1x ecc 83-2x el 84 se versterker / foirixi

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
nl3prc
Berichten: 1305
Lid geworden op: di 08 nov 2011, 15:07
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: 1x ecc 83-2x el 84 se versterker / foirixi

Bericht door nl3prc »

Maakt het veel uit hoe deze buizen vermeld staan dan of je nu eerst de 80 vermeld en dan de 81

Ik heb even de schakelaar genummert van 1 tot 4
ook heb ik het getekend hoe hij zou moeten naar mijn inzicht
Je kan dit even controleren met een ohm meter even meten tussen punten 1 en 3 en tussen punten 2 en 4
Als je daar een verbinding meet dan moet je even de schakelaar omzetten en dan moet hij niks doormeten of omgekeerd natuurlijk.
ook tussen pinnen 1 en 2 en tussen 3 en 4 mag je nooit wat meten hoe je de schakelaar ook zet.
Als dat zo is klopt mijn schema.
Bijlagen
voedings-trafo-d.JPG
foirixi
Berichten: 203
Lid geworden op: zo 09 sep 2012, 17:06

Re: 1x ecc 83-2x el 84 se versterker / foirixi

Bericht door foirixi »

stroom toegang is aangesloten ledje brand
en de luidspreker uitgangen
met teflon draad
alles is getwist tegen storingen
Bijlagen
SL730344.jpg
Gebruikersavatar
nl3prc
Berichten: 1305
Lid geworden op: di 08 nov 2011, 15:07
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: 1x ecc 83-2x el 84 se versterker / foirixi

Bericht door nl3prc »

Er zit dus vorderingen in ' hier nog een hint
je kan er voor kiezen om de massa niet direct op Chassis zetten maar via wat afgeschermd draad zo dicht als mogenlijk bij je buis en potmeter de aarde te gebruiken.
Bijlagen
Ingang-ecl82-amp.JPG
foirixi
Berichten: 203
Lid geworden op: zo 09 sep 2012, 17:06

Re: 1x ecc 83-2x el 84 se versterker / foirixi

Bericht door foirixi »

ik heb een ring met een tip om de potmeter gedaan en als aarde gebruikt
is dit goed?
Laatst gewijzigd door foirixi op za 22 sep 2012, 20:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
nl3prc
Berichten: 1305
Lid geworden op: di 08 nov 2011, 15:07
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: 1x ecc 83-2x el 84 se versterker / foirixi

Bericht door nl3prc »

Ja maar dan maak je dus het frontpaneel je massa punt als je dan ook later voor de buis weer op dat tussen blad de massa pakt gaat het niet goed krijg je rare lussen in je massa.
Het liefst pak je 1 punt wat je als ster punt gaat gebruiken zodat je geen lussen maakt
foirixi
Berichten: 203
Lid geworden op: zo 09 sep 2012, 17:06

Re: 1x ecc 83-2x el 84 se versterker / foirixi

Bericht door foirixi »

overzicht tot nu toe
Bijlagen
SL730346.jpg
foirixi
Berichten: 203
Lid geworden op: zo 09 sep 2012, 17:06

Re: 1x ecc 83-2x el 84 se versterker / foirixi

Bericht door foirixi »

nou ik heb de potmeter anders geaard
nu met een soldeerlipje op de chassis plaat
dichtbij de potmeter
heb een centraal aarde punt voor de buisjes aangebracht
logische aardepunten ,zeg maar!
foirixi
Berichten: 203
Lid geworden op: zo 09 sep 2012, 17:06

Re: 1x ecc 83-2x el 84 se versterker / foirixi

Bericht door foirixi »

nou ik doe boodschappen bij jukebox revival
heb een tagboard gevonden voor 4 euro van 30 cm lang
Bijlagen
mtag56.jpg
Gebruikersavatar
nl3prc
Berichten: 1305
Lid geworden op: di 08 nov 2011, 15:07
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: 1x ecc 83-2x el 84 se versterker / foirixi

Bericht door nl3prc »

Lijkt verdacht veel op deze die ik ook vaak gebruikt :D
Bijlagen
Afbeelding 028-a.JPG
foirixi
Berichten: 203
Lid geworden op: zo 09 sep 2012, 17:06

Re: 1x ecc 83-2x el 84 se versterker / foirixi

Bericht door foirixi »

ja hetzelfde he, nou ik heb boodschappen gedaan
voor alles incl 42,43
Gebruikersavatar
nl3prc
Berichten: 1305
Lid geworden op: di 08 nov 2011, 15:07
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: 1x ecc 83-2x el 84 se versterker / foirixi

Bericht door nl3prc »

Oke nog even op je eerdere vraag terug gekomen over het gebruik van inductie spoelen
Mocht je niet te vreden zijn over de voeding die je nu heb kan je altijd nog spoelen in je voeding zetten
Je hoeft dan alleen R10 en R110 te vervangen door spoelen van Hammond 157J (10 Henry ; 205 Ohm ; 65 Ma )
Zie ook de simulatie
Bijlagen
vrectiefier2.JPG
vrectifier2.zip
(2.16 KiB) 25 keer gedownload
foirixi
Berichten: 203
Lid geworden op: zo 09 sep 2012, 17:06

Re: 1x ecc 83-2x el 84 se versterker / foirixi

Bericht door foirixi »

nuttige info dankjewel

mag ik vragen waar je deze spoelen hebt gezien?

