1x ecc 83-2x el 84 se versterker / foirixi

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

foirixi
Berichten: 203
Lid geworden op: zo 09 sep 2012, 17:06

Re: 1x ecc 83-2x el 84 se versterker / foirixi

Bericht door foirixi »

het is de 6x4 waar ik 3 nieuwe van heb

ik kan wel een plaatje maken die een adapter vormd tussen 7 pins en 9 pins voetje
gewoon van aluminium
Gebruikersavatar
nl3prc
Berichten: 1305
Lid geworden op: di 08 nov 2011, 15:07
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: 1x ecc 83-2x el 84 se versterker / foirixi

Bericht door nl3prc »

EZ90 is hetzelfde als de 6X4 en die is maar 70 Ma
Deze zijn gewoon te licht
Pak nou maar gewoon een EZ80 of EZ81
En omdat dit een voeding is heb je liever helemaal geen golf
Schema ben ik nog mee bezig die komt eraan daar staan ook de waardes bij
Gebruikersavatar
nl3prc
Berichten: 1305
Lid geworden op: di 08 nov 2011, 15:07
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: 1x ecc 83-2x el 84 se versterker / foirixi

Bericht door nl3prc »

Hier het schema zoals ik het zie
Bijlagen
Tube_power_amp_3w_ECL82-b.JPG
foirixi
Berichten: 203
Lid geworden op: zo 09 sep 2012, 17:06

Re: 1x ecc 83-2x el 84 se versterker / foirixi

Bericht door foirixi »

nou ja gebruik dan de ez 81 maar , maar dan wel steeds
en misschien een choke voor de rimpels misschien hoor
foirixi
Berichten: 203
Lid geworden op: zo 09 sep 2012, 17:06

Re: 1x ecc 83-2x el 84 se versterker / foirixi

Bericht door foirixi »

gebruikje maar een kant van de diode ?
ik dacht dat het een dubbele was
Gebruikersavatar
nl3prc
Berichten: 1305
Lid geworden op: di 08 nov 2011, 15:07
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: 1x ecc 83-2x el 84 se versterker / foirixi

Bericht door nl3prc »

Schema en onderdelen blijven hetzelfde of je nu een EZ80 of EZ81 gebruikt

Hoe bedoel je maar 1 kant
Tussen pin 1 en 3 zit een diode en ook tussen pin 7 en 3 dat zijn dus twee diodes in 1 buis
foirixi
Berichten: 203
Lid geworden op: zo 09 sep 2012, 17:06

Re: 1x ecc 83-2x el 84 se versterker / foirixi

Bericht door foirixi »

ja ik snap het al
foirixi
Berichten: 203
Lid geworden op: zo 09 sep 2012, 17:06

Re: 1x ecc 83-2x el 84 se versterker / foirixi

Bericht door foirixi »

ik heb nu ook een paar buizenboeken bij de hand
verder ziet het er toch goed uit of mankeerd er nog iets aan
Gebruikersavatar
nl3prc
Berichten: 1305
Lid geworden op: di 08 nov 2011, 15:07
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: 1x ecc 83-2x el 84 se versterker / foirixi

Bericht door nl3prc »

Ja ik zou een andere trafo nemen want dat met die grote weerstanden tussen die diodes zou ik niet doen.
Verder moet ik je nog even wat vertellen over die trafo's die zijn oud dus gemaakt voor 220 VOLT dit was ook het voltage wat er in het verleden op ons net stond.
Nou hebben ze het verhoogt naar 230 opzich gaat dit met een 220 trafo nu niet direct fout maar je krijgt dan wel hogere voltages uit die trafo.
Gebruikersavatar
nl3prc
Berichten: 1305
Lid geworden op: di 08 nov 2011, 15:07
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: 1x ecc 83-2x el 84 se versterker / foirixi

Bericht door nl3prc »

Nog even wat puntjes op de I gezet :rofl:
Bijlagen
Tube_power_amp_3w_ECL82-c.JPG
foirixi
Berichten: 203
Lid geworden op: zo 09 sep 2012, 17:06

Re: 1x ecc 83-2x el 84 se versterker / foirixi

Bericht door foirixi »

daar zie ik geen probleem in
en anders moet ik mijn helekast ombouwen
en een trafo kopen voor 60,- met kapje

dat gaat veel tijd kosten
het enige wat ik denk is dat die weerstand te grof is
maar dat maakt niets uit
of er nu een 10 watt voor staat of 5 watt

of het nu meer of minder ohms zijnwant er moest altijd wel een weerstand voor alleen nu
is hij wat meer wat waarde betreft

als jij die 820 goed berekent hebt en 10 watt nodig vind ik dat goed
foirixi
Berichten: 203
Lid geworden op: zo 09 sep 2012, 17:06

Re: 1x ecc 83-2x el 84 se versterker / foirixi

Bericht door foirixi »

ik heb een schakelaar van 10 A aan de kast 3 polig
met een ledje ernaast

en een randaarde contrastekker met een zekering houder ernaast in gebouwd
kun je daar iets voor tekenen please

dan wil ik graag kijken wat voor weerstanden ik moet hebben en zo
Gebruikersavatar
nl3prc
Berichten: 1305
Lid geworden op: di 08 nov 2011, 15:07
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: 1x ecc 83-2x el 84 se versterker / foirixi

