Daudio gaat 'live'

Commerciële mededelingen van onze sponsoren.

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Daudio
ZA-sponsor: daudio - dipole design audio
Berichten: 375
Lid geworden op: ma 14 okt 2013, 19:20
Locatie: Zwolle, Den Hoorn ZH
Contacteer:

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door Daudio »

AatV schreef:
Ik hoop dat dit prachtige project van de grond komt en ik wens de initiatiefnemers veel succes. Toch wat opmerkingen.
Daudio schreef:
Ook zijn er veel fabels over dipool / open baffle luidsprekers. Tijd dus om de dipool / open baffle kennis, die ook zeker bij veel zelfbouwers zit, te delen!
Voor ons is ieder persoon die en dipool luidspreker bouwt of koopt en die wij kunnen helpen om die beter te laten klinken een vriend / "dipool believer" erbij. Zegt het voort!!
Vergeet niet dat dit - zoals je zelf al zegt - een zelfbouwforum is. Ik krijg bij dergelijke wervende teksten toch een wat jeukerig gevoel... :wink:
Dat vergeet ik niet. Maar zelfbouw is ook heel vaak nabouwen van. Wij leveren de units voor internetprijzen en ivm de tijd leveren wij voorlopig alleen maar gebouwde filters. En een jeukerig gevoel wil ik niemand geven. Sorry als het zo overkomt. Dat komt omdat ik zo enthousiast ben over het geluid. En wij gaan niet voor de winst. Voor ons is het een hobbybedrijf dat we naast ons werk doen.
AatV schreef:
Daudio schreef:
Daarbij hebben wij, om goede demo's te geven, op basis van de Hypex UcD's componenten een prachtige eindversterker gemaakt. Dit ontwerp doet het zo goed dat we besloten hebben om die ook te gaan leveren in een 1U hoge strakke aluminium kast.
"een versterker maken" klinkt nogal weids. Ik mag hopen dat er - wellicht met een wijziging aan het opampgedeelte - niets aan de feitelijke UCD gewijzigd is?
Dat mag je hopen. Wij gebruiken een OEM Ucd de 250. Deze heeft geen preamp en daar heeft Jeroen een hele mooie voor gemaakt. Maar iedereen is vrij om er zijn eigen versterker voor te zetten. De UcD zijn erg goed, zeker deze kleine 250, ook bij lage volumes! That all. We gaan nog kijken of de geweldige Ncores het geluid nog kunnen verbeteren.
Laatst gewijzigd door hans_b op zo 27 jan 2013, 15:12, 2 keer totaal gewijzigd.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door ds23man »

Zit steeds raar te kijken naar die constructie waar de mid speaker en tweeter in zitten.

Ik denk dat het mooier is als dat in aluminium wordt uitgevoerd, de "staken" van halfrond en het midpaneel uitgefreesd uit een dikke plak. Netjes anodiseren en het wordt zeer gelikt!
Gebruikersavatar
Daudio
ZA-sponsor: daudio - dipole design audio
Berichten: 375
Lid geworden op: ma 14 okt 2013, 19:20
Locatie: Zwolle, Den Hoorn ZH
Contacteer:

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door Daudio »

ds23man schreef:
Zit steeds raar te kijken naar die constructie waar de mid speaker en tweeter in zitten.

Ik denk dat het mooier is als dat in aluminium wordt uitgevoerd, de "staken" van halfrond en het midpaneel uitgefreesd uit een dikke plak. Netjes anodiseren en het wordt zeer gelikt!
Dat is ook zeker mogelijk. Wij gaan het demomodel met RVS strips uitrusten, maar met aluminium zoals jij beschrijft wordt volgens mij ook zeer gelikt!

Dat is ook zeker wat wij voor ogen hebben. We hebben bewust gekozen voor een afwijkend model. Dat brengt anderen weer op goede ideeen. Er is zeker nog veel vrijheid om dit model aan te passen aan ieders persoonlijke wens.

Bijgaand nog een plaatje van een schetsje met een versie met de top aan de voorkant en verschillende varianten luidspreker doek. Ik heb het poppetje er even bijgezet, dan zie je beter hoe groot, slecht 1 meter, het huidige model is.

