het grote squeezebox vragen topic
Moderator: Beheerdersteam
Re: het grote squeezebox vragen topic
Ik gebruik daarvoor een tafelcontactdoos met aan/uit schakelaar. Alleen de sever blift draaien, alle andere zooi zonder aan/uit knopje gaat 's nachts uit.
Re: het grote squeezebox vragen topic
Euh, ik zou de vraag toch nog maar even lezen, ik denk dat we het over iets heel anders hebben 
Re: het grote squeezebox vragen topic
Ik had niet begrepen dat server en client op een pc draaiden, heel blond.
. Ik zal even naar de drogist gaan voor wat haarverf.
Re: het grote squeezebox vragen topic
Misschien moeten we het topic dan maar omdopen in:John P schreef:Ik had niet begrepen dat server en client op een pc draaiden, heel blond.. Ik zal even naar de drogist gaan voor wat haarverf.
"Het grote sneezebox vragen topic"
Re: het grote squeezebox vragen topic
Praktisch gezien, zou ik gewoon een 2ehands Squeezeboxje scoren, en alles is opgelost.
http://kopen.marktplaats.nl/ps/audio-tv ... squeezebox.
De (vraag)prijzen blijven toch best hoog.
http://kopen.marktplaats.nl/ps/audio-tv ... squeezebox.
De (vraag)prijzen blijven toch best hoog.
Re: het grote squeezebox vragen topic
... en dat werkt alleen als ze die SqueezeBox uit zetten... maar ja... of dat gebeurt...hannesie schreef:Praktisch gezien, zou ik gewoon een 2ehands Squeezeboxje scoren, en alles is opgelost.![]()
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: het grote squeezebox vragen topic
je hebt iets te enthousiast mensen overtuigd blijkbaar Hanshannesie schreef:De (vraag)prijzen blijven toch best hoog.
Re: het grote squeezebox vragen topic
Nee, een een echte Squeezebox gaat alleen uit als je de stekker uit het stopcontact trekt. "UIT" is voor een SB meer een soort van screensaverblueznl schreef:... en dat werkt alleen als ze die SqueezeBox uit zetten... maar ja... of dat gebeurt...
Re: het grote squeezebox vragen topic
Nee nee, we hebben de norm gezet.Henkjan schreef:je hebt iets te enthousiast mensen overtuigd blijkbaar Hanshannesie schreef:De (vraag)prijzen blijven toch best hoog.
Re: het grote squeezebox vragen topic
Ah! Eureka!
Netcat doet 't m.
Stel: mac van de palyer is 22, ip van de SqueezeServer is 72...
1. Maak een text file met de volgende inhoud:
2. roep netcat aan met:
... en voila, het desbetreffende squeezeboxje gaat lief slapen...
Netcat doet 't m.
Stel: mac van de palyer is 22, ip van de SqueezeServer is 72...
1. Maak een text file met de volgende inhoud:
CODE: Selecteer alles
00:00:00:00:00:22 sleep 1
exit
exit
CODE: Selecteer alles
nc 192.168.0.72 9090 < sleep.txt
Re: het grote squeezebox vragen topic
Vandaag weer even een "ik moet even juichen" momentje gehad. Blijkbaar staat de ontwikkeling van de squeezebox nog lang niet stil. Sinds een maandje kun je een Enhanced Digital Output appje installeren, waardoor er, onder andere, nu ook USB DACs op de Touch aangesloten kan worden.
Kan ik eindelijk mn DDDAC gebruiken in combinatie met de Touch
Kan ik eindelijk mn DDDAC gebruiken in combinatie met de Touch
Re: het grote squeezebox vragen topic
Leuk Gijs, ik ben benieuwd naar je ervaringen.
Is dat de software mod van die Duitser?
Is dat de software mod van die Duitser?
