Versterker van het jaar 2012 - Nominaties

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Re: Versterker van het jaar 2012 - Nominaties

Bericht door knuisje »

hannesie schreef:
Waren er ook niet een paar mooie UCD varianten bij?
Misschien bedoel je Vinculums 4 kanaals UcD versterker?
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Versterker van het jaar 2012 - Nominaties

Bericht door hannesie »

Ik weet het al weer. :lol:

Jordo81 met zijn erg mooie set met de Buffalo DAC en de eerste nCore's die er zijn geleverd.

http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... 5#p1588485
En een plaatje van de inhoud.
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/downl ... &mode=view
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Versterker van het jaar 2012 - Nominaties

Bericht door Barry2001 »

Keurig in elkaar gezet hoor, maar kant en klare modules die in een kast zijn ingebouwd, hoe netjes ook, nomineren als zelfbouwversterker van het jaar? kan niet de bedoeling zijn.
Gebruikersavatar
ronnydepony
Berichten: 1163
Lid geworden op: ma 19 feb 2007, 20:22
Locatie: Lichtervelde (B)

Re: Versterker van het jaar 2012 - Nominaties

Bericht door ronnydepony »

Als ik ook mag stemmen, dan ga ik voor Ray zijn versterker.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Versterker van het jaar 2012 - Nominaties

Bericht door ray5150 »

ronnydepony schreef:
Als ik ook mag stemmen, dan ga ik voor Ray zijn versterker.
=D> =D> =D> =D> :dank: :dank: :proost: :bounce: :bounce: :bounce:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Versterker van het jaar 2012 - Nominaties

Bericht door hannesie »

Barry2001 schreef:
Keurig in elkaar gezet hoor, maar kant en klare modules die in een kast zijn ingebouwd, hoe netjes ook, nomineren als zelfbouwversterker van het jaar? kan niet de bedoeling zijn.
Het is toch ook wel wat werk om het echt netjes te doen,
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/downl ... &mode=view

En ik zie daar ook wel voorbeelden van hoe het niet zou moeten. :mrgreen:
Kant en klare printen solderen of zelf de printen ontwerpen, daar zit ook al een machtig groot verschil in, en waar leg je dan de grens? 8-[

Zeker als ik naar de start kijk van Ray zijn kachel, een voorbeeld hoe het niet moest, en hij doet het nu super netjes. :sure:
Gebruikersavatar
AatV
Berichten: 3807
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 18:33
Locatie: Delft

Re: Versterker van het jaar 2012 - Nominaties

Bericht door AatV »

hannesie schreef:
Zeker als ik naar de start kijk van Ray zijn kachel, een voorbeeld hoe het niet moest, en hij doet het nu super netjes. :sure:
Dit begrijp ik werkelijk niet : hij is begonnen met het totaal strippen van de versterker, het schoonmaken van onderdelen en heeft een plan opgesteld om de versterker tot zijn recht te laten komen. Wat is hier nu niet goed aan?

groet,
Aat
Gebruikersavatar
Teigetje
Berichten: 274
Lid geworden op: do 28 apr 2005, 8:44
Locatie: Duiven

Re: Versterker van het jaar 2012 - Nominaties

Bericht door Teigetje »

Ik nomineer de HF10 van TheoK!

- edit: toegevoegd welke HF10... bedankt Aat!
Laatst gewijzigd door Teigetje op di 05 feb 2013, 21:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
AatV
Berichten: 3807
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 18:33
Locatie: Delft

Re: Versterker van het jaar 2012 - Nominaties

Bericht door AatV »

Teigetje schreef:
Ik nomineer de HF10!
Welke? :wink:

groet,
Aat
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Versterker van het jaar 2012 - Nominaties

Bericht door hannesie »

AatV schreef:
hannesie schreef:
Zeker als ik naar de start kijk van Ray zijn kachel, een voorbeeld hoe het niet moest, en hij doet het nu super netjes. :sure:
Dit begrijp ik werkelijk niet : hij is begonnen met het totaal strippen van de versterker, het schoonmaken van onderdelen en heeft een plan opgesteld om de versterker tot zijn recht te laten komen. Wat is hier nu niet goed aan?

