het grote squeezebox vragen topic

Mediaservers, (mobiele cliënt)-spelers, HTPC's, internetradio's, software en al wat hiermee verband houdt.
  • (daarom niet noodzakelijkerwijs zelfbouw)

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door hannesie »

Hier staat je info 3rd Party, je kunt het via een menu installeren.
http://www.synology.com/products/spec.p ... #p_submenu
Met de nieuwe software/firmware van je nas kun je direct streamen voor de SB, het geheugen van de Nas is wel redelijk bepalend voor de snelheid van zoeken en werken.
Ik begreep dat je er wel wat krapper bij komt zitten als je veel muziek hebt. > 400 CD's.
Gebruikersavatar
bcvdb
Berichten: 467
Lid geworden op: vr 22 jul 2011, 18:52
Locatie: Steensel (Eindhoven)

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door bcvdb »

De hoeveelheid muziek is te overzien opzich.


CPU-frequentie : 1.2GHz
Hardware Encryption Engine
Geheugen : DDR2 256MB
Interne HDD/SSD : 3.5" or 2.5" SATA(II) X 2 (met de optionele 2.5"-schijfhouder) (harde schijf niet inbegrepen)
Max. interne capaciteit : 8TB (2X 4TB HDD) (capaciteit varieert mogelijk per RAID-type) (Zie Alle ondersteunde harde schijven)
External HDD Interface : USB 2.0-poort X 2
Afmetingen (hxbxd) : 165 X 100 X 225.5 mm
Gewicht : 0.94Kg
LAN : Gigabit X1
Is dat een beetje snel voor een NAS? Ik ben er niet zo in thuis...
De nas is nog in bestelling. Als deze geen 24/96 kan streamen wil ik hem misschien toch nog ff omruilen...

Of zou dit snel genoeg moeten zijn? Ik vond de prijs igg ruim genoeg voor iets fatsoenlijks:) O:)

Er komen 2 schijven van 1 TB in.

Gr Bart
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36747
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door Pjotr »

bcvdb schreef:
Is dat een beetje snel voor een NAS? Ik ben er niet zo in thuis...
De nas is nog in bestelling. Als deze geen 24/96 kan streamen wil ik hem misschien toch nog ff omruilen...

Of zou dit snel genoeg moeten zijn? Ik vond de prijs igg ruim genoeg voor iets fatsoenlijks:) O:)
Is een normale snelheid voor een NAS, heb je voldoende aan. 'Tis ook zo dat hoe sneller hoe meer stroom ie lust. Wel iets om rekening meer te houden voor iets wat continue aan staat.

Weet niet of de Sqeeezeserver daarop makkelijk te installeren is, of al voor geïnstalleerd staat. Hij wordt i.i.g. genoemd bij de software van derden. De Squeezeserver heb je nodig omdat daarmee de Squezeebox praat voor het toegankelijk maken van je muziek op de NAS. 24/96 hangt af van je SB. De Touch kan dat i.i.g. streamen in Flac formaat.
Gebruikersavatar
John P
Berichten: 4374
Lid geworden op: do 06 nov 2008, 15:04
Locatie: Maastricht

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door John P »

Ik heb een synology nas en squeezeserver is zeer makkelijk te installeren. Ik hoop dat je weet dat de squeezebox op het eind vaan zijn "marketing"-leven is, zie ook hier.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36747
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door Pjotr »

John P schreef:
..............Ik hoop dat je weet dat de squeezebox op het eind vaan zijn "marketing"-leven is, zie ook hier.
Daarmee blijft het nog wel een top apparaat :D Als je nu nog een Touch kunt bemachtigen zou ik het zeker doen.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door hannesie »

Bij WifiMedia loopt de prijs al weer op, was € 199,--
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door ray5150 »

Gebruikersavatar
bcvdb
Berichten: 467
Lid geworden op: vr 22 jul 2011, 18:52
Locatie: Steensel (Eindhoven)

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door bcvdb »

Welke zou de voorkeur hebben?
Ik zou kiezen voor de duet. Maar heeft deze mindere muzikale eigenschappen dan de touch?

