1x ecc 83-2x el 84 se versterker / foirixi
Moderator: Beheerdersteam
Re: 1x ecc 83-2x el 84 se versterker / foirixi
het is de 6x4 waar ik 3 nieuwe van heb
ik kan wel een plaatje maken die een adapter vormd tussen 7 pins en 9 pins voetje
gewoon van aluminium
ik kan wel een plaatje maken die een adapter vormd tussen 7 pins en 9 pins voetje
gewoon van aluminium
Re: 1x ecc 83-2x el 84 se versterker / foirixi
EZ90 is hetzelfde als de 6X4 en die is maar 70 Ma
Deze zijn gewoon te licht
Pak nou maar gewoon een EZ80 of EZ81
En omdat dit een voeding is heb je liever helemaal geen golf
Schema ben ik nog mee bezig die komt eraan daar staan ook de waardes bij
Deze zijn gewoon te licht
Pak nou maar gewoon een EZ80 of EZ81
En omdat dit een voeding is heb je liever helemaal geen golf
Schema ben ik nog mee bezig die komt eraan daar staan ook de waardes bij
Re: 1x ecc 83-2x el 84 se versterker / foirixi
nou ja gebruik dan de ez 81 maar , maar dan wel steeds
en misschien een choke voor de rimpels misschien hoor
en misschien een choke voor de rimpels misschien hoor
Re: 1x ecc 83-2x el 84 se versterker / foirixi
gebruikje maar een kant van de diode ?
ik dacht dat het een dubbele was
ik dacht dat het een dubbele was
Re: 1x ecc 83-2x el 84 se versterker / foirixi
Schema en onderdelen blijven hetzelfde of je nu een EZ80 of EZ81 gebruikt
Hoe bedoel je maar 1 kant
Tussen pin 1 en 3 zit een diode en ook tussen pin 7 en 3 dat zijn dus twee diodes in 1 buis
Hoe bedoel je maar 1 kant
Tussen pin 1 en 3 zit een diode en ook tussen pin 7 en 3 dat zijn dus twee diodes in 1 buis
Re: 1x ecc 83-2x el 84 se versterker / foirixi
ik heb nu ook een paar buizenboeken bij de hand
verder ziet het er toch goed uit of mankeerd er nog iets aan
verder ziet het er toch goed uit of mankeerd er nog iets aan
Re: 1x ecc 83-2x el 84 se versterker / foirixi
Ja ik zou een andere trafo nemen want dat met die grote weerstanden tussen die diodes zou ik niet doen.
Verder moet ik je nog even wat vertellen over die trafo's die zijn oud dus gemaakt voor 220 VOLT dit was ook het voltage wat er in het verleden op ons net stond.
Nou hebben ze het verhoogt naar 230 opzich gaat dit met een 220 trafo nu niet direct fout maar je krijgt dan wel hogere voltages uit die trafo.
Verder moet ik je nog even wat vertellen over die trafo's die zijn oud dus gemaakt voor 220 VOLT dit was ook het voltage wat er in het verleden op ons net stond.
Nou hebben ze het verhoogt naar 230 opzich gaat dit met een 220 trafo nu niet direct fout maar je krijgt dan wel hogere voltages uit die trafo.
Re: 1x ecc 83-2x el 84 se versterker / foirixi
daar zie ik geen probleem in
en anders moet ik mijn helekast ombouwen
en een trafo kopen voor 60,- met kapje
dat gaat veel tijd kosten
het enige wat ik denk is dat die weerstand te grof is
maar dat maakt niets uit
of er nu een 10 watt voor staat of 5 watt
of het nu meer of minder ohms zijnwant er moest altijd wel een weerstand voor alleen nu
is hij wat meer wat waarde betreft
als jij die 820 goed berekent hebt en 10 watt nodig vind ik dat goed
en anders moet ik mijn helekast ombouwen
en een trafo kopen voor 60,- met kapje
dat gaat veel tijd kosten
het enige wat ik denk is dat die weerstand te grof is
maar dat maakt niets uit
of er nu een 10 watt voor staat of 5 watt
of het nu meer of minder ohms zijnwant er moest altijd wel een weerstand voor alleen nu
is hij wat meer wat waarde betreft
als jij die 820 goed berekent hebt en 10 watt nodig vind ik dat goed
Re: 1x ecc 83-2x el 84 se versterker / foirixi
ik heb een schakelaar van 10 A aan de kast 3 polig
met een ledje ernaast
en een randaarde contrastekker met een zekering houder ernaast in gebouwd
kun je daar iets voor tekenen please
dan wil ik graag kijken wat voor weerstanden ik moet hebben en zo
met een ledje ernaast
en een randaarde contrastekker met een zekering houder ernaast in gebouwd
kun je daar iets voor tekenen please
dan wil ik graag kijken wat voor weerstanden ik moet hebben en zo
Re: 1x ecc 83-2x el 84 se versterker / foirixi
Ik werk nooit meer met buizen diodes dus of de waardes echt goed zijn weet ik dus ook niet ik ben uitgegaan van de buizen modellen van NORMAN KORAN dus neem ik aan dat dit goed is.
