Vraag me wel af of 100µF na "maar" 120ohm gezond is.
Dan een stoombron,waar heb ik die nog gezien
Bij DBest is er een 82V 2W ,stuk minder werk (zei de luilak
En 't is toch wel een 1N4007 daar,niet
Anne
Moderator: Beheerdersteam
Op pagina 1 staat er een afgebeeld in de Arcturus uitvoering.Ah!buis schreef:Een 80 ,ook een leuke ouwe![]()
Ach, direct aan de trafo heb ik nog 2 maal Rx getekend, kan ik nog mee spelen, als ik de trafo doorgemeten heb.Ah!buis schreef:Vraag me wel af of 100µF na "maar" 120ohm gezond is.
Een zener van 5V6 is nogal stabiel en een zener kost net iets meer dan niets! De stroombron gaat staan op ca. 30 mA, dus er blijft zo'n 20 mA over voor de zeners.Ah!buis schreef:Dan een stoombron,waar heb ik die nog gezienmet een warenhuis zeners erachter
![]()
Bij DBest is er een 82V 2W ,stuk minder werk (zei de luilak),of wou je er meer stroom door hebben.
Eerder voor (te)veel werkPjotr schreef:Anne is allergisch voor zeners lijkt het wel. Volgens mij is ie er ooit eens door gebeten
Je zit je anders de blaren te tekenenAh!buis schreef:Eerder voor (te)veel werkPjotr schreef:Anne is allergisch voor zeners lijkt het wel. Volgens mij is ie er ooit eens door gebeten.100 draadjes door de gaten,100 draadjes afknippen en dan nog 100x solderen
![]()
Maar dan toch gelukkig geen brandblarenPjotr schreef:Ehm, wat mag dat voorstellen Anne?
Je zit je anders de blaren te tekenen
Wat is dat voor condensator met vier pootjes.AatV schreef:Op pagina 1 heb ik de voeding al geschetst, maar nu het verder uitgewerkte verhaal: groet,
Aat
Ik heb een WIMA 10uF DC-link condensator besteld. Deze heeft 4 pootjes, waarvan ik hoop dat het een soort Kelvin verbinding is om de inductiviteit te verminderen. Zo niet, blijft het een goede condensator.RobertD schreef:Wat is dat voor condensator met vier pootjes.
In plaats van de zeners kun je ook leuk een 0D3 of beter een combinatie van twee keer 0B3 en een keer 0C3 gebruiken. Is wel leuk voor de feestverlichting naast die mooie blauwe buizen
Nee zijn geen Kelvin pootjes, ze zitten parallel aan de eind-metallisatie gelast. Die vier pootjes zijn uitsluitend voor de mechanische stabiliteit bij printmontage.AatV schreef:Ik heb een WIMA 10uF DC-link condensator besteld. Deze heeft 4 pootjes, waarvan ik hoop dat het een soort Kelvin verbinding is om de inductiviteit te verminderen.RobertD schreef:Wat is dat voor condensator met vier pootjes.
In plaats van de zeners kun je ook leuk een 0D3 of beter een combinatie van twee keer 0B3 en een keer 0C3 gebruiken. Is wel leuk voor de feestverlichting naast die mooie blauwe buizen
groet,
Aat
Ventilator kacheltje Rayray5150 schreef:Is de winterslaap ingetreden, Aat ?
Je hebt notabene CV in je werkkamer, ik zit zowat met bevroren voeten in de schuur...
Die staat op de tafel toch?Ah!buis schreef:Je hoeft toch alleen maar die Pass aan te zetten.
Anne
Dan doe je het inderdaad helemaal verkeerd! Het hoofd moet koel zijn en de voetjes warm.ray5150 schreef:Is de winterslaap ingetreden, Aat ?
Je hebt notabene CV in je werkkamer, ik zit zowat met bevroren voeten in de schuur...
Ik hoop het ook.....Siempie schreef:hoop dat het net zo goed gaat klinken straks!