Groet, Hans
Bijlagen
Daudio W-frame meerdere kleuren, top vooraan.JPG
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door ds23man »

Ziet er een stuk beter uit met het mid/hoog gedeelte in lijn met de voorkant! Het gaat om de toegevoegde waarde die jullie kunnen bieden aan een zelfbouwpakket, een stapel plankjes kunnen we zelf ook wel zagen.....
Gebruikersavatar
Vinculum
Berichten: 3206
Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
Locatie: Hardinxveld-Giessendam
Contacteer:

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door Vinculum »

Nu kan ik eindelijk mijn initiele opmerking aanpassen. Dit laatste ontwerp met de mid/hoog aan de voorkant is veel beter! Ik ben geen fan van frontjes maar zo is het wel een stuk huiskamer vriendelijker. Ook leek het op de foto een enorm beest maar nu valt het inderdaad mee.

Mijn excuses voor de initiele 'burn'. Dit is een stuk beter. Nu de prijs nog.... ;)

p.s. Mooie site ook! Ziet er goed uit en zit goed in elkaar.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door ds23man »

Tip:

http://daudio.nl/test/?page_id=52

Bijna alles is gratis, dus nu bestellen!

:-$ :-$
Ronkel
Berichten: 2181
Lid geworden op: do 11 jan 2007, 23:46
Locatie: Arnhem

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door Ronkel »

Ik heb ook een voorkeur voor de laatste versie. Hij is wat rustiger en simpeler van vorm. Verder is de driverkeuze denk ik het beste wat er voor deze toepassing te vinden is.

De website mag er ook wezen. Veel succes gewenst!
Gebruikersavatar
Daudio
ZA-sponsor: daudio - dipole design audio
Berichten: 375
Lid geworden op: ma 14 okt 2013, 19:20
Locatie: Zwolle, Den Hoorn ZH
Contacteer:

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door Daudio »

En voor de techneuten onder ons: de midhoog units aan de voorkant zet de woofers enigszins op achterstand in fase. De hiervoor benodigde variaties kunnen worden aangebracht in het actieve filter. Zelf vind ik trouwens de 'Kithara' versie veel mooier en die zou ik ook van de vrouw thuis mogen plaatsen. Zo zie je maar hoe smaken kunnen verschillen.
Gebruikersavatar
Daudio
ZA-sponsor: daudio - dipole design audio
Berichten: 375
Lid geworden op: ma 14 okt 2013, 19:20
Locatie: Zwolle, Den Hoorn ZH
Contacteer:

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door Daudio »

ds23man schreef:
Tip:

http://daudio.nl/test/?page_id=52

Bijna alles is gratis, dus nu bestellen!

:-$ :-$
Leuk dat je de site gevonden hebt.

Je ziet het is nog test. En we gebruiken nog allerlei foto's omdat we nog geen foto's hebben van onze eigen speaker. We hebben immers nog maar een prototype. Maar het geheel geeft wel een indruk van de sfeer.

Maar ik zal hem laten verwijderen, want het was niet de bedoeling dat die al bekeken werd.

Jeroen en ik doen ons best om op 9 febr. een prijs van de kit te geven.

Groet, Hans
Gebruikersavatar
Daudio
ZA-sponsor: daudio - dipole design audio
Berichten: 375
Lid geworden op: ma 14 okt 2013, 19:20
Locatie: Zwolle, Den Hoorn ZH
Contacteer:

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door Daudio »

Vinculum schreef:
Nu kan ik eindelijk mijn initiele opmerking aanpassen. Dit laatste ontwerp met de mid/hoog aan de voorkant is veel beter! Ik ben geen fan van frontjes maar zo is het wel een stuk huiskamer vriendelijker. Ook leek het op de foto een enorm beest maar nu valt het inderdaad mee.

Mijn excuses voor de initiele 'burn'. Dit is een stuk beter. Nu de prijs nog.... ;)

p.s. Mooie site ook! Ziet er goed uit en zit goed in elkaar.
Doet me deugt dat je hem al veel beter vind.

Ik zal van de week nog een plaatje van een versie zonder frontjes plaatsen.

Op de eerste foto zie je de armen van mijn vriendin en die is niet zo groot, maar dat kon jij niet weten :lol:
Gebruikersavatar
Daudio
ZA-sponsor: daudio - dipole design audio
Berichten: 375
Lid geworden op: ma 14 okt 2013, 19:20
Locatie: Zwolle, Den Hoorn ZH
Contacteer:

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door Daudio »

ds23man schreef:
Ziet er een stuk beter uit met het mid/hoog gedeelte in lijn met de voorkant! Het gaat om de toegevoegde waarde die jullie kunnen bieden aan een zelfbouwpakket, een stapel plankjes kunnen we zelf ook wel zagen.....
Dat vind ik fijn om te horen.