Heb er een gevonden met een BOTW voedig en een mod waarbij de analoge uitgang hardwarematig gedisabled is zodat de digitale stabieler is. Klinkt dit als een logisch verhaal?

Twijfel nog n beetje...


http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... 20&t=11627

De touch wordt het :)
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door Henkjan »

vreemd, de touch is gedaald in prijs tov een maand geleden, en de duet duurder geworden....
Gebruikersavatar
bcvdb
Berichten: 467
Lid geworden op: vr 22 jul 2011, 18:52
Locatie: Steensel (Eindhoven)

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door bcvdb »

Touch is nu 205,- bij conrad. Is dat een schappelijke prijs? Wat hebben jullie betaald?
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door hannesie »

€ 299, maar dat was op de dag nadat hij verkrijgbaar was, een stormloop, leek wel een iPhone. :lol: :lol:
Laatst gewijzigd door hannesie op di 02 okt 2012, 17:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36747
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door Pjotr »

Toen ie net uit was €279 bij Correct in Rotterdam :mrgreen: Prijzen zijn wel wat gedaald maar gemiddeld toch niet veel.
Gebruikersavatar
bcvdb
Berichten: 467
Lid geworden op: vr 22 jul 2011, 18:52
Locatie: Steensel (Eindhoven)

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door bcvdb »

VAAG :shock:

http://link.marktplaats.nl/1001616773 zeg 205

http://www.conrad.nl/ce/nl/product/325843/ zegt doe toch maar 235 :D

Altijd mooi zoiets!
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door hannesie »

Dan haal je hem toch hier. :D , vlak bij huis.
http://logitech.zercom.eu/index.php?dis ... t_id=48173
Gebruikersavatar
bcvdb
Berichten: 467
Lid geworden op: vr 22 jul 2011, 18:52
Locatie: Steensel (Eindhoven)

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door bcvdb »

Heb hem bij wifistore gekocht. Ofzoiets. 225 euro geen verzendkosten.

Wat een TOP apparaat....

Als hij het doet 8-[ hij kan soms geen verbinding maken met de nas. Heb hem pas een uurtje aan gehad. Ga er morge even mee verder stoeien. Kijken waarom dit is.
Soms wel soms niet. Dat is raar vind ik altijd!

En de besturing via iphone/ipad werkt niet meer sinds IOS 6 begreep ik. Die van mij deed erg raar iig. Zal hopelijk spoedig een update komen!

Bart...
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door hannesie »

Je draait draadloos?
Het kan zijn dat je draadloze verbinding wat krakkemikkig is door veel andere signalen in the air.
Een ander kanaal kiezen kan wel degelijk schelen, moet dan wel op je access point gebeuren.
Gebruikersavatar
bcvdb
Berichten: 467
Lid geworden op: vr 22 jul 2011, 18:52
Locatie: Steensel (Eindhoven)

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door bcvdb »

Ja zal t morge eens testen. Wel raar. Want om te testen stond hij OP de router :p

Ik krijg dan de melding dat ik squeezeserver moet installeren op mn nas. Ga t morgen uitzoeken O:)
Gebruikersavatar
bcvdb
Berichten: 467
Lid geworden op: vr 22 jul 2011, 18:52
Locatie: Steensel (Eindhoven)

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door bcvdb »

Hmmmz,

ben er mee bezig maar krijg het niet werkend...
Ik heb zowel de software op mijn NAS (V7.7.2) als de software op de SB touch zelf (V7.7.2) up to date. En nog krijgt hij geen verbinding... wel draadloos niet, als bedraad.

Soms kom ik in het menu tot aan albums, maar kan geen albums openen om nummers te zien.
Soms zegt hij verbinden met NAS en dan kom ik niet verder dan mijn muziek... Het is allemaal zo willekeurig.

