Ik heb wel een meting van de woofer en de tweeter gemaakt die opende in x over! .
Ik kreeg ook netjes een frequentiecurve te zien in de twee vensters van x over.
Liepen alleen een beetje de schaal uit
Maar het werkt
Is phase verschil nu hetzelfde als looptijd verschil.
Dan snap ik dat er looptijdverschillen kunnen optreden tussen afzonderlijke units in dezelfde kast.
Maar ik heb ook begrepen dat er looptijd/phase fouten kunnen optreden in dezelfde untit bij verschillende frequenties
Hoe onstaat dat dan?
In iedergeval heb ik begrepen dat je in Arta een dual channel meting moet doen om een goede phase meting te krijgen .
Ik ga mij eerst maar eens door de handleiding heen worstelen en mijn geluidskaart calibreren ed.
Heb ook dit boek besteld
