ja hele leuke vakantie gehad, 2 weken dordogne, lekker weer leuke camping en heerlijke wijndemocles schreef:Mooie vakantie gehad?
Mooi om je terug te zien...............
lafayette/bocama LA224b
Moderator: Beheerdersteam
- sander1238
- Berichten: 1762
- Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
- Locatie: wanroij
Re: lafayette/bocama LA224b
- sander1238
- Berichten: 1762
- Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
- Locatie: wanroij
Re: lafayette/bocama LA224b
ugt zitten inmiddels gemonteerd op de versterker.
heb alleen wat moeite om het schema op de ugt te lezen,twijfel wat de in of uitgangen zijn.
sander
heb alleen wat moeite om het schema op de ugt te lezen,twijfel wat de in of uitgangen zijn.
sander
Re: lafayette/bocama LA224b
2+1 en 4+3 zijn je speaker aansluitingen.
10 is de aansluiting van je hoogspanning.
A2 en A1 gaan naar de anode.
S2 en S1 gebruik je als je ultraliniair wil spelen dat is in jou schema niet van toepassing en gebruik je dus niet.
Kijk maar goed naar je schema dan herken je het wel.

Groetjes George
10 is de aansluiting van je hoogspanning.
A2 en A1 gaan naar de anode.
S2 en S1 gebruik je als je ultraliniair wil spelen dat is in jou schema niet van toepassing en gebruik je dus niet.
Kijk maar goed naar je schema dan herken je het wel.
Groetjes George
- sander1238
- Berichten: 1762
- Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
- Locatie: wanroij
Re: lafayette/bocama LA224b
Alleen de lus voor de terugkoppeling ontbreekt.Kappa7 schreef:Kijk maar goed naar je schema dan herken je het wel.
Groetjes George
- sander1238
- Berichten: 1762
- Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
- Locatie: wanroij
Re: lafayette/bocama LA224b
maakt niet uit, deze gebruikte ik toch niet. vond het geluid zonder tegenkoppeling veel breder klinken.
sander
sander
- sander1238
- Berichten: 1762
- Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
- Locatie: wanroij
Re: lafayette/bocama LA224b
inmiddels alles aangesloten maar vreemd genoeg blijft het gekraak.
heb de buizen nogmaals gewisseld van kanaal om uit te sluiten dat het hier aan ligt, maar deze zijn goed.
heel rigoureus heb ik daarom het hele linker kanaal uit elkaar gehaald, nieuwe buisvoetjes en bedrading gemonteerd en alles volgens schema weer op z'n plaats gezet. helaas zonder resultaat
de kraker blijft mijn versterker bezetten.
ondertussen zit ik wel met mijn handen in mn haar, want waar moet ik het nu nog zoeken, de onderdelen die ik gebruikt hebt weerstanden, caps etc zijn allemaal nieuw.
wie oh wie heeft nog een goede raad
sander
heb de buizen nogmaals gewisseld van kanaal om uit te sluiten dat het hier aan ligt, maar deze zijn goed.
heel rigoureus heb ik daarom het hele linker kanaal uit elkaar gehaald, nieuwe buisvoetjes en bedrading gemonteerd en alles volgens schema weer op z'n plaats gezet. helaas zonder resultaat
de kraker blijft mijn versterker bezetten.
ondertussen zit ik wel met mijn handen in mn haar, want waar moet ik het nu nog zoeken, de onderdelen die ik gebruikt hebt weerstanden, caps etc zijn allemaal nieuw.
wie oh wie heeft nog een goede raad
sander
Re: lafayette/bocama LA224b
Heb je de bron al omgewisseld L<=>R? Het kan de volumepotmeter zijn of misschien ergens een kabelbreuk of een slechte soldeerverbinding bij de ingang.
Re: lafayette/bocama LA224b
Of de ingangs RCA connector,
Freubel eens aan de ingangsplug als de boel aan staat.
Heel vervelend,dit soort storingen
Ik zou ook eerst een andere bron kiezen,,computer,cd-speler etc,ander snoertje er tussen.................tja
Freubel eens aan de ingangsplug als de boel aan staat.
