7de ZBA Noord Luisterdag Beetsterzwaag

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: 7de ZBA Noord Luisterdag Beetsterzwaag

Bericht door ray5150 »

ds23man schreef:
ds23man schreef:
Zit net te denken, als tegenhanger van het digitale bronnen geweld kan ik mijn Revox A77 dolby meenemen met de net verworven Bach dolby tape.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=MCgfuyVUv0k[/youtube]
De bijlage bach1.jpg is niet meer beschikbaar
Ik doe dat als er serieuze belangstelling is , want de de Revox ligt netjes in de mottenballen opgeslagen en zal vermoedelijk enige TLC moeten hebben.......
Blijkbaar wil niemand dit zien of horen.......

Dus de Revox blijft dan maar in de mottenballen.
Tja, een A77 is nou ook niet echt schokkend te noemen...mooie machine, daar niet van.
Kom eens aanzetten met een J37 ! dan komt zelfs ik ook nog langs... :shock: :shock: :mrgreen:
J-37%202%20lg.jpg
J37_inside.jpg
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28479
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: 7de ZBA Noord Luisterdag Beetsterzwaag

Bericht door ds23man »

ray5150 schreef:
ds23man schreef:
ds23man schreef:
Zit net te denken, als tegenhanger van het digitale bronnen geweld kan ik mijn Revox A77 dolby meenemen met de net verworven Bach dolby tape.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=MCgfuyVUv0k[/youtube]
bach1.jpg
Ik doe dat als er serieuze belangstelling is , want de de Revox ligt netjes in de mottenballen opgeslagen en zal vermoedelijk enige TLC moeten hebben.......
Blijkbaar wil niemand dit zien of horen.......

Dus de Revox blijft dan maar in de mottenballen.


Tja, een A77 is nou ook niet echt schokkend te noemen...mooie machine, daar niet van.
Kom eens aanzetten met een J37 ! dan komt zelfs ik ook nog langs... :shock: :shock: :mrgreen:
J-37%202%20lg.jpg
J37_inside.jpg
Vindt er maar eens 1!

Edit: 1 tweespoor ( C37) gevonden: :D

http://www.ebay.com/itm/Studer-C37-Clas ... 2322271f1f
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: 7de ZBA Noord Luisterdag Beetsterzwaag

Bericht door hannesie »

architect en ik zouden wel een vergelijk willen houden met de Hypex UCD 180.
Aangezien ik over de combi van de Hypex UCD180 HG met HxR en de SMPS 400a180 en de uitvoering UCD180ST (SS editie) met de lineaire voeding, zou het leuk zijn als iemand die toevallig de 180ST heeft ook aan de rij toe te voegen.

Zijn er mensen die dat hebben en dit mee kunnen nemen, dan lijkt het mij wel erg leuk om dit eens te doen.

In Breda hebben we eens een vergelijk gehouden met de LM4780 en een Tripath en de UCD 180.
Dit niet om iemand neer te sabelen, maar om mogelijke klank of dynamiek verschillen te beluisteren.

Wat ook juist wel interessant kan zijn, een vergelijk met de 180 HG met lineaire voeding en dan de SMPS voeding.
Ik kan het natuurlijk niet zo snel omsteken. :D
Gebruikersavatar
architect
Berichten: 1547
Lid geworden op: zo 14 mar 2010, 17:36
Locatie: Friesland

Re: 7de ZBA Noord Luisterdag Beetsterzwaag

Bericht door architect »

mooi voorstel hannesie,

twee vragen:
1. wat zijn de beste speakers om zo'n vergelijk op te doen?
2. hoe schakelen we dat netjes?

hannesie schreef:
architect en ik zouden wel een vergelijk willen houden met de Hypex UCD 180.
Aangezien ik over de combi van de Hypex UCD180 HG met HxR en de SMPS 400a180 en de uitvoering UCD180ST (SS editie) met de lineaire voeding, zou het leuk zijn als iemand die toevallig de 180ST heeft ook aan de rij toe te voegen.

Zijn er mensen die dat hebben en dit mee kunnen nemen, dan lijkt het mij wel erg leuk om dit eens te doen.

