En? EN? ENNNNN?Kappa7 schreef:Ik zal de vraag uit zetten.Vinculum schreef:Graag! Ik heb nu geen enkel vergelijkingmateriaal.Kappa7 schreef:Zal ik eens informeren wat het gaat kosten als ik dit zo laat maken?
Ik ga dan uit van de laatste versie die ik getekend heb.
Reboot: Vinyl Revival > Evoque - DIY Platenspeler
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
- Vinculum
- Berichten: 3206
- Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
- Locatie: Hardinxveld-Giessendam
- Contacteer:
Re: Vinyl Revival > Evoque - DIY Platenspeler
Re: Vinyl Revival > Evoque - DIY Platenspeler
Nog geen offerte binnen ik zal maandag eens bellen.
Re: Vinyl Revival > Evoque - DIY Platenspeler
Ik heb vanochtend dit topic gevonden en door gelezen.
Val dus min of meer plomp verloren in jullie discussie.
Mijn 2 centen:
Het eerder 1 maal genoemde Lenco L75 lager:
Goedkoop en van een zeer goede kwaliteit.
Mijns inziens heel goed bruikbaar en ook nog wel mogelijkheden om het aan te passen aan...
Motor.
Dual motor uit de oa de volgende type`s: 1229/1009/1019 en wellicht nog andere
Echt doodstil je voelt het niet lopen!
Echter vanwege de Idler drive van de Dual draait de motor linksom!!!
http://static.diyaudio.com/forums/galle ... CF2730.JPG
Val dus min of meer plomp verloren in jullie discussie.
Mijn 2 centen:
Het eerder 1 maal genoemde Lenco L75 lager:
Goedkoop en van een zeer goede kwaliteit.
Mijns inziens heel goed bruikbaar en ook nog wel mogelijkheden om het aan te passen aan...
Motor.
Dual motor uit de oa de volgende type`s: 1229/1009/1019 en wellicht nog andere
Echt doodstil je voelt het niet lopen!
Echter vanwege de Idler drive van de Dual draait de motor linksom!!!
http://static.diyaudio.com/forums/galle ... CF2730.JPG
- Vinculum
- Berichten: 3206
- Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
- Locatie: Hardinxveld-Giessendam
- Contacteer:
Re: Vinyl Revival > Evoque - DIY Platenspeler
Een offerte... Dat klinkt duur...Kappa7 schreef:Nog geen offerte binnen ik zal maandag eens bellen.
Re: Vinyl Revival > Evoque - DIY Platenspeler
Een offerte is niets anders dan vragen, wat kost het als je dit gaat maken.
Even afwachten.
Even afwachten.
- Vinculum
- Berichten: 3206
- Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
- Locatie: Hardinxveld-Giessendam
- Contacteer:
Re: Vinyl Revival > Evoque - DIY Platenspeler
Cadeautje van mijn schoonpa!
Mooi gedraaide gewichten voor onder de platter.
Mooi gedraaide gewichten voor onder de platter.
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
Re: Vinyl Revival > Evoque - DIY Platenspeler
Dat wordt dus een dubbelplateau lijmen na het aanbrengen van die boutjes, of wil je teken boutkoppen aankijken??
Heb je je lager al eens?? of in ieder geval de tekening?
Kees
Heb je je lager al eens?? of in ieder geval de tekening?
Kees
- Vinculum
- Berichten: 3206
- Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
- Locatie: Hardinxveld-Giessendam
- Contacteer:
Re: Vinyl Revival > Evoque - DIY Platenspeler
Nee joh. Die boutjes zijn los. Ik wil aan de onderkant van de platter gewoon een stukje schroefdraad waar deze blind in komen.
Nee nog geen lager.
Nee nog geen lager.
- Vinculum
- Berichten: 3206
- Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
- Locatie: Hardinxveld-Giessendam
- Contacteer:
Re: Vinyl Revival > Evoque - DIY Platenspeler
RVSkoifarm schreef:Gewichten zien er goed uit. Van welk materiaal zijn ze gemaakt?
