http://www.djuke.nl/en/projects/1-power ... protectionray5150 schreef:Iemand zoiets weleens tegengekomen ? (ebay, DIYaudio.)
http://sound.westhost.com/project111.htm
Moderator: Beheerdersteam
http://www.djuke.nl/en/projects/1-power ... protectionray5150 schreef:Iemand zoiets weleens tegengekomen ? (ebay, DIYaudio.)
Als jij het schema maakt met behulp van de links die ik je eerder heb gegeven wil ik wel een microcontroller voor je programmeren.ray5150 schreef:Ik had net wel een brainwave : het idee van een volledige controle door middel van een microcontroller blijft toch trekken.
eventueel met een 2 x 16 LCD display, waarop je zaken kunt instellen of weergeven.
Ik denk dan aan zaken als DC protectie, instelbare inschakelvertraging, voedingspannings bewaking, en natuurlijk thermische beveiliging.
Zoiets als de Smartmains van supeR, maar dan uitgebreider, en zonder de softstart.
Dan vind ik het wel leuk om eens in die code te bladeren. Ik heb nog nooit een display/menu-structuur gemaakt dus ik ben benieuwd hoe dat er in code uit ziet.knuisje schreef:Als jij het schema maakt met behulp van de links die ik je eerder heb gegeven wil ik wel een microcontroller voor je programmeren.ray5150 schreef:Ik had net wel een brainwave : het idee van een volledige controle door middel van een microcontroller blijft toch trekken.
eventueel met een 2 x 16 LCD display, waarop je zaken kunt instellen of weergeven.
Ik denk dan aan zaken als DC protectie, instelbare inschakelvertraging, voedingspannings bewaking, en natuurlijk thermische beveiliging.
Zoiets als de Smartmains van supeR, maar dan uitgebreider, en zonder de softstart.
He, dat ding van Djuke staat hier ook op het forum beschreven :knuisje schreef:http://www.djuke.nl/en/projects/1-power ... protectionray5150 schreef:Iemand zoiets weleens tegengekomen ? (ebay, DIYaudio.)
http://sound.westhost.com/project111.htm
Bedoel je dan ook dat je de firmware daarvoor zou willen schrijven ?knuisje schreef:Als jij het schema maakt met behulp van de links die ik je eerder heb gegeven wil ik wel een microcontroller voor je programmeren.ray5150 schreef:Ik had net wel een brainwave : het idee van een volledige controle door middel van een microcontroller blijft toch trekken.
eventueel met een 2 x 16 LCD display, waarop je zaken kunt instellen of weergeven.
Ik denk dan aan zaken als DC protectie, instelbare inschakelvertraging, voedingspannings bewaking, en natuurlijk thermische beveiliging.
Zoiets als de Smartmains van supeR, maar dan uitgebreider, en zonder de softstart.
Goede punten, ik heb ook niet gezegd dat ik perse met een LCD wil werken. de frontplaat zou dan bij nader inzien wel erg vol en rommelig worden.knuisje schreef:Ik zou dan voor de DS18B20 digitale thermometer gaan. Die is heel makkelijk met een microcontroller uit te lezen zonder gedoe met calibratie en ADC.
Verder zou ik de rode cijferdisplays behouden.
Ook hiermee is prima een menu te implementeren. Het wordt dan hetzelfde idee als je bijvoorbeeld bij CV-ketels ziet.
De zichtbaarheid van een LCD-display is temperatuurafhankelijk en dus niet zo geschikt ivm. de grote temperatuurwisseling
van koud naar warm in een klasse A versterker en lijkt me bovendien een beetje teveel van het goede voor een eindversterker.
Ja.ray5150 schreef:Bedoel je dan ook dat je de firmware daarvoor zou willen schrijven ?
DC detectie zou op basis van het schema van sound westhost kunnen.ray5150 schreef:Maar als ik het goed begrijp is het dus wel mogelijk om al deze punten door een microcontroller te laten aansturen ? :
- DC detectie op de luidspreker uitgangen.
- Aansturing van de netspanning en soft start relais.
- Inschakeling van de versterker door middel van een puls/druktoets schakeleaar.
- Inschakelvertraging voor de luidspreker relais.
- Meting van de koelblok temperatuur (2 x) en visuele weergave daarvan via de rode LED disply's.
Voordeel daarvan is dat je een dubbelzijdige print kan maken.ray5150 schreef:Zou wel erg gaaf zijn om zo iets te ontwikkelen, als het een beetje betaalbaar blijft wil ik ook overwegen om in China een stapel printen te laten bakken.
Ik denk wel wel dat er meer forumleden zijn die oren hebben naar zo'n "totaal oplossing"
Ik zie geen dubbele temperatuur uitlezing en geen aansturing van 7-segment displays. Lijkt me dat dit niet aan de wensen van Ray voldoet.Ah!buis schreef:Al wel een printje getekend,enkelzijdig zonder draadbruggen.
Dan heeft je verserker niet eens de kans om warm te worden..ronnydepony schreef:bedankt voor de info, zonder verder dit topic te vervuilen, de koellichamen voor een Aleph-X van 100W zouden 0.06 c/W moeten zijn en dan zijn die van Hifi2000 te klein.
Dat klopt wel,zoals ik al zei,gaat uit van de eerste opzet met NTC-weerstanden en een drempel waarde voor de temp.knuisje schreef:Ik zie geen dubbele temperatuur uitlezing en geen aansturing van 7-segment displays. Lijkt me dat dit niet aan de wensen van Ray voldoet.Ah!buis schreef:Al wel een printje getekend,enkelzijdig zonder draadbruggen.