Hoe moet deze trafo op dit psu boardje?
Moderator: Beheerdersteam
Hoe moet deze trafo op dit psu boardje?
Ik heb afgelopen week een voedingsbordje en trafo overgenomen. Ik weet even niet hoe ik dit aan moet sluiten.
- De trafo heeft twee zwarte draden en twee rode, de rode draden zijn per stuk drie koperkernen gebundeld tot één en geisoleerd met een stuk krimpkous als ware het samen een draad. Ik neem aan dat rood primair is en zwart secundair, daar kom ik zelf anders ook wel uit met de voltmeter.
- Op het bordje zitten vier aansluitingen voor de trafo, ac1 tm ac4.
- Op het bordje zitten 6 aansluitingen naar de versterker, twee keer v-, twee keer ground en twee keer v+
Naar de versterker is makkelijk, daar zitten dezelfde markeringen op. Maar hoe sluit ik de trafo aan?
Bijgevoegd een tekening ter illustratie en foto's van internet van een zelfde opzet voedingsbordje.
Mvg Reinder
- De trafo heeft twee zwarte draden en twee rode, de rode draden zijn per stuk drie koperkernen gebundeld tot één en geisoleerd met een stuk krimpkous als ware het samen een draad. Ik neem aan dat rood primair is en zwart secundair, daar kom ik zelf anders ook wel uit met de voltmeter.
- Op het bordje zitten vier aansluitingen voor de trafo, ac1 tm ac4.
- Op het bordje zitten 6 aansluitingen naar de versterker, twee keer v-, twee keer ground en twee keer v+
Naar de versterker is makkelijk, daar zitten dezelfde markeringen op. Maar hoe sluit ik de trafo aan?
Bijgevoegd een tekening ter illustratie en foto's van internet van een zelfde opzet voedingsbordje.
Mvg Reinder
Re: Hoe moet deze trafo op dit psu boardje?
Je hebt een trafo met 2 secundaire wikkelingen nodig. Deze zijn nodig om op de powersupply een symmetrische voedingsspanning te maken (+ / GND / - )
Deze trafo is daar niet geschikt voor.
Deze trafo is daar niet geschikt voor.
Re: Hoe moet deze trafo op dit psu boardje?
Ik neig ernaar om sevenup gelijk te geven, maar een foto van trafo zou ook helpen in de juiste beeldvorming.
Hoeveel VA moet die trafo zijn ?
Je kunt ook eens hier kijken :
http://www.ringkerntrafo.nl/6-standaardreeks
Hoeveel VA moet die trafo zijn ?
Je kunt ook eens hier kijken :
http://www.ringkerntrafo.nl/6-standaardreeks
Re: Hoe moet deze trafo op dit psu boardje?
Ja Sh*t zeg
, ik blij met mijn nieuwe trafo.. Hij moet secundair 2 x 50v leveren, de versterkers zijn bij 8ohm 150w en het is klasse D, laten we zeggen dat het een 400 of 500 VA moet zijn.
Ik zal eens een fototje maken straks.
Mvg Reinder
Ik zal eens een fototje maken straks.
Mvg Reinder
Re: Hoe moet deze trafo op dit psu boardje?
Zoals je weet ben ik met een soortgelijk opzetje bezig, en ook geen elektronica wizard
Mocht je een nieuwe trafo zoeken is die 500VA van de hypex site erg goed geschikt naar mijn idee. Ik neem aan dat je voedingsbordje ook aan gelijkrichting doet, let dan op dat de spanning nog wortel2=1,41x hoger wordt, en daardoor misschien te hoog voor je versterkbordjes (?).
Mocht je een nieuwe trafo zoeken is die 500VA van de hypex site erg goed geschikt naar mijn idee. Ik neem aan dat je voedingsbordje ook aan gelijkrichting doet, let dan op dat de spanning nog wortel2=1,41x hoger wordt, en daardoor misschien te hoog voor je versterkbordjes (?).
Re: Hoe moet deze trafo op dit psu boardje?
Bedankt voor de tip! Ik heb er ook een besteld. Wel jammer, komt nog btw bij, ups, totaal toch nog €62,10 
Ach, die andere koste al bijna 100,- zonder versturen.
mvg Reinder
Ach, die andere koste al bijna 100,- zonder versturen.
mvg Reinder
Re: Hoe moet deze trafo op dit psu boardje?
Duur zeg die verzending, maar je kunt in ieder geval aan de slag, ik ben benieuwd naar het resultaat!
Re: Hoe moet deze trafo op dit psu boardje?
Ik ben nog steeds benieuwd
Hoe gaat het met de bouw van je voeding?