Het houtpakket is niet simpel zelf te maken en wordt volledig op een CNC machine gemaakt van multiplex. Ik weet niet of jij zo'n machine thuis hebt staat, ik niet in iedergeval.

Naast het houtpakket, en de drivers (welke samenstelling ook enige tijd heeft gekost), krijg je een actief laag/midhoog filter (ASP) en een passief mid/hoog filter opgebouwd met de beste componenten. Dat is heel veel toegevoegde waarde. Toch?
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door ray5150 »

Voorzover ik weet zijn er slechts 2 leden die thuis een CNC hebben staan. (Asterduc en Audiomanics)
En die hebben daar ook daadwerkelijk luidsprekerkasten mee gemaakt. maar alleen voor zichzelf.

Echt veel concurentie zullen jullie dus niet hebben. :wink:
Laatst gewijzigd door ray5150 op di 29 jan 2013, 20:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door rikpost »

Ik vind het geweldig :rock:
Gezien jullie kennis en ervaring ga ik er al helemaal van uit dat het top klinkt .
En nu ik ook wat weer geleerd heb zie ik ook de functie boven vorm aspecten ,de tweeter opgehangen aan draadjes (minimale baffle differactie )
De woofer die op het hart van de andere units er horizontaal onder ligt (minimale fase fouten ).
In de ruwe vorm vind ik hem ook niet mooi maar inderdaad met een kokertje van speakerdoek om de hoog mid wat hard houten en/of metaal accenten .
En je hebt al iets heel anders .

Wel ëën vraagje .
De bewegende massa van de tweeter met daarbij de luchtverplatsing is natuurlijk hihil mbt het gewicht van de totale unit.
Maar bij de C quenz is dat weer een heel ander verhaal en alles wat die dunne pootjes heen en weer bewegen word niet in muziek omgezet.
Zo maar een gevoel wat ik niet met cijfers kan onderbouwen .

Misschien kom ik nog luisteren O:)
Ik wil ook wel eens zo'n systeem horen en dan heb ik ook wat gezichten bij namen.

In ieder geval succes met het inniatief .
Ik vind het maar knap alllemaal =D>
Gebruikersavatar
Daudio
ZA-sponsor: daudio - dipole design audio
Berichten: 375
Lid geworden op: ma 14 okt 2013, 19:20
Locatie: Zwolle, Den Hoorn ZH
Contacteer:

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door Daudio »

Dank voor de aanmoedigingen!

Wij hebben geen gebrek in dynamiek kunnen ontdekken door de dunne pootjes waar de baffle van de middentoner tussen gelijmd zit. Echter, wat je zegt is in principe waar. Wij verwachten dit "probleem", zo het al bestaat, volledig op te lossen met de metalen staanders die veel stijver zijn dan het MDF. Het oogt ook nog eens veel mooier. Ook voor de rechte baffle zullen we deze metalen staanders gebruiken.
Ronkel
Berichten: 2181
Lid geworden op: do 11 jan 2007, 23:46
Locatie: Arnhem

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door Ronkel »

Ik kan er overheen gelezen hebben, maar is er een specifieke reden om de mid boven de AMT te plaatsen?
Gebruikersavatar
Daudio
ZA-sponsor: daudio - dipole design audio
Berichten: 375
Lid geworden op: ma 14 okt 2013, 19:20
Locatie: Zwolle, Den Hoorn ZH
Contacteer:

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door Daudio »

Het is gunstig om de mid wat hoger te hebben, dan plaatsen stemmen mooier. Nu staat het hele middengebied op 90 cm hoogte, zonder dat de speaker daarvoor 115cm hoog moet worden. Daarbij, als je de tweeter graag vrij wilt ophangen, is dit een wat praktischer en mooiere oplossing. Een raampje aan de bovenkant oogt een stuk minder fraai. Natuurlijk zijn (maar dat is voor later als we wat meer gaan varieren) vormen die dichter in de buurt van MOB3W komen (maar dan wat minder hoekig) ook mogelijk.
Gebruikersavatar
Rizzo
Berichten: 466
Lid geworden op: vr 04 dec 2009, 10:35
Locatie: Gouda

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door Rizzo »

Supergaaf! Ik ben echt heel erg benieuwd. Een topklasse dipool ontwerp voor degene (zoals ik) die dit zelf noot zullen kunnen ontwerpen en van zelfbouw houden.