Re: het grote squeezebox vragen topic
Had hem ook al gezien Hans: http://forums.slimdevices.com/showthrea ... 6ea6708ac4
Nu nog een Anedio D2 Dac (voor maar $1470.00) er aan en je kunt eindelijk tot 96 kHz naar het perfecte geluid luisteren
Nu nog een Anedio D2 Dac (voor maar $1470.00) er aan en je kunt eindelijk tot 96 kHz naar het perfecte geluid luisteren
Re: het grote squeezebox vragen topic
Dit is een andere als die Duitser, dat is die Soundcheck die heeft Gijs als eens hier gebruikt met het vergelijken hier thuis.Pjotr schreef:Had hem ook al gezien Hans: http://forums.slimdevices.com/showthrea ... 6ea6708ac4
Nu nog een Anedio D2 Dac (voor maar $1470.00) er aan en je kunt eindelijk tot 96 kHz naar het perfecte geluid luisteren
Blijft toch toch leuk, het zoeken naar de heilige graal.
Re: het grote squeezebox vragen topic
Voorlopige ervaringen, het werkt en klinkt goed, ben erg blij dat ik mn DDDAC weer eens kan gebruiken. Echt beter dan de ingebouwde DAC durf ik nog niks over te zeggen, ben daar wat voorzichtiger mee sinds ik een dag met Hans heb zitten luisteren/proberen.
Helemaal makkelijk werkt t trouwens niet, als ik de DDDAC aanzet moet ik eerst een reboot doen voor de usb dac herkend wordt.
Helemaal makkelijk werkt t trouwens niet, als ik de DDDAC aanzet moet ik eerst een reboot doen voor de usb dac herkend wordt.
Re: het grote squeezebox vragen topic
Ik heb een upgrade gedaan naar 7.7.2. Mijn Nas heeft maar 128 MB geheugen en dat is te weinig voor deze nieuwe software. Bij iedere update werd hij al iets langzamer maar nu is het niet leuk meer. Als ik op een album "play" drukt, duurt het zeker 10 seconden voor de eerste tonen komen
. Nu maar eens uitzoeken hoe je moet downgraden en waarnaar toe. Ik wil het liefste naar de eerste versie waarbij het indexeren veel sneller ging, maar welke was dat? 
Re: het grote squeezebox vragen topic
Misschien heb je hier wat aan,
http://wiki.slimdevices.com/index.php/S ... trol_Panel
Ik heb nu zelf met de laatste versie van Ubuntu en Standaard Logitech Media Server ook regelmatig dat ik denk wat is het traag en de covers verschijnen niet erg snel op de Ipod Touch.
Ik heb er toch wel een 1Gb geheugen in zitten, en dan nog de Atom 330.
http://wiki.slimdevices.com/index.php/S ... trol_Panel
Ik heb nu zelf met de laatste versie van Ubuntu en Standaard Logitech Media Server ook regelmatig dat ik denk wat is het traag en de covers verschijnen niet erg snel op de Ipod Touch.
Ik heb er toch wel een 1Gb geheugen in zitten, en dan nog de Atom 330.
Re: het grote squeezebox vragen topic
Ik heb een downgrade gedaan naar 7.5.4. Deze is aanzienlijk sneller op mijn NAS-je, het enige nadeel is dat de albumlijst bij een artiest weer alfabetisch geordend is ipv op jaar. In de browser op de PC is dit wel aan te passen maar volgens mij niet op de Squeezebox Touch. Ik heb in ieder geval het automatisch updaten uitgeschakeld dus vanaf nu sta ik stil in de tijd en kan niet meer volgen waar de hippe mensen het allemaal over hebben
.
Re: het grote squeezebox vragen topic
Op het Internet zie je tientallen berichten van mensen die last hebben van een Squeezebox server welke ongewenst UIT gaat.
Ik heb precies het tegenovergestelde...
Als ik SqueezeBox server draai, dan wil de server niet meer in Standby mode. Zet ik de server applicatie uit, dan gaat standby wel gewoon in.
Met behulp van de MCE Standby Tool zie ik dat Squeezebox elke minuut 'iets' doet waardoor de teller wordt gereset.
Ik wordt hier een beetje hotel de botel van. Iemand die hier een oplossing voor heeft?
(Let wel: er speelt helemaal niets, en toch wil de server (PC met Windows XP) maar niet in Standby.)
Ik heb precies het tegenovergestelde...
