Hoi Allemaal,
vandaag weer op zolder gezeten en alle tips ter harte genomen, maar het probleem is nog niet over helaas.
Ook heb ik het idee dat ik zelf een beetje de draad kwijt raak met welke info ik gedeeld heb en wat niet.
Ik heb nu beide kanten van de voeding gevoed vanuit de volledige diode brug. De 2 losse diodes voor de plus van het rechter kanaal doen nu niets.
En de elco's opnieuw gesoldeerd en geschuurd zodat deze zeker goed zitten gesoldeerd.
Heb ook de ECC's gewisseld. Geen verschil, maar heb wel iets anders interessants gemeten. en hier komt de gegeven info misschien weer parten spelen. Ik heb het wel eerder gepost, maar weet niet of iedereen het mee heeft gekregen.
Ik heb zelf het idee dat ik met 2 oscillaties te maken heb....
1 is met kort gesloten ingang. Dan ontstaat er uit het niets af en toe een extreem harde piep. Ik heb nu 2 flinke draadgewonden regelbare weerstanden van mijn werk (school) als dummyspeaker. Ik hoor die oscillatie dan terug alszijnde gerammel in de weerstand of in de buizen... kan het niet helemaal onderscheiden. Maar je hoort het e.e.a. rammelen en moeilijk doen. Ik kan deze ook niet gemeten krijgen omdat hij er af en toe is en geen mooie sinus maakt... Ik heb er een filmpje van op mijn telefoon, maar weet niet hoe ik die het makkelijkst op dit forum kan krijgen... Deze is er soms wel en soms niet.... en soms gaat hij ook niet meer weg tot ik de versterker uitzet.
de 2e is makkelijker te meten en vast te stellen... dat is de 40KHz oscillatie die op de foto's te zien in. Deze ontstaat in het signaal...
Ik heb de spanningen na gemeten en tijdens mijn eerste meting waren alle spanningen over gelijk

Ik dacht dat ik gek werd, maar het viel mee gelukkig... Als de eerste Oscillatie er WEL is, is de spanning is de spanning 192 volt (de te hoge waarde t.o.v. het Linker kanaal) is die 1e oscillatie er NIET, dan is de spanning wel goed... Blijkbaar heb ik de vorige meting dus gedaan toen ook die oscillatie er was.
Daarnaast heb ik de C1 los gegooid, en toen meette ik dus de goede spanning, tot het moment dat de eerste oscillatie optrad.
Ik denk dat ik het beste eerst kan zorgen dat die 1e oscillatie eruit is voor ik me ga richten op die 2e

Met die 1e erin ben ik bang dat ik teveel variabele heb tijdens het wel en niet aanwezig zijn van hem.
Binnenkort zal ik met een goede camera even wat foto's maken en deze op high res uploaden... dat kun je wat beter inzoemen op het e.e.a.
Iemand een idee waar de eerste oscillatie vandaan kan komen dan nog? Zonder voorbuizen treed hij niet op, dat had ik al vastgesteld.
Mvg Bart en Cor
@Dalojan: als we er echt niet aan uit komen, zou het mogelijk zijn dat wij een keer jou kant op komen? Het is" slechts" 2 uurtje rijden