Hypex van prut naar show conditie. (Metamorfose)

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Hypex van prut naar show conditie. (Metamorfose)

Bericht door hannesie »

Zoals sommige mensen hadden gezien dat ik voor de Luisterdag in Almelo even een paar Hypex modules op een paar aluminium profielen had gezet.
Het waren de 180 ST met een modificatie van Sander Sassen en de SMPS 400A180 voeding.

Het speelde en was eigenlijk erg gevaarlijk gemonteerd i.v.m. hoogspanning.
DSC_0462a.jpg
Na veel zoeken toch een paar nette kastjes gevonden, Halb schalen, waar de onderdelen makkelijk in pasten.
DSC_0614a.jpg
Voorbereidend werk gedaan en dan moeten er gaten in een paneel. !!!

Dat ging vout.!
DSC_0632a.jpg
Ik dacht het wel even met een speedboor te kunnen doen, dat kan wel een beetje lukken, maar dan moeten de punten aan de buitenzijde wel lang genoeg zin om door het aluminium te komen.
Gelukkig kwam er hulp, iemand die heele grote luidsprekers maakte, doet ook wel eens wat met metaal.
Watersnijden is de oplossing zo bleek.
Met een basis van de gaten van de net-entree en de speakon en gebalanceerd in en de buitenmaten was ik al dik tevreden.
DSC_0631a.jpg
Met het originele als mal de gaten op maat gemaakt en aangepast.

Nu dan met behulp van de ervaring van mensen die zo lovend waren over het spuitbusje van de Action de plaatjes in de grondlak en zwarte matte spuitlak afgewerkt.
DSC_0644-1a.jpg
Nu dan maar gemonteerd, na eerst nog even de net-entree even wat bijwerken, ze zijn bedoeld voor 1 mm plaatmateriaal.
DSC_0646a.jpg
Binnen en buitenkant.
DSC_0655a.jpg
DSC_0651a.jpg
DSC_0654a.jpg
Met de dank naast de assistentie van Marcus (Hondasnl, watersnijden)

En de mooie Panhead schroeven voor de Speakon, die ik op de kop kon tikken in Almelo. :mrgreen:

Ik vind het netjes en mijn vrouw vind het mooi, mooier kan het niet. :rock:
Edit: De oplettende kijker zal het gezien hebben, de Hypex modules zijn in de nieuwe behuizing de Hypex 180 HG, die had ik in eerder gekochte/overgenomen zitten en ze gaan nu dus aan de aan de grote luidsprekers die ik hier heb staan.
De gemodificeerde Sander Sassen versie gaan in de andere behuizing, Hifi2000 kasten die ik ook nog heb staan. :oops:
Laatst gewijzigd door hannesie op zo 26 aug 2012, 1:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Hypex van prut naar show conditie.

Bericht door ray5150 »

Netjes ! :goedzo:
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Hypex van prut naar show conditie.

Bericht door democles »

Leuk gedaan. :wink:
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8111
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Hypex van prut naar show conditie.

Bericht door Kappa7 »

Goed bezig Hans.
Dat is toch wel wat anders.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Hypex van prut naar show conditie. (Metamorfose)

Bericht door hannesie »

Bedankt voor de positieve reacties.

Morgen/vandaag maar eens andere stekkers monteren aan mijn luidsprekersnoer, dan kan ik ze beluisteren of er nog verschillen te horen zijn. :D
Gebruikersavatar
Vinculum
Berichten: 3206
Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
Locatie: Hardinxveld-Giessendam
Contacteer:

Re: Hypex van prut naar show conditie. (Metamorfose)

Bericht door Vinculum »

Goed gedaan hans! Die andere waren inderdaad wat gevaarlijk.
Hoe bevalt de Action verf? ;)
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Hypex van prut naar show conditie. (Metamorfose)

Bericht door hannesie »

Vinculum schreef:
Goed gedaan hans! Die andere waren inderdaad wat gevaarlijk.
Hoe bevalt de Action verf? ;)
Het klinkt alsof ik een grapje maak, maar de randjes goed dekkend krijgen is dan best lastig.
Verder is het echt supersnel drogend en goed dekkend, viel mee best mee.

Maar ja iedereen was zo lovend, dus eigenlijk was het dus geen verrassing, maar een bevestiging. :D

Neg even dit

Ze zijn gemaakt op deze wijze, naar aanleiding van de monoblokken, die Bruno Putzys 2 jaar geleden bij zich had tijdens een demo.