Als ik SqueezeBox server draai, dan wil de server niet meer in Standby mode. Zet ik de server applicatie uit, dan gaat standby wel gewoon in.
Met behulp van de MCE Standby Tool zie ik dat Squeezebox elke minuut 'iets' doet waardoor de teller wordt gereset.
Ik wordt hier een beetje hotel de botel van. Iemand die hier een oplossing voor heeft?
(Let wel: er speelt helemaal niets, en toch wil de server (PC met Windows XP) maar niet in Standby.)
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: het grote squeezebox vragen topic
is er een handige manier voor t beheren van playlists? de enige manier om er een aan te maken die ik nu ken, is nummers toe voegen aan de huidige, en dan die via de web interface op te slaan. wil je er wat aan toevoegen, eerst hele playlist starten, dan toevoegen, en dan weer opslaan onder de zelfde naam
ik meen met te herrinneren dat ik ergens de "add to" optie had gezien (ik gebruik de gewone classic AB, de Duet controller, en Squeezecommander op m'n android telefoon) maar kom die niet meer tegen, is die soms gesneuveld met een of andere update?
en kan je favourites opslaan? want ik was ze laatst weer allemaal kwijt met de update van de squeezeserver software
ik meen met te herrinneren dat ik ergens de "add to" optie had gezien (ik gebruik de gewone classic AB, de Duet controller, en Squeezecommander op m'n android telefoon) maar kom die niet meer tegen, is die soms gesneuveld met een of andere update?
en kan je favourites opslaan? want ik was ze laatst weer allemaal kwijt met de update van de squeezeserver software
Re: het grote squeezebox vragen topic
Mischien moet je de playlist manager aanzetten.Ik dacht dat die eens van third party naar eigen plugin is verhuisd bij een update maar dat weet ik niet zeker. Ik maak playlists extern op de PC, ik vind het systeem op de knijpdoos te moeilijk.
Je kunt favorieten bewaren op mysqueezebox.com, maar dat doe ik nooit dus dat moet je even uitzoeken.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: het grote squeezebox vragen topic
die heb ik nu dus aan staan. zal t zo eens testen vanaf de AB, vanuit de webinterface zie ik niets nieuws
hoe maak je die playlists dan op de PC? met je bv VLC en dan het playlist bestand naar de SB dir copieeren?
hoe maak je die playlists dan op de PC? met je bv VLC en dan het playlist bestand naar de SB dir copieeren?
Re: het grote squeezebox vragen topic
Ik gebruik Foobar2k maar de gexporteerde m3u's daarvan zijn niet te lezen door de squeezebox (in het kader van verbeterde comptabiliteit en verhoogde complexiteit of zo). Hier is een workaround te vinden. Maar eerlijk gezegd heb ik maar 3 playlists, ik speel meestal albums in zijn geheel.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: het grote squeezebox vragen topic
doet t weer
die plug-in was dus blijkbaar inactief gemaakt tijdens een update ofzo.
ik luister meestal ook naar complete albums, maar ik heb een paar playlists voor bepaalde doelen, bv een playlist met "audiofiele" tracks voor het testen van audio
ik luister meestal ook naar complete albums, maar ik heb een paar playlists voor bepaalde doelen, bv een playlist met "audiofiele" tracks voor het testen van audio
Re: het grote squeezebox vragen topic
Hoi Allemaal,
Ik ben me vandaag eens gaan verdiepen in de squeezebox. Wat een handig ding zeg.
Ik weet alleen niet of dit te combineren is met mijn NAS.
Ik heb een Synology DS212J.
Kan de SB daar dan rechtstreeks muziek vandaan halen? Of werkt dat zo niet? En kan ik dan 24/96 kwaliteit streamen?
Hoor het graag!!
Bart
Ik ben me vandaag eens gaan verdiepen in de squeezebox. Wat een handig ding zeg.
Ik weet alleen niet of dit te combineren is met mijn NAS.
Ik heb een Synology DS212J.
Kan de SB daar dan rechtstreeks muziek vandaan halen? Of werkt dat zo niet? En kan ik dan 24/96 kwaliteit streamen?
Hoor het graag!!
Bart
