meten met holmimpulse voor x over wizard
Moderator: Beheerdersteam
meten met holmimpulse voor x over wizard
Hallo mede hobbyisten.
Is er iemand bekend met het exporteren van text files met het meetprogramma Holmimpulse?
Ik heb imiddels twee actieve 4 kanaals versterkers van het merk groundsound .
Ik droomde er al een tijd van om een hoogwaardig vier weg systeem te bouwen .
Echter ik heb geen ervaring met het ontwerpen van analoge filters.
Vandaar dat ik voor aktief heb gekozen maar ik heb ook geen ervaring met meet software.
Nu moet ik de losse luidsprekers meten (kan niet met deze software van groundsound) vandaar holm impulse!
En dan als textfile importeren in het programma X OVER WIZZARD STANDAARD.
Nu heb ik wat metingen als proefje gemaakt ,weet niet of ze goed zijn en of mijn mic hier wel geschikt voor is.
Het is een groot membraam condenser microfoon ,eigenlijk voor zang.
is er misschien iemand die het leuk vind om mij hier mee te helpen.
Ik heb het forum behoorlijk uitgespit maar ben nog niet veel wijzer geworden .
ik hoor het graag
groeten Richard
Is er iemand bekend met het exporteren van text files met het meetprogramma Holmimpulse?
Ik heb imiddels twee actieve 4 kanaals versterkers van het merk groundsound .
Ik droomde er al een tijd van om een hoogwaardig vier weg systeem te bouwen .
Echter ik heb geen ervaring met het ontwerpen van analoge filters.
Vandaar dat ik voor aktief heb gekozen maar ik heb ook geen ervaring met meet software.
Nu moet ik de losse luidsprekers meten (kan niet met deze software van groundsound) vandaar holm impulse!
En dan als textfile importeren in het programma X OVER WIZZARD STANDAARD.
Nu heb ik wat metingen als proefje gemaakt ,weet niet of ze goed zijn en of mijn mic hier wel geschikt voor is.
Het is een groot membraam condenser microfoon ,eigenlijk voor zang.
is er misschien iemand die het leuk vind om mij hier mee te helpen.
Ik heb het forum behoorlijk uitgespit maar ben nog niet veel wijzer geworden .
ik hoor het graag
groeten Richard
Re: meten met holmimpulse voor x over wizard
Misschien is het wat makkelijker als je je woonplaats ook geeft, dan kan het misschien makkelijker zijn om je helpen.
De microfoon lijkt mij in ieder geval niet zo geschikt.
De microfoon lijkt mij in ieder geval niet zo geschikt.
Re: meten met holmimpulse voor x over wizard
ik woon in Heinenoord vlak bij Rotterdam.
Maar het is niet gelijk de bedoeling om iemand langs te vragen ,het mag wel natuurlijk maar ik wilde niemand belasten in die mate.
gr Richard
Maar het is niet gelijk de bedoeling om iemand langs te vragen ,het mag wel natuurlijk maar ik wilde niemand belasten in die mate.
gr Richard
Re: meten met holmimpulse voor x over wizard
Er zijn maar weinig zangmicrofoons en/of grootmembraanmicrofoons die boven de 5kHz 'recht' meten. Zelfs (of juist?rikpost schreef:weet niet of ze goed zijn en of mijn mic hier wel geschikt voor is.
Het is een groot membraam condenser microfoon ,eigenlijk voor zang.
Re: meten met holmimpulse voor x over wizard
ik heb al een beetje op het forum zitten spitten en de Behringer ecm 8000 word veel besproken, ze zijn ook nog steeds leverbaar voor een tientje of 5 .
Ik ben er alleen nog niet achter of het wel of geen nut heeft om een gecalibreerd mic aan te schaffen ,de meningen lopen hier nog al over uiteen.
Overigens ben ik maar wat gaan expirimenteren met de Groundsound versterkers .
Ik heb ëën versterker gepakt en een stereo opzetje gemaakt met een paar sony speakers .
Ik heb op het gehoor de overgangs frequentie bepaald en de demping van de tweeter.
Ik was aangenaam verast met het resultaat.