In Breda hebben we eens een vergelijk gehouden met de LM4780 en een Tripath en de UCD 180.
Dit niet om iemand neer te sabelen, maar om mogelijke klank of dynamiek verschillen te beluisteren.

Wat ook juist wel interessant kan zijn, een vergelijk met de 180 HG met lineaire voeding en dan de SMPS voeding.
Ik kan het natuurlijk niet zo snel omsteken. :D
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8114
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: 7de ZBA Noord Luisterdag Beetsterzwaag

Bericht door Kappa7 »

1. gewoon goede speakers die vast wel aanwezig zijn.
2. Schakelen lijkt mij niet nodig gewoon luisteren en dan om bouwen.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: 7de ZBA Noord Luisterdag Beetsterzwaag

Bericht door hannesie »

Kappa7 schreef:
1. gewoon goede speakers die vast wel aanwezig zijn.
2. Schakelen lijkt mij niet nodig gewoon luisteren en dan om bouwen.
1. Een paar OB's :D
2. Ze zitten niet meer op een plankje :lol:
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33827
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: 7de ZBA Noord Luisterdag Beetsterzwaag

Bericht door Henkjan »

of deze? 8)
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: 7de ZBA Noord Luisterdag Beetsterzwaag

Bericht door hannesie »

Henkjan schreef:
of deze? 8)
Ook goed. :lol:
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8114
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: 7de ZBA Noord Luisterdag Beetsterzwaag

Bericht door Kappa7 »

Lijkt me een prima keuze, Mooi project Henkjan.
mhifi
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 26 sep 2012, 6:00

Re: 7de ZBA Noord Luisterdag Beetsterzwaag

Bericht door mhifi »

Ik zet de luisterdag ook op mijn agenda, kan je ook "gewoon" komen om mee te luisteren?
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: 7de ZBA Noord Luisterdag Beetsterzwaag

Bericht door richard »

mhifi schreef:
Ik zet de luisterdag ook op mijn agenda, kan je ook "gewoon" komen om mee te luisteren?
Vast wel. Ik kom ook gewoon om mee te luisteren, en misschien ook wel om mee te praten als dat zo uit komt.
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Re: 7de ZBA Noord Luisterdag Beetsterzwaag

Bericht door weidok »

mhifi schreef:
Ik zet de luisterdag ook op mijn agenda, kan je ook "gewoon" komen om mee te luisteren?
ja gewoon luisteren mag ook :D

zal je binnenkort op de deelnemerslijst zetten !!
Gebruikersavatar
TubeHead
Berichten: 1949
Lid geworden op: ma 16 feb 2009, 23:00
Locatie: Arnhem

Re: 7de ZBA Noord Luisterdag Beetsterzwaag

Bericht door TubeHead »

Jaaaa zet mij maar ook op de lijst.
Altijd gezellig :D

Ben misschien laatste tijd donders weinig bezig met het forum + DIYen..
Misschien moet iemand me een flinke schop onder der kont geven :roll:
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: 7de ZBA Noord Luisterdag Beetsterzwaag

Bericht door FR_Aad »

TubeHead schreef:
Misschien moet iemand me een flinke schop onder der kont geven :roll:
Laten we maar uitkijken met dat schoppen. Breek je straks weer wat.
Gebruikersavatar
buizenbuzz
Berichten: 6
Lid geworden op: vr 04 sep 2009, 15:46
Locatie: Aalden

Re: 7de ZBA Noord Luisterdag Beetsterzwaag

Bericht door buizenbuzz »

Ik ben er ook bij om eens weer te luisteren. Wel onder voorbehoud.
Gebruikersavatar
AatV
Berichten: 3807
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 18:33
Locatie: Delft

Re: 7de ZBA Noord Luisterdag Beetsterzwaag

Bericht door AatV »

Ik ben ook van plan naar Beetsterzwaag te komen (maak er samen met m'n vrouw een weekendje Friesland van) en neem mee:
ELL80 Buizeneindversterker met een uitgangsvermogen van maximaal 2 * 8 Watt en twee bijpassende paasproject luidsprekertjes, zoals onder op het plaatje:
setje.jpg
setje.jpg (81.13 KiB) 534 keer bekeken
Tot dan,
Aat
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33827
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: 7de ZBA Noord Luisterdag Beetsterzwaag