Bericht door nl3prc »

Ik werk nooit meer met buizen diodes dus of de waardes echt goed zijn weet ik dus ook niet ik ben uitgegaan van de buizen modellen van NORMAN KORAN dus neem ik aan dat dit goed is.

maak eens een foto van die schakelaar
Gebruikersavatar
nl3prc
Berichten: 1305
Lid geworden op: di 08 nov 2011, 15:07
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: 1x ecc 83-2x el 84 se versterker / foirixi

Bericht door nl3prc »

Oke ik wil nog even 1 klein dingentje weten en dat is de weerstand van je trafo.
Dat doe je door met een Ohm meting de weerstand van de spoel op te meten op de volgende twee punten zie plaatje
Je doet dit natuurlijk zonder de 230 netspanning erop
Bijlagen
voedings-trafo-b.JPG
foirixi
Berichten: 203
Lid geworden op: zo 09 sep 2012, 17:06

Re: 1x ecc 83-2x el 84 se versterker / foirixi

Bericht door foirixi »

0,254 k ik had hem op 2 k stand en mat 0,254
foirixi
Berichten: 203
Lid geworden op: zo 09 sep 2012, 17:06

Re: 1x ecc 83-2x el 84 se versterker / foirixi

Bericht door foirixi »

3 polige schakelaar
Bijlagen
SL730331.jpg
foirixi
Berichten: 203
Lid geworden op: zo 09 sep 2012, 17:06

Re: 1x ecc 83-2x el 84 se versterker / foirixi

Bericht door foirixi »

het lijkt me goed om het aan en uit ledje
bij de enkele 6,3 volt op te zetten met een brugcelletje er tussen en een te bepalen weerstand
een brugcelletje heb ik wel en een weerstandje ook wel
de schakelaar heeft in het midden de o en naar boven of beneden een contackt
is puur aan of uit schakelaar
Gebruikersavatar
nl3prc
Berichten: 1305
Lid geworden op: di 08 nov 2011, 15:07
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: 1x ecc 83-2x el 84 se versterker / foirixi

Bericht door nl3prc »

zo te zien is deze schakelaar enkel polig wat de veiligheid niet ten goede komt er blijft dan immers altijd 1 fase draad aangesloten staan.

Probeer nog eens wat meer foto's te maken van die schakelaar want deze is erg wazig.

Oke ik heb nog even de info van die trafo meegenomen en de weerstanden worden dan 680 Ohm zie schema hieronder
Bijlagen
Tube_power_amp_3w_ECL82-d.JPG
vrectifier1.zip
(2.08 KiB) 31 keer gedownload
Gebruikersavatar
nl3prc
Berichten: 1305
Lid geworden op: di 08 nov 2011, 15:07
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: 1x ecc 83-2x el 84 se versterker / foirixi

Bericht door nl3prc »

zo zou het kunnen Maar ik blijf erbij dat ik wel vindt dat je een dubbel fase schakelaar moet hebben.
Bijlagen
voedings-trafo-c.JPG
foirixi
Berichten: 203
Lid geworden op: zo 09 sep 2012, 17:06

Re: 1x ecc 83-2x el 84 se versterker / foirixi

Bericht door foirixi »

ik heb wel een andere schakelaar nog die is 250 volt 2 amp correctie!!!!
daar zitten veel meer aansluitingen op
foirixi
Berichten: 203
Lid geworden op: zo 09 sep 2012, 17:06

Re: 1x ecc 83-2x el 84 se versterker / foirixi

Bericht door foirixi »

dubbel fase schakelaar
Bijlagen
SL730337.jpg
Laatst gewijzigd door foirixi op vr 21 sep 2012, 22:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
nl3prc
Berichten: 1305
Lid geworden op: di 08 nov 2011, 15:07
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: 1x ecc 83-2x el 84 se versterker / foirixi

Bericht door nl3prc »

Ik kan daar geen soep koken hou die camera eens wat verder van je object
foirixi
Berichten: 203
Lid geworden op: zo 09 sep 2012, 17:06

Re: 1x ecc 83-2x el 84 se versterker / foirixi

Bericht door foirixi »

aan elke kant 3 aansluit punten
heb m op macro gezet
Gebruikersavatar
nl3prc
Berichten: 1305
Lid geworden op: di 08 nov 2011, 15:07
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: 1x ecc 83-2x el 84 se versterker / foirixi

Bericht door nl3prc »

Kijk zo moet je hem laten staan nu erg duidelijk
foirixi
Berichten: 203
Lid geworden op: zo 09 sep 2012, 17:06

Re: 1x ecc 83-2x el 84 se versterker / foirixi

Bericht door foirixi »

misschien wil je wel een schematje teken voor deze schakelaar?

en als gelijkrichter wil ik graag in de eerste plaats ez81 in het schema 2e plaats ez 80
Plaats reactie