groet,
Aat
Ik bedoel te zeggen dat er een versterker, en ik gebruik dan even als voorbeeld de start van Ray waar er een versterker is te zien die van lamlendigheid uit elkaar valt, zover als ik het kon zien en lezen, en dus een voorbeeld van hoe je een versterker opbouwt zoals het niet moet.
Ray heeft het totaal nu zo opgebouwd, dat als het valt, dan is de trap kapot en de versterker nog heel. :lol:
Hij werd mij aangeboden door Aatv voor de spreekwoordelijke appel en 'n ei, hij had hemzelf ook voor 3 keer niks van een ander forumlid overgenomen.
Mijn eerste reactie tegen Aatv was of hij hem soms van de trap had laten vallen...dat bleek dus niet zo te zijn.
Maar ik zie ook wel houten kasten met geen of nauwelijks afscherming tegen HF. 8-[
Gebruikersavatar
RobertD
Berichten: 4408
Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
Locatie: Alphen a.d. Rijn
Contacteer:

Re: Versterker van het jaar 2012 - Nominaties

Bericht door RobertD »

hannesie schreef:
Barry2001 schreef:
Keurig in elkaar gezet hoor, maar kant en klare modules die in een kast zijn ingebouwd, hoe netjes ook, nomineren als zelfbouwversterker van het jaar? kan niet de bedoeling zijn.
Het is toch ook wel wat werk om het echt netjes te doen,
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/downl ... &mode=view

En ik zie daar ook wel voorbeelden van hoe het niet zou moeten. :mrgreen:
Kant en klare printen solderen of zelf de printen ontwerpen, daar zit ook al een machtig groot verschil in, en waar leg je dan de grens? 8-[

Zeker als ik naar de start kijk van Ray zijn kachel, een voorbeeld hoe het niet moest, en hij doet het nu super netjes. :sure:
Helemaal mee eens. Ik vind dit samenvoegen van modules toch wel echte zelfbouw. Wanneer je minder kennis hebt van elektronica is het een hele kunst om zo'n modulair opgebouwde versterker bromvrij in elkaar te zetten.
De afwerking laat niets te wensen over. Zeker een nominatie waard.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Versterker van het jaar 2012 - Nominaties

Bericht door ray5150 »

hannesie schreef:
Ray zijn kachel,
Wil jij mijn lastrafo niet zo denigrerend omschrijven ! :mrgreen:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Versterker van het jaar 2012 - Nominaties

Bericht door hannesie »

Daar kom ik graag mijn handen aan warmen, zolang het maar wel veilig blijft. :sure:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28469
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Versterker van het jaar 2012 - Nominaties

Bericht door ds23man »

En de pizza's kunnen er op opwarmen! :lol:
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Versterker van het jaar 2012 - Nominaties

Bericht door Barry2001 »

RobertD schreef:
hannesie schreef:
Barry2001 schreef:
Keurig in elkaar gezet hoor, maar kant en klare modules die in een kast zijn ingebouwd, hoe netjes ook, nomineren als zelfbouwversterker van het jaar? kan niet de bedoeling zijn.
Het is toch ook wel wat werk om het echt netjes te doen,
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/downl ... &mode=view

En ik zie daar ook wel voorbeelden van hoe het niet zou moeten. :mrgreen:
Kant en klare printen solderen of zelf de printen ontwerpen, daar zit ook al een machtig groot verschil in, en waar leg je dan de grens? 8-[

Zeker als ik naar de start kijk van Ray zijn kachel, een voorbeeld hoe het niet moest, en hij doet het nu super netjes. :sure:
Helemaal mee eens. Ik vind dit samenvoegen van modules toch wel echte zelfbouw. Wanneer je minder kennis hebt van elektronica is het een hele kunst om zo'n modulair opgebouwde versterker bromvrij in elkaar te zetten.
De afwerking laat niets te wensen over. Zeker een nominatie waard.
Er zijn ook best veel forummers die ook zonder veel kennis van elektronica toch zelf een versterker in elkaar zetten, leer je ook meer van, ook al is het een bestand ontwerp in elkaar zetten.
Gebruikersavatar
mtb
Berichten: 1299
Lid geworden op: ma 29 dec 2008, 16:44
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Versterker van het jaar 2012 - Nominaties

