Daudio gaat 'live'

Commerciële mededelingen van onze sponsoren.

Moderator: Beheerdersteam

firsttimer

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door firsttimer »

ds23man schreef:
Ik mis 1 ding bij de 5 P's van de Calimeromarketing filosofie:

De M van markt........

Voordat je welke marketingsstrategie ook kiest, is een marktonderzoek toch wel essentieel!
hannesie schreef:
Ik denk ook wel dat je het eerst gehoord moet hebben voor dat je echt overtuigd bent/raakt van het fenomeen OB. :mrgreen:
Bij bovenstaande reacties moest ik ineens denken aan een uitspraak van Steve Jobs van Apple over marktonderzoek:

"Onze klanten weten niet wat ze willen, totdat wij ze het laten zien"

Misschien moet Daudio dit aanpassen naar:

"Onze klanten weten niet wat ze willen, totdat wij ze het laten zien horen!"
Daudio
ZA-sponsor: daudio - dipole design audio
Contacteer:

Bericht door Daudio »

firsttimer schreef:

Bij bovenstaande reacties moest ik ineens denken aan een uitspraak van Steve Jobs van Apple over marktonderzoek:

"Onze klanten weten niet wat ze willen, totdat wij ze het laten zien"

Misschien moet Daudio dit aanpassen naar:

"Onze klanten weten niet wat ze willen, totdat wij ze het laten zien horen!"
Daar sluit ik me helemaal bij aan O:) :lol:

En het is nog waar ook! Ja zo enthousiast zijn wij over deze OB.
Ronkel

Bericht door Ronkel »

Marktonderzoeken om te vragen wat mensen willen zijn vaak zonde van je tijd, zoals Steve Jobs ook al heeft aangegeven (al ben ik verder geen Steve Jobs fan). Als je je doelgroep vraagt wat voor fiets ze willen, zeggen ze 'een rooie'. Kom je vervolgens met een rode fiets dan is ie uit de mode of 'leuk, maar toch niet voor mezelf'. Beter is het om een goed product te maken dat een bepaald probleem oplost of anderszins meerwaarde heeft (laten we zeggen een zelfreinigende fiets) en vervolgens bij de doelgroep te evalueren of er dingen anders aan moeten of bij moeten.
Daudio
Contacteer:

Bericht door Daudio »

Ronkel schreef:
Beter is het om een goed product te maken dat een bepaald probleem oplost of anderszins meerwaarde heeft (laten we zeggen een zelfreinigende fiets) en vervolgens bij de doelgroep te evalueren of er dingen anders aan moeten of bij moeten.
Daar ben ik het helemaal mee eens en dat is dan ook precies wat wij nu doen.
Bedankt voor je heldere betoog.
Daudio
Contacteer:

Bericht door Daudio »

Daudio schreef:

Vragen
  • - Wat vind jij van ons Daudio initiatief en de manier hoe wij het willen gaan aanbieden.
  • - Zou zo'n kit wat voor jou zijn? Zo ja, waarom wel? Zo nee, waarom niet?
  • - Mis je wat in ons aanbod?
  • - Wat zouden we anders moeten doen volgens jou?
Ik ben heel benieuwd naar jullie reacties! Mag ook via een PB.

Dit allemaal met ons doel om de open baffle / dipool communicty te vergroten!
Nog even de vragen herhalen (hele verhaal staat op vorige pagina).

Groet, Hans
anonamemouse

Bericht door anonamemouse »

- Wat vind jij van ons Daudio initiatief en de manier hoe wij het willen gaan aanbieden.
Goed en leuk idee, Jeroen kennende gaat het niet veel beter worden dan dit. De geluidskwaliteit zal zonder meer op een tamelijk bizar niveau liggen, iets waar menigeen ronduit jaloers op zal zijn.
- Zou zo'n kit wat voor jou zijn? Zo ja, waarom wel? Zo nee, waarom niet?
Ja, ik wil dolgraag de overstap naar een open baffle maken. Ik heb de MOB3W bij Jeroen thuis gehoord, en ben nog steeds onder de indruk!
Nee, mijn woonkamer is te klein om ze voldoende de ruimte te geven. Ik kan ze niet zomaar midden in de kamer neerzetten voor het beste resultaat. Ik heb nu al de wetenschap dat mijn huidige systeem niet uit de verf komt vanwege de veel te kleine ruimte, het zou mijn luistrerplezier niet ten goede komen.
- Mis je wat in ons aanbod?
Meer demonstraties! :)
- Wat zouden we anders moeten doen volgens jou?
Geen idee.
Wowly
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Goed idee, zo wordt het bereikbaar voor bijvoorbeeld mensen zoals ik, die de ballen verstand hebben van het ontwikkkelen van luidsprekers

Zo'n kit zou wel wat voor mij zijn, echter financieel moeten er nu andere keuze s worden gemaakt.