Echter ben ik natuurlijk wel benieuwd als ik ga meten en de text files van de units in de X over software laad wat er dan uitkomt.
Ik krijg geen reactie op het gebruik met Holmimpulse , ik zie wel dat Arta veel besproken word maar daar is denk ik een licencie voor nodig om dergelijke file,s te exporteren.
Ergo het meten staat bij mij in de kinderschoenen
Ik ben er alleen nog niet achter of het wel of geen nut heeft om een gecalibreerd mic aan te schaffen ,de meningen lopen hier nog al over uiteen.
Overigens ben ik maar wat gaan expirimenteren met de Groundsound versterkers .
Ik heb ëën versterker gepakt en een stereo opzetje gemaakt met een paar sony speakers .
Ik heb op het gehoor de overgangs frequentie bepaald en de demping van de tweeter.
Ik was aangenaam verast met het resultaat.
Echter ben ik natuurlijk wel benieuwd als ik ga meten en de text files van de units in de X over software laad wat er dan uitkomt.
Ik krijg geen reactie op het gebruik met Holmimpulse , ik zie wel dat Arta veel besproken word maar daar is denk ik een licencie voor nodig om dergelijke file,s te exporteren.
Ergo het meten staat bij mij in de kinderschoenen
Re: meten met holmimpulse voor x over wizard
Ik heb wel wat geprobeerd met HolmImpulse, het is wel wat anders maar in essentie meet je wel hetzelfde, maar tot nog toe ook juist de Burst Decay juist bekeken voor het laag.
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... 1#p1563051
Of je de gegevens in kunt lezen in een ander programma heb ik nog niet naar gekeken.
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... 1#p1563051
Of je de gegevens in kunt lezen in een ander programma heb ik nog niet naar gekeken.
- Bertje
- Ook commercieel actief
- Berichten: 1311
- Lid geworden op: zo 03 okt 2004, 23:05
- Locatie: Lunteren
- Contacteer:
Re: meten met holmimpulse voor x over wizard
Holmimpulse wel gebruikt en bevalt prima, is net wat fijner dan Arta in gebruik vind ik. Exporteren van textfiles niet gebruikt dus daar kan ik je niet verder mee helpen.
Re: meten met holmimpulse voor x over wizard
Oke tot dusver :
Een zangmicrofoon is niet geschikt om te meten mede door het grote formaat ( Reflecties) en werkt niet goed op hoge frequenties .
Dit laatste omdat het een groot membraam is en en niet zo snel kan volgen ,dit is dan mijn intrepetatie ,correct me if i,am wrong!
Holmimpulse zou een goed meetprogramma zijn ! .
Ik heb een gebruikershandleiding gedownload ,ik ga er maar eens voor zitten .
Maar moet mijn mic nu wel of niet gecalibreerd zijn .bij Rumo bieden ze ook gecalibreerde mics aan is zo,n microfoon geschikt
En termen zoals van Hannesie zoals Burst Decay en zo zeggen mij geen ......
overigens bedankt voor de link Hannesie ,maar het gaat mij al snel wat te ver omdat ik nog maar net met de materie bezig ben .
Misschien dat Arno weer in de picture komt dat is voor een leek goed te volgen.
Wel grappig, wat begonnen is als bijzaak is nu hoofdzaak weer een hobby er bij!!
Een zangmicrofoon is niet geschikt om te meten mede door het grote formaat ( Reflecties) en werkt niet goed op hoge frequenties .
Dit laatste omdat het een groot membraam is en en niet zo snel kan volgen ,dit is dan mijn intrepetatie ,correct me if i,am wrong!
Holmimpulse zou een goed meetprogramma zijn ! .
Ik heb een gebruikershandleiding gedownload ,ik ga er maar eens voor zitten .
Maar moet mijn mic nu wel of niet gecalibreerd zijn .bij Rumo bieden ze ook gecalibreerde mics aan is zo,n microfoon geschikt
En termen zoals van Hannesie zoals Burst Decay en zo zeggen mij geen ......
overigens bedankt voor de link Hannesie ,maar het gaat mij al snel wat te ver omdat ik nog maar net met de materie bezig ben .