Re: Vinyl Revival > Evoque - DIY Platenspeler
Gister contact gehad en Epor wil het lager graag maken en zal daar voor een leuke prijs maken.Vinculum schreef:En? EN? ENNNNN?Kappa7 schreef:Ik zal de vraag uit zetten.Vinculum schreef:Graag! Ik heb nu geen enkel vergelijkingmateriaal.
Ik ga dan uit van de laatste versie die ik getekend heb.
Ik ga uit van 5 lagers en wil dan ook een GB op zetten als de prijs bekend is.
Ik heb niet het idee dat we de 5 lagers meteen kwijt kunnen maar dat zal op termijn wel lukken.
Daarnaast speel ik met het idee om ook het plateau aan te bieden zo dat je eigenlijk alleen de voet en motor nog hoeft te maken.
zou daar belangstelling voor zijn?
Het plateau wordt dan van POM of aluminium.
Maar goed dat is allen als er belangstelling voor is.
Eerst maar eens het lager.
Als ik een prijs heb dan zal ik het gelijk melden.
Groetjes George
- Vinculum
- Berichten: 3206
- Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
- Locatie: Hardinxveld-Giessendam
- Contacteer:
Re: Vinyl Revival > Evoque - DIY Platenspeler
Ok ik ben benieuwd naar de prijs. De platter heb ik geen interesse in, de mijne word van Corian.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Vinyl Revival > Evoque - DIY Platenspeler
Ja! Noteer mij maar, zijn net de zaken waar ik zelf wat tegenaanhik bij een dergelijk project. Dus heb wel belangstelling voor zowel een lager als een plateau. Materiaal plateau even over nadenken, maakt me vooralsnog even niet zoveel uit.Kappa7 schreef:Gister contact gehad en Epor wil het lager graag maken en zal daar voor een leuke prijs maken.Vinculum schreef:En? EN? ENNNNN?Kappa7 schreef:Ik zal de vraag uit zetten.
Ik ga dan uit van de laatste versie die ik getekend heb.
Ik ga uit van 5 lagers en wil dan ook een GB op zetten als de prijs bekend is.
Ik heb niet het idee dat we de 5 lagers meteen kwijt kunnen maar dat zal op termijn wel lukken.
Daarnaast speel ik met het idee om ook het plateau aan te bieden zo dat je eigenlijk alleen de voet en motor nog hoeft te maken.
zou daar belangstelling voor zijn?
Het plateau wordt dan van POM of aluminium.
Maar goed dat is allen als er belangstelling voor is.
Eerst maar eens het lager.
Als ik een prijs heb dan zal ik het gelijk melden.
Groetjes George
Goede aktie George!
Re: Vinyl Revival > Evoque - DIY Platenspeler
Heren, met slijpen zijn jullie nog niet klaar. De geharde as zal gelept/gepolijst moeten worden tot hij glimt als een spiegel. Anders kun je beter een bestaand lager gebruiken.
Re: Vinyl Revival > Evoque - DIY Platenspeler
En, draait deze al?
Idd lager moet perfect zijn, ik zou m met speciale olie smeren zoals castrol Magnatec met lage frictie additieven
Idd lager moet perfect zijn, ik zou m met speciale olie smeren zoals castrol Magnatec met lage frictie additieven
Re: Vinyl Revival > Evoque - DIY Platenspeler
In pincipe wel.koifarm schreef:Moet dit ook bij een keramische as?
De as en het lager moeten spiegelglad zijn ten opzichte van elkaar zodat de olie er mooi als een filmpje tussen gaat zitten en er geen slijtage-effecten optreden. Hier moet je niet te licht over denken. Temeer ook dat een schurend lager zeker de geluidskwaliteit negatief gaat beïnvloeden.