Je aanbod is nu op de hand van een slechte timmerman te tellen; een (1). Ik denk dat dit erg lastig is voor jeroen (niet het beste maar genoegen nemen met het mindere), maar ik denk dat het grote noodzaak is een goedkoper model te hebben. Iedereen snapt dat dit niet in de buurt gaat komen van het huidige model, en waarschijnlijk is het er nog te vroeg voor. Toch moeten mensen ergens kunnen instappen.

Wat er oa imho nog moet gebeuren is ervoor te zorgen dat de ls goed plaatsbaar zijn (filter goed instelbaar), bladen laten luisteren naar een "af" exemplaar wat goed is ingeregeld zodat het woord zich spreidt en zoeken naar een doelgroep op beurzen enzo. Huur maar eens een kamertje bij de hifidag in veldhoven ofzo (bestaat ie nog?) en kijk eens wat er allemaal op je af komt. Gewoon lekker spielerei, kijken of je mensen kunt enthousiasmeren :)

Ik blijf het een super initiatief vinden, en ben behoorlijk benieuwd hoe het klinkt. Hopenlijk krijg ik dit jaar nog de gelegenheid om de zba luisterdag in breda te organiseren, ik zou hem daar graag zien! (en als de speaker er niet te zien is zou ik het gewoon fijn vinden om jullie weer te zien haha) oja, en horen natuurlijk......
rikpost

Bericht door rikpost »

Sorry hoor.
Vogens mij is het juist de droom van Hans en Jeroen een product op de markt te brengen waar ze zelf helemaal achter staan .
Er is een paar jaar aan getuned voordat ze echt tevreden waren .

Nu willen zij dit resultaat en ethousiasme delen met andere door het op de markt te brengen .
Zij zijn er van overtuigt dat voor dit geld niets beters te koop is de prijs zal allersinds schappelijk zijn T.A.V de kwaliteit .

Echt goedkoop kan het niet worden natuurlijk met zulke componenten .
Maar daar krijg je dan waarschijnlijk ook wat voor terug.

Ik denk, ga eerst eens luisteren allen voordat er gevraagd gaat worden naar instappers upgraders enz.
Misschien ben je wel zo verkocht dat je een nier of een oogbol afstaat om ze aan te schaffen.
Of misschien is het niet jou kleur ,kan ook.

Maar goedkopere alternatieven zijn er genoeg
Ik denk dat goedkopere drivers afbreuk doen aan het product wat met zo veel liefde voor de techniek en muziek is ontworpen .
Niet uit commercie!.
Wie een beetje de markt in de gaten houd op dit gebied weet ook dat je hier niet rijk van gaat worden .
Dus geef Hans en Jeroen de tijd om zich met de luidspreker te profileren .
Ga luisteren en laat je ethousiastmeren ,droom hun droom .
Wowly
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Hoi rik,

Ik begrijp een klein beetje uit je post dat je het wil opnemen voor jeroen en hans. Echter, onze posts (in iedereen geval die van mij) zijn een antwoord op een directe vraag van hen (met duidelijk omschreven vraagstellingen). We weten allemaal hoe jeroen en hans erin staan, we kennen (in ieder geval jeroen) ze vrij aardig om een indruk te hebben van hun doel :D

Dus, don't worry, be happy, het is allemaal opbouwende kritiek.

groetjes

jan
Daudio
Contacteer:

Bericht door Daudio »

Er kan uitgebreid gevarieerd worden. Van de afgelopen 20 jaar luidsprekerbouw werk ik pas de laatste jaren met duurdere units voor mijn eigen systeem. Met de AMT2340 ben ik 5 jaar geleden begonnen. De Audio Technology midwoofer zit pas een jaar in mijn systeem. De woofers zijn nog steeds relatief goedkope jongens.
Door het filteren van heel veel systemen van andere mensen met vaak hele dure units weet ik dat veel dure units niet leveren wat ik wil, ik heb dus vrij specifieke voorkeuren ontwikkeld. Nu wil het toeval dat Hans en ik vrijwel hetzelfde zoeken qua klank en afbeelding en dat heeft ons bij elkaar gebracht.