Misschien dat Arno weer in de picture komt dat is voor een leek goed te volgen.
Wel grappig, wat begonnen is als bijzaak is nu hoofdzaak weer een hobby er bij!!
Re: meten met holmimpulse voor x over wizard
Misschien is het goed om de microfoons eens te vergelijken, we wonen niet zover uit elkaar.
Tunneltje door en het probleem bij de horens pakken.
In exporteren en importeren van bestanden lijkt mij ook wel iets leuks, als een beetje computerfreak.
Tunneltje door en het probleem bij de horens pakken.
In exporteren en importeren van bestanden lijkt mij ook wel iets leuks, als een beetje computerfreak.
Re: meten met holmimpulse voor x over wizard
Hallo Hans.
Nou, dat lijkt mij leuk en leerzaam !
Maar bedoel je dan dat we mijn huidige mic ,de Samson VR88 vergelijken met jouw mic.
Of die gecalibreerde van Rumo .
Nou, dat lijkt mij leuk en leerzaam !
Maar bedoel je dan dat we mijn huidige mic ,de Samson VR88 vergelijken met jouw mic.
Of die gecalibreerde van Rumo .
Re: meten met holmimpulse voor x over wizard
Ik heb al eens eerder een vergelijk gemaakt met een andere microfoon en opzet.
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... 9#p1560319
Waar dus de verschillen kunnen zitten is dan wel aantrekkelijk om dat te weten.
Dat kan dan met je huidige.
Daarnaast is het mogelijk om eens te kijken naar de mogelijke export vanuit Holmimpuls of anders Arta.
Het programma wat jij gebruikt of nodig hebt voor voor de Xover wizard is dan misschien ook te bekijken, ik ken het niet.
Ik heb nu de free X-over gedownload en geïnstalleerd, ik ga eens kijken wat het inhoud.
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... 9#p1560319
Waar dus de verschillen kunnen zitten is dan wel aantrekkelijk om dat te weten.
Dat kan dan met je huidige.
Daarnaast is het mogelijk om eens te kijken naar de mogelijke export vanuit Holmimpuls of anders Arta.
Het programma wat jij gebruikt of nodig hebt voor voor de Xover wizard is dan misschien ook te bekijken, ik ken het niet.
Ik heb nu de free X-over gedownload en geïnstalleerd, ik ga eens kijken wat het inhoud.
Re: meten met holmimpulse voor x over wizard
Hallo hans
Nou ik neem je atente aanbod graag aan !
Wel leuk om te zien ,het vergelijk met de mic,s .
zeg het maar your place or mine.
En wanneer je tijd hebt natuurlijk !
Misschien is het handig dat ik een aantal opties geef dan kun je zelf even kijken wanneer je eventueel een gelegenheid zou hebben.
groeten Richard
Nou ik neem je atente aanbod graag aan !
Wel leuk om te zien ,het vergelijk met de mic,s .
zeg het maar your place or mine.
En wanneer je tijd hebt natuurlijk !
Misschien is het handig dat ik een aantal opties geef dan kun je zelf even kijken wanneer je eventueel een gelegenheid zou hebben.
groeten Richard
Re: meten met holmimpulse voor x over wizard
OK, doen we de rest via PB, en we laten wat van ons horen als het interessant is. 
- medal-mike
- Berichten: 37
- Lid geworden op: zo 29 apr 2012, 15:36
- Locatie: Margraten
Re: meten met holmimpulse voor x over wizard
Hallo Rikpost,
Heb je al eens van REW (Room EQ wizzard) gehoord?
Is ook een gratis programma, ziet er prachtig uit, en zit een heel duidelijke handleiding bij.
Oorspronkelijk bedoeld om de equalizers zo goed mogelijk af te stellen, maar je kunt er dus ook gewoon speakers mee meten (in de luister opstelling of stand alone).
Ik heb er zelf nog niet zoveel ervaring mee, misschien dat anderen nog meer gedetailleerde informatie hebben.
succes
Heb je al eens van REW (Room EQ wizzard) gehoord?
Is ook een gratis programma, ziet er prachtig uit, en zit een heel duidelijke handleiding bij.
