Italiaans of buitenaards?? Il Valvole.. iets met een buisje

incl oude discussies en bouwverslagen

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

Ik geloof dat ik al wat gevonden heb.. een site met leuke tips:
http://www.jewelrylessons.com/jewel/node/6697
Binnenkort eens kijken of ik de ingredienten op de kop kan tikken... Zeezout haal ik zo uit de zoutpannen hier.. :D

Kees
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

Een wonderschoon palet van kleuren...
Bijlagen
En nog even met een andere achtergrond
En nog even met een andere achtergrond
IV09.jpg
IV08.jpg
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Wat heb je nu uiteindelijk gedaan, of heb je ze in de zeik genomen??
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

Een mengsel gemaakt van schoonmaakazijn, amonia en zeezout. Hiermee wat houtsnippers bevochtigd en de schoongemaakte messing delen een uur of vijf tussen de snippers gelegd.. Afspoelen, drogen en een dun laagje lak er over..

Kees
Gebruikersavatar
HoMeR
Berichten: 556
Lid geworden op: zo 26 feb 2006, 21:24
Locatie: Groningen

Bericht door HoMeR »

!!!!!!! WAUW !!!!!!!
Nog maar een keertje !
Ben ooit eens (tijdens mijn studie, handvaardigheid) ook bezig geweest met dit soort dingen.....
Nooit zo goed/mooi gelukt !!
Vind het totale ontwerp ook heel mooi.

Nu ben ik benieuwd (net als iedereen...) wat er aan elektronische schoonheid in komt........
:wink:
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

HoMeR schreef:
Nu ben ik benieuwd (net als iedereen...) wat er aan elektronische schoonheid in komt.......
Dat is voor mij ook nog een verrassing... De voeding is al vrij duidelijk. De print is ook al bijna definitief. 'T wachten is nog op hoe Amplimo de draadjes uit de bestelde trafo's laat komen. Dat duurt nog een paar weken voor ik dat ga weten.
Verder laat het kastje niet veel ruimte voor een grote schakeling.. Er kan bijv. maar één Noval-9 buisje in en plaats voor een paar mooie PIO's van 4,7u is er ook niet. Bovendien vind, ook ik, een slordige 4000$ voor een condensatortje aardig overdreven..(Duelund silver cast foil 4,7uf 200V kost zo iets)
Ook de V-Caps TFTF van 3,3uf zijn me net even te duur.. gelukkig kosten die, vanaf 2 stuks, maar net 500$ per stuk..Maar die is, gelukkig, ook te groot (anders zou ik het misschien nog gedaan hebben ook)
De keuze is gevallen op de V-CAP OIMP 2,7uf. Voor iets meer dan 50$ per stuk gaat dat mooi. Ze passen ook net mooi..
In de voeding komen een stelletje Rubycon Blackgate's VK 150uf te zitten.. deze zijn ook mooi laag en laten net een mm speling..En niet al te duur.. Ik heb er nog een doosje van staan, dus...
De weerstandjes worden (koolstof natuurlijk) van RikenOhm, hoewel ik nog een riante verzameling Allan-Bradley's heb liggen (deze hebben alleen het bekende nadeel dat ze minimaal 10-15% afwijken in hun waarde.. ik heb ze dan ook stuk voor stuk gelabelt met de gemeten waarde)
Enfin... 't zal wel weer een tubestage worden..
Ik hoop toch binnenkort ook eigenaar te worden van een of twee TechTubes, als ze de productie niet nog veel langer uitstellen..

Kees
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

audiomanics schreef:
Een mengsel gemaakt van schoonmaakazijn, amonia en zeezout. Hiermee wat houtsnippers bevochtigd en de schoongemaakte messing delen een uur of vijf tussen de snippers gelegd.. Afspoelen, drogen en een dun laagje lak er over..
je blijft ons verbazen... erg geslaagd tot nu toe Kees.
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

Welliswaar geheel offtopic en niets met dit apparaat van doen maar misschien wel leuk om mee te nemen voor vervolg projecten:
Gisteren met succes in een brok marmer gefreest. Dat biedt natuurlijk weer veel mogelijkheden voor "natural look" frontjes enzo..
Dit was effe 5 uur werk.. Misschien kan het een stuk sneller maar voor een eerste keer even rustig aan en kijken hoe het gaat..

Kees
Bijlagen
Marmer02.JPG
Laatst gewijzigd door audiomanics op wo 25 mar 2009, 16:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
AatV
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 18:33
Locatie: Delft

Bericht door AatV »

Zelfportret :?:

groeten,
AatV
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

AatV schreef:
Zelfportret :?:
Nee, ik heb een iets ander gelaat....
Bijlagen
Kees.jpg
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Bericht door Leeuwarden »

Is dat voor of na... :mrgreen:
Nils_vn
Berichten: 868
Lid geworden op: do 23 nov 2006, 20:11
Locatie: Molenstede

Bericht door Nils_vn »

:shock: :lol: :lol: :lol: :lol:
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

De buisvoethouder zit nu muurvast aan de achterzijde gelijmd.
Op de tweede foto zie je hoe het buisje zijn kopje naar buiten steekt. Die witte ring om het buisje is zo'n teflon tubedamper..
(dit buisje heeft trouwens, na al het gezeul, zijn getter losgelaten.. is dus vervallen tot showmodel..)

