Scan Speak Maxima S.E.
Moderator: Beheerdersteam
Re: Scan Speak Maxima S.E.
Schitterend resultaat! 
Mooi dat het project ondanks de tegenslag toch (uiterst fraai) is afgerond.
Mooi dat het project ondanks de tegenslag toch (uiterst fraai) is afgerond.
Re: Scan Speak Maxima S.E.
Dat spuitwerk ziet er zeer goed uit!
Het geheel is wel hoog en best smal, staat het een beetje stevig?
Groetjes Walter
Het geheel is wel hoog en best smal, staat het een beetje stevig?
Groetjes Walter
Re: Scan Speak Maxima S.E.
@Walt ze staan behoorlijk stevig, de sub is zelfs iets breder dan de orginele maxima. Ook heb ik goede dempers onder de subwoofers zitten. dus alles blijft netjes op zijn plek!
En het spuitwerk is gedaan door GSH refinishing in eindhoven en ik moet zeggen erg goede kwalitiet voor een mooie prijs.
En het spuitwerk is gedaan door GSH refinishing in eindhoven en ik moet zeggen erg goede kwalitiet voor een mooie prijs.
Re: Scan Speak Maxima S.E.
Erg mooi geworden en past goed in het interieur.
Werkt WAF verhogend!
groet,
Aat
groet,
Aat
Re: Scan Speak Maxima S.E.
Erg mooi resultaat uiteindelijk.
En dan de vraag, klinken ze ook nog steeds als de originele naar je gevoel, of is het geluidsbeeld anders door de vorm van de kast.
En dan de vraag, klinken ze ook nog steeds als de originele naar je gevoel, of is het geluidsbeeld anders door de vorm van de kast.
Laatst gewijzigd door hannesie op zo 13 jan 2013, 17:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Scan Speak Maxima S.E.
Hoewel ze op de foto's al heel erg mooi uitzien, denk ik dat ze in 't echt nog mooier zijn. (Het diepe, glanzende van het wit komt niet zo heel erg uit de verf op de meeste foto's.)
Dat moet een heerlijk zicht zijn daar bij jullie in de woonkamer!
Dat moet een heerlijk zicht zijn daar bij jullie in de woonkamer!
- ronnydepony
- Berichten: 1163
- Lid geworden op: ma 19 feb 2007, 20:22
- Locatie: Lichtervelde (B)
Re: Scan Speak Maxima S.E.
Wat betreft het geluid kan ik zeggen dat ze klinken zoals ze er uit zien
Maar hiervoor had ik ook al de topkasten met 1 subwoofer dus er zijn geen extreme verschillen. Maar zeker de extra subwoofer doet goed. Het laag is nu nog strakker en directer! Wat betreft de topkasten is er geen enorm verschil merkbaar het stereo beeld staat nog steeds als een huis en ook alle details ontbreken niet.
En over de marantz set kan ik zeggen een prima set! Hiervoor had ik een Audyn voor/eind combinatie maar de versterker van marantz is iets warmer waardoor het geheel net wat prettiger klinkt. En de cd-speler is al wat langer in mijn bezit en ook die bevalt meer dan prima en zeker de digitale ingang is fijn waardoor je de DAC ook voor bijvoorbeeld een mediaspeler kan gebruiken!
Maar hiervoor had ik ook al de topkasten met 1 subwoofer dus er zijn geen extreme verschillen. Maar zeker de extra subwoofer doet goed. Het laag is nu nog strakker en directer! Wat betreft de topkasten is er geen enorm verschil merkbaar het stereo beeld staat nog steeds als een huis en ook alle details ontbreken niet.
En over de marantz set kan ik zeggen een prima set! Hiervoor had ik een Audyn voor/eind combinatie maar de versterker van marantz is iets warmer waardoor het geheel net wat prettiger klinkt. En de cd-speler is al wat langer in mijn bezit en ook die bevalt meer dan prima en zeker de digitale ingang is fijn waardoor je de DAC ook voor bijvoorbeeld een mediaspeler kan gebruiken!