Oorspronkelijk bedoeld om de equalizers zo goed mogelijk af te stellen, maar je kunt er dus ook gewoon speakers mee meten (in de luister opstelling of stand alone).
Ik heb er zelf nog niet zoveel ervaring mee, misschien dat anderen nog meer gedetailleerde informatie hebben.
succes
Re: meten met holmimpulse voor x over wizard
Wat ik wel weet is dat dat goed is te gebruiken met de MiniDsp.
http://www.minidsp.com/applications/auto-eq-with-rew
http://www.minidsp.com/applications/auto-eq-with-rew
Re: meten met holmimpulse voor x over wizard
Hallo Mike
Bedankt voor de tip, ik ga het eens bekijken wanneer ik tijd heb .
hoe eenvoudiger hoe beter voorlopig
Als ik het goed begrijp zijn de mini dsp,s vergelijkbaar met de Groundsound filters ?
Bedankt voor de tip, ik ga het eens bekijken wanneer ik tijd heb .
hoe eenvoudiger hoe beter voorlopig
Als ik het goed begrijp zijn de mini dsp,s vergelijkbaar met de Groundsound filters ?
Re: meten met holmimpulse voor x over wizard
Gisteren maar eens even met Richard aan het stoeien geweest om de metingen van HolmImpulse te importeren in het programma van de X-Over Wizard te krijgen.
Met de versie die hij wilde gebruiken, (XOverWizard II Standard v1.17)die we dus van 'het net' wilden downloaden ging het fout. Er kwam een virus melding, en uiteraard hebben we dat dan maar niet gebruikt.
Daarnaast wilden we weten of er een verschil was te constateren tussen de microfoons die hij wilde gebruiken en mijn Superlux meetmicrofoon.
Na eerst even met elkaar te hebben gebabbeld over van alles en nog wat, als het maar Audio was,
zijn we eens gaan kijken wat we konden doen.
Ik had al even gekeken en spullen klaar gezet om het totaal te realiseren, dus het was op het kleine netbookje wat ik gebruik voor het meten vrij snel helder dat de resolutie van het beeldscherm ons wat parten speelden.
De verschillende meetsignalen die gekozen kunnen worden werden niet lekker weergegeven waardoor het wat moeilijker zoeken was, en ook de export van de metingen werd dus moeilijk lezen.
Maar het is gelukt!!
De opstelling was niet zo erg belangrijk, meer het zien of er door het meten met verschillende microfoons zichtbaar gemaakt konden worden.
Het resultaat. Er is dus een Sony microfoon gebruikt die een instelling had voor breed en smal meten.
Een Samson en dan de Superlux, het plaatje zegt wel genoeg, omdat er op de luisterplaats is gemeten (+ 3 meter)en de meting onder de 100 Hz niet goed werd opgepakt bij de laatste meting. De gevoeligheid lijkt wel het grootste verschil.
Daarna gestoeit met de ex/import naar de Freeware X-Over Wizard, dat ging na lang zoeken en lezen toch goed, omdat je bij het exporteren er een mogelijkheid is om de header van het export filetje niet mee te laten schrijven.
Dat ging dus goed na toch aardig geprutst te hebben.
De 2 eerste doelen zijn dus gerealiseerd.
Ik ben benieuwd wat er volgen gaat
, ik heb inmiddels wat meer gehoord en gezien waar het voor gaat dienen, en het lijkt wel of die mijnheer uit Denemarken (Per Skaning) een dump heeft gedaan in Heinenoord.
GroundSound en AT, dat kan wel eens heel mooi worden.
Laat ons meegenieten Richard........!!
Met de versie die hij wilde gebruiken, (XOverWizard II Standard v1.17)die we dus van 'het net' wilden downloaden ging het fout. Er kwam een virus melding, en uiteraard hebben we dat dan maar niet gebruikt.
Daarnaast wilden we weten of er een verschil was te constateren tussen de microfoons die hij wilde gebruiken en mijn Superlux meetmicrofoon.
Na eerst even met elkaar te hebben gebabbeld over van alles en nog wat, als het maar Audio was,
Ik had al even gekeken en spullen klaar gezet om het totaal te realiseren, dus het was op het kleine netbookje wat ik gebruik voor het meten vrij snel helder dat de resolutie van het beeldscherm ons wat parten speelden.
