1x ecc 83-2x el 84 se versterker / foirixi
Moderator: Beheerdersteam
Re: 1x ecc 83-2x el 84 se versterker / foirixi
Maakt het veel uit hoe deze buizen vermeld staan dan of je nu eerst de 80 vermeld en dan de 81
Ik heb even de schakelaar genummert van 1 tot 4
ook heb ik het getekend hoe hij zou moeten naar mijn inzicht
Je kan dit even controleren met een ohm meter even meten tussen punten 1 en 3 en tussen punten 2 en 4
Als je daar een verbinding meet dan moet je even de schakelaar omzetten en dan moet hij niks doormeten of omgekeerd natuurlijk.
ook tussen pinnen 1 en 2 en tussen 3 en 4 mag je nooit wat meten hoe je de schakelaar ook zet.
Als dat zo is klopt mijn schema.
Ik heb even de schakelaar genummert van 1 tot 4
ook heb ik het getekend hoe hij zou moeten naar mijn inzicht
Je kan dit even controleren met een ohm meter even meten tussen punten 1 en 3 en tussen punten 2 en 4
Als je daar een verbinding meet dan moet je even de schakelaar omzetten en dan moet hij niks doormeten of omgekeerd natuurlijk.
ook tussen pinnen 1 en 2 en tussen 3 en 4 mag je nooit wat meten hoe je de schakelaar ook zet.
Als dat zo is klopt mijn schema.
Re: 1x ecc 83-2x el 84 se versterker / foirixi
stroom toegang is aangesloten ledje brand
en de luidspreker uitgangen
met teflon draad
alles is getwist tegen storingen
en de luidspreker uitgangen
met teflon draad
alles is getwist tegen storingen
Re: 1x ecc 83-2x el 84 se versterker / foirixi
Er zit dus vorderingen in ' hier nog een hint
je kan er voor kiezen om de massa niet direct op Chassis zetten maar via wat afgeschermd draad zo dicht als mogenlijk bij je buis en potmeter de aarde te gebruiken.
je kan er voor kiezen om de massa niet direct op Chassis zetten maar via wat afgeschermd draad zo dicht als mogenlijk bij je buis en potmeter de aarde te gebruiken.
Re: 1x ecc 83-2x el 84 se versterker / foirixi
Ja maar dan maak je dus het frontpaneel je massa punt als je dan ook later voor de buis weer op dat tussen blad de massa pakt gaat het niet goed krijg je rare lussen in je massa.
Het liefst pak je 1 punt wat je als ster punt gaat gebruiken zodat je geen lussen maakt
Het liefst pak je 1 punt wat je als ster punt gaat gebruiken zodat je geen lussen maakt
Re: 1x ecc 83-2x el 84 se versterker / foirixi
nou ik heb de potmeter anders geaard
nu met een soldeerlipje op de chassis plaat
dichtbij de potmeter
heb een centraal aarde punt voor de buisjes aangebracht
logische aardepunten ,zeg maar!
nu met een soldeerlipje op de chassis plaat
dichtbij de potmeter
heb een centraal aarde punt voor de buisjes aangebracht
logische aardepunten ,zeg maar!
Re: 1x ecc 83-2x el 84 se versterker / foirixi
nou ik doe boodschappen bij jukebox revival
heb een tagboard gevonden voor 4 euro van 30 cm lang
heb een tagboard gevonden voor 4 euro van 30 cm lang
Re: 1x ecc 83-2x el 84 se versterker / foirixi
Lijkt verdacht veel op deze die ik ook vaak gebruikt 
Re: 1x ecc 83-2x el 84 se versterker / foirixi
ja hetzelfde he, nou ik heb boodschappen gedaan
voor alles incl 42,43
voor alles incl 42,43
Re: 1x ecc 83-2x el 84 se versterker / foirixi
Oke nog even op je eerdere vraag terug gekomen over het gebruik van inductie spoelen
Mocht je niet te vreden zijn over de voeding die je nu heb kan je altijd nog spoelen in je voeding zetten
Je hoeft dan alleen R10 en R110 te vervangen door spoelen van Hammond 157J (10 Henry ; 205 Ohm ; 65 Ma )
Zie ook de simulatie
Mocht je niet te vreden zijn over de voeding die je nu heb kan je altijd nog spoelen in je voeding zetten
Je hoeft dan alleen R10 en R110 te vervangen door spoelen van Hammond 157J (10 Henry ; 205 Ohm ; 65 Ma )
Zie ook de simulatie
- Bijlagen
-
- vrectifier2.zip
- (2.16 KiB) 25 keer gedownload
Re: 1x ecc 83-2x el 84 se versterker / foirixi
nuttige info dankjewel
mag ik vragen waar je deze spoelen hebt gezien?
