Scan Speak Maxima S.E.

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

ALDEBIJL
Berichten: 123
Lid geworden op: vr 04 jul 2008, 14:56
Locatie: den Bosch

Re: Scan Speak Maxima S.E.

Bericht door ALDEBIJL »

En eindelijk is het dan zo ver! ze staan er!
Bijlagen
foto 1.JPG
foto 2.JPG
foto 2(1).JPG
foto 3.JPG
foto 1(1).JPG
foto 4(1).JPG
foto 5(1).JPG
foto 3(2).JPG
foto 1(2).JPG
foto 4(2).JPG
foto 2(3).JPG
foto 1(3).JPG
Gebruikersavatar
Ronald_1
Berichten: 384
Lid geworden op: zo 05 mar 2006, 21:13

Re: Scan Speak Maxima S.E.

Bericht door Ronald_1 »

Schitterend resultaat! :shock:

Mooi dat het project ondanks de tegenslag toch (uiterst fraai) is afgerond. :)
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Scan Speak Maxima S.E.

Bericht door Walt »

Dat spuitwerk ziet er zeer goed uit!

Het geheel is wel hoog en best smal, staat het een beetje stevig?

Groetjes Walter
ALDEBIJL
Berichten: 123
Lid geworden op: vr 04 jul 2008, 14:56
Locatie: den Bosch

Re: Scan Speak Maxima S.E.

Bericht door ALDEBIJL »

@Walt ze staan behoorlijk stevig, de sub is zelfs iets breder dan de orginele maxima. Ook heb ik goede dempers onder de subwoofers zitten. dus alles blijft netjes op zijn plek!

En het spuitwerk is gedaan door GSH refinishing in eindhoven en ik moet zeggen erg goede kwalitiet voor een mooie prijs.
Gebruikersavatar
AatV
Berichten: 3807
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 18:33
Locatie: Delft

Re: Scan Speak Maxima S.E.

Bericht door AatV »

Erg mooi geworden en past goed in het interieur. 8) Werkt WAF verhogend!

groet,
Aat
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Scan Speak Maxima S.E.

Bericht door hannesie »

Erg mooi resultaat uiteindelijk. =D> =D>

En dan de vraag, klinken ze ook nog steeds als de originele naar je gevoel, of is het geluidsbeeld anders door de vorm van de kast.
Laatst gewijzigd door hannesie op zo 13 jan 2013, 17:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Re: Scan Speak Maxima S.E.

Bericht door rho »

Hoewel ze op de foto's al heel erg mooi uitzien, denk ik dat ze in 't echt nog mooier zijn. (Het diepe, glanzende van het wit komt niet zo heel erg uit de verf op de meeste foto's.)
Dat moet een heerlijk zicht zijn daar bij jullie in de woonkamer!
Gebruikersavatar
ronnydepony
Berichten: 1163
Lid geworden op: ma 19 feb 2007, 20:22
Locatie: Lichtervelde (B)

Re: Scan Speak Maxima S.E.

Bericht door ronnydepony »

Ja, hoe klinkt dat op je Marantz installatie :mrgreen:
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Re: Scan Speak Maxima S.E.

Bericht door sietse »

=D> =D> =D> ziet er goed uit,
maar tevreden met de weergave??
ALDEBIJL
Berichten: 123
Lid geworden op: vr 04 jul 2008, 14:56
Locatie: den Bosch

Re: Scan Speak Maxima S.E.

Bericht door ALDEBIJL »

Wat betreft het geluid kan ik zeggen dat ze klinken zoals ze er uit zien :wink:

Maar hiervoor had ik ook al de topkasten met 1 subwoofer dus er zijn geen extreme verschillen. Maar zeker de extra subwoofer doet goed. Het laag is nu nog strakker en directer! Wat betreft de topkasten is er geen enorm verschil merkbaar het stereo beeld staat nog steeds als een huis en ook alle details ontbreken niet.

En over de marantz set kan ik zeggen een prima set! Hiervoor had ik een Audyn voor/eind combinatie maar de versterker van marantz is iets warmer waardoor het geheel net wat prettiger klinkt. En de cd-speler is al wat langer in mijn bezit en ook die bevalt meer dan prima en zeker de digitale ingang is fijn waardoor je de DAC ook voor bijvoorbeeld een mediaspeler kan gebruiken!
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Scan Speak Maxima S.E.

Bericht door ds23man »

Ziet er retestrak uit! :D Alleen het Jan des Boefvries gehalte staat mij een beetje tegen! :mrgreen:
audioot
In memoriam †
Berichten: 1242
Lid geworden op: za 21 mei 2005, 21:26
Locatie: eke belgie

Re: Scan Speak Maxima S.E.

Bericht door audioot »

prachtig gedaan felizzzzz
mvg
audioot :rock:
Gebruikersavatar
VT67
Berichten: 228
Lid geworden op: zo 24 dec 2006, 15:26
Locatie: Belgie

Re: Scan Speak Maxima S.E.