De verschillende meetsignalen die gekozen kunnen worden werden niet lekker weergegeven waardoor het wat moeilijker zoeken was, en ook de export van de metingen werd dus moeilijk lezen.
Maar het is gelukt!!
De opstelling was niet zo erg belangrijk, meer het zien of er door het meten met verschillende microfoons zichtbaar gemaakt konden worden.
Het resultaat. Er is dus een Sony microfoon gebruikt die een instelling had voor breed en smal meten.
Een Samson en dan de Superlux, het plaatje zegt wel genoeg, omdat er op de luisterplaats is gemeten (+ 3 meter)en de meting onder de 100 Hz niet goed werd opgepakt bij de laatste meting. De gevoeligheid lijkt wel het grootste verschil.
Daarna gestoeit met de ex/import naar de Freeware X-Over Wizard, dat ging na lang zoeken en lezen toch goed, omdat je bij het exporteren er een mogelijkheid is om de header van het export filetje niet mee te laten schrijven.
Dat ging dus goed na toch aardig geprutst te hebben.
De 2 eerste doelen zijn dus gerealiseerd.
Ik ben benieuwd wat er volgen gaat
GroundSound en AT, dat kan wel eens heel mooi worden.
Laat ons meegenieten Richard........!!
Re: meten met holmimpulse voor x over wizard
Ja Hans.
Plannen genoeg zoals je gisteravond wel hebt gehoord .
Maar ik ga maar eens beginnen met een andere mic te bestellen met een calibratie file .
Gaaf dat het is gelukt om de textfiles in te lezen !
Als ik de mic binnen heb ga ik de sony speakertjes opnieuw meten en in de software laden .
Tenminste wanneer ik klaar ben met het huis schilderen ,zucht
Ik ben benieuwd wat er uitkomt! ,verslagje volgt!
De serieuze bouwplannen zullen in oktober plaats gaan vinden!
Enne overigens nogmaals de complimenten voor de mooie set die je hebt opgebouwd.
Goed voor elkaar Hans
Plannen genoeg zoals je gisteravond wel hebt gehoord .
Maar ik ga maar eens beginnen met een andere mic te bestellen met een calibratie file .
Gaaf dat het is gelukt om de textfiles in te lezen !
Als ik de mic binnen heb ga ik de sony speakertjes opnieuw meten en in de software laden .
Tenminste wanneer ik klaar ben met het huis schilderen ,zucht
Ik ben benieuwd wat er uitkomt! ,verslagje volgt!
De serieuze bouwplannen zullen in oktober plaats gaan vinden!
Enne overigens nogmaals de complimenten voor de mooie set die je hebt opgebouwd.
Goed voor elkaar Hans
Re: meten met holmimpulse voor x over wizard
Vol verwachting klopt ons hart, en dan is het nog geen december. 
Re: meten met holmimpulse voor x over wizard
Nou eindelijk .
Alles staat weer in de verf ,tijd voor leuke dingen.
Vandaag een meetmicrofoon besteld ! Als hij binnen is ga ik eens proberen om een beetje correcte meting uit te voeren en de meting in de Groundsound software te laden.
Benieuwd wat daar dan uitkomt kwa opzet ,en natuurlijk de klankmatige verschillen.
Ook zal ik de Samson vr 88 weer vergelijken met de nieuwe mic .
Eens kijken of ik dezelfde verschillen meet T.A.V. de Mic van Hans.
Hier nog een foto van de proef opstelling met de Sony luidsprekers.
Op het tafeltje ëen van de AT 12" woofers . Het design voor de nieuwe luidsprekers begint al aardig vormen aan te nemen .
Grootste probleem is om iets te bouwen wat mooi oogt en ook kwa afmetinen nog een beetje in een normale woonkamer past.
De gesloten kast voor de 12" gaat 70ltr meten .
De behuizing voor de 18h 8 ltr .
Ik zag al wat mooie gietmortel projecten op het forum waar ik mij door heb laten inspireren.
