Netwerkstreamer
Moderator: Beheerdersteam
Netwerkstreamer
Hallo ,
Ik ben al geruime tijd op zoek naar een goede streamer die ik af kan laten speken via een netwerk , aangestuurd door een pc. Mijn gewenste opzet en situatie is de volgende ; Aangezien mijn pc niet te plaatsen is bij mijn stereo wil ik een apparaat aansturen die alleen het audio signaal af hoeft te spelen . Audiobestanden staan allemaal op een netwerkschijf. Mijn plan is de audiobestanden af te spelen ( spreek aan te sturen ) via mijn pc naar de streamer. Het is voor mij geen optie om met lange audiokabels te werken. Het daadwerkelijke audiosignaal moet dus uit de streamer komen die middels utp bekabeld moet zijn.
edit: liefst geen comprimeren !
Heeft iemand tips of een oplossing ?
Ik ben al geruime tijd op zoek naar een goede streamer die ik af kan laten speken via een netwerk , aangestuurd door een pc. Mijn gewenste opzet en situatie is de volgende ; Aangezien mijn pc niet te plaatsen is bij mijn stereo wil ik een apparaat aansturen die alleen het audio signaal af hoeft te spelen . Audiobestanden staan allemaal op een netwerkschijf. Mijn plan is de audiobestanden af te spelen ( spreek aan te sturen ) via mijn pc naar de streamer. Het is voor mij geen optie om met lange audiokabels te werken. Het daadwerkelijke audiosignaal moet dus uit de streamer komen die middels utp bekabeld moet zijn.
edit: liefst geen comprimeren !
Heeft iemand tips of een oplossing ?
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Netwerkstreamer
netwerkschijf zeg je... een NAS? de meeste NASsen kunne ook streaming servers draaien, en dan hoeft je PC dus niets meer te doen
die van mij draait squeezeserver zodat de squeezboxen daar de muziek vanaf halen
Re: Netwerkstreamer
Hallo,
een squeezebox werkt niet bij mij... Ik heb namelijk geen zin om eindeloos door bestanden heen te browsen met en cursor. Ik wil gewoon via mijn pc een bestand aanklikken en afspelen . Verder wil ik onafhankelijk zijn van hardware-matige beperkingen van codecs.
een squeezebox werkt niet bij mij... Ik heb namelijk geen zin om eindeloos door bestanden heen te browsen met en cursor. Ik wil gewoon via mijn pc een bestand aanklikken en afspelen . Verder wil ik onafhankelijk zijn van hardware-matige beperkingen van codecs.
Re: Netwerkstreamer
Hij wil geen snoertjes van zijn PC naar zijn stereo. Zal ie toch een doosje bij zijn stereo moeten zetten wat vanuit een utp touwtje of Wifi audio over een cinch touwtje uit poept.
Dat kan toch gewoon met de web interface van de Squeezeserver (die op je NAS draait)? Of via iPeng vanaf je iPhone/iPod/iPad (over Wifi). Wat bedoel je trouwens met "hardware-matige beperkingen van codecs" ? Ben ze nog niet tegengekomen op een Squeezebox.Rogers schreef:Hallo,
een squeezebox werkt niet bij mij... Ik heb namelijk geen zin om eindeloos door bestanden heen te browsen met en cursor. Ik wil gewoon via mijn pc een bestand aanklikken en afspelen . Verder wil ik onafhankelijk zijn van hardware-matige beperkingen van codecs.
Laatst gewijzigd door Pjotr op zo 21 okt 2012, 21:52, 1 keer totaal gewijzigd.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Netwerkstreamer
en hoe doe je dat op een PC dan??? en daarnaast: beetje streamer bedien je met je telefoon hè (voorbeeld). je gaat toch niet elke keer opstaan en naar je PC toe als je een ander lied op wil zetten?Rogers schreef:... Ik heb namelijk geen zin om eindeloos door bestanden heen te browsen met en cursor.
Re: Netwerkstreamer
Hallo dre,
en dan ? Kan je dan het audiosignaal dat afkomstig is van de pc / netwerk "oppakken" via een of ander kastje ?
en dan ? Kan je dan het audiosignaal dat afkomstig is van de pc / netwerk "oppakken" via een of ander kastje ?
Re: Netwerkstreamer
Afspelen kan ik via een afspeellijst die ik via een pc sneller kan samenstellen dan volgens mij ( ? ) een squeezebox.
Re: Netwerkstreamer
-geluidskaartRogers schreef:Hallo dre,
en dan ? Kan je dan het audiosignaal dat afkomstig is van de pc / netwerk "oppakken" via een of ander kastje ?