Dat waren prototypes voor een firma, je ziet ze wel eens bij een Frans merk, en PMC.

http://www.toutlehautparleur.com/haute- ... -3899.html

Afbeelding

Destijds vroeg ik Bruno of ik niet zo een setje kon hebben, laat die maar hier zei ik toen.
Dat kon niet, dus ik zei toen, dan maak ik ze zelf wel. :lol:

Afbeelding

Ik kan dus niet aan die Oem modules komen, dus dan word het wat dikker.
Aanstaande donderdag zie ik hem weer met een nieuwe demo, zal ik ze even aan hem laten zien :rock:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36748
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Hypex van prut naar show conditie. (Metamorfose)

Bericht door Pjotr »

Netjes gedaan Hans, echt SUPER! =D> :goedzo:

Je wordt nog eens een echte bankwerker :mrgreen:
hannesie schreef:
Ik kan dus niet aan die Oem modules komen, dus dan word het wat dikker.
Aanstaande donderdag zie ik hem weer met een nieuwe demo, zal ik ze even aan hem laten zien :rock:
Daarmee was je niet opgeschoten in dit geval. De meeste ruimte wordt nu in beslag genomen door bekabeling en connectors en de voeding wordt er niet kleiner van.....

Er is ook wel een goede reden waarom die OEM modules niet op de hobbymarkt komen. Daarop zit geen ingangsbuffer en dus moeten ze laag-ohmig aangestuurd worden. Op de ST en HG modules zit die buffer wel al op de print. Je zou er dus alsnog een extra ingangsbuffer bij hebben moeten maken. En dat kost ook ruimte.

Ohw ja, sluit nog wel even de DC beveiliging aan. Het zit tenslotte niet voor niets op de voeding.
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Re: Hypex van prut naar show conditie. (Metamorfose)

Bericht door Lnsadnoh »

Ziet er profi uit Hans! Netjes en degelijk in de behuizing allemaal
good.gif
good.gif (3.09 KiB) 1494 keer bekeken
.
Als je nog eens wat wilt laten snijden dan 2 maanden van te voren de aanvraag doen :oops: :wink: .
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Hypex van prut naar show conditie. (Metamorfose)

Bericht door hannesie »

Hondasnl schreef:
Ziet er profi uit Hans! Netjes en degelijk in de behuizing allemaal
good.gif
.
Als je nog eens wat wilt laten snijden dan 2 maanden van te voren de aanvraag doen :oops: :wink: .
Ik ga er rekening mee houden. :lol:
Het resultaat is dan wel zo mooi dat het de moeite waard was om er op te wachten. :kwijl:

Bij PMC stapelen ze die dingen. :mrgreen:
http://www.pmc-speakers.com/products/pr ... ion/ds-001
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: Hypex van prut naar show conditie. (Metamorfose)

Bericht door rikpost »

Strak werk hans.
Ben inderdaad benieuw naar je klankmatige bevindingen .
Ik vond de andere ook er goed .
Was het de bedoeling dat je deze achter je luidsprekers ging zetten ivb met de kamer metamorfose?
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Hypex van prut naar show conditie. (Metamorfose)

Bericht door hannesie »

De eerste indruk die het geeft, door dat er nu die SMPS voeding er voor hangt, dat het ietsje dunner is.
Bij de voeding met de trafo leek het wat vetter, maar het lijkt alsof het hoog wat sneller is.

Bij het verder luisteren is het wel dat alles aanwezig is maar er is toch wel iets anders.

Zeker is het dat de verschillen niet zo groot zijn maar je kent inmiddels je set en de muziek die je gebruikt om te vergelijken.

Ik heb inderdaad het totaal nog niet achter op de box gehangen, maar er is voldoende ruimte.
Een beetje schroef is wel te vinden, maar de kastjes zijn al wel duidelijk in het voordeel voor wat betreft de afmetingen.
De metamorfose is eigenlijk meer van een aluminium profiel naar een ander aluminium profiel.

Achter op de box zijn ze uit het zicht verdwenen, dat is dus ook niet verkeerd. :wink:
DSC_0657a.jpg
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36748
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Hypex van prut naar show conditie. (Metamorfose)

Bericht door Pjotr »

hannesie schreef:
De eerste indruk die het geeft, door dat er nu die SMPS voeding er voor hangt, dat het ietsje dunner is.
Bij de voeding met de trafo leek het wat vetter, maar het lijkt alsof het hoog wat sneller is.
Dat kan wel kloppen. Die SMPS heeft veel meer ademruimte dan de trafo. Het laag wordt daarmee strakker, oftewel het is meer de realiteit zoals bedoeld :mrgreen:

Maarreh, ga je de DC beveiliging nou nog aansluiten? Of is er een reden dat je dat niet gedaan hebt?
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Hypex van prut naar show conditie. (Metamorfose)

Bericht door Zweitse »

Wat voor een kastje heb je gebruikt, zien er echt heel mooi uit.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Hypex van prut naar show conditie. (Metamorfose)

Bericht door Walt »

Dat is zo te zien een aardige glaspartij achter de speakers, heb je daar geen last van qua klank?