Kees
Bijlagen
IV12.jpg
IV11.jpg
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

audiomanics schreef:
Ik hoop toch binnenkort ook eigenaar te worden van een of twee TechTubes, als ze de productie niet nog veel langer uitstellen..
Krijg net een mailtje van Andy Blades van TechTubes: Ze zijn er nog wel even mee bezig... April wordt 'm niet :?

Kees
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

printplaatje-ontwerp voor het universele voedinkje.

Kees
Bijlagen
printje.jpg
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

't printje is toch even anders geworden uiteindelijk..
Bij deze een printje en een met onderdeeltjes. bruggetjes gezet voor 230V primair en 6,3V gloei.

Kees
Bijlagen
IlValvoleVoedingComponenten.jpg
IlValvoleVoeding.jpg
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Bericht door Leeuwarden »

Geinig... Maar wat is het nou?
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

Dit is alleen een voeding.. Er komt nog een buizentrapje bij, gewoon een een-maal-versterkertje dus voor tussen de CD-speler ofzo..

Kees
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Bericht door ray5150 »

Is dat printje gefreest of geetst?
Keurig netjes, trouwens. :D
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

Geetst... Ik moest even zien of ik het nog kon.. 't was al weer heel wat jaartjes terug..
Dus gewoon op de computer getekend, afgedrukt met de laserprinter op overtrekpapier, 2 minuten onder de zonnebank gelegd (tijdelijk een fotolijstje gesloopt voor het glas), theelepeltje causticsoda in een bakje lauw water en verder etsen in een bakje op een theelichtje..
Niks CNC dus vandaag.. Alleen een boorkolommetje had wel fijn geweest..

Kees
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

Off topic, mag ik aannemen dat je alles weer zo'n beetje op z'n plek hebt staan/liggen?
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Bericht door Leeuwarden »

audiomanics schreef:
Dit is alleen een voeding.. Er komt nog een buizentrapje bij, gewoon een een-maal-versterkertje dus voor tussen de CD-speler ofzo..

Kees
Ik heb dat nooit helemaal begrepen... wat is nu de reden dat je zoiets tussen cdp en pre zou willen zetten?
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

sietse schreef:
Off topic, mag ik aannemen dat je alles weer zo'n beetje op z'n plek hebt staan/liggen?
Je mag dat rustig aannemen, maar dat is nog lang niet zo... Ik heb van de gelegenheid gebruik gemaakt dat het zolang het redelijk weer is de buitenboel eens aan te pakken: een grote serre gemaakt, de schuur verbouwd, de tuin leeggehaald om opnieuw te bestraten, de daken en dakgoten vervangen/onderhoud gegeven, nieuwe dakramen plaatsen... En dan staan er binnen nog een hoop klusjes op het verlanglijstje van vrouwlief... 't duurt dus nog wel even voor ik echt aan mijn eigen dingen toe kom... Tussendoor doe ik nog wel wat kleine dingetjes.. De frees doet 't al, al moet die nog wel afgemonteerd en uitgelijnd worden..

't wordt wel eens tijd om mijn eigen troep op orde te brengen: als je bijna een dag moet zoeken naar die prachtige tulpchassisdelen die je laatst gekocht had....

@leeuwarden Misschien zet ik 'm wel tussen de tuner en de voorversterker maar ik wil 'm eerst even uitlenen aan een of andere audiofiele zaak, die mogelijk wel geïnteresseerd zijn... Ik weet dat het werkt maar misschien dat ie te duur wordt met de gebruikte componenten.. Gelukkig weten hun ook wat Blackgates en VCaps zijn .
Helaas bestaat de E812CC van Blackburn techtube nog niet, maar die zou er eigenlijk in moeten uiteindelijk..
Oh, dat is geen antwoord op je vraag... Nou ik heb al eens een ElCheapo uitvoering gemaakt en tussen de tuner gezet.. het resultaat was dat het vlakke levenloze geluid ineens erg muzikaal werd. Nu was het wel lekker om naar de radio te luisteren.. (mijn CD-speler heeft al buisjes namelijk)

Misschien is ie al klaar op 26 september.... maar ik neem toch wat kleine kijk-spulletjes mee dit keer..

Kees
Laatst gewijzigd door audiomanics op vr 04 sep 2009, 21:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Bericht door Leeuwarden »

Jawel, maar ik begrijp niet waarom je iets extra's tussen bron en versterker wil zetten. Ik heb altijd geleerd dat minder meer is en dan druist het tegen alles in om er iets extra's tussen te zetten... Wat voegt het toe?
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

audiomanics schreef:
Nou ik heb al eens een ElCheapo uitvoering gemaakt en tussen de tuner gezet.. het resultaat was dat het vlakke levenloze geluid ineens erg muzikaal werd. Nu was het wel lekker om naar de radio te luisteren.. (mijn CD-speler heeft al buisjes namelijk)
Gesloten