Wel goed voor de koeling natuurlijk dat koper van die print bannen voert de warmte wel af.Ah!buis schreef:[
Instopt,zeg maar inpropt
![]()
Zoals de bouwheer zelf opmerkte,Kan 'r nog een print(je) bijDat ruime valt wel mee...zit allemaal superkrap in de kast...![]()
.
Anne
Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker.
Moderator: Beheerdersteam
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
Klein vraagje : (ik zal eens geen problemen hebben...)
Ik heb het inschakelgedeelte nu op PCB opgebouwd.
Bij het testen gaat het inschakelen goed. bij het uitschakelen echter,
blijft Q1 een beetje geleiden (dit is ook zichtbaar doordat de LED zwakjes blijft branden.),
waardoor de 2 RC trappen ook ingeschakeld blijven.
Hoe zou ik dat kunnen oplossen ? een bepaalde waarde wijzigen, of heb ik een tekenfout gemaakt ?
Op het breadbord werkte het wel goed...
Ik heb het inschakelgedeelte nu op PCB opgebouwd.
Bij het testen gaat het inschakelen goed. bij het uitschakelen echter,
blijft Q1 een beetje geleiden (dit is ook zichtbaar doordat de LED zwakjes blijft branden.),
waardoor de 2 RC trappen ook ingeschakeld blijven.
Hoe zou ik dat kunnen oplossen ? een bepaalde waarde wijzigen, of heb ik een tekenfout gemaakt ?
Op het breadbord werkte het wel goed...
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
Simpelste is weerstand plaatsen parrallel over D2 van ~2k2.
mvg Rudy
mvg Rudy
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
Of dat werkt, weet ik niet. maar ik ga het in ieder geval even proberen.
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
Ja ! Dat werkt goed. dank je wel, Rudy !

Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
Dat is 't toch niet,wat doet die R8 daar in serie met het relais
.
Die moet enkel in serie met de LED,niet met beide.
Anne
Die moet enkel in serie met de LED,niet met beide.
Anne
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
En daar kom je nu pas mee? schema staat al sinds 2 februari gepost!Ah!buis schreef:Dat is 't toch niet,wat doet die R8 daar in serie met het relais.
Die moet enkel in serie met de LED,niet met beide.
Anne
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
JP2 is voor een LED bedoelt. de lijn die het relais aanstuurt, is die waar "NET-ON" naast staat.Ah!buis schreef:Dat is 't toch niet,wat doet die R8 daar in serie met het relais.
Die moet enkel in serie met de LED,niet met beide.
Anne
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
Kan 'r niet aan doen,kon al die tijd niet binnenkomends23man schreef:En daar kom je nu pas mee? schema staat al sinds 2 februari gepost!Ah!buis schreef:Dat is 't toch niet,wat doet die R8 daar in serie met het relais.
Die moet enkel in serie met de LED,niet met beide.
Anne
Dat van die 2k2 parallel aan die diode snap ik dan niet.Daar staat toch ook het relais (zo'n 500ohm) over,wat maakt 2k dan nog uit
Ik zou zeggen vervang R4 (1k) door die 2k2 en gebruik de 1k om die tussen basis en emitter van Q1 te zetten.Vermoedelijk doet die (relatief) grote basisstroom en Discharge pin de boel opwarmen met lekstroom tot gevolg,zo niet.
Anne
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
Maakt niet uit, het werkt nu. dat is het belangrijkste... 
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
Hoelangray5150 schreef:Maakt niet uit, het werkt nu. dat is het belangrijkste...
Anne
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
Nog niet 100 % zoals ik hem hebben wil. (tijdgebrek, en verkeerde thermometer display's besteld, moest CA hebben ipv CC.)
Maar wel operationeel voor Enschede !
Maar wel operationeel voor Enschede !
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33821
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
geloof het of niet, Ray en Cool hebben zonder mechanische hulp de Pass het gebouw in en uit gekregen.
uiteraard hebben we t ding ook goed aan de tand gevoeld, o.a. samen met die andere zwaargewichten:

en dat was een waar genoegen. de Pass moest wel ff opwarmen, maar toen was het een zeer geslaagde combi
uiteraard hebben we t ding ook goed aan de tand gevoeld, o.a. samen met die andere zwaargewichten:
en dat was een waar genoegen. de Pass moest wel ff opwarmen, maar toen was het een zeer geslaagde combi
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
Jammer dat ik op tijd weg moest (afspraak in Zwolle) want had graag deze zwaargewicht eens willen horen. @ Henk Jan, chr70 zit lekker in zijn behuizing, driver blij, baasje blij. 
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
Deze versterker is echt een pareltje. Hij klinkt uitstekend en hij is ook ontzettend mooi opgebouwd en afgewerkt.
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
(en dan is die nog niet eens helemaal af....
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
Ja, wanneer gebeurt er weer eens wat?ray5150 schreef:(en dan is die nog niet eens helemaal af....)
Ben toch wel benieuwd hoe de temperatuurdisplays er uit gaan zien.
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
Heb op de ZBA dag in Enschede ervaren, dat dit een bijzonder tactiele versterker is! Iedereen wil er met z'n handen aanzitten..
groet,
Aat
groet,
Aat
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
Ja, omdat het best fris was in de zalen. 
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3258
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
Potverdorie Ray, mooi ding geworden zo zeg, grote klasse (A) 
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
Klasse(a)bak Ray
hij is werkelijk top geworden
mvg
audioot
hij is werkelijk top geworden
mvg
audioot
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
Dat duurt nog een paar weken. het werk hieraan ligt stil omdat er eerst andere zaken prioriteit hebben...knuisje schreef:Ja, wanneer gebeurt er weer eens wat?ray5150 schreef:(en dan is die nog niet eens helemaal af....)
![]()
Ben toch wel benieuwd hoe de temperatuurdisplays er uit gaan zien.
paar puntjes waar nog aan gewerkt moet worden :
- andere display's. (zijn inmiddels in huis.
- de indicatie LED's meer dimmen. (zijn nu veels te fel.)
- ik overweeg ook andere printen te maken voor de inschakelvoeding en thermometers.
- metingen doen. (ik weet alleen nog niet wat en hoe...
Ik had net wel een brainwave : het idee van een volledige controle door middel van een microcontroller blijft toch trekken.
eventueel met een 2 x 16 LCD display, waarop je zaken kunt instellen of weergeven.
Ik denk dan aan zaken als DC protectie, instelbare inschakelvertraging, voedingspannings bewaking, en natuurlijk thermische beveiliging.
Zoiets als de Smartmains van supeR, maar dan uitgebreider, en zonder de softstart.
Iemand zoiets weleens tegengekomen ? (ebay, DIYaudio.)
En ik heb ook nog een paar fototjes...
En allen dank voor de complimenten ! ben er reuze blij mee. (zowel de versterker als de mooie woorden.
