Nieuw ontwerp voor de fronts in de woonkamer. (CONCEPT)

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
hrscharft
Berichten: 1507
Lid geworden op: wo 14 okt 2009, 1:17
Locatie: Delfzijl

Re: Nieuw ontwerp voor de fronts in de woonkamer. (CONCEPT)

Bericht door hrscharft »

nog steeds je vraagtekens er bij mech ;)

overigens vanavond de sjorbanden van laag 4, 5 en 6 losgemaakt en toen was de terugsprong nog maar 1 a 2 mm.
Dus heb goede hoop dat het bij de laatste 3 lagen bijna helemaal niets meer is :) .
Gebruikersavatar
MechanicalAnimal
Berichten: 3260
Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
Locatie: Apeldoorn

Re: Nieuw ontwerp voor de fronts in de woonkamer. (CONCEPT)

Bericht door MechanicalAnimal »

hrscharft schreef:
nog steeds je vraagtekens er bij mech ;)
nee hoor kerel, heb er volste vertrouwen in als ik dat zo zie :D

bouw je wel nog een beetje in de richting van die gefineerde avalon of heb je dat design laten varen?
Gebruikersavatar
hrscharft
Berichten: 1507
Lid geworden op: wo 14 okt 2009, 1:17
Locatie: Delfzijl

Re: Nieuw ontwerp voor de fronts in de woonkamer. (CONCEPT)

Bericht door hrscharft »

Het ontwerp staat op pagina twee ja ;)

gefineerd losse sub en top kast maar aan de voorkant wel de looks van de avalon.
Ik denk dat dat de beste omschrijving is.
Gebruikersavatar
hrscharft
Berichten: 1507
Lid geworden op: wo 14 okt 2009, 1:17
Locatie: Delfzijl

Re: Nieuw ontwerp voor de fronts in de woonkamer. (CONCEPT)

Bericht door hrscharft »

Nieuwe plaatjes.

gister en vandaag de binnenmatrix voor 1 kast klaar gemaakt en de boel in elkaar gelijmd.
Bijlagen
DSC_0103 (2).JPG
DSC_0101 (2).JPG
DSC_0098 (3).JPG
Eerste twee lagen passen.
Eerste twee lagen passen.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Nieuw ontwerp voor de fronts in de woonkamer. (CONCEPT)

Bericht door dre »

worden ze al zwaar? :mrgreen:
Gebruikersavatar
hrscharft
Berichten: 1507
Lid geworden op: wo 14 okt 2009, 1:17
Locatie: Delfzijl

Re: Nieuw ontwerp voor de fronts in de woonkamer. (CONCEPT)

Bericht door hrscharft »

het gewicht valt nog mee maar dat komt vast wel goed.
En anders doe ik er gewoon wat aan. :P
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Nieuw ontwerp voor de fronts in de woonkamer. (CONCEPT)

Bericht door dre »

hrscharft schreef:
het gewicht valt nog mee maar dat komt vast wel goed.
En anders doe ik er gewoon wat aan. :P
bij jezelf? :shock:
peter1961
Berichten: 52
Lid geworden op: vr 23 okt 2009, 14:07
Locatie: Weert

Re: Nieuw ontwerp voor de fronts in de woonkamer. (CONCEPT)

Bericht door peter1961 »

hrscharft schreef:
Beste John,

Het punt is dat ik een set 11-580 hex kan krijgen voor een schappelijk bedrag en verder 4 keer 5-880 en twee keer 25 Sd-1 al in mijn bezig heb. Deze spelen overigens in een set luidsprekers op het moment en die wil ik eigenlijk niet leeg halen voor een nieuw project.

Ik heb verder gehoord dat de 11-580 en de 11-581 eigenlijk identieke drivers zijn.

Voor wat betreft de duetta.

Het zijn idd geen goedkope drivers vandaar ook mijn vraag hier of iemand die ribbon tweet van eton ooit al eens gehoord heeft.
De Air Motion Transformers doen het bij mij erg goed, gefilterd met 10,0 μF Clarity Cap MR. MKP en 0,47 mH luchtspoel.
Samen met twee Eton 7-360/37 Hex. drivers in gesloten behuizing.
De 11-581/50 HEX heb ik twee maal in gesloten behuizing actief aangestuurd maar merk soms dat ik deze, vooral s,avonds niet echt mis in de muziek beleving als zij niet mee werken.
Gebruikersavatar
hrscharft
Berichten: 1507
Lid geworden op: wo 14 okt 2009, 1:17
Locatie: Delfzijl

