psu sonos

De rest......
(streaming-/computeraudio graag in de daarvoor aangewezen forumgroep)

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

SuperR
Berichten: 1864
Lid geworden op: zo 30 aug 2009, 22:35
Locatie: Rotterdam

Re: psu sonos

Bericht door SuperR »

ReneN schreef:
Even Off-topic: SFTP CAT6A geinstalleerd. Scheelt héél veel met de UTP CAT5 die er eerst aan hing: veel minder rauw en een betere plaatsing. Aanradertje :wink:
Dat is een bijzonder 1e bericht. Is je router al ingespeeld? :rofl:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28479
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: psu sonos

Bericht door ds23man »

SuperR schreef:
ReneN schreef:
Even Off-topic: SFTP CAT6A geinstalleerd. Scheelt héél veel met de UTP CAT5 die er eerst aan hing: veel minder rauw en een betere plaatsing. Aanradertje :wink:
Dat is een bijzonder 1e bericht. Is je router al ingespeeld? :rofl:
En als je hem draadloos gebruikt moet je wel een luchtionisator hebben, scheelt een slok op een borrel!

:lagge: :lagge: :lagge:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: psu sonos

Bericht door hannesie »

Jullie zijn ook niet echt motiverend. :oops:
1e bericht, en dan al zo te keer gaan, leg dan eerst het TCP/IP protocol uit, dan komen we weer wat verder. :sure: :sure:
Digitaal signaal met controle op bit correctheid en correctie. :mrgreen:
SuperR
Berichten: 1864
Lid geworden op: zo 30 aug 2009, 22:35
Locatie: Rotterdam

Re: psu sonos

Bericht door SuperR »

hannesie schreef:
Jullie zijn ook niet echt motiverend. :oops:
1e bericht, en dan al zo te keer gaan, leg dan eerst het TCP/IP protocol uit, dan komen we weer wat verder. :sure: :sure:
Digitaal signaal met controle op bit correctheid en correctie. :mrgreen:
Kan hij vast tegen. Wat zou volgens jou een voordeel van CAT6A zijn tov CAT5 in deze applicatie?
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: psu sonos

Bericht door hannesie »

Geen, als je weet hoeveel data er juist gebruikt word voor de muziek dan is dat echt niet zoveel/groot.
Mogelijk en duidelijk dat er met DSD en Hires bestanden wat meer gebruikt wordt, maar dat is voor een Sonos niet van toepassing. :?

Als er een buffer in de player zit, kan die al voldoende opvangen.

Als ik bij mijn Squeezebox Touch de netwerkkabel eruit trek, dan blijft hij nog wel ruim een minuut door spelen, en dat is het effect van de buffer (cachegeheugen?).
Basisprincipe
http://commons.wikimedia.org/wiki/File: ... dshake.svg

Om een TCP-verbinding op te bouwen stuurt de client een TCP-pakket naar de server met de zogenaamde SYN-vlag. Als de server de verbinding accepteert, wordt een pakket teruggestuurd met zowel een SYN- als ACK-vlag. Als de client vervolgens de server accepteert, stuurt deze een pakketje met de ACK-vlag naar de server. Hierna kunnen pakketjes met de juiste identificatienummers vrij uitgewisseld worden tussen client en server. Iedere keer wordt de checksum van zo'n pakketje gecontroleerd en het pakketje wordt opnieuw opgevraagd indien er een fout in zit. Als er een heel pakket verdwijnt, is dit te merken aan het ack-nummer. Zodra de verbinding gesloten wordt, stuurt de server of client een pakket met de FIN-vlag, waarna de andere kant antwoordt met een ACK-vlag en dit vervolgens in de omgekeerde richting gebeurt, zodat beide partijen op de hoogte zijn dat de connectie werd opgeheven.
Gebruikersavatar
BertDB
Berichten: 1978
Lid geworden op: zo 07 sep 2008, 17:39
Locatie: Mechelen (BE)

Re: psu sonos

Bericht door BertDB »

ReneN schreef:
Even Off-topic: SFTP CAT6A geinstalleerd. Scheelt héél veel met de UTP CAT5 die er eerst aan hing: veel minder rauw en een betere plaatsing. Aanradertje :wink:
excuseer ?
Zeg mij dat dit een grap is..

Het enige wat je doet is je kabel meer afschermen zodat hogere snelheden kunnen gehaald worden. Oorzaak hiervan ligt in het feit dat er minder stoorinvloeden van buitenaf zijn en dat je data correct aankomt en er geen data opnieuw moet verstuurd worden.
In de headers van zo'n TCP/IP protocol zit foutcorrectie, dus ofwel heb je correcte data, ofwel niet (en dan is het hersturen). Dit wordt opgevangen met een buffer.

