lafayette/bocama LA224b

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
sander1238
Berichten: 1762
Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
Locatie: wanroij

Re: lafayette/bocama LA224b

Bericht door sander1238 »

democles schreef:
Mooie vakantie gehad?

Mooi om je terug te zien............... :mrgreen:
ja hele leuke vakantie gehad, 2 weken dordogne, lekker weer leuke camping en heerlijke wijn :mrgreen: :mrgreen:
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: lafayette/bocama LA224b

Bericht door democles »

Heb ik nog tegoed :rock: :rock: :rock:

Mooi, man,dat pakken ze je niet meer af :wink:
Gebruikersavatar
sander1238
Berichten: 1762
Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
Locatie: wanroij

Re: lafayette/bocama LA224b

Bericht door sander1238 »

ugt zitten inmiddels gemonteerd op de versterker.
heb alleen wat moeite om het schema op de ugt te lezen,twijfel wat de in of uitgangen zijn.

sander
Bijlagen
DSCF2419.JPG
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8108
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: lafayette/bocama LA224b

Bericht door Kappa7 »

2+1 en 4+3 zijn je speaker aansluitingen.
10 is de aansluiting van je hoogspanning.
A2 en A1 gaan naar de anode.
S2 en S1 gebruik je als je ultraliniair wil spelen dat is in jou schema niet van toepassing en gebruik je dus niet.

Kijk maar goed naar je schema dan herken je het wel.
Afbeelding

Groetjes George
Gebruikersavatar
sander1238
Berichten: 1762
Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
Locatie: wanroij

Re: lafayette/bocama LA224b

Bericht door sander1238 »

soms stel je vragen te snel, A-Anode #-o #-o #-o

sander
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11058
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: lafayette/bocama LA224b

Bericht door richard »

Kappa7 schreef:
Kijk maar goed naar je schema dan herken je het wel.
Afbeelding

Groetjes George
Alleen de lus voor de terugkoppeling ontbreekt.
Gebruikersavatar
sander1238
Berichten: 1762
Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
Locatie: wanroij

Re: lafayette/bocama LA224b

Bericht door sander1238 »

maakt niet uit, deze gebruikte ik toch niet. vond het geluid zonder tegenkoppeling veel breder klinken.

sander
Gebruikersavatar
sander1238
Berichten: 1762
Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
Locatie: wanroij

Re: lafayette/bocama LA224b

Bericht door sander1238 »

inmiddels alles aangesloten maar vreemd genoeg blijft het gekraak. :cry: :cry:

heb de buizen nogmaals gewisseld van kanaal om uit te sluiten dat het hier aan ligt, maar deze zijn goed.

heel rigoureus heb ik daarom het hele linker kanaal uit elkaar gehaald, nieuwe buisvoetjes en bedrading gemonteerd en alles volgens schema weer op z'n plaats gezet. helaas zonder resultaat 8-[
de kraker blijft mijn versterker bezetten.

ondertussen zit ik wel met mijn handen in mn haar, want waar moet ik het nu nog zoeken, de onderdelen die ik gebruikt hebt weerstanden, caps etc zijn allemaal nieuw.

wie oh wie heeft nog een goede raad

sander
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11058
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: lafayette/bocama LA224b

Bericht door richard »

Heb je de bron al omgewisseld L<=>R? Het kan de volumepotmeter zijn of misschien ergens een kabelbreuk of een slechte soldeerverbinding bij de ingang.
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: lafayette/bocama LA224b

Bericht door democles »

Of de ingangs RCA connector,

Freubel eens aan de ingangsplug als de boel aan staat.

Heel vervelend,dit soort storingen :evil:

Ik zou ook eerst een andere bron kiezen,,computer,cd-speler etc,ander snoertje er tussen.................tja :-s
Gebruikersavatar
sander1238
Berichten: 1762
Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
Locatie: wanroij

Re: lafayette/bocama LA224b

Bericht door sander1238 »

Heb verschillende bronnen gebruikt zonder resultaat. Zal de ingang eens van de buisvoet lossolderen om uitte sluiten dat het probleem bij de potmeter of ingangen zit.

