Dat is een bijzonder 1e bericht. Is je router al ingespeeld?ReneN schreef:Even Off-topic: SFTP CAT6A geinstalleerd. Scheelt héél veel met de UTP CAT5 die er eerst aan hing: veel minder rauw en een betere plaatsing. Aanradertje
psu sonos
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
Re: psu sonos
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28479
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: psu sonos
En als je hem draadloos gebruikt moet je wel een luchtionisator hebben, scheelt een slok op een borrel!SuperR schreef:Dat is een bijzonder 1e bericht. Is je router al ingespeeld?ReneN schreef:Even Off-topic: SFTP CAT6A geinstalleerd. Scheelt héél veel met de UTP CAT5 die er eerst aan hing: veel minder rauw en een betere plaatsing. Aanradertje
Re: psu sonos
Jullie zijn ook niet echt motiverend.
1e bericht, en dan al zo te keer gaan, leg dan eerst het TCP/IP protocol uit, dan komen we weer wat verder.
Digitaal signaal met controle op bit correctheid en correctie.
1e bericht, en dan al zo te keer gaan, leg dan eerst het TCP/IP protocol uit, dan komen we weer wat verder.
Digitaal signaal met controle op bit correctheid en correctie.
Re: psu sonos
Kan hij vast tegen. Wat zou volgens jou een voordeel van CAT6A zijn tov CAT5 in deze applicatie?hannesie schreef:Jullie zijn ook niet echt motiverend.![]()
1e bericht, en dan al zo te keer gaan, leg dan eerst het TCP/IP protocol uit, dan komen we weer wat verder.![]()
![]()
Digitaal signaal met controle op bit correctheid en correctie.
Re: psu sonos
Geen, als je weet hoeveel data er juist gebruikt word voor de muziek dan is dat echt niet zoveel/groot.
Mogelijk en duidelijk dat er met DSD en Hires bestanden wat meer gebruikt wordt, maar dat is voor een Sonos niet van toepassing.
Als er een buffer in de player zit, kan die al voldoende opvangen.
Als ik bij mijn Squeezebox Touch de netwerkkabel eruit trek, dan blijft hij nog wel ruim een minuut door spelen, en dat is het effect van de buffer (cachegeheugen?).
Mogelijk en duidelijk dat er met DSD en Hires bestanden wat meer gebruikt wordt, maar dat is voor een Sonos niet van toepassing.
Als er een buffer in de player zit, kan die al voldoende opvangen.
Als ik bij mijn Squeezebox Touch de netwerkkabel eruit trek, dan blijft hij nog wel ruim een minuut door spelen, en dat is het effect van de buffer (cachegeheugen?).
Basisprincipe
http://commons.wikimedia.org/wiki/File: ... dshake.svg
Om een TCP-verbinding op te bouwen stuurt de client een TCP-pakket naar de server met de zogenaamde SYN-vlag. Als de server de verbinding accepteert, wordt een pakket teruggestuurd met zowel een SYN- als ACK-vlag. Als de client vervolgens de server accepteert, stuurt deze een pakketje met de ACK-vlag naar de server. Hierna kunnen pakketjes met de juiste identificatienummers vrij uitgewisseld worden tussen client en server. Iedere keer wordt de checksum van zo'n pakketje gecontroleerd en het pakketje wordt opnieuw opgevraagd indien er een fout in zit. Als er een heel pakket verdwijnt, is dit te merken aan het ack-nummer. Zodra de verbinding gesloten wordt, stuurt de server of client een pakket met de FIN-vlag, waarna de andere kant antwoordt met een ACK-vlag en dit vervolgens in de omgekeerde richting gebeurt, zodat beide partijen op de hoogte zijn dat de connectie werd opgeheven.
Re: psu sonos
excuseer ?ReneN schreef:Even Off-topic: SFTP CAT6A geinstalleerd. Scheelt héél veel met de UTP CAT5 die er eerst aan hing: veel minder rauw en een betere plaatsing. Aanradertje
Zeg mij dat dit een grap is..