-sp/dif oppikken op je moederbord icm een dac
-usb dac
Re: Netwerkstreamer
@ Henkjan, de pc staat in de andere hoek van de kamer. Deze kan ik overigens bedienen vanaf m`n handheld pc. Ik wil dus het audiosignaal uit "de netwerkaansluiting" halen ( aangestuurd door de pc in de andere hoek van de kamer )
Re: Netwerkstreamer
hallo dre,
zou een oplossing kunnen zijn echter dan zit ik weer met meters kabel in mijn kamer.
zou een oplossing kunnen zijn echter dan zit ik weer met meters kabel in mijn kamer.
Re: Netwerkstreamer
Is van hetzelfde laken een pak als een SB. Maar als de PC bedieningsinterface van een SB al te lastig is dan is die dat van een Sonos zeker.dre schreef:sonos dan?
Re: Netwerkstreamer
nee,sonos werkt echt super.
alleen klinkt de squeezebox digitaal uit beter.......
alleen klinkt de squeezebox digitaal uit beter.......
Re: Netwerkstreamer
Ik wil het bedieningsgemak van mijn pc blijven benutten, net als de de mediamonkey software. Ik ga mij eens verdiepen in een externe dac met optische ingang ( zou passen bij mijn esi u24xl )
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: Netwerkstreamer
Ik zie dat je ESI ook coax-aansluitingen heeft. Op Wikipedia staat al jarenlang een tip voor wireless S/PDIF, wat ik eens heb getest met zo'n goedkope Lifetec transmitter van Aldi. Zo een, al is deze te duur. Gewoonlijk worden ze geregeld aangeboden voor een euro of 15. Met een PCM290x gebaseerde USB/SPDIF-converter viel soms het geluid weg, maar met een andere geluidskaart en met CD-spelers werkte het prima.
Misschien kan je er wat mee, indien een lange optische kabel ook niet helemaal is wat je wil.
Misschien kan je er wat mee, indien een lange optische kabel ook niet helemaal is wat je wil.
Re: Netwerkstreamer
ik heb een stream magic 6. Kost een paar centen maar werkt als een trein.
Playlistjes samenstellen met mijn tab of phone of pc (foobar) en streamen vanaf elk Upnp apparaat. Dus mijn Nas, mijn phone of PC. Kost alleen wel 800 euro.....
Playlistjes samenstellen met mijn tab of phone of pc (foobar) en streamen vanaf elk Upnp apparaat. Dus mijn Nas, mijn phone of PC. Kost alleen wel 800 euro.....
Re: Netwerkstreamer
Airfoil http://rogueamoeba.com/ en AirPlay (AirPort Express)?
Zelf maar ik gebruik van een Apple AirPort Express en die is aangesloten op de DAC met optisch kabeltje en is aangemeld op het (wifi)netwerk.
Op de pc het programma Airfoil en in mijn geval Spotify of een ander programma.
Wat ik wel een nadeel vind is dat het niet direct reageert, in elke actie zit er een paar seconden vertraging in.
Zelf maar ik gebruik van een Apple AirPort Express en die is aangesloten op de DAC met optisch kabeltje en is aangemeld op het (wifi)netwerk.
Op de pc het programma Airfoil en in mijn geval Spotify of een ander programma.
Wat ik wel een nadeel vind is dat het niet direct reageert, in elke actie zit er een paar seconden vertraging in.
Re: Netwerkstreamer
Dat doet de SB toch ook van af de PC? Maar een Sonos kan ook, is wel duurder.dre schreef:nee,sonos werkt echt super.
alleen klinkt de squeezebox digitaal uit beter.......
Re: Netwerkstreamer
ik vind sonos is in bediening en installatie makkelijker.
alleen klinkt de digitale uitgang van de sonos minder goed helaas.....
alleen klinkt de digitale uitgang van de sonos minder goed helaas.....
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Netwerkstreamer
dre schreef:ik vind sonos is in bediening en installatie makkelijker.
alleen klinkt de digitale uitgang van de sonos minder goed helaas.....
Hoe kan een bit perfect digitale uitgang slechter klinken?
Re: Netwerkstreamer
a/ Jitter, die is bij de SB gewoon erg laag. Ook zonder gemodderds23man schreef:Hoe kan een bit perfect digitale uitgang slechter klinken?
b/ Niet alle streamers zijn even bitperfect heb ik gemerkt. Hier in de buurt is het erg druk bevolkt met WiFi's. Had af en toe toch wel een minder geluid tot duidelijke drop-outs. Met een vast UTP touwtje was dat geheel verholpen.
