Bouw van drie Hongkong DACs

Traditionele bronapparaten zoals CD-, DVD- en platenspelers.
(streaming-/computeraudio graag in de daarvoor aangewezen forumgroep)

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Bouw van drie Hongkong DACs

Bericht door hannesie »

Ik wil je even attenderen op het feit dat bij mijn DAC het rode draadje het linker kanaal was.

Ik zie dat jij ook zeer terecht aanneemt dat rood rechts is, maar ik zou het even controleren voor de zekerheid O:)

Verder vind ik het een echt mooi DIY kastje, met een mooi eigen formaat, en ben benieuwd hoe het er uit ziet als je het hebt afgewerkt.
mischa72
Berichten: 4434
Lid geworden op: wo 06 jun 2007, 23:45
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: Bouw van drie Hongkong DACs

Bericht door mischa72 »

krisisonline schreef:
De afgelopen maanden heeft de bouw van de DACs helaas stil gelegen door studie.
Nik helaas. Dat wil gewoon zeggen dat je de goeie prioriteiten stelt :wink: .

Mooi kastje, lekker compact, alleen zou ik op het front een indicatie van de status aanbrengen.

Groeten,
Mischa
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Bouw van drie Hongkong DACs

Bericht door Zweitse »

Tesla, ik zie een link naar de site van een usrdac. Is dit een dac die jezelf gebruikt, en kun je aangeven of je tevreden bent met de dac. Ik vindt de info op de site wat summier, maar ben wel geïnteresseerd in een goede dac voor het streamen van audio vanaf de PC.
Gebruikersavatar
Tesla
Ook commercieel actief
Berichten: 170
Lid geworden op: di 22 mei 2007, 14:12
Locatie: easy_t_wood
Contacteer:

Re: Bouw van drie Hongkong DACs

Bericht door Tesla »

Hoi Zweitse,

Deze DAC heb ik zelf ontworpen, en is gebaseerd op de Sabre 9018, van ESS technology.
DAC concept blinkt uit door DNR en ultieme jitter onderdrukking, zoals je in de datasheet kunt lezen.

Zowel de printen als de compleet samengebouwde DAC zijn beperkt verkrijgbaar voor de echte liefhebber.

Met vriendelijke groet,

Paul.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Bouw van drie Hongkong DACs

Bericht door hannesie »

krisisonline schreef:
Nog veel te doen dus, maar eerst donderdag op vakantie.
En hoe was de vakantie :D

Al weer aan het werk, en aan het klussen geweest??

Ik ben zo nieuwsgierig hoe het er uit gaat zien :|
krisisonline
Berichten: 27
Lid geworden op: wo 15 okt 2008, 0:03
Locatie: Zeist

Re: Bouw van drie Hongkong DACs

Bericht door krisisonline »

Het klussen ligt op het moment weer even stil.
Ik ben weer begonnen met de studie en ik denk dat ik de komende tijd niet heel veel tijd zal hebben.
Ik had het eigenlijk vorige week willen afmaken maar door een spontaan tripje op een driemaster van Amsterdam naar Bremerhaven ging dit niet door. Wel erg leuk om met sail amsterdam uit te varen.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Bouw van drie Hongkong DACs

Bericht door hannesie »

Dat had ik best van je willen overnemen :lol:
Gebruikersavatar
Penguin
Berichten: 271
Lid geworden op: di 14 mar 2006, 20:42
Locatie: Vlaardingen
Contacteer:

Re: Bouw van drie Hongkong DACs

Bericht door Penguin »

Aarde aan je kast geeft geluids invloedende nadelen
Je gooit daar lekker de kruip spanningen op

Verder zeer mooi gebouwd .....

Ik ben zelf bijna aan de slag met dit

Afbeelding

Ook een chinese ebayer denk dezelfde

Vond er meerdere die ook dezelfde ontwerpen verkopen, met zelfde overgenomen teksten.

Heb wel in de gaten dat je niet klakkeloos moet reageren op een koop button.
Gewoon brutaal vragen naar verkoop en zeg dat je elders bij zijn chinese collega het kan krijgen zonder de verzendkosten.
Haha heb het al 2x voor elkaar dat ze akkoord gaan.
Dit scheelt geld concurrentie is moordend

Back to topic .... heel mooi gemaakt krisisonline


ga zo door met die bouw ik kijk lekker mee

Nog een hintje:

Plak voortaan met schilderstape je bakje af.
Teken daar op je lijntjes af, nu zie je de krasjes van waarschijnlijk een meet liniaal of aftekenschuifmaat
na het boren haal je de tape weg en je ziet geen krasjes
krisisonline
Berichten: 27
Lid geworden op: wo 15 okt 2008, 0:03
Locatie: Zeist

Re: Bouw van drie Hongkong DACs

Bericht door krisisonline »

Hey,
Ik kwam vandaag onderstaande foto's tegen.
Ik dacht laat ik die nog even delen op het forum.
Onder het motto beter laat dan nooit hier het eindresultaat:
P7229937S.jpg
P7229936S.jpg
P7229942S.jpg
P7229926S.jpg
P7229933S.jpg
Overigens is één van de zilveren DACs uiteindelijk nog zwart geworden.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Bouw van drie Hongkong DACs

Bericht door ray5150 »

Hoe heb je die gaten zo in die frontplaten gekregen ? :idea: dat zie je niet vaak.
krisisonline
Berichten: 27
Lid geworden op: wo 15 okt 2008, 0:03
Locatie: Zeist

Re: Bouw van drie Hongkong DACs

Bericht door krisisonline »

De frontjes zijn gemaakt op de freesbank.
De gaten zijn uitgefreesd doormiddel van een frees voor het maken van afrondingen. (volgens mij officieel geheten: holle radiusfrees)
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Bouw van drie Hongkong DACs

Bericht door hannesie »

Gompie, dat is wel mooi geworden..........!! =D> =D>

En je hebt inmiddels ook een andere CD speler zie ik. :mrgreen:
krisisonline
Berichten: 27
Lid geworden op: wo 15 okt 2008, 0:03
Locatie: Zeist

Re: Bouw van drie Hongkong DACs

Bericht door krisisonline »

Dank je Hannesie, ben er zelf ook erg content mee.
Vooral ook hoe de DAC enigzins matched met de rest van de set.

CD-speler (en versterker ook trouwens) zijn inderdaad veranderd in de afgelopen jaren.
Het geheel ben ik nu erg tevreden mee.

Het liefst zou ik nu eigenlijk mijn speakers vervangen met zelfbouwspeakers.
Nu nog ergens tijd vinden.
Plaats reactie