het grote squeezebox vragen topic

Mediaservers, (mobiele cliënt)-spelers, HTPC's, internetradio's, software en al wat hiermee verband houdt.
  • (daarom niet noodzakelijkerwijs zelfbouw)

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
John P
Berichten: 4374
Lid geworden op: do 06 nov 2008, 15:04
Locatie: Maastricht

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door John P »

Ik gebruik daarvoor een tafelcontactdoos met aan/uit schakelaar. Alleen de sever blift draaien, alle andere zooi zonder aan/uit knopje gaat 's nachts uit.
brennenstuhl-tafelcontactdoos-bn-tcd110.jpg
Gebruikersavatar
blueznl
Berichten: 469
Lid geworden op: vr 21 sep 2007, 21:40

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door blueznl »

Euh, ik zou de vraag toch nog maar even lezen, ik denk dat we het over iets heel anders hebben :-)
Gebruikersavatar
John P
Berichten: 4374
Lid geworden op: do 06 nov 2008, 15:04
Locatie: Maastricht

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door John P »

Ik had niet begrepen dat server en client op een pc draaiden, heel blond. :hide: . Ik zal even naar de drogist gaan voor wat haarverf.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36748
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door Pjotr »

John P schreef:
Ik had niet begrepen dat server en client op een pc draaiden, heel blond. :hide: . Ik zal even naar de drogist gaan voor wat haarverf.
Misschien moeten we het topic dan maar omdopen in:

"Het grote sneezebox vragen topic"

:D
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door hannesie »

Praktisch gezien, zou ik gewoon een 2ehands Squeezeboxje scoren, en alles is opgelost. :P

http://kopen.marktplaats.nl/ps/audio-tv ... squeezebox. :rock:


De (vraag)prijzen blijven toch best hoog. :oops:
Gebruikersavatar
blueznl
Berichten: 469
Lid geworden op: vr 21 sep 2007, 21:40

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door blueznl »

hannesie schreef:
Praktisch gezien, zou ik gewoon een 2ehands Squeezeboxje scoren, en alles is opgelost. :P
... en dat werkt alleen als ze die SqueezeBox uit zetten... maar ja... of dat gebeurt...
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door Henkjan »

hannesie schreef:
De (vraag)prijzen blijven toch best hoog. :oops:
je hebt iets te enthousiast mensen overtuigd blijkbaar Hans :mrgreen:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36748
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door Pjotr »

blueznl schreef:
... en dat werkt alleen als ze die SqueezeBox uit zetten... maar ja... of dat gebeurt...
Nee, een een echte Squeezebox gaat alleen uit als je de stekker uit het stopcontact trekt. "UIT" is voor een SB meer een soort van screensaver :mrgreen:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door hannesie »

Henkjan schreef:
hannesie schreef:
De (vraag)prijzen blijven toch best hoog. :oops:
je hebt iets te enthousiast mensen overtuigd blijkbaar Hans :mrgreen:
Nee nee, we hebben de norm gezet. :rofl:
Gebruikersavatar
blueznl
Berichten: 469
Lid geworden op: vr 21 sep 2007, 21:40

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door blueznl »

Ah! Eureka!

Netcat doet 't m.

Stel: mac van de palyer is 22, ip van de SqueezeServer is 72...

1. Maak een text file met de volgende inhoud:

CODE: Selecteer alles

  00:00:00:00:00:22 sleep 1
  exit
  exit
2. roep netcat aan met:

CODE: Selecteer alles

  nc 192.168.0.72 9090 < sleep.txt
... en voila, het desbetreffende squeezeboxje gaat lief slapen...
Gijs
Berichten: 483
Lid geworden op: za 18 dec 2010, 22:23
Locatie: Slijk Ewijk

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door Gijs »

Vandaag weer even een "ik moet even juichen" momentje gehad. Blijkbaar staat de ontwikkeling van de squeezebox nog lang niet stil. Sinds een maandje kun je een Enhanced Digital Output appje installeren, waardoor er, onder andere, nu ook USB DACs op de Touch aangesloten kan worden.
Kan ik eindelijk mn DDDAC gebruiken in combinatie met de Touch :goeie:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door hannesie »

Leuk Gijs, ik ben benieuwd naar je ervaringen.

Is dat de software mod van die Duitser?
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36748
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door Pjotr »

Had hem ook al gezien Hans: http://forums.slimdevices.com/showthrea ... 6ea6708ac4

Nu nog een Anedio D2 Dac (voor maar $1470.00) er aan en je kunt eindelijk tot 96 kHz naar het perfecte geluid luisteren :lol:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door hannesie »

Pjotr schreef:
Had hem ook al gezien Hans: http://forums.slimdevices.com/showthrea ... 6ea6708ac4

Nu nog een Anedio D2 Dac (voor maar $1470.00) er aan en je kunt eindelijk tot 96 kHz naar het perfecte geluid luisteren :lol:
Dit is een andere als die Duitser, dat is die Soundcheck die heeft Gijs als eens hier gebruikt met het vergelijken hier thuis.

Blijft toch toch leuk, het zoeken naar de heilige graal. :rofl:
Gijs
Berichten: 483
Lid geworden op: za 18 dec 2010, 22:23
Locatie: Slijk Ewijk

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door Gijs »

Voorlopige ervaringen, het werkt en klinkt goed, ben erg blij dat ik mn DDDAC weer eens kan gebruiken. Echt beter dan de ingebouwde DAC durf ik nog niks over te zeggen, ben daar wat voorzichtiger mee sinds ik een dag met Hans heb zitten luisteren/proberen.

