het grote squeezebox vragen topic
Moderator: Beheerdersteam
Re: het grote squeezebox vragen topic
Hier staat je info 3rd Party, je kunt het via een menu installeren.
http://www.synology.com/products/spec.p ... #p_submenu
Met de nieuwe software/firmware van je nas kun je direct streamen voor de SB, het geheugen van de Nas is wel redelijk bepalend voor de snelheid van zoeken en werken.
Ik begreep dat je er wel wat krapper bij komt zitten als je veel muziek hebt. > 400 CD's.
http://www.synology.com/products/spec.p ... #p_submenu
Met de nieuwe software/firmware van je nas kun je direct streamen voor de SB, het geheugen van de Nas is wel redelijk bepalend voor de snelheid van zoeken en werken.
Ik begreep dat je er wel wat krapper bij komt zitten als je veel muziek hebt. > 400 CD's.
Re: het grote squeezebox vragen topic
De hoeveelheid muziek is te overzien opzich.
CPU-frequentie : 1.2GHz
Hardware Encryption Engine
Geheugen : DDR2 256MB
Interne HDD/SSD : 3.5" or 2.5" SATA(II) X 2 (met de optionele 2.5"-schijfhouder) (harde schijf niet inbegrepen)
Max. interne capaciteit : 8TB (2X 4TB HDD) (capaciteit varieert mogelijk per RAID-type) (Zie Alle ondersteunde harde schijven)
External HDD Interface : USB 2.0-poort X 2
Afmetingen (hxbxd) : 165 X 100 X 225.5 mm
Gewicht : 0.94Kg
LAN : Gigabit X1
Is dat een beetje snel voor een NAS? Ik ben er niet zo in thuis...
De nas is nog in bestelling. Als deze geen 24/96 kan streamen wil ik hem misschien toch nog ff omruilen...
Of zou dit snel genoeg moeten zijn? Ik vond de prijs igg ruim genoeg voor iets fatsoenlijks:)
Er komen 2 schijven van 1 TB in.
Gr Bart
CPU-frequentie : 1.2GHz
Hardware Encryption Engine
Geheugen : DDR2 256MB
Interne HDD/SSD : 3.5" or 2.5" SATA(II) X 2 (met de optionele 2.5"-schijfhouder) (harde schijf niet inbegrepen)
Max. interne capaciteit : 8TB (2X 4TB HDD) (capaciteit varieert mogelijk per RAID-type) (Zie Alle ondersteunde harde schijven)
External HDD Interface : USB 2.0-poort X 2
Afmetingen (hxbxd) : 165 X 100 X 225.5 mm
Gewicht : 0.94Kg
LAN : Gigabit X1
Is dat een beetje snel voor een NAS? Ik ben er niet zo in thuis...
De nas is nog in bestelling. Als deze geen 24/96 kan streamen wil ik hem misschien toch nog ff omruilen...
Of zou dit snel genoeg moeten zijn? Ik vond de prijs igg ruim genoeg voor iets fatsoenlijks:)
Er komen 2 schijven van 1 TB in.
Gr Bart
Re: het grote squeezebox vragen topic
Is een normale snelheid voor een NAS, heb je voldoende aan. 'Tis ook zo dat hoe sneller hoe meer stroom ie lust. Wel iets om rekening meer te houden voor iets wat continue aan staat.bcvdb schreef:Is dat een beetje snel voor een NAS? Ik ben er niet zo in thuis...
De nas is nog in bestelling. Als deze geen 24/96 kan streamen wil ik hem misschien toch nog ff omruilen...
Of zou dit snel genoeg moeten zijn? Ik vond de prijs igg ruim genoeg voor iets fatsoenlijks:)![]()
Weet niet of de Sqeeezeserver daarop makkelijk te installeren is, of al voor geïnstalleerd staat. Hij wordt i.i.g. genoemd bij de software van derden. De Squeezeserver heb je nodig omdat daarmee de Squezeebox praat voor het toegankelijk maken van je muziek op de NAS. 24/96 hangt af van je SB. De Touch kan dat i.i.g. streamen in Flac formaat.
Re: het grote squeezebox vragen topic
Ik heb een synology nas en squeezeserver is zeer makkelijk te installeren. Ik hoop dat je weet dat de squeezebox op het eind vaan zijn "marketing"-leven is, zie ook hier.
Re: het grote squeezebox vragen topic
Daarmee blijft het nog wel een top apparaatJohn P schreef:..............Ik hoop dat je weet dat de squeezebox op het eind vaan zijn "marketing"-leven is, zie ook hier.
Re: het grote squeezebox vragen topic
Ik zou kiezen voor de duet. Maar heeft deze mindere muzikale eigenschappen dan de touch?
Heb er een gevonden met een BOTW voedig en een mod waarbij de analoge uitgang hardwarematig gedisabled is zodat de digitale stabieler is. Klinkt dit als een logisch verhaal?