Het enige wat je doet is je kabel meer afschermen zodat hogere snelheden kunnen gehaald worden. Oorzaak hiervan ligt in het feit dat er minder stoorinvloeden van buitenaf zijn en dat je data correct aankomt en er geen data opnieuw moet verstuurd worden.
In de headers van zo'n TCP/IP protocol zit foutcorrectie, dus ofwel heb je correcte data, ofwel niet (en dan is het hersturen). Dit wordt opgevangen met een buffer.
Dit kan onmogelijk invloed op je geluid hebben.
Zit volledig tussen je oren...
Kom dit dus aub ook niet aanraden... Als je een beetje logisch nadenkt weet je dit ook best.
Re: psu sonos
Ik had je 1e reactie verkeerd geïnterpreteerd. Zitten we gelukkig toch op dezelfde lijn.hannesie schreef:Geen, als je weet hoeveel data er juist gebruikt word voor de muziek dan is dat echt niet zoveel/groot.
Mogelijk en duidelijk dat er met DSD en Hires bestanden wat meer gebruikt wordt, maar dat is voor een Sonos niet van toepassing.
Re: psu sonos
............SuperR schreef:Ik had je 1e reactie verkeerd geïnterpreteerd. Zitten we gelukkig toch op dezelfde lijn.hannesie schreef:Geen, als je weet hoeveel data er juist gebruikt word voor de muziek dan is dat echt niet zoveel/groot.
Mogelijk en duidelijk dat er met DSD en Hires bestanden wat meer gebruikt wordt, maar dat is voor een Sonos niet van toepassing.
Re: psu sonos
Tja, zo'n eerste bericht is ook wel erg kort door de bocht zo
. Even een uitleg: ik ben a-technisch, wil dat (blijkbaar
) ook zo houden. Techniek interesseert mij niet zoveel, heb geen zin in me er teveel in te verdiepen, en post dan ook zeker op een verkeerd forum. Maar wat ik interessant vind is dit topic dat over een verbeterde voeding van de Sonos gaat. Ik heb er recentelijk ook één gekocht (een Sonos dan....), een oude UTP kabel eraan gelegd en ondertussen een nieuwe (SFTP) kabel gekocht. Die vrijdag geloof ik aangesloten en toen hoorde ik de hiervoor omschreven verandering. En dat wilde ik even delen.....
Misschien zit het inderdaad tussen de oren
, maar ik hoor wat ik hoor, en dat is een duidelijk veranderd geluidsbeeld. Hoewel er blijkbaar genoeg redenen zijn waardoor dat niet zou kunnen.......
Ik ben benieuwd naar de voortgang van de voeding door Dre
Misschien zit het inderdaad tussen de oren
Ik ben benieuwd naar de voortgang van de voeding door Dre
Re: psu sonos
Het is altijd een twee"strijd" tussen mensen die kleine veranderingen in de set maken en superlatieven gebruiken van verbeteringen en de technici die alleen verschillen willen horen als ze het kunnen beredenen.
Als je een positief verschil ervaart, top!, maar er zullen altijd critici zijn die het stukberedeneren.
Ik waardeer een mooie kabel ook, maar dan meer om bouwkwaliteit dan dat ik denk/vind/beredeneer dat het door een of andere nietszeggende extra eigenschap komt.
Verschil van mening, niet perceptie.
Als je een positief verschil ervaart, top!, maar er zullen altijd critici zijn die het stukberedeneren.
Ik waardeer een mooie kabel ook, maar dan meer om bouwkwaliteit dan dat ik denk/vind/beredeneer dat het door een of andere nietszeggende extra eigenschap komt.
Verschil van mening, niet perceptie.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28479
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: psu sonos
Meende laatst toch echt verschil te horen tussen een Intel server chip en een van AMD als bron voor mijn Sonos!


Re: psu sonos
Ik ook.ReneN schreef:Ik ben benieuwd naar de voortgang van de voeding door Dre
Re: psu sonos
Er is een bekende Engelse recensent die beweert dat hij het verschil hoort in de Sata kabels die in de Nas zit.ds23man schreef:Meende laatst toch echt verschil te horen tussen een Intel server chip en een van AMD als bron voor mijn Sonos!
