Misschien bedoel je Vinculums 4 kanaals UcD versterker?hannesie schreef:Waren er ook niet een paar mooie UCD varianten bij?
Versterker van het jaar 2012 - Nominaties
Moderator: Beheerdersteam
Re: Versterker van het jaar 2012 - Nominaties
Re: Versterker van het jaar 2012 - Nominaties
Ik weet het al weer.
Jordo81 met zijn erg mooie set met de Buffalo DAC en de eerste nCore's die er zijn geleverd.
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... 5#p1588485
En een plaatje van de inhoud.
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/downl ... &mode=view
Jordo81 met zijn erg mooie set met de Buffalo DAC en de eerste nCore's die er zijn geleverd.
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... 5#p1588485
En een plaatje van de inhoud.
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/downl ... &mode=view
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15170
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Versterker van het jaar 2012 - Nominaties
Keurig in elkaar gezet hoor, maar kant en klare modules die in een kast zijn ingebouwd, hoe netjes ook, nomineren als zelfbouwversterker van het jaar? kan niet de bedoeling zijn.
- ronnydepony
- Berichten: 1163
- Lid geworden op: ma 19 feb 2007, 20:22
- Locatie: Lichtervelde (B)
Re: Versterker van het jaar 2012 - Nominaties
Als ik ook mag stemmen, dan ga ik voor Ray zijn versterker.
Re: Versterker van het jaar 2012 - Nominaties
ronnydepony schreef:Als ik ook mag stemmen, dan ga ik voor Ray zijn versterker.
Re: Versterker van het jaar 2012 - Nominaties
Het is toch ook wel wat werk om het echt netjes te doen,Barry2001 schreef:Keurig in elkaar gezet hoor, maar kant en klare modules die in een kast zijn ingebouwd, hoe netjes ook, nomineren als zelfbouwversterker van het jaar? kan niet de bedoeling zijn.
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/downl ... &mode=view
En ik zie daar ook wel voorbeelden van hoe het niet zou moeten.
Kant en klare printen solderen of zelf de printen ontwerpen, daar zit ook al een machtig groot verschil in, en waar leg je dan de grens?
Zeker als ik naar de start kijk van Ray zijn kachel, een voorbeeld hoe het niet moest, en hij doet het nu super netjes.
Re: Versterker van het jaar 2012 - Nominaties
Dit begrijp ik werkelijk niet : hij is begonnen met het totaal strippen van de versterker, het schoonmaken van onderdelen en heeft een plan opgesteld om de versterker tot zijn recht te laten komen. Wat is hier nu niet goed aan?hannesie schreef:Zeker als ik naar de start kijk van Ray zijn kachel, een voorbeeld hoe het niet moest, en hij doet het nu super netjes.
groet,
Aat
Re: Versterker van het jaar 2012 - Nominaties
Ik nomineer de HF10 van TheoK!
- edit: toegevoegd welke HF10... bedankt Aat!
- edit: toegevoegd welke HF10... bedankt Aat!
Laatst gewijzigd door Teigetje op di 05 feb 2013, 21:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Versterker van het jaar 2012 - Nominaties
Welke?Teigetje schreef:Ik nomineer de HF10!
groet,
Aat
Re: Versterker van het jaar 2012 - Nominaties
Ik bedoel te zeggen dat er een versterker, en ik gebruik dan even als voorbeeld de start van Ray waar er een versterker is te zien die van lamlendigheid uit elkaar valt, zover als ik het kon zien en lezen, en dus een voorbeeld van hoe je een versterker opbouwt zoals het niet moet.AatV schreef:Dit begrijp ik werkelijk niet : hij is begonnen met het totaal strippen van de versterker, het schoonmaken van onderdelen en heeft een plan opgesteld om de versterker tot zijn recht te laten komen. Wat is hier nu niet goed aan?hannesie schreef:Zeker als ik naar de start kijk van Ray zijn kachel, een voorbeeld hoe het niet moest, en hij doet het nu super netjes.
groet,
Aat
Ray heeft het totaal nu zo opgebouwd, dat als het valt, dan is de trap kapot en de versterker nog heel.
Maar ik zie ook wel houten kasten met geen of nauwelijks afscherming tegen HF.Hij werd mij aangeboden door Aatv voor de spreekwoordelijke appel en 'n ei, hij had hemzelf ook voor 3 keer niks van een ander forumlid overgenomen.
Mijn eerste reactie tegen Aatv was of hij hem soms van de trap had laten vallen...dat bleek dus niet zo te zijn.
- RobertD
- Berichten: 4408
- Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
- Locatie: Alphen a.d. Rijn
- Contacteer:
Re: Versterker van het jaar 2012 - Nominaties
Helemaal mee eens. Ik vind dit samenvoegen van modules toch wel echte zelfbouw. Wanneer je minder kennis hebt van elektronica is het een hele kunst om zo'n modulair opgebouwde versterker bromvrij in elkaar te zetten.hannesie schreef:Het is toch ook wel wat werk om het echt netjes te doen,Barry2001 schreef:Keurig in elkaar gezet hoor, maar kant en klare modules die in een kast zijn ingebouwd, hoe netjes ook, nomineren als zelfbouwversterker van het jaar? kan niet de bedoeling zijn.
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/downl ... &mode=view
En ik zie daar ook wel voorbeelden van hoe het niet zou moeten.![]()
Kant en klare printen solderen of zelf de printen ontwerpen, daar zit ook al een machtig groot verschil in, en waar leg je dan de grens?