Twijfel nog n beetje...
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... 20&t=11627
De touch wordt het
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: het grote squeezebox vragen topic
vreemd, de touch is gedaald in prijs tov een maand geleden, en de duet duurder geworden....
Re: het grote squeezebox vragen topic
Touch is nu 205,- bij conrad. Is dat een schappelijke prijs? Wat hebben jullie betaald?
Re: het grote squeezebox vragen topic
€ 299, maar dat was op de dag nadat hij verkrijgbaar was, een stormloop, leek wel een iPhone.

Laatst gewijzigd door hannesie op di 02 okt 2012, 17:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: het grote squeezebox vragen topic
Toen ie net uit was €279 bij Correct in Rotterdam
Prijzen zijn wel wat gedaald maar gemiddeld toch niet veel.
Re: het grote squeezebox vragen topic
VAAG
http://link.marktplaats.nl/1001616773 zeg 205
http://www.conrad.nl/ce/nl/product/325843/ zegt doe toch maar 235
Altijd mooi zoiets!
http://link.marktplaats.nl/1001616773 zeg 205
http://www.conrad.nl/ce/nl/product/325843/ zegt doe toch maar 235
Altijd mooi zoiets!
Re: het grote squeezebox vragen topic
Heb hem bij wifistore gekocht. Ofzoiets. 225 euro geen verzendkosten.
Wat een TOP apparaat....
Als hij het doet
hij kan soms geen verbinding maken met de nas. Heb hem pas een uurtje aan gehad. Ga er morge even mee verder stoeien. Kijken waarom dit is.
Soms wel soms niet. Dat is raar vind ik altijd!
En de besturing via iphone/ipad werkt niet meer sinds IOS 6 begreep ik. Die van mij deed erg raar iig. Zal hopelijk spoedig een update komen!
Bart...
Wat een TOP apparaat....
Als hij het doet
Soms wel soms niet. Dat is raar vind ik altijd!
En de besturing via iphone/ipad werkt niet meer sinds IOS 6 begreep ik. Die van mij deed erg raar iig. Zal hopelijk spoedig een update komen!
Bart...
Re: het grote squeezebox vragen topic
Je draait draadloos?
Het kan zijn dat je draadloze verbinding wat krakkemikkig is door veel andere signalen in the air.
Een ander kanaal kiezen kan wel degelijk schelen, moet dan wel op je access point gebeuren.
Het kan zijn dat je draadloze verbinding wat krakkemikkig is door veel andere signalen in the air.
Een ander kanaal kiezen kan wel degelijk schelen, moet dan wel op je access point gebeuren.
Re: het grote squeezebox vragen topic
Ja zal t morge eens testen. Wel raar. Want om te testen stond hij OP de router 
Ik krijg dan de melding dat ik squeezeserver moet installeren op mn nas. Ga t morgen uitzoeken
Ik krijg dan de melding dat ik squeezeserver moet installeren op mn nas. Ga t morgen uitzoeken
Re: het grote squeezebox vragen topic
Hmmmz,
ben er mee bezig maar krijg het niet werkend...
Ik heb zowel de software op mijn NAS (V7.7.2) als de software op de SB touch zelf (V7.7.2) up to date. En nog krijgt hij geen verbinding... wel draadloos niet, als bedraad.
Soms kom ik in het menu tot aan albums, maar kan geen albums openen om nummers te zien.
Soms zegt hij verbinden met NAS en dan kom ik niet verder dan mijn muziek... Het is allemaal zo willekeurig.
Iemand een idee? kan dit iets met de router te maken hebben?
ben niet zo thuis in computers... heb dit aangeschaft omdat het allemaal plug and play zou zijn
makkelijk NAS en SB... 
Groetjes Bart
ben er mee bezig maar krijg het niet werkend...
Ik heb zowel de software op mijn NAS (V7.7.2) als de software op de SB touch zelf (V7.7.2) up to date. En nog krijgt hij geen verbinding... wel draadloos niet, als bedraad.
Soms kom ik in het menu tot aan albums, maar kan geen albums openen om nummers te zien.
Soms zegt hij verbinden met NAS en dan kom ik niet verder dan mijn muziek... Het is allemaal zo willekeurig.
Iemand een idee? kan dit iets met de router te maken hebben?
ben niet zo thuis in computers... heb dit aangeschaft omdat het allemaal plug and play zou zijn
Groetjes Bart
Re: het grote squeezebox vragen topic
Kijk eens of je computer de SqueezeServer of logitech Media server ziet in het netwerk.
Ik weet niet welk besturingssysteem je hebt.
Maar zelfs de Squeezebox zie ik hier op mijn scherm.
Even opnieuw aan en uitzetten van de SB touch kan ook werken.
Hij moet natuurlijk wel het netwerk zien.
Ik weet niet welk besturingssysteem je hebt.
Maar zelfs de Squeezebox zie ik hier op mijn scherm.