De feedback over instapmodellen met goedkopere units nemen we mee voor de toekomst. Vanuit al die ervaring in het verleden weet ik dat ik met de juiste keuzes ook een zeer goede geluidskwaliteit kan krijgen voor het instapmodel. Het is praktisch gezien niet mogelijk om dat nu al te doen. Veel belangrijker is dat we zo snel mogelijk naast het W-frame een alternatief neerzetten van dezelfde of nog betere kwaliteit. Ja, ik denk dat het nog beter kan. :mrgreen:
Leobus

Bericht door Leobus »

Hmmm, nog beter!
Even denken:
Tweeters? Lijkt me niet.
Midunits? Lijkt me niet.
Kasten en systeem? Lijkt me ook niet.
Woofers dus! Gaan jullie over op AT woofers? Was je niet van plan die ook in je eigen OB systeem te testen? Weet je al wat meer?

Groet,

Leobus
Daudio
Contacteer:

Bericht door Daudio »

Ik zie het W-frame als het ultieme 3-weg open baffle systeem zonder subs. Als het nog beter moet, dan denk ik dat het zou kunnen met een opzet zoals MOB3W, een 3-weg met subs erbij. Je kan zelfs nog 5-weg gaan, maar dat is toekomst muziek, net als de goedkopere modellen dat zijn.
De woofers in deze opzet voor het topmodel zijn dan 10" AT woofers, zoals ik het nu zie. Op het moment dat je op 10" overgaat in plaats van de 12" zoals in MOB3W (dat oorspronkelijk ook zonder subs heeft gewerkt), opent dat tegelijk veel mogelijkheden voor goedkopere drivers. De huidige woofer voor het W-frame hoort daar natuurlijk ook bij.
rikpost

Bericht door rikpost »

Ehhhh ...mischien ben ik wat te snel geweest met typen :oops:
Je hebt helemaal gelijk, daarnaast kan het ook wel naast elkaar bestaan natuurlijk.
Daudio
Contacteer:

Bericht door Daudio »

Ik vond je post helemaal niet onterecht hoor. Het is een steun in de rug voor de aanpak waarmee wij het begin van Daudio willen maken en jouw post is ook zeer in lijn met de reden van ontstaan van ons initiatief.
Ronkel schreef:
Marktonderzoeken om te vragen wat mensen willen zijn vaak zonde van je tijd, zoals Steve Jobs ook al heeft aangegeven (al ben ik verder geen Steve Jobs fan). Als je je doelgroep vraagt wat voor fiets ze willen, zeggen ze 'een rooie'. Kom je vervolgens met een rode fiets dan is ie uit de mode of 'leuk, maar toch niet voor mezelf'. Beter is het om een goed product te maken dat een bepaald probleem oplost of anderszins meerwaarde heeft (laten we zeggen een zelfreinigende fiets) en vervolgens bij de doelgroep te evalueren of er dingen anders aan moeten of bij moeten.
Net als Hans ben ik het hier helemaal mee eens. Dit geldt ook voor 'instapmodellen' of 'upgrades'. Stel dat we dat nu al gaan doen en daar onze productie op afstemmen (kost heel veel extra tijd en geld) en dan te horen krijgen: leuk, dank je wel dat je geluisterd hebt, maar ik koop hem toch maar niet.
Toch zijn dit soort aanwijzingen zeer waardevol, want het kan ons erg helpen als zaken anders lopen dan verwacht. Dus iedereen tot nu toe heel erg bedankt voor de feedback.
Daudio
Contacteer:

Bericht door Daudio »

Wowly schreef:
Goed idee, zo wordt het bereikbaar voor bijvoorbeeld mensen zoals ik, die de ballen verstand hebben van het ontwikkkelen van luidsprekers

Zo'n kit zou wel wat voor mij zijn, echter financieel moeten er nu andere keuze s worden gemaakt.

Je aanbod is nu op de hand van een slechte timmerman te tellen; een (1). Ik denk dat dit erg lastig is voor jeroen (niet het beste maar genoegen nemen met het mindere), maar ik denk dat het grote noodzaak is een goedkoper model te hebben. Iedereen snapt dat dit niet in de buurt gaat komen van het huidige model, en waarschijnlijk is het er nog te vroeg voor. Toch moeten mensen ergens kunnen instappen.