maak eens een foto van die schakelaar
maak eens een foto van die schakelaar
Re: 1x ecc 83-2x el 84 se versterker / foirixi
Oke ik wil nog even 1 klein dingentje weten en dat is de weerstand van je trafo.
Dat doe je door met een Ohm meting de weerstand van de spoel op te meten op de volgende twee punten zie plaatje
Je doet dit natuurlijk zonder de 230 netspanning erop
Dat doe je door met een Ohm meting de weerstand van de spoel op te meten op de volgende twee punten zie plaatje
Je doet dit natuurlijk zonder de 230 netspanning erop
Re: 1x ecc 83-2x el 84 se versterker / foirixi
het lijkt me goed om het aan en uit ledje
bij de enkele 6,3 volt op te zetten met een brugcelletje er tussen en een te bepalen weerstand
een brugcelletje heb ik wel en een weerstandje ook wel
de schakelaar heeft in het midden de o en naar boven of beneden een contackt
is puur aan of uit schakelaar
bij de enkele 6,3 volt op te zetten met een brugcelletje er tussen en een te bepalen weerstand
een brugcelletje heb ik wel en een weerstandje ook wel
de schakelaar heeft in het midden de o en naar boven of beneden een contackt
is puur aan of uit schakelaar
Re: 1x ecc 83-2x el 84 se versterker / foirixi
zo te zien is deze schakelaar enkel polig wat de veiligheid niet ten goede komt er blijft dan immers altijd 1 fase draad aangesloten staan.
Probeer nog eens wat meer foto's te maken van die schakelaar want deze is erg wazig.
Oke ik heb nog even de info van die trafo meegenomen en de weerstanden worden dan 680 Ohm zie schema hieronder
Probeer nog eens wat meer foto's te maken van die schakelaar want deze is erg wazig.
Oke ik heb nog even de info van die trafo meegenomen en de weerstanden worden dan 680 Ohm zie schema hieronder
- Bijlagen
-
- vrectifier1.zip
- (2.08 KiB) 31 keer gedownload
Re: 1x ecc 83-2x el 84 se versterker / foirixi
zo zou het kunnen Maar ik blijf erbij dat ik wel vindt dat je een dubbel fase schakelaar moet hebben.
Re: 1x ecc 83-2x el 84 se versterker / foirixi
ik heb wel een andere schakelaar nog die is 250 volt 2 amp correctie!!!!
daar zitten veel meer aansluitingen op
daar zitten veel meer aansluitingen op
Re: 1x ecc 83-2x el 84 se versterker / foirixi
Ik kan daar geen soep koken hou die camera eens wat verder van je object
Re: 1x ecc 83-2x el 84 se versterker / foirixi
aan elke kant 3 aansluit punten
heb m op macro gezet
heb m op macro gezet
Re: 1x ecc 83-2x el 84 se versterker / foirixi
Kijk zo moet je hem laten staan nu erg duidelijk
Re: 1x ecc 83-2x el 84 se versterker / foirixi
misschien wil je wel een schematje teken voor deze schakelaar?
en als gelijkrichter wil ik graag in de eerste plaats ez81 in het schema 2e plaats ez 80
en als gelijkrichter wil ik graag in de eerste plaats ez81 in het schema 2e plaats ez 80