Dit kan onmogelijk invloed op je geluid hebben.
Zit volledig tussen je oren...
Kom dit dus aub ook niet aanraden... Als je een beetje logisch nadenkt weet je dit ook best.
SuperR
Berichten: 1864
Lid geworden op: zo 30 aug 2009, 22:35
Locatie: Rotterdam

Re: psu sonos

Bericht door SuperR »

hannesie schreef:
Geen, als je weet hoeveel data er juist gebruikt word voor de muziek dan is dat echt niet zoveel/groot.
Mogelijk en duidelijk dat er met DSD en Hires bestanden wat meer gebruikt wordt, maar dat is voor een Sonos niet van toepassing.
Ik had je 1e reactie verkeerd geïnterpreteerd. Zitten we gelukkig toch op dezelfde lijn.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: psu sonos

Bericht door hannesie »

SuperR schreef:
hannesie schreef:
Geen, als je weet hoeveel data er juist gebruikt word voor de muziek dan is dat echt niet zoveel/groot.
Mogelijk en duidelijk dat er met DSD en Hires bestanden wat meer gebruikt wordt, maar dat is voor een Sonos niet van toepassing.
Ik had je 1e reactie verkeerd geïnterpreteerd. Zitten we gelukkig toch op dezelfde lijn.
............ :mrgreen:
ReneN
Berichten: 222
Lid geworden op: vr 31 aug 2007, 17:16

Re: psu sonos

Bericht door ReneN »

Tja, zo'n eerste bericht is ook wel erg kort door de bocht zo :roll: . Even een uitleg: ik ben a-technisch, wil dat (blijkbaar 8) ) ook zo houden. Techniek interesseert mij niet zoveel, heb geen zin in me er teveel in te verdiepen, en post dan ook zeker op een verkeerd forum. Maar wat ik interessant vind is dit topic dat over een verbeterde voeding van de Sonos gaat. Ik heb er recentelijk ook één gekocht (een Sonos dan....), een oude UTP kabel eraan gelegd en ondertussen een nieuwe (SFTP) kabel gekocht. Die vrijdag geloof ik aangesloten en toen hoorde ik de hiervoor omschreven verandering. En dat wilde ik even delen.....

Misschien zit het inderdaad tussen de oren 8) , maar ik hoor wat ik hoor, en dat is een duidelijk veranderd geluidsbeeld. Hoewel er blijkbaar genoeg redenen zijn waardoor dat niet zou kunnen.......

Ik ben benieuwd naar de voortgang van de voeding door Dre 8)
SuperR
Berichten: 1864
Lid geworden op: zo 30 aug 2009, 22:35
Locatie: Rotterdam

Re: psu sonos

Bericht door SuperR »

Het is altijd een twee"strijd" tussen mensen die kleine veranderingen in de set maken en superlatieven gebruiken van verbeteringen en de technici die alleen verschillen willen horen als ze het kunnen beredenen.
Als je een positief verschil ervaart, top!, maar er zullen altijd critici zijn die het stukberedeneren.
Ik waardeer een mooie kabel ook, maar dan meer om bouwkwaliteit dan dat ik denk/vind/beredeneer dat het door een of andere nietszeggende extra eigenschap komt.
Verschil van mening, niet perceptie.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28479
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: psu sonos

Bericht door ds23man »

Meende laatst toch echt verschil te horen tussen een Intel server chip en een van AMD als bron voor mijn Sonos!

:lucht: :lucht: :lucht:
SuperR
Berichten: 1864
Lid geworden op: zo 30 aug 2009, 22:35
Locatie: Rotterdam

Re: psu sonos

Bericht door SuperR »

Ik zei het nog netjes...
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28479
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: psu sonos

Bericht door ds23man »

SuperR schreef:
Ik zei het nog netjes...
Ik draai er niet omheen! :mrgreen:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: psu sonos

Bericht door ray5150 »

ReneN schreef:
Ik ben benieuwd naar de voortgang van de voeding door Dre 8)
Ik ook. :mrgreen:
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: psu sonos

Bericht door dre »

ik ook! :mrgreen:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: psu sonos

Bericht door hannesie »

ds23man schreef:
Meende laatst toch echt verschil te horen tussen een Intel server chip en een van AMD als bron voor mijn Sonos!

:lucht: :lucht: :lucht:
Er is een bekende Engelse recensent die beweert dat hij het verschil hoort in de Sata kabels die in de Nas zit.

Het was wel preciezer en luchtiger. :lucht: :lucht: :sure: :sure: :rofl:
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: psu sonos

Bericht door dre »

toevallig staat daar een stukje over op het htforum.
ReneN
Berichten: 222
Lid geworden op: vr 31 aug 2007, 17:16

Re: psu sonos

Bericht door ReneN »

Dank jullie wel voor deze voor mij nuttige bijdragen..... :cry: Ik weet niet hoe ik de humor op dit forum moet interpreteren, maar het komt bij mij in ieder geval niet als zodanig over.......