Groetjes Walter
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Hypex van prut naar show conditie. (Metamorfose)

Bericht door ds23man »

Walt schreef:
Dat is zo te zien een aardige glaspartij achter de speakers, heb je daar geen last van qua klank?

Groetjes Walter

Volgens mij is dat een poster! :mrgreen:
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Hypex van prut naar show conditie. (Metamorfose)

Bericht door Walt »

Nu je het zegt... bizar...

Groetjes Walter
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Hypex van prut naar show conditie. (Metamorfose)

Bericht door hannesie »

Walt schreef:
Dat is zo te zien een aardige glaspartij achter de speakers, heb je daar geen last van qua klank?

Groetjes Walter
Ik heb ook een aardige glaspartij voor mijn ogen, ook geen last van. :wink:
Meer de eerste reflectie van de rechter kant, de kast met DAC en de rest van het spul.

@ Zweitse
http://www.ebay.de/itm/Aluminium-Strang ... 19d27d09c2

@ ds23man, dat is een plantenbak, buiten. :lol:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Hypex van prut naar show conditie. (Metamorfose)

Bericht door ds23man »

Als je die plantenbak nou binnen zet, heb je wat meer demping! :lagge:
Gebruikersavatar
BertDB
Berichten: 1978
Lid geworden op: zo 07 sep 2008, 17:39
Locatie: Mechelen (BE)

Re: Hypex van prut naar show conditie. (Metamorfose)

Bericht door BertDB »

netjes hoor Hans !
Staat al direct een stuk strakker :)
Gebruikersavatar
Ronald_1
Berichten: 384
Lid geworden op: zo 05 mar 2006, 21:13

Re: Hypex van prut naar show conditie. (Metamorfose)

Bericht door Ronald_1 »

Ziet er netjes uit hoor.

Hoe heb je de UCDs van koeling voorzien? Is dat een aluminium hoekprofiel dat aan de bodem gemonteerd zit?
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Hypex van prut naar show conditie. (Metamorfose)

Bericht door hannesie »

Ronald_1 schreef:
Ziet er netjes uit hoor.

Hoe heb je de UCDs van koeling voorzien? Is dat een aluminium hoekprofiel dat aan de bodem gemonteerd zit?
Inderdaad, ze staan op een L profieltje wat ik met een paar stevige schroeven aan de onderste schaal heb bevestigd.
Het is dus nu op een hoogte gemonteerd die gelijk is aan een spacer, die had ik er eerst tussen zitten.
piet1955
Berichten: 577
Lid geworden op: wo 17 mar 2010, 19:23
Locatie: Best

Re: Hypex van prut naar show conditie. (Metamorfose)

Bericht door piet1955 »

Mooi gedaan en klinkt ook nog eens goed.
Geen last van dat alles tussen de boxen staat, dat is wat ik hier heb met de klasse D spullen.
Als mijn Groundsoundjes helemaal kompleet zijn, maar aan die van mij gaan beginnen.
Nu wel al 3x heen en weer gemaild en ook al wel spullen gekregen maar nog steeds niet kompleet...... :(
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Hypex van prut naar show conditie. (Metamorfose)

Bericht door hannesie »

Pjotr schreef:
Dat kan wel kloppen. Die SMPS heeft veel meer ademruimte dan de trafo. Het laag wordt daarmee strakker, oftewel het is meer de realiteit zoals bedoeld :mrgreen:

Maarreh, ga je de DC beveiliging nou nog aansluiten? Of is er een reden dat je dat niet gedaan hebt?
Ik lees het nu pas.
Ik begrijp dit niet helemaal. :oops:
Ik zag dat op de J3 van de print dat het voor OEM producten zou zijn, maar nu ik verder lees( en dat doe ik niet altijd :hide: ) zie ik dat bij de J6 wel weer iets dergelijks staat.
handl.png
http://www.hypex.nl/docs/SMPS400_datasheet.pdf

Maar hoe? en wat en waar................???
Help me uit de brand. a.u.b.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Hypex van prut naar show conditie. (Metamorfose)

Bericht door hannesie »

piet1955 schreef:
Mooi gedaan en klinkt ook nog eens goed.
Geen last van dat alles tussen de boxen staat, dat is wat ik hier heb met de klasse D spullen.
Dat ik dus nu eigenlijk alleen de voeding heb gewijzigd, geeft al duidelijk een verschil in snelheid e.d.
De plaatsing (diepte) is lijkt het wel wat minder geworden, maar nog steeds breder als de kamer.
Net even Yellow met Touch gespeeld, dat is toch wel ineens dynamischer.
Plaats reactie