichten: 375
Lid geworden op: ma 14 okt 2013, 19:20
Locatie: Zwolle, Den Hoorn ZH
Contacteer:

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door Daudio »

Henkjan schreef:
ander vraagje: wanneer gaat de website de lucht in?
Henkjan, zoals je ziet zijn de kasten net gespoten. Begin volgende week als ze goed uitgehard zijn, dan ga ik de profielen eraan lijmen en de units erin schroeven.

Over 2 weken ga ik foto's maken op enkele mooie locaties.

Begin mei zal de website live gaan.
Gebruikersavatar
Daudio
ZA-sponsor: daudio - dipole design audio
Berichten: 375
Lid geworden op: ma 14 okt 2013, 19:20
Locatie: Zwolle, Den Hoorn ZH
Contacteer:

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door Daudio »

Ronkel schreef:
Damn, dat ziet er alweer heel anders uit dan kaal MDF! Het wit en RVS combineert prima!
dat dacht ik O:)
ds23man schreef:
Jan de Bouvier is trots op jullie!!! :lol:
Ik zal het hem navragen.
Mijn partner geef nl. less op de Jan de Bouvrie Academie, dus als ik hem weer tegenkom daar, zal ik vragen wat hij er van vindt.
Bijlagen
Daudio W-frame wit 3.jpg
Gesloten