meer dat je dan het frame van de woofer op de achterzijde bevestigd,da`s mooi!
ah zo! Dat kan natuurlijk ook als de baffle uit 1 stuk bestaat. Gewoon aan de achterzijde verzinken. hmm, dan zijn wel schroefjes zichtbaar nog.. 1 en ander is ook afhankelijk van de uiteindelijke locatie van de tweeter, omdat ik de fase voor en achter precies gelijk wil hebben.
Walt schreef:
De onderkant bij de woofers is toch veel dikker? Hoe ga je dat aanpakken/realiseren?
Groetjes Walter
Dat is in de tekening zo, maar de woofers hoeven natuurlijk niet in een tunnel komen, en alleen een baffle met aan de achterzijde links en rechts een strook van 5 cm diep en 80 hoog. De driehoek zou kunnen bestaan uit 4 delen. een voor, zij en achterkant.
ah zo! Dat kan natuurlijk ook als de baffle uit 1 stuk bestaat. Gewoon aan de achterzijde verzinken. hmm, dan zijn wel schroefjes zichtbaar nog.. 1 en ander is ook afhankelijk van de uiteindelijke locatie van de tweeter, omdat ik de fase voor en achter precies gelijk wil hebben.
Ik bespeur een verandering in het patroon: eerdere projecten rondde je altijd af in ongeveer 5% van de tijd die ervoor inplande! Nu lijk je je tijd te nemen.
Vandaag ben ik samen met een vriend lekker aan het klussen geweest. Al het metaal-las-werk is gedaan. Volgend weekend moet alles geslepen en geschuurd worden met de slijper. Daarna weer verder met het houtbewerken.
afmetingen van de speakers zonder de diepte van de drivers meegerekend worden: 122h, 23br, 5d
Momenteel pieker ik me suf over het gedeelte bij de tweeter. Het thema van de driehoekige voet laat ik terugkomen aan de voorkant oa onder aan de baffle. Optisch mooi is niet altijd het beste voor het geluid. Echt super slank oogt de dipool ook niet, maar het scheelt toch aardig met wat er staat. De geringe diepte maakt heel veel goed van de breedte. Als ik ander metaal had gebruikt zou ik de speaker nog wel 3 cm smaller kunnen maken, maar dit gaat weer ten koste van het rendement. De baffle bestaat uit 12 en 6mm mdf, ook het metaal op de zijkant is nu bedekt met mdf om afwerken makkelijker te maken.
Hij wordt in ieder geval lekker zwaar voor het relatief kleine dipoolformaat!
Dit is dus wat het is geworden qua design! Er komt nog een klein facet. Nu verder met fijnafwerken en zoeken naar mooie oplossingen voor de bekabeling en ophanging van de tweeter.
De voet is aangepast zodat de speaker 100% stabiel staat. Ik maak nu het filter. Valt me op dat de output ondanks de smalle dipool erg meevalt, kan hard genoeg. Op 85Hz helpen de subs al mee en dat scheelt ook. Waarschijnlijk speelt het systeem binnen 1 week stereo