leuk GoT draadje - bouw een bose beatertje
Moderator: Beheerdersteam
leuk GoT draadje - bouw een bose beatertje
Er loopt een grappig draadje op GoT.
http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... 9#31522939
Ik doe voor de grap mee, ik heb namelijk mijn testluidsprekers in de garage opgeblazen en dus wat nieuws nodig.
http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... 9#31522939
Ik doe voor de grap mee, ik heb namelijk mijn testluidsprekers in de garage opgeblazen en dus wat nieuws nodig.
Laatst gewijzigd door indoubt op za 21 feb 2009, 18:47, 1 keer totaal gewijzigd.
@vuurkat er is ook een model die ongeveer net zo groot is;)
Specificaties

Afmetingen (H x B x D):
12,2 cm x 6,5 cm x 12,3 cm
Gewicht:
rechterluidspreker • 0,6 kg
linkerluidspreker • 0,5 kg
Inhoud van de doos
Twee BOSE® Computer MusicMonitor™ luidsprekers
Afstandsbediening
Voedingskabel, verbindingskabel
Demonstratie-cd
Specificaties

Afmetingen (H x B x D):
12,2 cm x 6,5 cm x 12,3 cm
Gewicht:
rechterluidspreker • 0,6 kg
linkerluidspreker • 0,5 kg
Inhoud van de doos
Twee BOSE® Computer MusicMonitor™ luidsprekers
Afstandsbediening
Voedingskabel, verbindingskabel
Demonstratie-cd
bedoeling is niet precies dezelfde afmetingen aan te houden. het gaat om hoge waf en een beter geluid. Als je alles exact hetzelfde houdt kom je ook op hetzelfde uit (gek hé)
Ik was vroeger ook vaker actief op GoT. Via Got ben ik ook op ZBA terecht gekomen. Er is destijds een leuke diy contest georganiseerd (is ook wel al wat jaartjes geleden)
Het linkje heb ik gepost "just for fun"
Ik was vroeger ook vaker actief op GoT. Via Got ben ik ook op ZBA terecht gekomen. Er is destijds een leuke diy contest georganiseerd (is ook wel al wat jaartjes geleden)
Het linkje heb ik gepost "just for fun"
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Ook een leuk draadje daar!
Die bose van het plaatje hierboven heeft meen ik zelfs 2 passieve membraampjes face 2 face in dat sleufje. Het wappert daartussen goed in ieder geval.
Heb zelf kort geleden een alternatief gemaakt voor de Blue Sat, met peerless 3 1/2 " en dayton in 1 litertje, qua ontwerpen leuker dan het luisteren...
Ben benieuwd wat het resultaat gaat worden daar.
Die bose van het plaatje hierboven heeft meen ik zelfs 2 passieve membraampjes face 2 face in dat sleufje. Het wappert daartussen goed in ieder geval.
Heb zelf kort geleden een alternatief gemaakt voor de Blue Sat, met peerless 3 1/2 " en dayton in 1 litertje, qua ontwerpen leuker dan het luisteren...
Ben benieuwd wat het resultaat gaat worden daar.
Och, die goeie ouwe tijd, toen ik meer tijd had voor mijn hobby's... Was wel een leuke middag @ S&C in Haarlem toen, jij had toen ook een leuk setje gebouwd.indoubt schreef:Ik was vroeger ook vaker actief op GoT. Via Got ben ik ook op ZBA terecht gekomen. Er is destijds een leuke diy contest georganiseerd (is ook wel al wat jaartjes geleden)
Ik heb dus echt al 4 jaar een project (bijna) klaar liggen, een complete surround-set gebaseerd op mijn befaamde Xenos-kistjes, de W4-657SC en de Vifa ringeradiator. Moet ze alleen nog afbouwen, maar ja, druk druk druk hè...
Ontopic: Leuk draadje @ GoT, wellicht dat er hier ook mensen tijd/zin hebben om er in mee te denken.
Nog even tijd gehad om de garage in te duiken
Tangband W3-315SC behuizing

Vaasje gekocht in de lokale kroeg. Er zat een stickertje van de Xenos op dus voor de liefhebbers moet het te krijgen zijn.