Hoe groot zou de kans zijn dat een nieuwe weerstand rot is????

Sander
Gebruikersavatar
TheoK
Berichten: 1471
Lid geworden op: di 28 sep 2010, 7:22
Locatie: Kitchener

Re: lafayette/bocama LA224b

Bericht door TheoK »

Komt bijna niet voor maar je komt er wel achter door die weerstand te vervangen.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: lafayette/bocama LA224b

Bericht door Barry2001 »

En met de ingang kortgesloten, zonder bron??
Gebruikersavatar
nl3prc
Berichten: 1305
Lid geworden op: di 08 nov 2011, 15:07
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: lafayette/bocama LA224b

Bericht door nl3prc »

Wie zegt trouwens dat dit alleen maar een weerstand is die slecht is het kan ook zomaar een condensator zijn die geflipt is
Gebruikersavatar
sander1238
Berichten: 1762
Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
Locatie: wanroij

Re: lafayette/bocama LA224b

Bericht door sander1238 »

Barry2001 schreef:
En met de ingang kortgesloten, zonder bron??
ook geprobeerd, zonder resultaat.
nl3prc schreef:
Wie zegt trouwens dat dit alleen maar een weerstand is die slecht is het kan ook zomaar een condensator zijn die geflipt is
zou zeker kunnen, die condensators heb ik allemaal nog nieuwe liggen dus die zal ik zowiezo vervangen, de koppel c heb ik eerder al vervangen dus daar ligt het niet aan. de weerstanden heb ik allemaal ook dubbel zei het dat dit allemaal 1/4 watt types zijn.

sander
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11058
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: lafayette/bocama LA224b

Bericht door richard »

Ikheb ooit wel eens gelezen in de A&T dat een te groot potentiaalverschil tussen de kathode en gloei ook problemen kan opleveren. Mogelijk kan dit iets zijn?
Gebruikersavatar
sander1238
Berichten: 1762
Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
Locatie: wanroij

Re: lafayette/bocama LA224b

Bericht door sander1238 »

richard schreef:
Ikheb ooit wel eens gelezen in de A&T dat een te groot potentiaalverschil tussen de kathode en gloei ook problemen kan opleveren. Mogelijk kan dit iets zijn?
denk het niet want de 2 kanalen zijn identiek en het rechter(het goede) kanaal werkt perfect


sander
Gebruikersavatar
Miniwatt
Berichten: 863
Lid geworden op: zo 22 mei 2005, 19:02
Locatie: Den Haag

Re: lafayette/bocama LA224b

Bericht door Miniwatt »

richard schreef:
Ikheb ooit wel eens gelezen in de A&T dat een te groot potentiaalverschil tussen de kathode en gloei ook problemen kan opleveren. Mogelijk kan dit iets zijn?
Dat kan, maar da's meer met "schakelingen met twee buizen boven elkaar" , srpp en mu-stage enzo, waar er een kathode op een hoge spanning staat. Dat zal hier wel meevallen zo gauw gezegd. Bovendien kan een kathode van een ecc99 tot 200 V aan..

Ik heb het met mijn laatste versterker ook gehad, hoor. Gepruttel en geknetter uit 1 kanaal :evil: Maar voordat ik de fout eindelijk op ging sporen hield het op..... 8)
Gebruikersavatar
sander1238
Berichten: 1762
Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
Locatie: wanroij

Re: lafayette/bocama LA224b

Bericht door sander1238 »

Miniwatt schreef:
richard schreef:

Ik heb het met mijn laatste versterker ook gehad, hoor. Gepruttel en geknetter uit 1 kanaal :evil: Maar voordat ik de fout eindelijk op ging sporen hield het op..... 8)
denk niet dat ik hierop ga wachten :mrgreen:

sander
Gebruikersavatar
TheoK
Berichten: 1471
Lid geworden op: di 28 sep 2010, 7:22
Locatie: Kitchener

Re: lafayette/bocama LA224b

Bericht door TheoK »

Ik heb het hele topic nog eens goed doorgelezen.
Hoe zit het met de buisvoetjes?
ALs de versterker aanstaat en je beweegt de buis een klein beetje heen en weer
kraakt hij dan ook? Dat heb ik ook een keer meegemaakt. Nieuw voetje erin en hij was weer goed.