Bericht door VT67 »

Mij hoor je hier niet veel maar nu kan ik niet anders. Echt mooi gedaan, hoedje af.

Groeten
Gebruikersavatar
ronnydepony
Berichten: 1163
Lid geworden op: ma 19 feb 2007, 20:22
Locatie: Lichtervelde (B)

Re: Scan Speak Maxima S.E.

Bericht door ronnydepony »

Nu ja, ik kan alleen maar hopen dat ik ooit zoiets mag bouwen, vrouwtje is niet zo happy met dergelijke in mijn ogen prachtige luidsprekers
ALDEBIJL
Berichten: 123
Lid geworden op: vr 04 jul 2008, 14:56
Locatie: den Bosch

Re: Scan Speak Maxima S.E.

Bericht door ALDEBIJL »

Bouwen zal toch wel mogen? Alleen in de woonkamer zetten is een 2e :wink:

Maar mijn vriendin was er ook niet gelukkig mee... Maar goed ze vind deze mooier dan de vorige, dus dat geluk heb ik dan nog!
Gebruikersavatar
simsalabim
Berichten: 388
Lid geworden op: do 30 dec 2010, 12:39
Locatie: Hillegom

Re: Scan Speak Maxima S.E.

Bericht door simsalabim »

Mooi gemaakte speakers!

ben wel jaloers op jou werkplaats... ik klus in mijn schuurtje van 2 x 3 meter ;)
DKM
Berichten: 438
Lid geworden op: zo 27 mar 2011, 16:27
Locatie: Rhoon

Re: Scan Speak Maxima S.E.

Bericht door DKM »

Wow :kwijl: :kwijl:

Erg gaaf hoor!
DKM
Berichten: 438
Lid geworden op: zo 27 mar 2011, 16:27
Locatie: Rhoon

Re: Scan Speak Maxima S.E.

Bericht door DKM »

Wow :kwijl: :kwijl:

Erg gaaf hoor!
Gebruikersavatar
Teigetje
Berichten: 274
Lid geworden op: do 28 apr 2005, 8:44
Locatie: Duiven

Re: Scan Speak Maxima S.E.

Bericht door Teigetje »

Fan-tas-tisch! Erg mooi :kwijl:
Gebruikersavatar
scanspeakman
Berichten: 423
Lid geworden op: ma 16 jun 2008, 19:43

Re: Scan Speak Maxima S.E.

Bericht door scanspeakman »

Dat two-tone vind ik erg geslaagd. Zit er zelf ook aan te denken voor een volgend project. Veel luisterplezier!

Scanspeakman
Gebruikersavatar
cobaltjeh
Berichten: 1583
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 14:12
Locatie: Dongen

Re: Scan Speak Maxima S.E.

Bericht door cobaltjeh »

Het resultaat mag er echt wezen, die staan daar mooi te pronken.

Vooral de terminals aan de achterkant en de nieuwe versterkerplaat vind ik erg mooie details.

Ik neem aan dat er nog een afdekplaat op het filter komt?
piet1955
Berichten: 577
Lid geworden op: wo 17 mar 2010, 19:23
Locatie: Best

Re: Scan Speak Maxima S.E.

Bericht door piet1955 »

Ziet er super uit :goeie: :goeie: :goeie: :goeie: :goeie: :goeie: :goeie: :goeie:
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 4165
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
Locatie: Schilde, Antwerpen, B
Contacteer:

Re: Scan Speak Maxima S.E.

Bericht door asterduc »

=D>
ik sluit mij aan bij al dat lof, prachtige set inderdaad.
Proficiat hoor.
ronnydepony schreef:
Nu ja, ik kan alleen maar hopen dat ik ooit zoiets mag bouwen, vrouwtje is niet zo happy met dergelijke in mijn ogen prachtige luidsprekers
ALDEBIJL schreef:
Maar mijn vriendin was er ook niet gelukkig mee...
Een goed voorbereid gesprek kan hier wonderen doen.
Met welk recht mag die partner de woonruimte volledig opeisen?! Je hebt toch beide recht op de helft van die ruimte. Als je dat zeer overtuigend brengt zodat zij/hij begrijpt dat ook jij je deel van de woonruimte 'mag' gebruiken, dan kan het toch geen probleem zijn om bvb 10% van de grondoppervlakte voor het audiogebeuren te benutten. En als ze inspraak willen, laat ze dan net zoals bij de auto, de kleur kiezen :-)

Groeten,
Ed.
Gebruikersavatar
ronnydepony
Berichten: 1163
Lid geworden op: ma 19 feb 2007, 20:22
Locatie: Lichtervelde (B)

Re: Scan Speak Maxima S.E.

Bericht door ronnydepony »

Laat dat nu net 1 van die dingen zijn waarover ik niet beslis, het kleur van de wagen :rofl:
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Scan Speak Maxima S.E.

Bericht door Shadow »

Prachtige set speakers geworden, complimenten!
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”