Ik ga proberen om een bol te gieten welke met een beetje elegante constructie op de laag sectie gemonteerd word.
De midhoog en het hoog hebben geen volume nodig maar hebben we een forse diameter dus ik ga het allemaal maar een tekenen.
Ik zal tzt een ander topic openen bij, algemene luidsprekerbouw , want hier hoort dit niet thuis natuurlijk .
Alles staat weer in de verf ,tijd voor leuke dingen.
Vandaag een meetmicrofoon besteld ! Als hij binnen is ga ik eens proberen om een beetje correcte meting uit te voeren en de meting in de Groundsound software te laden.
Benieuwd wat daar dan uitkomt kwa opzet ,en natuurlijk de klankmatige verschillen.
Ook zal ik de Samson vr 88 weer vergelijken met de nieuwe mic .
Eens kijken of ik dezelfde verschillen meet T.A.V. de Mic van Hans.
Hier nog een foto van de proef opstelling met de Sony luidsprekers.
Op het tafeltje ëen van de AT 12" woofers . Het design voor de nieuwe luidsprekers begint al aardig vormen aan te nemen .
Grootste probleem is om iets te bouwen wat mooi oogt en ook kwa afmetinen nog een beetje in een normale woonkamer past.
De gesloten kast voor de 12" gaat 70ltr meten .
De behuizing voor de 18h 8 ltr .
Ik zag al wat mooie gietmortel projecten op het forum waar ik mij door heb laten inspireren.
Ik ga proberen om een bol te gieten welke met een beetje elegante constructie op de laag sectie gemonteerd word.
De midhoog en het hoog hebben geen volume nodig maar hebben we een forse diameter dus ik ga het allemaal maar een tekenen.
Ik zal tzt een ander topic openen bij, algemene luidsprekerbouw , want hier hoort dit niet thuis natuurlijk .
Re: meten met holmimpulse voor x over wizard
Nou ik heb mijn eerste meting met de nieuwe mic gemaakt .
En ik denk eens kijken of ik ook een text file kan importeren in de groundsound software.
Mooi niet lukken natuurlijk ,wat ik ook probeer !.
Dus ik heb Hans via PB benaderd om te vragen of hij de file nog had die hij heeft gemaakt op de avond van het vergelijken van de mic,s.
Behulpzaam als altijd heeft hij mij het bestandje opgestuurd ,en deze kan ik wel laden. Nu is dit een impulse respons maar daar kan de software ook mee overweg .
Na wat met de export setting rommelen kreeg ik dit er uit. Lijkt mij toch hetzelfde ,maar die sliktie weer niet .
De demo van de textfile van Grounsound (frequentie curve) ziet er zo uit! Het dichts mogelijk met wat ik in de buurt kom ziet er zo uit! Heeft iemand nog ideeën ,ik word er ......van en ook nog.........
Mooi niet lukken natuurlijk ,wat ik ook probeer !.
Dus ik heb Hans via PB benaderd om te vragen of hij de file nog had die hij heeft gemaakt op de avond van het vergelijken van de mic,s.
Behulpzaam als altijd heeft hij mij het bestandje opgestuurd ,en deze kan ik wel laden. Nu is dit een impulse respons maar daar kan de software ook mee overweg .
Na wat met de export setting rommelen kreeg ik dit er uit. Lijkt mij toch hetzelfde ,maar die sliktie weer niet .
De demo van de textfile van Grounsound (frequentie curve) ziet er zo uit! Het dichts mogelijk met wat ik in de buurt kom ziet er zo uit! Heeft iemand nog ideeën ,ik word er ......van en ook nog.........
Re: meten met holmimpulse voor x over wizard
En er zijn blijkbaar weinig mensen die het probleem kennen.
Misschien dat we er samen nog een keer aan kunnen werken, dan kom ik wel naar jou toe.
Het blijft vreemd hoe 'eenkennig' groundsound is.
Ik kan het hier ook niet meer goed reproduceren hoe we dat toen voor elkaar kregen.

Misschien dat we er samen nog een keer aan kunnen werken, dan kom ik wel naar jou toe.
Het blijft vreemd hoe 'eenkennig' groundsound is.