Of net wat nl3prc zegt. Een Condensator die zich niet lekker voelt.
Gebruikersavatar
sander1238
Berichten: 1762
Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
Locatie: wanroij

Re: lafayette/bocama LA224b

Bericht door sander1238 »

TheoK schreef:
Ik heb het hele topic nog eens goed doorgelezen.
Hoe zit het met de buisvoetjes?
ALs de versterker aanstaat en je beweegt de buis een klein beetje heen en weer
kraakt hij dan ook? Dat heb ik ook een keer meegemaakt. Nieuw voetje erin en hij was weer goed.

Of net wat nl3prc zegt. Een Condensator die zich niet lekker voelt.
ik alle buisvoetjes van het kanaal vervangen, dus hier ligt het niet aan.

als ik de ingang van pen7 afgooi heb ik even geen kraker meer, ga eerst maar eens alle bedrading vanaf de cinch - potmeter pen7 vervangen.
de alps potmeter is misschien een half jaartje oud dus als het moet vervang ik die ook nog

Hoop vanavond nog goed nieuw te brengen :lol:

sander
IJsbier
Berichten: 186
Lid geworden op: za 01 mei 2010, 0:08

Re: lafayette/bocama LA224b

Bericht door IJsbier »

Zou het de UGT kunnen zijn? Het lijkt of alles vervangen is behalve de UGT.
Al lezend kreeg ik het idee van de UGT, maar ik heb geen idee of een UGT kraken kan veroorzaken.
Gebruikersavatar
sander1238
Berichten: 1762
Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
Locatie: wanroij

Re: lafayette/bocama LA224b

Bericht door sander1238 »

IJsbier schreef:
Zou het de UGT kunnen zijn? Het lijkt of alles vervangen is behalve de UGT.
Al lezend kreeg ik het idee van de UGT, maar ik heb geen idee of een UGT kraken kan veroorzaken.
UGT zijn inmiddels vervangen (zie pag 7+8)

sander
Gebruikersavatar
sander1238
Berichten: 1762
Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
Locatie: wanroij

Re: lafayette/bocama LA224b

Bericht door sander1238 »

ik heb ondertussen vervangen, zonder resultaat:

- de koppel c's
- de roosterstop weerstanden
- de 100uf en 50 uf caps
- de 150k aan pen 3 en pen 1
- de 250k tussen de koppel c
- de 100k aan de ingang pen 7
- de voedings bedrading VB1
- de bedrading van pen 9 naar de UGT
-de voedings bedrading VB naar de UGT

zo'n beetje alles op de voedings trafo en de buizen na zijn vervangen, ik heb deze omgewisseld om er zeker van te zijn dat het hier niet aan ligt.
heb de ingang aan pen 7 losgehaald zodat ik zeker weet dat het niet aan de potmeter en of cinch ligt.

gelukkig heb ik nog haar zodat ik lekker met de handen in het haar kan zitten..... :? :? :?


BIJ WIE ZOU IK EEN KEER I.R.L. AAN MOGEN KOMEN OM ER SAMEN NOG EENS NAAR TE KIJKEN? :hide: :hide:
liefst in de buurt zuid oost ned

sander
Gebruikersavatar
TheoK
Berichten: 1471
Lid geworden op: di 28 sep 2010, 7:22
Locatie: Kitchener

Re: lafayette/bocama LA224b

Bericht door TheoK »

Jammer dat je zo ver van mij weg zit.
Had er graag wel even naar willen kijken.
Plaats reactie