Heel vervelend,dit soort storingen
Ik zou ook eerst een andere bron kiezen,,computer,cd-speler etc,ander snoertje er tussen.................tja
- sander1238
- Berichten: 1762
- Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
- Locatie: wanroij
Re: lafayette/bocama LA224b
Heb verschillende bronnen gebruikt zonder resultaat. Zal de ingang eens van de buisvoet lossolderen om uitte sluiten dat het probleem bij de potmeter of ingangen zit.
Hoe groot zou de kans zijn dat een nieuwe weerstand rot is????
Sander
Hoe groot zou de kans zijn dat een nieuwe weerstand rot is????
Sander
Re: lafayette/bocama LA224b
Komt bijna niet voor maar je komt er wel achter door die weerstand te vervangen.
Re: lafayette/bocama LA224b
Wie zegt trouwens dat dit alleen maar een weerstand is die slecht is het kan ook zomaar een condensator zijn die geflipt is
- sander1238
- Berichten: 1762
- Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
- Locatie: wanroij
Re: lafayette/bocama LA224b
ook geprobeerd, zonder resultaat.Barry2001 schreef:En met de ingang kortgesloten, zonder bron??
zou zeker kunnen, die condensators heb ik allemaal nog nieuwe liggen dus die zal ik zowiezo vervangen, de koppel c heb ik eerder al vervangen dus daar ligt het niet aan. de weerstanden heb ik allemaal ook dubbel zei het dat dit allemaal 1/4 watt types zijn.nl3prc schreef:Wie zegt trouwens dat dit alleen maar een weerstand is die slecht is het kan ook zomaar een condensator zijn die geflipt is
sander
Re: lafayette/bocama LA224b
Ikheb ooit wel eens gelezen in de A&T dat een te groot potentiaalverschil tussen de kathode en gloei ook problemen kan opleveren. Mogelijk kan dit iets zijn?
- sander1238
- Berichten: 1762
- Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
- Locatie: wanroij
Re: lafayette/bocama LA224b
denk het niet want de 2 kanalen zijn identiek en het rechter(het goede) kanaal werkt perfectrichard schreef:Ikheb ooit wel eens gelezen in de A&T dat een te groot potentiaalverschil tussen de kathode en gloei ook problemen kan opleveren. Mogelijk kan dit iets zijn?
sander
Re: lafayette/bocama LA224b
Dat kan, maar da's meer met "schakelingen met twee buizen boven elkaar" , srpp en mu-stage enzo, waar er een kathode op een hoge spanning staat. Dat zal hier wel meevallen zo gauw gezegd. Bovendien kan een kathode van een ecc99 tot 200 V aan..richard schreef:Ikheb ooit wel eens gelezen in de A&T dat een te groot potentiaalverschil tussen de kathode en gloei ook problemen kan opleveren. Mogelijk kan dit iets zijn?
Ik heb het met mijn laatste versterker ook gehad, hoor. Gepruttel en geknetter uit 1 kanaal
- sander1238
- Berichten: 1762
- Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
- Locatie: wanroij
Re: lafayette/bocama LA224b
denk niet dat ik hierop ga wachtenMiniwatt schreef:richard schreef:
Ik heb het met mijn laatste versterker ook gehad, hoor. Gepruttel en geknetter uit 1 kanaalMaar voordat ik de fout eindelijk op ging sporen hield het op.....
sander
Re: lafayette/bocama LA224b
Ik heb het hele topic nog eens goed doorgelezen.
Hoe zit het met de buisvoetjes?
ALs de versterker aanstaat en je beweegt de buis een klein beetje heen en weer
kraakt hij dan ook? Dat heb ik ook een keer meegemaakt. Nieuw voetje erin en hij was weer goed.
Of net wat nl3prc zegt. Een Condensator die zich niet lekker voelt.
Hoe zit het met de buisvoetjes?
ALs de versterker aanstaat en je beweegt de buis een klein beetje heen en weer
kraakt hij dan ook? Dat heb ik ook een keer meegemaakt. Nieuw voetje erin en hij was weer goed.