Ik ga denk ik maar weer gewoon lekker luisteren.......
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28479
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: psu sonos

Bericht door ds23man »

ReneN schreef:
Dank jullie wel voor deze voor mij nuttige bijdragen..... :cry: Ik weet niet hoe ik de humor op dit forum moet interpreteren, maar het komt bij mij in ieder geval niet als zodanig over.......

Ik ga denk ik maar weer gewoon lekker luisteren.......
En daar gaat het om: lekker muziek luisteren!
ReneN
Berichten: 222
Lid geworden op: vr 31 aug 2007, 17:16

Re: psu sonos

Bericht door ReneN »

ds23man schreef:
ReneN schreef:
Dank jullie wel voor deze voor mij nuttige bijdragen..... :cry: Ik weet niet hoe ik de humor op dit forum moet interpreteren, maar het komt bij mij in ieder geval niet als zodanig over.......

Ik ga denk ik maar weer gewoon lekker luisteren.......
En daar gaat het om: lekker muziek luisteren!
En hoe je daar dan het meest van geniet maakt dan weer niet uit..... 8)
SuperR
Berichten: 1864
Lid geworden op: zo 30 aug 2009, 22:35
Locatie: Rotterdam

Re: psu sonos

Bericht door SuperR »

ReneN schreef:
En hoe je daar dan het meest van geniet maakt dan weer niet uit..... 8)
Ik was tamelijk tevreden over mijn zinnetje iets terug;
Verschil van mening, niet perceptie.
Als jij er blij mee bent, super! Er zijn ook mensen die >5 euro voor een condensatortje uitgeven van 1uf. IK vind dat raar, anderen vinden dat het een minimum is. Ik heb ook een netfilter in mijn netspanning naar mijn audioset zitten. Helpt het? Geen idee, maar ik wilde hem wel toepassen. Ook ik heb Van Den Hull banaanpluggen aan mijn luidsprekers en "hifi" luidsprekerkabels. Helpt het? Geen idee, maar ik wilde het wel toepassen.
Wat maakt het ook uit. Wat voor set speel je mee?
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: psu sonos

Bericht door ray5150 »

dre schreef:
toevallig staat daar een stukje over op het htforum.
Niet zo toevallig....eerder logisch....er is geen onderdeel uit de hifi industrie denkbaar of er worden op HT forum hele servers over volgeluld.... :roll:
ReneN
Berichten: 222
Lid geworden op: vr 31 aug 2007, 17:16

Re: psu sonos

Bericht door ReneN »

SuperR schreef:
ReneN schreef:
En hoe je daar dan het meest van geniet maakt dan weer niet uit..... 8)
Ik was tamelijk tevreden over mijn zinnetje iets terug;
Verschil van mening, niet perceptie.
Als jij er blij mee bent, super! Er zijn ook mensen die >5 euro voor een condensatortje uitgeven van 1uf. IK vind dat raar, anderen vinden dat het een minimum is. Ik heb ook een netfilter in mijn netspanning naar mijn audioset zitten. Helpt het? Geen idee, maar ik wilde hem wel toepassen. Ook ik heb Van Den Hull banaanpluggen aan mijn luidsprekers en "hifi" luidsprekerkabels. Helpt het? Geen idee, maar ik wilde het wel toepassen.
Wat maakt het ook uit. Wat voor set speel je mee?
Jou posting was ook niet de reden van mijn reactie, die was wel oké namelijk O:)

Ariston RD11s (vintage 8) ) platenspeler
Benz Ace M element
EAR 834P Phono pre
VTL TL 2,5 vooversterker
Menno van der Veen UL40S2P Eindversterker
Zingali Overture 2s speaker

Ik had hiervoor een veel "zwaardere" set met onder andere een Electrocompaniet AW250 DMB eindversterker, maar ik ben geswitched naar iets wat ik altijd al wilde: buizen :goeie:. Had ik dus jaren eerder moeten doen. Met name wat de VTL aan verschil heeft gebracht heeft mij doen inzien wat een goede voorversterker kan doen.......
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: psu sonos

Bericht door dre »

pure topic vervuiling met al die buizen! :rofl:
ReneN
Berichten: 222
Lid geworden op: vr 31 aug 2007, 17:16

Re: psu sonos

Bericht door ReneN »

dre schreef:
pure topic vervuiling met al die buizen! :rofl:
Ja, sorry :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Maar je hebt er wél 2x plezier van: het klinkt "lekker", en bij mij gaat het licht dan op minimaal, en zit ik lekker naar 2 kleine en 4 grote gloeiende buisjes te kijken.... 8)
Plaats reactie

Terug naar “Overige Audio-elektronica”