157 J hammond
mag ik vragen waar je deze spoelen hebt gezien?
157 J hammond
Re: 1x ecc 83-2x el 84 se versterker / foirixi
mijn bestelling is al onderweg overigens van juke box revival
Re: 1x ecc 83-2x el 84 se versterker / foirixi
Op de site van hammond http://www.hammondmfg.com/153.htm
Hun site verwijst ook naar leveranciers waar je ze kan bestellen
Maar ik zou eerst gewoon de voeding maken zoals in het schema staat Tweaken kan je altijd later nog wel doen.
Zorg er alleen wel voor dat je ruimte laat om ze te kunnen plaatsen in de toekomst.
Hun site verwijst ook naar leveranciers waar je ze kan bestellen
Maar ik zou eerst gewoon de voeding maken zoals in het schema staat Tweaken kan je altijd later nog wel doen.
Zorg er alleen wel voor dat je ruimte laat om ze te kunnen plaatsen in de toekomst.
Re: 1x ecc 83-2x el 84 se versterker / foirixi
heb ook een officiele naam voor de versterker nml,
1+1
1+1
Re: 1x ecc 83-2x el 84 se versterker / foirixi
vraag wordt er meestal niet gewoon 1- smoorspoel gebruikt
anders moeten ze ook gematcht zijn of niet?
wil je eens kijken bij jukebox revival daar hebben ze er veel?
anders moeten ze ook gematcht zijn of niet?
wil je eens kijken bij jukebox revival daar hebben ze er veel?
Re: 1x ecc 83-2x el 84 se versterker / foirixi
ach ik snap het al , het komt zo uit gewoon,dat je er beter 2 kunt gebruiken vanwege de beschikbare waarden
Re: 1x ecc 83-2x el 84 se versterker / foirixi
Aangezien je dus wilt dat het ene kanaal geen overspraak heeft naar het andere kanaal ontkoppel je in eerste instantie met twee weerstanden van 250 Ohm het is dus dan makelijker om dan ook elk kanaal zijn eigen spoel te geven.foirixi schreef:vraag wordt er meestal niet gewoon 1- smoorspoel gebruikt
anders moeten ze ook gematcht zijn of niet?
wil je eens kijken bij jukebox revival daar hebben ze er veel?
De spoel die ik dan zou nemen is die van 30 Henry 595 Ohm 40 Ma http://jukebox-revival.eu/smoorspoel-157g.html maar ja dan moet je weerstanden R13 en R14 ook weer aanpassen naar 560 Ohm omdat je als je dit niet zou doen terug zou vallen naar 262 volt wat opzich wel genoeg kan zijn zijn maar niet optimaal is
zie sim
- Bijlagen
-
- vrectifier3.zip
- (2.16 KiB) 28 keer gedownload
Re: 1x ecc 83-2x el 84 se versterker / foirixi
Oeps ik zag dat je Vrectifier3.zip als opgehaalt had zou je dat nog eens willen doen want ik had er een foutje in
Re: 1x ecc 83-2x el 84 se versterker / foirixi
die 157 g klopt ook niet , want die is 25 ma
de gegevens van jukebox survival kloppen niet
als eninge spoel vindt ik denk ik de 158 L beter
de gegevens van jukebox survival kloppen niet
als eninge spoel vindt ik denk ik de 158 L beter
Laatst gewijzigd door foirixi op ma 24 sep 2012, 21:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: 1x ecc 83-2x el 84 se versterker / foirixi
ach die 2 spoelen zijn gewoon het beste 157 J
het heeft geen zin om verder te zoeken
het heeft geen zin om verder te zoeken
Re: 1x ecc 83-2x el 84 se versterker / foirixi
als iik 2x 157J bestel moeten ze geloof ik uit Canada komen
kan een paar weken duren, haha,misschien is de versterker dan klaar
mijn ticonals zijn 7 ohm daarom heb ik er een weerstand van 1 ohm ervoor gezet
maar die kan ook er voor weg denk ik ,komt het rendament ten goede
kan een paar weken duren, haha,misschien is de versterker dan klaar
mijn ticonals zijn 7 ohm daarom heb ik er een weerstand van 1 ohm ervoor gezet
maar die kan ook er voor weg denk ik ,komt het rendament ten goede