Re: Nieuw ontwerp voor de fronts in de woonkamer. (CONCEPT)

Bericht door hrscharft »

Het resultaat na een vrijdagavond doorgebracht te hebben in mijn 'man Cave'

Het begint zo onderhand ergens op te lijken en het formaat valt me nog allerzins mee.
Bijlagen
DSC_0098 (4).JPG
DSC_0099 (4).JPG
DSC_0096 (4).JPG
DSC_0097 (4).JPG
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 243
Lid geworden op: ma 18 jan 2010, 16:33

Re: Nieuw ontwerp voor de fronts in de woonkamer. (CONCEPT)

Bericht door serum »

Mooi!

'mosterd na de maaltijd' Zoek voor de aardigheid eens op vacuumbag press. Een vacuumpomp, flexibel vijverfolie, slang en wat aluminium profiel en je hebt 1kg/cm2 tot je beschikking.
Gebruikersavatar
hrscharft
Berichten: 1507
Lid geworden op: wo 14 okt 2009, 1:17
Locatie: Delfzijl

Re: Nieuw ontwerp voor de fronts in de woonkamer. (CONCEPT)

Bericht door hrscharft »

Ik zal er eens naar kijken, ik heb nog een stuk of 5 lagen per kant te gaan dus echt mosterd na de maaltijd is het niet.

Er staat nog wel een 1,5 Kw stofzuiger in het schuurtje, zou deze ook als vacuum pomp dienst kunnen doen?
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Nieuw ontwerp voor de fronts in de woonkamer. (CONCEPT)

Bericht door dre »

dat gaat prima zo! 8)
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 243
Lid geworden op: ma 18 jan 2010, 16:33

Re: Nieuw ontwerp voor de fronts in de woonkamer. (CONCEPT)

Bericht door serum »

Nee, die trekt te weinig vacuum. Wat je wel eens ziet is dat ze een stofzuiger gebruiken om de 'bulk' lucht uit de zak te krijgen en vervolgens met de vacuumpomp vacuum trekken.

Als je zo'n ding hebt, ga je er vanzelf taken voor verzinnen :)
Gebruikersavatar
hrscharft
Berichten: 1507
Lid geworden op: wo 14 okt 2009, 1:17
Locatie: Delfzijl

Re: Nieuw ontwerp voor de fronts in de woonkamer. (CONCEPT)

Bericht door hrscharft »

Even een kleine update.

voor laagkast nr 1 heb ik het inmiddels aan de baffle toe, de driver die er voor hangt is overigens alleen even voor een idee van het formaat. De drivers die er in komen heb ik nog niet binnen.
Bijlagen
DSC_0101 (3).JPG
DSC_0098 (5).JPG
Aantal liters dat er op staat is niet het totaal.<br />Dit was een grove check of waar ik in sketchup op uitkwam in werkelijkheid ook klopte.
Aantal liters dat er op staat is niet het totaal.
Dit was een grove check of waar ik in sketchup op uitkwam in werkelijkheid ook klopte.
DSC_0100 (3).JPG
Gebruikersavatar
MechanicalAnimal
Berichten: 3260
Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
Locatie: Apeldoorn

Re: Nieuw ontwerp voor de fronts in de woonkamer. (CONCEPT)

Bericht door MechanicalAnimal »

niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiice :goeie: goed bezig! :D
Gebruikersavatar
hrscharft
Berichten: 1507
Lid geworden op: wo 14 okt 2009, 1:17
Locatie: Delfzijl

Re: Nieuw ontwerp voor de fronts in de woonkamer. (CONCEPT)

Bericht door hrscharft »

Nadat dit project een poosje heeft stil gelegen en ik het een en ander overdacht heb is er een kleine update.
De eerste baffle is deels af (foto volgt nog) en er is een bouwplan voor de topkasten die ik uit plakken zal gaan opbouwen.
Bijlagen
New Bitmap Image (2).jpg
na wat gepuzzel wil het precies uit 1 volle plaat
na wat gepuzzel wil het precies uit 1 volle plaat
Gebruikersavatar
Vinculum
Berichten: 3206
Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
Locatie: Hardinxveld-Giessendam
Contacteer:

Re: Nieuw ontwerp voor de fronts in de woonkamer. (CONCEPT)

Bericht door Vinculum »

Die bol ziet er uit als de deathstar! ;)
Wel stoer ontwerp vind ik.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”