Bericht door mtb »

Wat een gezeur over nabouwprojecten in mooie kasten, het enige originele zelfbouwaudio.nl ontwerp is natuurlijk de compacte buizenversterker:
STA-foto1.JPG
STA-foto1.JPG (17.03 KiB) 2120 keer bekeken
Tot stand gekomen met hulp van prominente leden zoals Ah!buis en nl3prc, die altijd klaar staan om anderen uit de problemen te helpen.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Versterker van het jaar 2012 - Nominaties

Bericht door ray5150 »

Wel wat onpraktisch, zo zonder behuizing eromheen. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Versterker van het jaar 2012 - Nominaties

Bericht door Zweitse »

Maar inderdaad, wel mooi compact.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28469
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Versterker van het jaar 2012 - Nominaties

Bericht door ds23man »

Ach, een koekblik kan er zo omheen! :lol:
Gebruikersavatar
Vinculum
Berichten: 3206
Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
Locatie: Hardinxveld-Giessendam
Contacteer:

Re: Versterker van het jaar 2012 - Nominaties

Bericht door Vinculum »

Ik heb die even gemist. Waar staat die en wat doet het?
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Versterker van het jaar 2012 - Nominaties

Bericht door Henkjan »

Vinculum schreef:
... en wat doet het?
ik geef een hint: t ding is voorgedragen in de categorie "versterker van het jaar" :mrgreen:
Gebruikersavatar
AatV
Berichten: 3807
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 18:33
Locatie: Delft

Re: Versterker van het jaar 2012 - Nominaties

Bericht door AatV »

Ik heb zelf een paar jaar geleden naar voren gebracht dat het zelfbouwgehalte meegenomen zou moeten worden in de beoordeling, maar de meningen bleken nogal uiteen te lopen en ik vond zowel mede- als tegenstanders. Het lijkt mij niet zinnig deze discussie nogmaals te voeren en je voorkeur dan maar uit laten komen via je stem!
Om echter in de versterker categorie een project te nomineren (en dit geheel te eigen bate!), dat een zelfbouwproject is de uitgebreide zin van het woord stel ik op onbeschaamde wijze :mrgreen: de volgende versterker voor : de ELL80.

De bijbehorende salespitch, die onderhand gebruikelijk begint te worden is de volgende :
  • - het schema is door de bouwer ontworpen;
    - het ontwerp bevat zowel buizen als halfgeleiders;
    - alle printen zijn ontworpen en gemaakt door de bouwer;
    - de behuizing is origineel te noemen:
    - de prestaties zijn zowel meettechnisch als gehoormatig goed.
Zo ziet ‘ie’ er uit :
versterker.jpg
versterker.jpg (81.81 KiB) 2075 keer bekeken
En hier met qua vormgeving bijbehorende luidsprekertjes :
versterker en boxjes.jpg
versterker en boxjes.jpg (82.48 KiB) 2075 keer bekeken
Het topic is hier te vinden : http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... =7&t=12273
En ja, ik weet het. Dit is een nogal wervende tekst voor een eigen werkstuk, maar ik kan het een keer niet laten. :sure:

Groet,
Aat
Laatst gewijzigd door AatV op wo 06 feb 2013, 4:14, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Versterker van het jaar 2012 - Nominaties

Bericht door hannesie »

:lol: :lol:
Gebruikersavatar
BertDB
Berichten: 1978
Lid geworden op: zo 07 sep 2008, 17:39
Locatie: Mechelen (BE)

Re: Versterker van het jaar 2012 - Nominaties

Bericht door BertDB »

AatV schreef:
...de volgende versterker voor : de ELL80...
Ik vind 'em er super uitzien !
Origineel ontwerp en behuizing ! :rock:
Nominatie waardig :goeie:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Versterker van het jaar 2012 - Nominaties

Bericht door ray5150 »

BertDB schreef:
AatV schreef:
...de volgende versterker voor : de ELL80...
Ik vind 'em er super uitzien !
Origineel ontwerp en behuizing ! :rock:
Nominatie waardig :goeie:
+1
Absoluut !
Gesloten

Terug naar “Projecten van het jaar”