Als je wilt weten hoe glad, pak dan een simpel draaitafellager van welk merk dan ook, dan krijg je een indruk. De olie is ook erg belangrijk. Die moet niet te dun zijn maar wat dikker en een beetje plakkerig zelfs.
Additieven daar heb ik geen verstand van maar daar is wel achter te komen. Er bestaan dopes voor zowat elke eigenschap.
En oh ja, alleen minerale olie gebruiken, nooit plantaardig/dierlijk omdat dat na verloop van tijd reageert met zuurstof uit de lucht.
Re: Vinyl Revival > Evoque - DIY Platenspeler
De reden om 5 stuks te maken is om dan geharde as te kunnen gebruiken van geslepen chroom staal.
Deze wordt dan keurig gepolijst.
Deze wordt dan keurig gepolijst.
Re: Vinyl Revival > Evoque - DIY Platenspeler
Ooit waren er platen spelers (ik heb er nog een) waarbij op de as een groef spriraalvormig omhoog liep. de olie werd dus a.h.w. omhoog gepompt en liep als een soort film weer naar beneden.
groet,
Aat
Overigens ben ook ik benieuwd naar de prijs.
groet,
Aat
Overigens ben ook ik benieuwd naar de prijs.
- RobertD
- Berichten: 4408
- Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
- Locatie: Alphen a.d. Rijn
- Contacteer:
Re: Vinyl Revival > Evoque - DIY Platenspeler
Ben ook wel benieuwd naar de prijs voor zo'n lager...
Re: Vinyl Revival > Evoque - DIY Platenspeler
Ik was vanmorgen even bij Snijders in Rotterdam, en die hadden ook mooi spul staan.
Ik was even aan de praat met de eigenaar, (dat doet hij niet zo vaak
, en kwamen op de The Funk Firm,
http://www.thefunkfirm.co.uk/turntables ... tor_3.html
die hij had staan en ook nog wel een type in de aanbieding, en over de lagering.
Die had een duidelijk wat andere opzet, en hij kwam op zijn praatstoel.
Hij had er toevallig 1 (lager) in zijn hand, de kogel zat er bovenin via een aparte afschroefbare bovenzijde, een spiraal voor de olietoevoer en een kanaal voor de terugloop van de olie, vandaar een leuk gesprek.
Leuk gesprek gehad, en weer wat wijzer geworden.
De arm die op de Funk vector III en Saffire zit is wel een heel mooi slank ding. Hij zou eventueel ook lager en andere delen hebben, grappig dat je juist door zo een gesprek weer veel meer informatie hebt.
Ik was even aan de praat met de eigenaar, (dat doet hij niet zo vaak
http://www.thefunkfirm.co.uk/turntables ... tor_3.html
die hij had staan en ook nog wel een type in de aanbieding, en over de lagering.
Die had een duidelijk wat andere opzet, en hij kwam op zijn praatstoel.
Hij had er toevallig 1 (lager) in zijn hand, de kogel zat er bovenin via een aparte afschroefbare bovenzijde, een spiraal voor de olietoevoer en een kanaal voor de terugloop van de olie, vandaar een leuk gesprek.
Leuk gesprek gehad, en weer wat wijzer geworden.
De arm die op de Funk vector III en Saffire zit is wel een heel mooi slank ding. Hij zou eventueel ook lager en andere delen hebben, grappig dat je juist door zo een gesprek weer veel meer informatie hebt.
- Vinculum
- Berichten: 3206
- Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
- Locatie: Hardinxveld-Giessendam
- Contacteer:
Re: Vinyl Revival > Evoque - DIY Platenspeler
Iets te blingbling voor mij deze TT.
Ik heb net de RVS gewichten daadwerkelijk in handen gekregen. Mooi!!!
Ze wegen 500gr per stuk dus 3 kilo gewicht hangt er onder aan de platter. Nice!
Ik heb net de RVS gewichten daadwerkelijk in handen gekregen. Mooi!!!
Ze wegen 500gr per stuk dus 3 kilo gewicht hangt er onder aan de platter. Nice!