Wat er oa imho nog moet gebeuren is ervoor te zorgen dat de ls goed plaatsbaar zijn (filter goed instelbaar), bladen laten luisteren naar een "af" exemplaar wat goed is ingeregeld zodat het woord zich spreidt en zoeken naar een doelgroep op beurzen enzo. Huur maar eens een kamertje bij de hifidag in veldhoven ofzo (bestaat ie nog?) en kijk eens wat er allemaal op je af komt. Gewoon lekker spielerei, kijken of je mensen kunt enthousiasmeren :)

Ik blijf het een super initiatief vinden, en ben behoorlijk benieuwd hoe het klinkt. Hopenlijk krijg ik dit jaar nog de gelegenheid om de zba luisterdag in breda te organiseren, ik zou hem daar graag zien! (en als de speaker er niet te zien is zou ik het gewoon fijn vinden om jullie weer te zien haha) oja, en horen natuurlijk......
Bedankt voor je mening!

Of het "grote noodzaak" is om een goedkoper model te maken, zal de toekomst leren. We hebben wel ideeën, daarover later.
Je tip om bladen en luisteraars uit te nodigen en bij shows en audiodagen te gaan demonstreren, ben ik het helemaal mee eens. Dat gaan we ook zeker doen. We komen naar Breda dus je kan het straks met eigen oren horen.

Groet, Hans
Walt

Bericht door Walt »

Hallo Hans,

Is er al meer nieuws (foto's?) van het gespoten model met de verlijmende RVS staanders?

Groetjes Walter
Daudio
Contacteer:

Bericht door Daudio »

Walt schreef:
Hallo Hans,

Is er al meer nieuws (foto's?) van het gespoten model met de verlijmende RVS staanders?

Groetjes Walter
Hoi Walter,

Nog niet. Ik ga de kastjes vanavond halen bij de spuiter (mijn zwager). Hij gaf wel aan dat het een lastig klusje was, omdat bij het spuiten van de vakken in het W-frame je door de werverlingen, alles terugkrijgt. Dus hij moest spuiten met lage druk.

Ik ben benieuwd. Ik zal foto's maken en die plaatsen.

Groet, Hans
Daudio
Contacteer:

Bericht door Daudio »

Vandaag met Jeroen een aantal filter aanpassingen doorgevoerd. En ook een andere versie van de AT woofer geplaatst. Hiermee is de luidspreker weer een hele stap vooruit gegaan.
Komende week heb ik nog luisterhuiswerk. Condensatoren beluisteren.

Ook de verbeterde ASP getest en de eigen preamp en Hypex eindverstkers en een mooie Metrum erop aangesloten. Wat een potentie zit er toch in die drivers en dit systeem.

Fijne paasdag O:)

Ik ga nog lekker even luisteren.
Leobus

Bericht door Leobus »

Hallo,

Bedoel je nu dat je de woofers (was SEAS geloof ik) vervangen hebt door AT woofers of hebben jullie de midunit vervangen door een ander type? Als het het eerste is, ben ik wel benieuwd hoe dat klinkt.

Groet,

Leobus
hannesie
Contacteer:

Bericht door hannesie »

Leobus schreef:
Hallo,

Bedoel je nu dat je de woofers (was SEAS geloof ik) vervangen hebt door AT woofers of hebben jullie de midunit vervangen door een ander type? Als het het eerste is, ben ik wel benieuwd hoe dat klinkt.

Groet,

Leobus
Zou het toch 1 april zijn? :)
Daudio
Contacteer:

Bericht door Daudio »

Leobus schreef:
Hallo,

Groet,

Leobus
We hebben de mid vervangen door een ander type.
Daudio
Contacteer:

Bericht door Daudio »

hannesie schreef:
Leobus schreef:
Hallo,

Groet,

Leobus
Zou het toch 1 april zijn? :)
:rofl: Eigenlijk is het ook een grote grap. Je zou het bijna gaan denken.

Het is echter geen grap, maar je krijgt er wel een hele brede grijns van op je gezicht, want dit is puur genieten van muziek.

Het is zo leuk om te horen wat kleine aanpassingen kunnen doen en hoe je alles hoort met deze units en dit dipool model. Iets meer hoog of toch iets minder, wel of niet een notch. Wat klinkt deze speaker natuurlijk en echt. Van het resultaat, krijg ik een grote smile :) :) :) :)
AatV

Bericht door AatV »

Ik neem aan dat de enorme lineaire excursie van de Seas woofers de voornaamste reden is voor de toepassing in een W frame ?

groet,
Aat
Daudio
Contacteer:

Bericht door Daudio »

Ja, sub ondersteuning is niet meer nodig. Heel vaak maken subwoofers bijgeluiden bij volle uitslag, deze niet. En het detail dat deze unit weergeeft is ongekend, niet wat je zou verwachten van zo'n relatief zware conus.
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

maar waarom is dat anders voor t W-frame dan voor de 'rechtop' dipool bas?
Gesloten