Geduld is wat je moet hebben. Het heeft mij echt jarenlang gekost voordat ik mijn filters kon tunen richting het geluid waar ik echt tevreden mee was. En waar ik vroeger tevreden mee was ligt ook al weer ver achter me. Je kunt niet verwachten dat je effe snel een filter in elkaar dondert en dat het subliem gaat klinken, net als je een beetje kunt meten. De pro's hebben ook jarenlange ervaring. Dat doe je niet zomaar even na als zelfbouwer.rikpost schreef:Het kan al erg goed klinken ,met bv klassiek ruik je bij wijze het hout van de violen .
En met Private investigations komt de gitaar er prachtig uit met dan weer de enorme dynamiek van de drums ,echt prachtig.
Maar als ik dan wat prog rock of metal wil draaien zoals Dream theatre gaat het fout![]()
De tweeter en de mid kunnen het niet zijn naar mijn mening de 12"" ook niet die loopt maar tot 100hrtz op het moment.
Dus of het probleem zit hem in de ruimte ,het is een zolder met schuin dak !
Of het is de bol![]()
![]()
.
Ik heb er in de dsp ook al een keer een tweeweg van gemaakt met enkel de tweeter en de bol ,zelfde probleem !
Ik denk dat ik de AT maar eens in een open baffle schroef ,of even een behuizing maak met de ideäle verhoudingen .
Of de boel naar beneden slepen ,dan maak ik een proef opstelling met enkel de bol en de tweeter .
Op dit moment weet ik het even niet meer![]()
Ik begin een beetje een idee te krijgen hoe Walt zich voelt
Zoek het eerst in je filter en niet in je behuizing, die lijkt me toch wel dik in orde in jouw geval.