Hulde voor het intitiatief!
Gebruikersavatar
anonamemouse
Berichten: 1991
Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door anonamemouse »

Daudio schreef:
Het is gunstig om de mid wat hoger te hebben, dan plaatsen stemmen mooier. Nu staat het hele middengebied op 90 cm hoogte, zonder dat de speaker daarvoor 115cm hoog moet worden. Daarbij, als je de tweeter graag vrij wilt ophangen, is dit een wat praktischer en mooiere oplossing. Een raampje aan de bovenkant oogt een stuk minder fraai. Natuurlijk zijn (maar dat is voor later als we wat meer gaan varieren) vormen die dichter in de buurt van MOB3W komen (maar dan wat minder hoekig) ook mogelijk.
Gezien mijn ervaring met mijn Tri-Nextels kan ik dit volledig beamen. :rock:
Ik ben reuze benieuwd naar hoe ze klinken!
Helaas kan ik niet op de luisterdag, ik hoop dat ik binnenkort een keer bij Jeroen thuis mag komen genieten?
Gebruikersavatar
Daudio
ZA-sponsor: daudio - dipole design audio
Berichten: 375
Lid geworden op: ma 14 okt 2013, 19:20
Locatie: Zwolle, Den Hoorn ZH
Contacteer:

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door Daudio »

Momenteel staat ie in Zwolle, maar ik zie het ervan komen dat we binnenkort moeten doorinvesteren om 2 paar luistermodellen permanent ter beschikking te hebben. Dat is onderdeel van de definitieve lancering in mei, we zitten nog echt in de opbouw fase. MOB3W is natuurlijk wel permanent beluisterbaar en laat prima horen waar we toe in staat zijn, hoewel daar de extra dimensie aan ontbreekt die door de nieuwe SEAS woofers wordt geboden.
Gebruikersavatar
Daudio
ZA-sponsor: daudio - dipole design audio
Berichten: 375
Lid geworden op: ma 14 okt 2013, 19:20
Locatie: Zwolle, Den Hoorn ZH
Contacteer:

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door Daudio »

Even een plaatje van de set zoals die nu speelt in mijn woonkamer, omdat jullie zo van plaatjes houden. :D

Filter update van Jeroen verwerkt en daarmee weer iets verbeterd.
We zijn benieuwd naar jullie bevindingen.
Bijlagen
IMG_8673.JPG
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door Henkjan »

waarom hangt die rechter Mundorf zo hoog?
Gebruikersavatar
Daudio
ZA-sponsor: daudio - dipole design audio
Berichten: 375
Lid geworden op: ma 14 okt 2013, 19:20
Locatie: Zwolle, Den Hoorn ZH
Contacteer:

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door Daudio »

Dat is speciaal voor het Fokke en Sukke effect. :mrgreen: Wordt nog aangepast.
Gebruikersavatar
Vinculum
Berichten: 3206
Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
Locatie: Hardinxveld-Giessendam
Contacteer:

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door Vinculum »

Wat staan ze ver de woonkamer in! :shock: Dat zou ik echt niet voor elkaar krijgen. Heb ook niet zo'n grote kamer. Hoor je de jalousie? ;)
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door hannesie »

:mrgreen:
formcartoon_9272_8de8c1a58089c5fc85a75133a785cabf4498ac02.jpg
Daudio schreef:
Dat is speciaal voor het Fokke en Sukke effect. :mrgreen: Wordt nog aangepast.
Gebruikersavatar
Daudio
ZA-sponsor: daudio - dipole design audio
Berichten: 375
Lid geworden op: ma 14 okt 2013, 19:20
Locatie: Zwolle, Den Hoorn ZH
Contacteer:

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door Daudio »

Vinculum schreef:
Wat staan ze ver de woonkamer in! :shock: Dat zou ik echt niet voor elkaar krijgen. Heb ook niet zo'n grote kamer. Hoor je de jalousie? ;)
30 cm van de muur vindt mijn vriendin ook fijner, maar je schufit ze zo naar voren.
Ze staan nu 1 meter uit de muur. En dan krijg je meer diepte. Even lekker genieten zo!

Vriendin is aan het schaatsen op de Weissensee dus de kamer is even een studio geworden. :D
Gesloten