![]()
![]()
Het was wel preciezer en luchtiger.
Re: psu sonos
Dank jullie wel voor deze voor mij nuttige bijdragen.....
Ik weet niet hoe ik de humor op dit forum moet interpreteren, maar het komt bij mij in ieder geval niet als zodanig over.......
Ik ga denk ik maar weer gewoon lekker luisteren.......
Ik ga denk ik maar weer gewoon lekker luisteren.......
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28479
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: psu sonos
En daar gaat het om: lekker muziek luisteren!ReneN schreef:Dank jullie wel voor deze voor mij nuttige bijdragen.....Ik weet niet hoe ik de humor op dit forum moet interpreteren, maar het komt bij mij in ieder geval niet als zodanig over.......
Ik ga denk ik maar weer gewoon lekker luisteren.......
Re: psu sonos
En hoe je daar dan het meest van geniet maakt dan weer niet uit.....ds23man schreef:En daar gaat het om: lekker muziek luisteren!ReneN schreef:Dank jullie wel voor deze voor mij nuttige bijdragen.....Ik weet niet hoe ik de humor op dit forum moet interpreteren, maar het komt bij mij in ieder geval niet als zodanig over.......
Ik ga denk ik maar weer gewoon lekker luisteren.......
Re: psu sonos
Ik was tamelijk tevreden over mijn zinnetje iets terug;ReneN schreef:En hoe je daar dan het meest van geniet maakt dan weer niet uit.....
Als jij er blij mee bent, super! Er zijn ook mensen die >5 euro voor een condensatortje uitgeven van 1uf. IK vind dat raar, anderen vinden dat het een minimum is. Ik heb ook een netfilter in mijn netspanning naar mijn audioset zitten. Helpt het? Geen idee, maar ik wilde hem wel toepassen. Ook ik heb Van Den Hull banaanpluggen aan mijn luidsprekers en "hifi" luidsprekerkabels. Helpt het? Geen idee, maar ik wilde het wel toepassen.Verschil van mening, niet perceptie.
Wat maakt het ook uit. Wat voor set speel je mee?
Re: psu sonos
Niet zo toevallig....eerder logisch....er is geen onderdeel uit de hifi industrie denkbaar of er worden op HT forum hele servers over volgeluld....dre schreef:toevallig staat daar een stukje over op het htforum.
Re: psu sonos
Jou posting was ook niet de reden van mijn reactie, die was wel oké namelijkSuperR schreef:Ik was tamelijk tevreden over mijn zinnetje iets terug;ReneN schreef:En hoe je daar dan het meest van geniet maakt dan weer niet uit.....Als jij er blij mee bent, super! Er zijn ook mensen die >5 euro voor een condensatortje uitgeven van 1uf. IK vind dat raar, anderen vinden dat het een minimum is. Ik heb ook een netfilter in mijn netspanning naar mijn audioset zitten. Helpt het? Geen idee, maar ik wilde hem wel toepassen. Ook ik heb Van Den Hull banaanpluggen aan mijn luidsprekers en "hifi" luidsprekerkabels. Helpt het? Geen idee, maar ik wilde het wel toepassen.Verschil van mening, niet perceptie.
Wat maakt het ook uit. Wat voor set speel je mee?
Ariston RD11s (vintage
Benz Ace M element
EAR 834P Phono pre
VTL TL 2,5 vooversterker
Menno van der Veen UL40S2P Eindversterker
Zingali Overture 2s speaker
Ik had hiervoor een veel "zwaardere" set met onder andere een Electrocompaniet AW250 DMB eindversterker, maar ik ben geswitched naar iets wat ik altijd al wilde: buizen
Re: psu sonos
Ja, sorrydre schreef:pure topic vervuiling met al die buizen!
Maar je hebt er wél 2x plezier van: het klinkt "lekker", en bij mij gaat het licht dan op minimaal, en zit ik lekker naar 2 kleine en 4 grote gloeiende buisjes te kijken....