Ik kan het hier ook niet meer goed reproduceren hoe we dat toen voor elkaar kregen.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28469
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: meten met holmimpulse voor x over wizard
Heb je in het exportmenu het vinkje bij information in headerfile weggehaald?
Re: meten met holmimpulse voor x over wizard
Ik krijg dit bestand met Holmimpulse :
0;-30.139865172;-15.2597060688
5;-26.2095390097;-94.9648353745
10;-19.601101827;-152.123362359
15;-13.0492538936;-190.217734735
20;-8.80957811677;-212.018096767
25;-5.42899932363;-231.127779428
30;-3.40959997267;-245.395364958
35;-1.81955732984;-259.75856045
40;-0.86661507269;-270.483162769
45;-0.234392122585;-279.358451041
50;0.164888078927;-287.520708284
55;0.309585135923;-293.349639767
60;0.358782741806;-298.744306013
65;0.389420568608;-302.220364464
70;0.475313713139;-304.643248215
Ik gebruik dan wel de knop "export" in het tabblad "measurements" . Het menu "export all measurements" onder "file" geeft eeeen bestand zoals je laat zien
(of je nu ; als separator gebruikt of spaties of ... kun je in de menus kiezen).
0;-30.139865172;-15.2597060688
5;-26.2095390097;-94.9648353745
10;-19.601101827;-152.123362359
15;-13.0492538936;-190.217734735
20;-8.80957811677;-212.018096767
25;-5.42899932363;-231.127779428
30;-3.40959997267;-245.395364958
35;-1.81955732984;-259.75856045
40;-0.86661507269;-270.483162769
45;-0.234392122585;-279.358451041
50;0.164888078927;-287.520708284
55;0.309585135923;-293.349639767
60;0.358782741806;-298.744306013
65;0.389420568608;-302.220364464
70;0.475313713139;-304.643248215
Ik gebruik dan wel de knop "export" in het tabblad "measurements" . Het menu "export all measurements" onder "file" geeft eeeen bestand zoals je laat zien
(of je nu ; als separator gebruikt of spaties of ... kun je in de menus kiezen).
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28469
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: meten met holmimpulse voor x over wizard
Vreemd, ik krijg dit:
-10000;3.35803541171e-007
-9999;8.14470584284e-007
-9998;1.13068512196e-006
-9997;4.23811179738e-007
-9996;-3.08278291502e-007
-9995;-9.11027196601e-007
-9994;-1.04505744972e-006
-9993;-6.21964307572e-007
-9992;-8.11833742644e-008
-9991;2.28875781628e-007
-9990;6.26526761783e-007
-9989;6.19513097427e-007
-9988;3.95259466699e-007
-9987;-1.43008933401e-007
-9986;-5.88746322665e-007
-9985;-9.61009897423e-007
-9984;-1.02312691916e-006
-9983;-5.91482771931e-007
-9982;3.95550412075e-007
-9981;1.1018709752e-006
-9980;1.31304928702e-006
-9979;9.19026144168e-007
-9978;5.44763931859e-007
-9977;-3.49355505866e-007
-9976;-1.08303409964e-006
-9975;-1.16051857413e-006
-9974;-1.19829065141e-006
-10000;3.35803541171e-007
-9999;8.14470584284e-007
-9998;1.13068512196e-006
-9997;4.23811179738e-007
-9996;-3.08278291502e-007
-9995;-9.11027196601e-007
-9994;-1.04505744972e-006
-9993;-6.21964307572e-007
-9992;-8.11833742644e-008
-9991;2.28875781628e-007
-9990;6.26526761783e-007
-9989;6.19513097427e-007
-9988;3.95259466699e-007
-9987;-1.43008933401e-007
-9986;-5.88746322665e-007
-9985;-9.61009897423e-007
-9984;-1.02312691916e-006
-9983;-5.91482771931e-007
-9982;3.95550412075e-007
-9981;1.1018709752e-006
-9980;1.31304928702e-006
-9979;9.19026144168e-007
-9978;5.44763931859e-007
-9977;-3.49355505866e-007
-9976;-1.08303409964e-006
-9975;-1.16051857413e-006
-9974;-1.19829065141e-006