Afgezaagd op de plek waar de diameter 34 mm is. Daarna vijlen met een halfronde vijl tot het gat 32 mm is

En de bovenkant afgekort op lengte

En klaar is het tweeterhuis. ER moet nog wel worden gepolijst en er moet nog een bevestigingsgat gemaakt worden om het tweeterhuis te bevestigen op het huis van de middentoner. Ik verwacht ruim boven de 4Khz te crossen maar een meting zal dat moeten uitwijzen

Tangband W3-315SC behuizing
Vaasje gekocht in de lokale kroeg. Er zat een stickertje van de Xenos op dus voor de liefhebbers moet het te krijgen zijn.
Afgezaagd op de plek waar de diameter 34 mm is. Daarna vijlen met een halfronde vijl tot het gat 32 mm is
En de bovenkant afgekort op lengte
En klaar is het tweeterhuis. ER moet nog wel worden gepolijst en er moet nog een bevestigingsgat gemaakt worden om het tweeterhuis te bevestigen op het huis van de middentoner. Ik verwacht ruim boven de 4Khz te crossen maar een meting zal dat moeten uitwijzen
Ik zal mijn bouwsels een eigen topic geven. dit draadje was meer om enthousiastelingen attent te maken
viewtopic.php?t=8402
edit: was helemaal geen edit
viewtopic.php?t=8402
edit: was helemaal geen edit
Laatst gewijzigd door indoubt op do 05 mar 2009, 21:22, 2 keer totaal gewijzigd.
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Ontopic: Leuk draadje @ GoT, wellicht dat er hier ook mensen tijd/zin hebben om er in mee te denken.

Met bovenstaande SPH100C van Number One (monacor) heb ik 45 Hz op -3dB gemeten in mijn kamer bij een normale opstelling. Dit was in 1,5 liter met een passief membraankit van visaton op basis van een 13 cm woofer.
Klonk met een 25 mm tweeter X-over 2kHz verbazingwekkend lekker.
Ik heb het maar niet uitgelegd waar het voor was behalve dat de zaag erin ging.bertor schreef:Is het idee daar dus ontstaan? Wat zei de barman/vrouw?indoubt schreef:Vaasje gekocht in de lokale kroeg. Er zat een stickertje van de Xenos op dus voor de liefhebbers moet het te krijgen zijn.
Het ziet er in elk geval mooi uit, misschien wordt het zelfs een B&W beatertje.
Dit model zal, wat mij betreft, hooguit met de buromodellen concurreren. Ik weet dat het bij bose misschien niet beter is maar met 0.5mm lineaire x-max zou ik het niet als hoofdluidspreker willen bestempelen.
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
is het een idee dat deze zoektocht naar een 'bose alternatief' nog onder de aandacht blijft hier? ik vond het reuze interessant maar het is nog niet voltooid.
Ik hoop zelf in 0,3 liter BR (-6dB 120 Hz) met een peerless 2" binnenkort wat spelend te hebben. Dit komt voort uit het proces van steeds compacter en eenvoudiger een actieve MP3 speaker te maken. Een 1 liter BR met de BB3.01 met basboost/EQ + T-amp moet nog even de vriezer in. Ik ben nog niet thuis in de actieve tripatjes en EQ berekeningen...
En daarvoor moet ik wat meer tijd hebben.
Nu wil ik voor deze een opvolger met de Peerless 2"


nog niet meteen een bose killer, al zou een 2" peerless in een cube x 2 al la bose wel potentie hebben met een leuke sub erbij.
De Bose musicmonitor is afgezien van de prijs erg bijzonder. Wat pics


Ik hoop zelf in 0,3 liter BR (-6dB 120 Hz) met een peerless 2" binnenkort wat spelend te hebben. Dit komt voort uit het proces van steeds compacter en eenvoudiger een actieve MP3 speaker te maken. Een 1 liter BR met de BB3.01 met basboost/EQ + T-amp moet nog even de vriezer in. Ik ben nog niet thuis in de actieve tripatjes en EQ berekeningen...
Nu wil ik voor deze een opvolger met de Peerless 2"


nog niet meteen een bose killer, al zou een 2" peerless in een cube x 2 al la bose wel potentie hebben met een leuke sub erbij.
De Bose musicmonitor is afgezien van de prijs erg bijzonder. Wat pics





