Daudio gaat 'live'
Moderator: Beheerdersteam
Re: Daudio gaat 'live'
Ik mis ook een mooie Mundorf in de test...
Ben het trouwens met Dre eens, die Reference is echt een hele goede condensator, wellicht wel de beste prijs/kwaliteit verhouding.
Groetjes Walter
Ben het trouwens met Dre eens, die Reference is echt een hele goede condensator, wellicht wel de beste prijs/kwaliteit verhouding.
Groetjes Walter
Re: Daudio gaat 'live'
de jantzen silver zou ook wel eens mooi bij het karakter van de amt kunnen passen.
- Daudio
- ZA-sponsor: daudio - dipole design audio
- Berichten: 375
- Lid geworden op: ma 14 okt 2013, 19:20
- Locatie: Zwolle, Den Hoorn ZH
- Contacteer:
Re: Daudio gaat 'live'
Heb je een 6.8uF? Zou mooi zijn om in de luistertest van Hans mee te nemen.dre schreef:ik zie de mooiste er niet bij zitten!![]()
audyn pure copper en audyn refrence.......
reference kun je van me lenen als je wil.
Re: Daudio gaat 'live'
Op de foto lijken 8.2uF te worden toegepast? Dus ik snap die 6.8uF niet helemaal...
Maar mocht je 6.8uF willen hebben, ik heb nog een setje Mundorf Silver/Gold 6.8uF te leen en eventueel ook een setje gewone Mundorf Supreme 6.8uF.
Groetjes Walter
Maar mocht je 6.8uF willen hebben, ik heb nog een setje Mundorf Silver/Gold 6.8uF te leen en eventueel ook een setje gewone Mundorf Supreme 6.8uF.
Groetjes Walter
Laatst gewijzigd door Walt op za 06 apr 2013, 18:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Daudio gaat 'live'
4.7uF,1.8uF en 0.47uF als ik het goed heb.Daudio schreef:Heb je een 6.8uF? Zou mooi zijn om in de luistertest van Hans mee te nemen.dre schreef:ik zie de mooiste er niet bij zitten!![]()
audyn pure copper en audyn refrence.......
reference kun je van me lenen als je wil.
groter als 4.7 wordt volgens mij niet gemaakt.
- Daudio
- ZA-sponsor: daudio - dipole design audio
- Berichten: 375
- Lid geworden op: ma 14 okt 2013, 19:20
- Locatie: Zwolle, Den Hoorn ZH
- Contacteer:
Re: Daudio gaat 'live'
Die waardes samen vormen een mooie waarde. Toch nuttig om uit te proberen, als je het opstuurt naar Hans vergoeden we de verzendkosten. Hans, doe jij even een PB voor het adres?
Re: Daudio gaat 'live'
mag jij niet meedoen?Daudio schreef:Die waardes samen vormen een mooie waarde. Toch nuttig om uit te proberen, als je het opstuurt naar Hans vergoeden we de verzendkosten. Hans, doe jij even een PB voor het adres?
Re: Daudio gaat 'live'
Ik heb hier toendertijd Mundorf Silver/Gold vergeleken met de Audyn Reference, de Audyn is neutraler, de Silver/Gold geeft meer lucht en fijne details en klinkt beter met vrouwenstemmen vind ik. Voor een commercieel ontwerp is de Reference wellicht de betere keus. Wel een nadeel dat 4.7uF de grootste waarde is. Eventueel een combi met een andere goede 2.2uF het proberen waard...
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Re: Daudio gaat 'live'
de reference is veel transparanter.
als koppelcondensator ook heel erg fraai.
als koppelcondensator ook heel erg fraai.
-
Rob Dingen
- Berichten: 618
- Lid geworden op: wo 15 sep 2004, 16:51
- Locatie: Gerwen
- Contacteer:
Re: Daudio gaat 'live'
Tuurlijk niet volgens Jeroen zitten er geen verschil in condensatorsdre schreef:mag jij niet meedoen?Daudio schreef:Die waardes samen vormen een mooie waarde. Toch nuttig om uit te proberen, als je het opstuurt naar Hans vergoeden we de verzendkosten. Hans, doe jij even een PB voor het adres?
Rob
- Daudio
- ZA-sponsor: daudio - dipole design audio
- Berichten: 375
- Lid geworden op: ma 14 okt 2013, 19:20
- Locatie: Zwolle, Den Hoorn ZH
- Contacteer:
Re: Daudio gaat 'live'
Inderdaad, in dubbelblind uitgevoerde testen heb ik ze niet kunnen waarnemen. Wat me dan wel weer bevreemdt, de verschillen die Hans beschrijft (en Hans is nog helemaal niet thuis in deze materie) komen overeen met wat wel vaker wordt beweerd.
Wat ik tot nu toe van hem heb begrepen:
8.2uF: de Superior Z-cap vs de Audyn Cap Plus: Superior Z-cap is warmer
6.8uF: de Silver Z-cap vs de ClarityCap SA: Silver Z-cap is sprankelender, lichte voorkeur voor deze.