Even opnieuw aan en uitzetten van de SB touch kan ook werken.
Hij moet natuurlijk wel het netwerk zien.
Re: het grote squeezebox vragen topic
raar hoor.
Ik heb de logitech media server op mijn laptop gezet. Deze werkt goed en makkelijk. De SB wordt ook herkend in het netwerk. Alleen kan ik niet bij de muziek die op mijn nas staat... Ook als ik het controlpanel via de internetbrowser gebruik, gaat dit niet. Ik gebruik overigens Firefox.
Het lijkt dus in mijn NAS te zitten, maar dat is raar, want ik heb er verder geen problemen. De ingestelde mappen kan ik via mn laptop wel gewoon aan en alles wordt door het netwerk herkend enzo.
Bart
Ik heb de logitech media server op mijn laptop gezet. Deze werkt goed en makkelijk. De SB wordt ook herkend in het netwerk. Alleen kan ik niet bij de muziek die op mijn nas staat... Ook als ik het controlpanel via de internetbrowser gebruik, gaat dit niet. Ik gebruik overigens Firefox.
Het lijkt dus in mijn NAS te zitten, maar dat is raar, want ik heb er verder geen problemen. De ingestelde mappen kan ik via mn laptop wel gewoon aan en alles wordt door het netwerk herkend enzo.
Bart
Re: het grote squeezebox vragen topic
Je muziek staat op de NAS?
Je hebt op de NAS ook je Server geïnstalleerd, en aangegeven op welke directory je muziek staat?
Welk IP nummer heeft je NAS, als je hem ziet in je Netwerk op de PC, vaak kun je met de rechtermuisknop dan zien welk IP nummer er aan de NAS is toegekend, en er op klikken.
Of als je dan het IP nummer (NAS) in je webbrowser in geeft, als xxx.xxx.xxx.xxx:9000, dan zou hij de Logitech server moeten opstarten, en kun je ook de map aangeven waar de muziek staat.
Ik krijg de indruk dat het nog niet is gebeurd.
De SB Touch ziet dan ook veel makkelijker bij het opstarten welke server er op het netwerk aanwezig is, beter is dan dat je de Synology kiest.
Je hebt op de NAS ook je Server geïnstalleerd, en aangegeven op welke directory je muziek staat?
Welk IP nummer heeft je NAS, als je hem ziet in je Netwerk op de PC, vaak kun je met de rechtermuisknop dan zien welk IP nummer er aan de NAS is toegekend, en er op klikken.
Of als je dan het IP nummer (NAS) in je webbrowser in geeft, als xxx.xxx.xxx.xxx:9000, dan zou hij de Logitech server moeten opstarten, en kun je ook de map aangeven waar de muziek staat.
Ik krijg de indruk dat het nog niet is gebeurd.
De SB Touch ziet dan ook veel makkelijker bij het opstarten welke server er op het netwerk aanwezig is, beter is dan dat je de Synology kiest.
Re: het grote squeezebox vragen topic
heb het middels opgelost!
Heb de hele muziekmap leeggemaakt en opnieuw de collectie laten scannen. Toen gaf hij aan dat hij geen muziek kon vinden...
Daarna de muziek er weer in gezet en nogmaals laten scannen. Nu werkt alles.
Weet niet wat ik verkeerd deed in het begin, maar het werkt nu allemaal....
Erg tof apparaatje!!! Ik ben nu al fan!
Tnx voor de tips!!
Heb de hele muziekmap leeggemaakt en opnieuw de collectie laten scannen. Toen gaf hij aan dat hij geen muziek kon vinden...
Daarna de muziek er weer in gezet en nogmaals laten scannen. Nu werkt alles.
Weet niet wat ik verkeerd deed in het begin, maar het werkt nu allemaal....
Erg tof apparaatje!!! Ik ben nu al fan!
Tnx voor de tips!!
Re: het grote squeezebox vragen topic
Is er iets bekend over kwaliteitsverschil tussen beide digitale uitgangen?
Ofwel, maakt het uit of ik hem via de Optische uitgang of de coaxiale uitgang aansluit?
MVg Bart
Ofwel, maakt het uit of ik hem via de Optische uitgang of de coaxiale uitgang aansluit?
MVg Bart
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: het grote squeezebox vragen topic
wat vreemds: zo af en toe gaat de SB ineens midden in een track naar de volgende... iemand ook wel eens zoiets gehad 
Re: het grote squeezebox vragen topic
Yep, niet goed geript en dat soort fouten, ook wel eens dat hij blijft hangen op een fileformat als ik hem laat spelen op wisselende nummers, en dan komt hij wel eens wat tegen wat ik nog niet ontdekt heb.Henkjan schreef:wat vreemds: zo af en toe gaat de SB ineens midden in een track naar de volgende... iemand ook wel eens zoiets gehad
En toen ik nog wireless speelde kwam dat wel vaker voor.