Iemand een idee? kan dit iets met de router te maken hebben?
ben niet zo thuis in computers... heb dit aangeschaft omdat het allemaal plug and play zou zijn :D makkelijk NAS en SB... :D

Groetjes Bart
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door hannesie »

Kijk eens of je computer de SqueezeServer of logitech Media server ziet in het netwerk.
Ik weet niet welk besturingssysteem je hebt.
Maar zelfs de Squeezebox zie ik hier op mijn scherm.

Even opnieuw aan en uitzetten van de SB touch kan ook werken.
Hij moet natuurlijk wel het netwerk zien.
Gebruikersavatar
bcvdb
Berichten: 467
Lid geworden op: vr 22 jul 2011, 18:52
Locatie: Steensel (Eindhoven)

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door bcvdb »

raar hoor.

Ik heb de logitech media server op mijn laptop gezet. Deze werkt goed en makkelijk. De SB wordt ook herkend in het netwerk. Alleen kan ik niet bij de muziek die op mijn nas staat... Ook als ik het controlpanel via de internetbrowser gebruik, gaat dit niet. Ik gebruik overigens Firefox.

Het lijkt dus in mijn NAS te zitten, maar dat is raar, want ik heb er verder geen problemen. De ingestelde mappen kan ik via mn laptop wel gewoon aan en alles wordt door het netwerk herkend enzo.

Bart
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door hannesie »

Je muziek staat op de NAS?
Je hebt op de NAS ook je Server geïnstalleerd, en aangegeven op welke directory je muziek staat?
Welk IP nummer heeft je NAS, als je hem ziet in je Netwerk op de PC, vaak kun je met de rechtermuisknop dan zien welk IP nummer er aan de NAS is toegekend, en er op klikken.
Of als je dan het IP nummer (NAS) in je webbrowser in geeft, als xxx.xxx.xxx.xxx:9000, dan zou hij de Logitech server moeten opstarten, en kun je ook de map aangeven waar de muziek staat.
Ik krijg de indruk dat het nog niet is gebeurd.
De SB Touch ziet dan ook veel makkelijker bij het opstarten welke server er op het netwerk aanwezig is, beter is dan dat je de Synology kiest.
Gebruikersavatar
bcvdb
Berichten: 467
Lid geworden op: vr 22 jul 2011, 18:52
Locatie: Steensel (Eindhoven)

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door bcvdb »

heb het middels opgelost!

Heb de hele muziekmap leeggemaakt en opnieuw de collectie laten scannen. Toen gaf hij aan dat hij geen muziek kon vinden...
Daarna de muziek er weer in gezet en nogmaals laten scannen. Nu werkt alles.
Weet niet wat ik verkeerd deed in het begin, maar het werkt nu allemaal....

Erg tof apparaatje!!! Ik ben nu al fan! :D

Tnx voor de tips!!
Gebruikersavatar
bcvdb
Berichten: 467
Lid geworden op: vr 22 jul 2011, 18:52
Locatie: Steensel (Eindhoven)

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door bcvdb »

Is er iets bekend over kwaliteitsverschil tussen beide digitale uitgangen?
Ofwel, maakt het uit of ik hem via de Optische uitgang of de coaxiale uitgang aansluit?

MVg Bart
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door Henkjan »

wat vreemds: zo af en toe gaat de SB ineens midden in een track naar de volgende... iemand ook wel eens zoiets gehad :?:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door hannesie »

Henkjan schreef:
wat vreemds: zo af en toe gaat de SB ineens midden in een track naar de volgende... iemand ook wel eens zoiets gehad :?:
Yep, niet goed geript en dat soort fouten, ook wel eens dat hij blijft hangen op een fileformat als ik hem laat spelen op wisselende nummers, en dan komt hij wel eens wat tegen wat ik nog niet ontdekt heb. :oops:
En toen ik nog wireless speelde kwam dat wel vaker voor.
Plaats reactie

Terug naar “Streaming Media/Apparatuur”