Maar, hij vindt het erg moeilijk. Wat hem verbaast is dat de verschillen tussen de condensator types bijna net zo groot zijn als de verschillen tussen de waardes 8.2uF en 6.8uF. Ik vertrouw mijn oren in ieder geval niet meer in deze materie, dus ik laat het graag aan Hans over. Wat ik wel weet is dat ik de voorkeur geef aan de 6.8uF, iets meer teruggenomen gebied rond 2,5kHz.
Wat ik tot nu toe van hem heb begrepen:
8.2uF: de Superior Z-cap vs de Audyn Cap Plus: Superior Z-cap is warmer
6.8uF: de Silver Z-cap vs de ClarityCap SA: Silver Z-cap is sprankelender, lichte voorkeur voor deze.
Maar, hij vindt het erg moeilijk. Wat hem verbaast is dat de verschillen tussen de condensator types bijna net zo groot zijn als de verschillen tussen de waardes 8.2uF en 6.8uF. Ik vertrouw mijn oren in ieder geval niet meer in deze materie, dus ik laat het graag aan Hans over. Wat ik wel weet is dat ik de voorkeur geef aan de 6.8uF, iets meer teruggenomen gebied rond 2,5kHz.
- Daudio
- ZA-sponsor: daudio - dipole design audio
- Berichten: 375
- Lid geworden op: ma 14 okt 2013, 19:20
- Locatie: Zwolle, Den Hoorn ZH
- Contacteer:
Re: Daudio gaat 'live'
Misschien is voor het topfilter de volgende combi wel erg mooi voor de tweeter: 4.7uF tri-reference en 2.2uF true copper, maakt samen 6.9uF. De paralleltakken kunnen dan worden voorzien van de Superior Z-cap. Is dat wat?
- Daudio
- ZA-sponsor: daudio - dipole design audio
- Berichten: 375
- Lid geworden op: ma 14 okt 2013, 19:20
- Locatie: Zwolle, Den Hoorn ZH
- Contacteer:
Re: Daudio gaat 'live'
Leuk he dat ik wel verschillen hoor
Maar ze zijn echt duidelijk waarneembaar. De Audyn en de Silver Z-cap ben ik nu enkele dagen aan het inspelen. Want ik had begrepen dat dat nodig is.
@dre ik ben heel benieuwd hoe de Audyn Reference zal klinken. Ik stuur je wel een PB om e.a. af te spreken.
Groet Hans
Maar ze zijn echt duidelijk waarneembaar. De Audyn en de Silver Z-cap ben ik nu enkele dagen aan het inspelen. Want ik had begrepen dat dat nodig is.
@dre ik ben heel benieuwd hoe de Audyn Reference zal klinken. Ik stuur je wel een PB om e.a. af te spreken.
Groet Hans
Re: Daudio gaat 'live'
Daudio schreef:Inderdaad, in dubbelblind uitgevoerde testen heb ik ze niet kunnen waarnemen. Wat me dan wel weer bevreemdt, de verschillen die Hans beschrijft (en Hans is nog helemaal niet thuis in deze materie) komen overeen met wat wel vaker wordt beweerd.
Wat ik tot nu toe van hem heb begrepen:
8.2uF: de Superior Z-cap vs de Audyn Cap Plus: Superior Z-cap is warmer
6.8uF: de Silver Z-cap vs de ClarityCap SA: Silver Z-cap is sprankelender, lichte voorkeur voor deze.
de z-cap klinkt traag en mist dynamiek......
de refrence is echt transparant en zeer neutraal,ik vind `m echt super bij het karakter van de amt passen.
zelf heb ik een combinatie van refrence en silver/oil op het hoog.
- Daudio
- ZA-sponsor: daudio - dipole design audio
- Berichten: 375
- Lid geworden op: ma 14 okt 2013, 19:20
- Locatie: Zwolle, Den Hoorn ZH
- Contacteer:
Re: Daudio gaat 'live'
Hier nog een paar foto's, van de gespoten kasten. Ze moeten nog enkele dagen uitharden.
Ging gisteren bijna fout. Ik kwam thuis en toen zag ik allemaal afdrukken van de bubbeltjes folie waar ik ze in verpakt had voor transport. Dus ging met een kater naar bed.
Vanmorgen zag het er gelukkig al veel beter uit. En ik kom net terug van familie bezoek en nu zijn de afdrukken voor 99% weg. Heel blij mee!!!
Wel heel blij met de mooie witte kastjes.
En tot slot met hulp van Marloes nog een foto gemaakt waarbij ik het RVS profiel tegen de kast heb gehouden om een indruk te krijgen hoe het gaat worden.
Maar nu eerst een paar dagen wachten tot de lak goed ik uitgehard.
Wordt vervolgd ...