Helemaal makkelijk werkt t trouwens niet, als ik de DDDAC aanzet moet ik eerst een reboot doen voor de usb dac herkend wordt.
Gebruikersavatar
John P
Berichten: 4374
Lid geworden op: do 06 nov 2008, 15:04
Locatie: Maastricht

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door John P »

Ik heb een upgrade gedaan naar 7.7.2. Mijn Nas heeft maar 128 MB geheugen en dat is te weinig voor deze nieuwe software. Bij iedere update werd hij al iets langzamer maar nu is het niet leuk meer. Als ik op een album "play" drukt, duurt het zeker 10 seconden voor de eerste tonen komen :evil: . Nu maar eens uitzoeken hoe je moet downgraden en waarnaar toe. Ik wil het liefste naar de eerste versie waarbij het indexeren veel sneller ging, maar welke was dat? :-s
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door hannesie »

Misschien heb je hier wat aan,

http://wiki.slimdevices.com/index.php/S ... trol_Panel

Ik heb nu zelf met de laatste versie van Ubuntu en Standaard Logitech Media Server ook regelmatig dat ik denk wat is het traag en de covers verschijnen niet erg snel op de Ipod Touch.

Ik heb er toch wel een 1Gb geheugen in zitten, en dan nog de Atom 330. :oops:
Gebruikersavatar
John P
Berichten: 4374
Lid geworden op: do 06 nov 2008, 15:04
Locatie: Maastricht

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door John P »

Ik heb een downgrade gedaan naar 7.5.4. Deze is aanzienlijk sneller op mijn NAS-je, het enige nadeel is dat de albumlijst bij een artiest weer alfabetisch geordend is ipv op jaar. In de browser op de PC is dit wel aan te passen maar volgens mij niet op de Squeezebox Touch. Ik heb in ieder geval het automatisch updaten uitgeschakeld dus vanaf nu sta ik stil in de tijd en kan niet meer volgen waar de hippe mensen het allemaal over hebben :) .
Gebruikersavatar
blueznl
Berichten: 469
Lid geworden op: vr 21 sep 2007, 21:40

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door blueznl »

Op het Internet zie je tientallen berichten van mensen die last hebben van een Squeezebox server welke ongewenst UIT gaat.

Ik heb precies het tegenovergestelde...

Als ik SqueezeBox server draai, dan wil de server niet meer in Standby mode. Zet ik de server applicatie uit, dan gaat standby wel gewoon in.

Met behulp van de MCE Standby Tool zie ik dat Squeezebox elke minuut 'iets' doet waardoor de teller wordt gereset.

Ik wordt hier een beetje hotel de botel van. Iemand die hier een oplossing voor heeft?

(Let wel: er speelt helemaal niets, en toch wil de server (PC met Windows XP) maar niet in Standby.)
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door Henkjan »

is er een handige manier voor t beheren van playlists? de enige manier om er een aan te maken die ik nu ken, is nummers toe voegen aan de huidige, en dan die via de web interface op te slaan. wil je er wat aan toevoegen, eerst hele playlist starten, dan toevoegen, en dan weer opslaan onder de zelfde naam

ik meen met te herrinneren dat ik ergens de "add to" optie had gezien (ik gebruik de gewone classic AB, de Duet controller, en Squeezecommander op m'n android telefoon) maar kom die niet meer tegen, is die soms gesneuveld met een of andere update?

en kan je favourites opslaan? want ik was ze laatst weer allemaal kwijt met de update van de squeezeserver software :evil:
Gebruikersavatar
John P
Berichten: 4374
Lid geworden op: do 06 nov 2008, 15:04
Locatie: Maastricht

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door John P »

Mischien moet je de playlist manager aanzetten.Ik dacht dat die eens van third party naar eigen plugin is verhuisd bij een update maar dat weet ik niet zeker. Ik maak playlists extern op de PC, ik vind het systeem op de knijpdoos te moeilijk.
plugins beheer
plugins beheer
Je kunt favorieten bewaren op mysqueezebox.com, maar dat doe ik nooit dus dat moet je even uitzoeken.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door Henkjan »

die heb ik nu dus aan staan. zal t zo eens testen vanaf de AB, vanuit de webinterface zie ik niets nieuws :?
hoe maak je die playlists dan op de PC? met je bv VLC en dan het playlist bestand naar de SB dir copieeren?
Gebruikersavatar
John P
Berichten: 4374
Lid geworden op: do 06 nov 2008, 15:04
Locatie: Maastricht

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door John P »

Ik gebruik Foobar2k maar de gexporteerde m3u's daarvan zijn niet te lezen door de squeezebox (in het kader van verbeterde comptabiliteit en verhoogde complexiteit of zo). Hier is een workaround te vinden. Maar eerlijk gezegd heb ik maar 3 playlists, ik speel meestal albums in zijn geheel.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door Henkjan »

doet t weer :) die plug-in was dus blijkbaar inactief gemaakt tijdens een update ofzo.
ik luister meestal ook naar complete albums, maar ik heb een paar playlists voor bepaalde doelen, bv een playlist met "audiofiele" tracks voor het testen van audio
Gebruikersavatar
bcvdb
Berichten: 467
Lid geworden op: vr 22 jul 2011, 18:52
Locatie: Steensel (Eindhoven)

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door bcvdb »

Hoi Allemaal,

Ik ben me vandaag eens gaan verdiepen in de squeezebox. Wat een handig ding zeg.
Ik weet alleen niet of dit te combineren is met mijn NAS.
Ik heb een Synology DS212J.

Kan de SB daar dan rechtstreeks muziek vandaan halen? Of werkt dat zo niet? En kan ik dan 24/96 kwaliteit streamen?

Hoor het graag!!

Bart
Plaats reactie

Terug naar “Streaming Media/Apparatuur”