Zeker als ik naar de start kijk van Ray zijn kachel, een voorbeeld hoe het niet moest, en hij doet het nu super netjes.
De afwerking laat niets te wensen over. Zeker een nominatie waard.
Re: Versterker van het jaar 2012 - Nominaties
Wil jij mijn lastrafo niet zo denigrerend omschrijven !hannesie schreef:Ray zijn kachel,
Re: Versterker van het jaar 2012 - Nominaties
Daar kom ik graag mijn handen aan warmen, zolang het maar wel veilig blijft. 
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28468
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Versterker van het jaar 2012 - Nominaties
En de pizza's kunnen er op opwarmen! 
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15170
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Versterker van het jaar 2012 - Nominaties
Er zijn ook best veel forummers die ook zonder veel kennis van elektronica toch zelf een versterker in elkaar zetten, leer je ook meer van, ook al is het een bestand ontwerp in elkaar zetten.RobertD schreef:Helemaal mee eens. Ik vind dit samenvoegen van modules toch wel echte zelfbouw. Wanneer je minder kennis hebt van elektronica is het een hele kunst om zo'n modulair opgebouwde versterker bromvrij in elkaar te zetten.hannesie schreef:Het is toch ook wel wat werk om het echt netjes te doen,Barry2001 schreef:Keurig in elkaar gezet hoor, maar kant en klare modules die in een kast zijn ingebouwd, hoe netjes ook, nomineren als zelfbouwversterker van het jaar? kan niet de bedoeling zijn.
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/downl ... &mode=view
En ik zie daar ook wel voorbeelden van hoe het niet zou moeten.![]()
Kant en klare printen solderen of zelf de printen ontwerpen, daar zit ook al een machtig groot verschil in, en waar leg je dan de grens?
Zeker als ik naar de start kijk van Ray zijn kachel, een voorbeeld hoe het niet moest, en hij doet het nu super netjes.
De afwerking laat niets te wensen over. Zeker een nominatie waard.
Re: Versterker van het jaar 2012 - Nominaties
Wat een gezeur over nabouwprojecten in mooie kasten, het enige originele zelfbouwaudio.nl ontwerp is natuurlijk de compacte buizenversterker:
Tot stand gekomen met hulp van prominente leden zoals Ah!buis en nl3prc, die altijd klaar staan om anderen uit de problemen te helpen.
Re: Versterker van het jaar 2012 - Nominaties
Wel wat onpraktisch, zo zonder behuizing eromheen. 
Re: Versterker van het jaar 2012 - Nominaties
Maar inderdaad, wel mooi compact.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28468
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Versterker van het jaar 2012 - Nominaties
Ach, een koekblik kan er zo omheen! 
- Vinculum
- Berichten: 3206
- Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
- Locatie: Hardinxveld-Giessendam
- Contacteer:
Re: Versterker van het jaar 2012 - Nominaties
Ik heb die even gemist. Waar staat die en wat doet het?
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33819
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Versterker van het jaar 2012 - Nominaties
ik geef een hint: t ding is voorgedragen in de categorie "versterker van het jaar"Vinculum schreef:... en wat doet het?
Re: Versterker van het jaar 2012 - Nominaties
Ik heb zelf een paar jaar geleden naar voren gebracht dat het zelfbouwgehalte meegenomen zou moeten worden in de beoordeling, maar de meningen bleken nogal uiteen te lopen en ik vond zowel mede- als tegenstanders. Het lijkt mij niet zinnig deze discussie nogmaals te voeren en je voorkeur dan maar uit laten komen via je stem!
Om echter in de versterker categorie een project te nomineren (en dit geheel te eigen bate!), dat een zelfbouwproject is de uitgebreide zin van het woord stel ik op onbeschaamde wijze
de volgende versterker voor : de ELL80.
De bijbehorende salespitch, die onderhand gebruikelijk begint te worden is de volgende :
En ja, ik weet het. Dit is een nogal wervende tekst voor een eigen werkstuk, maar ik kan het een keer niet laten.
Groet,
Aat
Om echter in de versterker categorie een project te nomineren (en dit geheel te eigen bate!), dat een zelfbouwproject is de uitgebreide zin van het woord stel ik op onbeschaamde wijze
De bijbehorende salespitch, die onderhand gebruikelijk begint te worden is de volgende :
- - het schema is door de bouwer ontworpen;
- het ontwerp bevat zowel buizen als halfgeleiders;
- alle printen zijn ontworpen en gemaakt door de bouwer;
- de behuizing is origineel te noemen:
- de prestaties zijn zowel meettechnisch als gehoormatig goed.
En ja, ik weet het. Dit is een nogal wervende tekst voor een eigen werkstuk, maar ik kan het een keer niet laten.
Groet,
Aat
Laatst gewijzigd door AatV op wo 06 feb 2013, 4:14, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Versterker van het jaar 2012 - Nominaties
Ik vind 'em er super uitzien !AatV schreef:...de volgende versterker voor : de ELL80...
Origineel ontwerp en behuizing !
Nominatie waardig
Re: Versterker van het jaar 2012 - Nominaties
+1BertDB schreef:Ik vind 'em er super uitzien !AatV schreef:...de volgende versterker voor : de ELL80...
Origineel ontwerp en behuizing !![]()
Nominatie waardig
Absoluut !