Bericht door Henkjan »

nice =P~
mss kan er een "kleine speaker" hoek ingericht worden? dan neem ik m'n desktop coax (paasproject dit jaar) ook mee. noemen we t de paasprojecthoek :lol:

verder zal ik meenemen:
  • m'n zware 3weggen, met een passende versterker (iets dat begint met een N en rijmt op koor)
  • een Marantz CD4000 speler, met een HK-DAC
  • En als we amp shoot-out gaan doen, neem ik ook nog wel een 100W (in 2Ω) klasse A versterker mee
@Hannesie: kunnen we weer op jou SB touch rekenen?
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: 7de ZBA Noord Luisterdag Beetsterzwaag

Bericht door hannesie »

Ik neem aan dat Rudy ook komt, maar ik kan hen zeker meenemen, er is dan toch niemand thuis die hem nodig heeft. :lol:
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: 7de ZBA Noord Luisterdag Beetsterzwaag

Bericht door Zweitse »

Henkjan schreef:
nice =P~
mss kan er een "kleine speaker" hoek ingericht worden? dan neem ik m'n desktop coax (paasproject dit jaar) ook mee. noemen we t de paasprojecthoek
Kan mijn TILL-2 70 daar ook mooi tussen staan.

http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... 6&start=75
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: 7de ZBA Noord Luisterdag Beetsterzwaag

Bericht door hannesie »

Ik kwam vandaag een hele leuke aanbieding tegen voor een hotel 3 nachten, ik heb maar gelijk geboekt, lekker op het gemak naar huis op de maandag. :D

Mijn komst is nu dus zeker. :rock:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28479
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: 7de ZBA Noord Luisterdag Beetsterzwaag

Bericht door ds23man »

hannesie schreef:
Ik kwam vandaag een hele leuke aanbieding tegen voor een hotel 3 nachten, ik heb maar gelijk geboekt, lekker op het gemak naar huis op de maandag. :D

Mijn komst is nu dus zeker. :rock:

Weet je zeker dat het een hotel is? Tis Friesland namelijk....... :rofl: :rofl:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: 7de ZBA Noord Luisterdag Beetsterzwaag

Bericht door hannesie »

We zijn hier eerder geweest, vorig jaar een niet zo een leuk adres gehad, nu weer terug naar MartiniPlaza aan de A7(Gruningen Stad, mien jung), ik ben dus vlot in Beetsterzwaag en mijn vrouw en ik kunnen makkelijk de stad in met de bus (loopafstand naar de halte), ik heb al bijna het restaurant geboekt voor de zaterdagavond, want dat is dan wel druk en moeilijk een "lekker" plekje te vinden.

Maar hier hebben we vorig jaar lekker gegeten , en konden we nog maar net binnenkomen.
http://www.debranderij.com/cafe-restaur ... groningen/
Nu maar even reserveren. :mrgreen:
Laatst gewijzigd door hannesie op wo 03 okt 2012, 14:49, 1 keer totaal gewijzigd.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28479
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: 7de ZBA Noord Luisterdag Beetsterzwaag

Bericht door ds23man »

Goeie keus! :lol:
Gebruikersavatar
RumoH
ZA-sponsor: RumoH
Berichten: 374
Lid geworden op: za 14 feb 2009, 12:20
Locatie: De Wilp (Gn)
Contacteer:

Re: 7de ZBA Noord Luisterdag Beetsterzwaag

Bericht door RumoH »

Deze is ook zeer goed Andre Dokter in Briltil
Gebruikersavatar
AatV
Berichten: 3807
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 18:33
Locatie: Delft

Re: 7de ZBA Noord Luisterdag Beetsterzwaag

Bericht door AatV »

Nu we toch bezig zijn. Wij logeren in Leeuwarden in het Oranje Hotel. Hebben we al eerder gedaan en is ons niet slecht bevallen. Voor het eten hebben we evenals hannesie geen risico genomen en twee reserveringen staan:
Sems : http://www.semsleeuwarden.nl/sems-leeuw ... estaurant/
en Restaurant Bellevue : http://www.stadsherbergbellevue-leeuwarden.nl/
Ik denk dat we het erg naar ons zin zullen hebben!

groet,
Aat
Plaats reactie

Terug naar “DIY Events door leden”