AatV schreef:'overhoofd'
Ziet er goed uit hoor, zo'n LM350 kan tot 3A leveren zie ik, maar gaat dat testen niet met een labvoeding? Als je die hebt..
Moderator: Beheerdersteam
AatV schreef:'overhoofd'
Ik heb die 2,5 Volt meerdere keren nodig en heb maar éen voedingkje..Barry2001 schreef:Ziet er goed uit hoor, zo'n LM350 kan tot 3A leveren zie ik, maar gaat dat testen niet met een labvoeding? Als je die hebt..
Wacht maar tot ik alles aan elkaar moet knopen!Ah!buis schreef:Met de chaos wil het,zo te zien,nog niet erg lukken![]()
't Ziet er allemaal eigenlijk veel te mooi en netjes uit voor DIYAnne
Nee, nee, ik heb alles - en nog wel meer - gebruikt!ray5150 schreef:Wat een lekker rommeltje zeg...ik vermoed dat je voor de foto allemaal extra spullen hebt neergelegd en daarna vlug hebt opgeruimd...
Inderdaad een IKEA LED lampje. Mijn beste aankoop afgelopen week, kost maar een tientje en geeft inderdaad een berg licht precies op de plek waar je het hebben wil!ray5150 schreef:Ikea lampjes ? wat een licht geven die dingen, niet normaal...
Ik gebruik deze voeding zowel om te testen als voor de definitieve versterker.ray5150 schreef:Is dat trouwens een definitieve voeding voor de voorversterker, of bouw je die alleen om testen mee te doen ?
Ik had -om in stijl te blijven- het liefst kwikrelais (de angelsaksen zijn iets feitelijker en zeggen mercury wetted relay) gehad. Een aantal nadelen echter :ray5150 schreef:Typische huisjes ook voor de relais, lijkt meer op een jaren '70 opamp. hoe kom je zo bij dat type ?
Hoezo zijn die lomp? Als je bij Quakkelstein in Vlaardingen (dump) langs gaat vind je die "mercury wetted relais" ook in printuitvoering van 10mm x 20mm.AatV schreef:- de afmetingen, ze zijn nogal lomp. Betekent een grote print met alle nadelen van dien.
Dus gezocht naar een kwikloos alternatief en uitgekomen bij het Teledyne type TO-5 relais.
groet,
Aat
Wist niet dat er zulke kleine waren! Zat aan die grote Clare relais te denken. Verder heb ik deze relais gekozen omdat ze een goede reputatie hebben en de flexibiliteit qua print layout.Pjotr schreef:Hoezo zijn die lomp? Als je bij Quakkelstein in Vlaardingen (dump) langs gaat vind je die "mercury wetted relais" ook in printuitvoering van 10mm x 20mm.
Maar goed voor audio doen die mercury wetted en Teledyne het niet beter dan een ander goed telecom printrelais zoals b.v. in de relaixed volumeregeling zitten.
Uit Polen! (via Ebay) voor ongeveer een 1/3 van het bedrag wat je noemde. Nog niet al te goedkoop, maar ik gebruik maar drie ingangen, dan gaat het nog wel.Pjotr schreef:Oh, ze zijn ook niet minder hoor, ik heb ze destijds ook voor studiowerk gebruikt.
Waar heb je deze nu vandaan? Als je die nu nieuw moet kopen ben je over de 30 euries kwijt per stuk voor de eenvoudigste variant.
Ik vond deze schakeling ook wel een aardige! De eerste triode heeft met een stroombron een aantal van dezelfde voordelen als een Mu-follower, zoals een versterking die vrijwel gelijk is aan μ en een hoge lineariteit. De uitgangsimpedantie is natuurlijk veel hoger maar met een kathodevolger er achter is dit geen bezwaar. De kathodevolger werkt m.i. als een White kathodevolger, maar eveneens is te beargumenteren, dat op het knooppunt van de kathode van de D3a en de anode van de 27 door de tegengestelde signalen de spanning constant is, dus op dat punt geen wisselstroom met een stroombronwerking als gevolg.Pjotr schreef:Dit is wel een erg leuke schakeling:
Het werkt voor een deel overeenkomstig als een Mu-follower maar dan zonder de moeilijkheid van de bias instelling van de bovenste penthode. En nu je het toch gaat combineren met SS zou je voor de penthode een Mos Fet kunnen gebruiken. Vraag mij wel af of je ook de goede klank van een Mu-follower gaat halen als beide buizen niet exact gelijk zijn.
Ik denk dat ik zover niet zal gaan, maar je weet maar nooit.. Kwam deze nog tegen op Ebay, gaat me net (maar dan ook net) te ver. groet,ray5150 schreef:Die stekkers (oh, nee. ik moet zeggen IEC inlet, dat klinkt meer High-End...) matchen wel errug leuk bij de buisjes...
Op het frontpaneel komen zeker een paar bijpassende LED's ?
Moet je ook een bijpassend transparant kastje op de kop zien te tikken...AatV schreef:Ik denk dat ik zover niet zal gaan, maar je weet maar nooit.. Kwam deze nog tegen op Ebay, gaat me net (maar dan ook net) te ver. groet,
Aat