157 J hammond
foirixi
Berichten: 203
Lid geworden op: zo 09 sep 2012, 17:06

Re: 1x ecc 83-2x el 84 se versterker / foirixi

Bericht door foirixi »

mijn bestelling is al onderweg overigens van juke box revival
Gebruikersavatar
nl3prc
Berichten: 1305
Lid geworden op: di 08 nov 2011, 15:07
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: 1x ecc 83-2x el 84 se versterker / foirixi

Bericht door nl3prc »

Op de site van hammond http://www.hammondmfg.com/153.htm
Hun site verwijst ook naar leveranciers waar je ze kan bestellen
Maar ik zou eerst gewoon de voeding maken zoals in het schema staat Tweaken kan je altijd later nog wel doen.
Zorg er alleen wel voor dat je ruimte laat om ze te kunnen plaatsen in de toekomst.
foirixi
Berichten: 203
Lid geworden op: zo 09 sep 2012, 17:06

Re: 1x ecc 83-2x el 84 se versterker / foirixi

Bericht door foirixi »

ja , is goed doe ik
foirixi
Berichten: 203
Lid geworden op: zo 09 sep 2012, 17:06

Re: 1x ecc 83-2x el 84 se versterker / foirixi

Bericht door foirixi »

heb ook een officiele naam voor de versterker nml,

1+1
foirixi
Berichten: 203
Lid geworden op: zo 09 sep 2012, 17:06

Re: 1x ecc 83-2x el 84 se versterker / foirixi

Bericht door foirixi »

vraag wordt er meestal niet gewoon 1- smoorspoel gebruikt
anders moeten ze ook gematcht zijn of niet?

wil je eens kijken bij jukebox revival daar hebben ze er veel?
foirixi
Berichten: 203
Lid geworden op: zo 09 sep 2012, 17:06

Re: 1x ecc 83-2x el 84 se versterker / foirixi

Bericht door foirixi »

ach ik snap het al , het komt zo uit gewoon,dat je er beter 2 kunt gebruiken vanwege de beschikbare waarden
Gebruikersavatar
nl3prc
Berichten: 1305
Lid geworden op: di 08 nov 2011, 15:07
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: 1x ecc 83-2x el 84 se versterker / foirixi

Bericht door nl3prc »

foirixi schreef:
vraag wordt er meestal niet gewoon 1- smoorspoel gebruikt
anders moeten ze ook gematcht zijn of niet?

wil je eens kijken bij jukebox revival daar hebben ze er veel?
Aangezien je dus wilt dat het ene kanaal geen overspraak heeft naar het andere kanaal ontkoppel je in eerste instantie met twee weerstanden van 250 Ohm het is dus dan makelijker om dan ook elk kanaal zijn eigen spoel te geven.

De spoel die ik dan zou nemen is die van 30 Henry 595 Ohm 40 Ma http://jukebox-revival.eu/smoorspoel-157g.html maar ja dan moet je weerstanden R13 en R14 ook weer aanpassen naar 560 Ohm omdat je als je dit niet zou doen terug zou vallen naar 262 volt wat opzich wel genoeg kan zijn zijn maar niet optimaal is
zie sim
Bijlagen
vrectifier3.zip
(2.16 KiB) 28 keer gedownload
Gebruikersavatar
nl3prc
Berichten: 1305
Lid geworden op: di 08 nov 2011, 15:07
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: 1x ecc 83-2x el 84 se versterker / foirixi

Bericht door nl3prc »

Oeps ik zag dat je Vrectifier3.zip als opgehaalt had zou je dat nog eens willen doen want ik had er een foutje in
foirixi
Berichten: 203
Lid geworden op: zo 09 sep 2012, 17:06

Re: 1x ecc 83-2x el 84 se versterker / foirixi

Bericht door foirixi »

die 157 g klopt ook niet , want die is 25 ma
de gegevens van jukebox survival kloppen niet

als eninge spoel vindt ik denk ik de 158 L beter
Laatst gewijzigd door foirixi op ma 24 sep 2012, 21:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
nl3prc
Berichten: 1305
Lid geworden op: di 08 nov 2011, 15:07
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: 1x ecc 83-2x el 84 se versterker / foirixi

Bericht door nl3prc »

volgens de hammand site niet
Gebruikersavatar
nl3prc
Berichten: 1305
Lid geworden op: di 08 nov 2011, 15:07
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: 1x ecc 83-2x el 84 se versterker / foirixi

Bericht door nl3prc »

Kijk maar
Bijlagen
hammond-inductie.JPG
foirixi
Berichten: 203
Lid geworden op: zo 09 sep 2012, 17:06

Re: 1x ecc 83-2x el 84 se versterker / foirixi

Bericht door foirixi »

ach die 2 spoelen zijn gewoon het beste 157 J
het heeft geen zin om verder te zoeken
foirixi
Berichten: 203
Lid geworden op: zo 09 sep 2012, 17:06

Re: 1x ecc 83-2x el 84 se versterker / foirixi

Bericht door foirixi »

als iik 2x 157J bestel moeten ze geloof ik uit Canada komen
kan een paar weken duren, haha,misschien is de versterker dan klaar

mijn ticonals zijn 7 ohm daarom heb ik er een weerstand van 1 ohm ervoor gezet

maar die kan ook er voor weg denk ik ,komt het rendament ten goede
Plaats reactie