Ging gisteren bijna fout. Ik kwam thuis en toen zag ik allemaal afdrukken van de bubbeltjes folie waar ik ze in verpakt had voor transport. Dus ging met een kater naar bed.
Vanmorgen zag het er gelukkig al veel beter uit. En ik kom net terug van familie bezoek en nu zijn de afdrukken voor 99% weg. Heel blij mee!!!
Wel heel blij met de mooie witte kastjes.
En tot slot met hulp van Marloes nog een foto gemaakt waarbij ik het RVS profiel tegen de kast heb gehouden om een indruk te krijgen hoe het gaat worden.
Maar nu eerst een paar dagen wachten tot de lak goed ik uitgehard.
Wordt vervolgd ...
Laatst gewijzigd door hans_b op zo 07 apr 2013, 17:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Daudio gaat 'live'
mooi man!
maar het duurt echt wel een week voordat de lak wat harder is......
liefst een beetje warm wegzetten.
maar het duurt echt wel een week voordat de lak wat harder is......
liefst een beetje warm wegzetten.
- Daudio
- ZA-sponsor: daudio - dipole design audio
- Berichten: 375
- Lid geworden op: ma 14 okt 2013, 19:20
- Locatie: Zwolle, Den Hoorn ZH
- Contacteer:
Re: Daudio gaat 'live'
Zeker erg mooi, ben er ook erg blij mee!
Heb ik gedaan, gaf de spuiter ook al aan, ze staan nu lekker bij de verwarming
Heb ik gedaan, gaf de spuiter ook al aan, ze staan nu lekker bij de verwarming
- Daudio
- ZA-sponsor: daudio - dipole design audio
- Berichten: 375
- Lid geworden op: ma 14 okt 2013, 19:20
- Locatie: Zwolle, Den Hoorn ZH
- Contacteer:
Re: Daudio gaat 'live'
Nog een paar foto's van de spuiter. Ze hebben de kasten en topjes opgehangen om ze goed te kunnen spuiten.
Wel is het spuiten van de binnenkanten erg lastig. De nevel krijg je dan terug.
Wel is het spuiten van de binnenkanten erg lastig. De nevel krijg je dan terug.
- Vinculum
- Berichten: 3206
- Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
- Locatie: Hardinxveld-Giessendam
- Contacteer:
Re: Daudio gaat 'live'
Dit geeft alweer een heel ander beeld dan in de eerste post.
Gaan ze mee naar Breda dit jaar? Deze zou ik graag willen zien en horen! Maar daarin zal ik niet de enige zijn ben ik bang...
Gaan ze mee naar Breda dit jaar? Deze zou ik graag willen zien en horen! Maar daarin zal ik niet de enige zijn ben ik bang...
Re: Daudio gaat 'live'
Damn, dat ziet er alweer heel anders uit dan kaal MDF! Het wit en RVS combineert prima!
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28480
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Daudio gaat 'live'
Jan de Bouvier is trots op jullie!!! 
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33827
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Daudio gaat 'live'
ander vraagje: wanneer gaat de website de lucht in?
- Daudio
- ZA-sponsor: daudio - dipole design audio
- Berichten: 375
- Lid geworden op: ma 14 okt 2013, 19:20
- Locatie: Zwolle, Den Hoorn ZH
- Contacteer:
Re: Daudio gaat 'live'
Het is wel onze bedoeling om 18 mei ook in Breda aanwezig te zijn.Vinculum schreef:Dit geeft alweer een heel ander beeld dan in de eerste post.![]()
Gaan ze mee naar Breda dit jaar? Deze zou ik graag willen zien en horen! Maar daarin zal ik niet de enige zijn ben ik bang...
Ik hoop niet dat je de enige bent
- Daudio
- ZA-sponsor: daudio - dipole design audio
- Berichten: 375
- Lid geworden op: ma 14 okt 2013, 19:20
- Locatie: Zwolle, Den Hoorn ZH
- Contacteer:
Re: Daudio gaat 'live'
Henkjan, zoals je ziet zijn de kasten net gespoten. Begin volgende week als ze goed uitgehard zijn, dan ga ik de profielen eraan lijmen en de units erin schroeven.Henkjan schreef:ander vraagje: wanneer gaat de website de lucht in?
Over 2 weken ga ik foto's maken op enkele mooie locaties.
Begin mei zal de website live gaan.
- Daudio
- ZA-sponsor: daudio - dipole design audio
- Berichten: 375
- Lid geworden op: ma 14 okt 2013, 19:20
- Locatie: Zwolle, Den Hoorn ZH
- Contacteer:
Re: Daudio gaat 'live'
dat dacht ikRonkel schreef:Damn, dat ziet er alweer heel anders uit dan kaal MDF! Het wit en RVS combineert prima!
Ik zal het hem navragen.ds23man schreef:Jan de Bouvier is trots op jullie!!!
Mijn partner geef nl. less op de Jan de Bouvrie Academie, dus als ik hem weer tegenkom daar, zal ik vragen wat hij er van vindt.