Of net wat nl3prc zegt. Een Condensator die zich niet lekker voelt.
- sander1238
- Berichten: 1762
- Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
- Locatie: wanroij
Re: lafayette/bocama LA224b
ik alle buisvoetjes van het kanaal vervangen, dus hier ligt het niet aan.TheoK schreef:Ik heb het hele topic nog eens goed doorgelezen.
Hoe zit het met de buisvoetjes?
ALs de versterker aanstaat en je beweegt de buis een klein beetje heen en weer
kraakt hij dan ook? Dat heb ik ook een keer meegemaakt. Nieuw voetje erin en hij was weer goed.
Of net wat nl3prc zegt. Een Condensator die zich niet lekker voelt.
als ik de ingang van pen7 afgooi heb ik even geen kraker meer, ga eerst maar eens alle bedrading vanaf de cinch - potmeter pen7 vervangen.
de alps potmeter is misschien een half jaartje oud dus als het moet vervang ik die ook nog
Hoop vanavond nog goed nieuw te brengen
sander
Re: lafayette/bocama LA224b
Zou het de UGT kunnen zijn? Het lijkt of alles vervangen is behalve de UGT.
Al lezend kreeg ik het idee van de UGT, maar ik heb geen idee of een UGT kraken kan veroorzaken.
Al lezend kreeg ik het idee van de UGT, maar ik heb geen idee of een UGT kraken kan veroorzaken.
- sander1238
- Berichten: 1762
- Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
- Locatie: wanroij
Re: lafayette/bocama LA224b
UGT zijn inmiddels vervangen (zie pag 7+8)IJsbier schreef:Zou het de UGT kunnen zijn? Het lijkt of alles vervangen is behalve de UGT.
Al lezend kreeg ik het idee van de UGT, maar ik heb geen idee of een UGT kraken kan veroorzaken.
sander
- sander1238
- Berichten: 1762
- Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
- Locatie: wanroij
Re: lafayette/bocama LA224b
ik heb ondertussen vervangen, zonder resultaat:
- de koppel c's
- de roosterstop weerstanden
- de 100uf en 50 uf caps
- de 150k aan pen 3 en pen 1
- de 250k tussen de koppel c
- de 100k aan de ingang pen 7
- de voedings bedrading VB1
- de bedrading van pen 9 naar de UGT
-de voedings bedrading VB naar de UGT
zo'n beetje alles op de voedings trafo en de buizen na zijn vervangen, ik heb deze omgewisseld om er zeker van te zijn dat het hier niet aan ligt.
heb de ingang aan pen 7 losgehaald zodat ik zeker weet dat het niet aan de potmeter en of cinch ligt.
gelukkig heb ik nog haar zodat ik lekker met de handen in het haar kan zitten.....
BIJ WIE ZOU IK EEN KEER I.R.L. AAN MOGEN KOMEN OM ER SAMEN NOG EENS NAAR TE KIJKEN?
liefst in de buurt zuid oost ned
sander
- de koppel c's
- de roosterstop weerstanden
- de 100uf en 50 uf caps
- de 150k aan pen 3 en pen 1
- de 250k tussen de koppel c
- de 100k aan de ingang pen 7
- de voedings bedrading VB1
- de bedrading van pen 9 naar de UGT
-de voedings bedrading VB naar de UGT
zo'n beetje alles op de voedings trafo en de buizen na zijn vervangen, ik heb deze omgewisseld om er zeker van te zijn dat het hier niet aan ligt.
heb de ingang aan pen 7 losgehaald zodat ik zeker weet dat het niet aan de potmeter en of cinch ligt.
gelukkig heb ik nog haar zodat ik lekker met de handen in het haar kan zitten.....
BIJ WIE ZOU IK EEN KEER I.R.L. AAN MOGEN KOMEN OM ER SAMEN NOG EENS NAAR TE KIJKEN?
liefst in de buurt zuid oost ned
sander
Re: lafayette/bocama LA224b
Jammer dat je zo ver van mij weg zit.
Had er graag wel even naar willen kijken.
Had er graag wel even naar willen kijken.