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Scan Speak Maxima S.E.
Ziet er retestrak uit!
Alleen het Jan des Boefvries gehalte staat mij een beetje tegen! 
Re: Scan Speak Maxima S.E.
Mij hoor je hier niet veel maar nu kan ik niet anders. Echt mooi gedaan, hoedje af.
Groeten
Groeten
- ronnydepony
- Berichten: 1163
- Lid geworden op: ma 19 feb 2007, 20:22
- Locatie: Lichtervelde (B)
Re: Scan Speak Maxima S.E.
Nu ja, ik kan alleen maar hopen dat ik ooit zoiets mag bouwen, vrouwtje is niet zo happy met dergelijke in mijn ogen prachtige luidsprekers
Re: Scan Speak Maxima S.E.
Bouwen zal toch wel mogen? Alleen in de woonkamer zetten is een 2e
Maar mijn vriendin was er ook niet gelukkig mee... Maar goed ze vind deze mooier dan de vorige, dus dat geluk heb ik dan nog!
Maar mijn vriendin was er ook niet gelukkig mee... Maar goed ze vind deze mooier dan de vorige, dus dat geluk heb ik dan nog!
- simsalabim
- Berichten: 388
- Lid geworden op: do 30 dec 2010, 12:39
- Locatie: Hillegom
Re: Scan Speak Maxima S.E.
Mooi gemaakte speakers!
ben wel jaloers op jou werkplaats... ik klus in mijn schuurtje van 2 x 3 meter
ben wel jaloers op jou werkplaats... ik klus in mijn schuurtje van 2 x 3 meter
- scanspeakman
- Berichten: 423
- Lid geworden op: ma 16 jun 2008, 19:43
Re: Scan Speak Maxima S.E.
Dat two-tone vind ik erg geslaagd. Zit er zelf ook aan te denken voor een volgend project. Veel luisterplezier!
Scanspeakman
Scanspeakman
Re: Scan Speak Maxima S.E.
Het resultaat mag er echt wezen, die staan daar mooi te pronken.
Vooral de terminals aan de achterkant en de nieuwe versterkerplaat vind ik erg mooie details.
Ik neem aan dat er nog een afdekplaat op het filter komt?
Vooral de terminals aan de achterkant en de nieuwe versterkerplaat vind ik erg mooie details.
Ik neem aan dat er nog een afdekplaat op het filter komt?
- asterduc
- Berichten: 4165
- Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
- Locatie: Schilde, Antwerpen, B
- Contacteer:
Re: Scan Speak Maxima S.E.
ik sluit mij aan bij al dat lof, prachtige set inderdaad.
Proficiat hoor.
ronnydepony schreef:Nu ja, ik kan alleen maar hopen dat ik ooit zoiets mag bouwen, vrouwtje is niet zo happy met dergelijke in mijn ogen prachtige luidsprekers
Een goed voorbereid gesprek kan hier wonderen doen.ALDEBIJL schreef:Maar mijn vriendin was er ook niet gelukkig mee...
Met welk recht mag die partner de woonruimte volledig opeisen?! Je hebt toch beide recht op de helft van die ruimte. Als je dat zeer overtuigend brengt zodat zij/hij begrijpt dat ook jij je deel van de woonruimte 'mag' gebruiken, dan kan het toch geen probleem zijn om bvb 10% van de grondoppervlakte voor het audiogebeuren te benutten. En als ze inspraak willen, laat ze dan net zoals bij de auto, de kleur kiezen
Groeten,
Ed.
- ronnydepony
- Berichten: 1163
- Lid geworden op: ma 19 feb 2007, 20:22
- Locatie: Lichtervelde (B)
Re: Scan Speak Maxima S.E.
Laat dat nu net 1 van die dingen zijn waarover ik niet beslis, het kleur van de wagen 
