leuk GoT draadje - bouw een bose beatertje

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
indoubt
Berichten: 1352
Lid geworden op: vr 29 apr 2005, 0:17
Locatie: Sweet lake city

leuk GoT draadje - bouw een bose beatertje

Bericht door indoubt »

Er loopt een grappig draadje op GoT.

http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... 9#31522939

Ik doe voor de grap mee, ik heb namelijk mijn testluidsprekers in de garage opgeblazen en dus wat nieuws nodig.
Laatst gewijzigd door indoubt op za 21 feb 2009, 18:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
danielv
Berichten: 613
Lid geworden op: za 19 jan 2008, 16:31
Locatie: zuidhorn

Bericht door danielv »

Wie is Seers dan? ( Of mike kiwi of interficior? Zelfde pic)
Tommy
Berichten: 296
Lid geworden op: do 15 feb 2007, 10:45
Locatie: Noordwijk

Bericht door Tommy »

Te zien aan de foto van een sub die hij heeft gepost is het interficior.
Gebruikersavatar
danielv
Berichten: 613
Lid geworden op: za 19 jan 2008, 16:31
Locatie: zuidhorn

Bericht door danielv »

B_force ook al actief daar :D
Vuurkat
Berichten: 2008
Lid geworden op: di 11 dec 2007, 16:36

Bericht door Vuurkat »

Volgens mij is Bose nog wel wat kleiner dan wat daar wordt gemaakt.
VIRTUALLY INVISIBLE® cube luidsprekers
Enkelvoudige cube luidsprekers, die elk slechts 7,8 cm zijn...
en bij de 3-2-1 dingen (satellieten):
GEMSTONE®-luidsprekers • 6,4 x 14 x 10,5 cm
Gebruikersavatar
danielv
Berichten: 613
Lid geworden op: za 19 jan 2008, 16:31
Locatie: zuidhorn

Bericht door danielv »

@vuurkat er is ook een model die ongeveer net zo groot is;)




Specificaties
Afbeelding
Afmetingen (H x B x D):
12,2 cm x 6,5 cm x 12,3 cm

Gewicht:
rechterluidspreker • 0,6 kg
linkerluidspreker • 0,5 kg



Inhoud van de doos

Twee BOSE® Computer MusicMonitor™ luidsprekers
Afstandsbediening
Voedingskabel, verbindingskabel
Demonstratie-cd

Vuurkat
Berichten: 2008
Lid geworden op: di 11 dec 2007, 16:36

Bericht door Vuurkat »

Ah, ik dacht aan de bosedingen die ik in de winkel en reclame had gezien ](*,)

Die speakertjes van Interficior zien er trouwens wel erg schattig uit :lol:
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

danielv schreef:
B_force ook al actief daar :D
Daar ben ik al heel lang actief, althans vroeger.

Tegenwoordig kom ik er niet zo vaak meer, omdat er niet echt boeiende dingen meer zijn en mijn interesses wat opgeschoven zijn.

Volgens mij heb ik daar via voodooless ZBA leren kennen :P
Gebruikersavatar
indoubt
Berichten: 1352
Lid geworden op: vr 29 apr 2005, 0:17
Locatie: Sweet lake city

Bericht door indoubt »

bedoeling is niet precies dezelfde afmetingen aan te houden. het gaat om hoge waf en een beter geluid. Als je alles exact hetzelfde houdt kom je ook op hetzelfde uit (gek hé)

Ik was vroeger ook vaker actief op GoT. Via Got ben ik ook op ZBA terecht gekomen. Er is destijds een leuke diy contest georganiseerd (is ook wel al wat jaartjes geleden)

Het linkje heb ik gepost "just for fun"
Gebruikersavatar
teacher
Berichten: 639
Lid geworden op: wo 06 okt 2004, 14:14
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door teacher »

got? :P
Vuurkat
Berichten: 2008
Lid geworden op: di 11 dec 2007, 16:36

Bericht door Vuurkat »

Gathering of Tweakers :mrgreen:
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

lol, hoef je niet aan teacher uit te leggen hoor, hij is/was zelf mod daar :lol: :lol:
Vuurkat
Berichten: 2008
Lid geworden op: di 11 dec 2007, 16:36

Bericht door Vuurkat »

Daarom de emoticon :wink:
ik twijfelde of teacher het wel wist of niet, ik dacht van wel
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9198
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Bericht door wouter »

Ook een leuk draadje daar!

Die bose van het plaatje hierboven heeft meen ik zelfs 2 passieve membraampjes face 2 face in dat sleufje. Het wappert daartussen goed in ieder geval.

Heb zelf kort geleden een alternatief gemaakt voor de Blue Sat, met peerless 3 1/2 " en dayton in 1 litertje, qua ontwerpen leuker dan het luisteren...

Ben benieuwd wat het resultaat gaat worden daar.
JBHC
Berichten: 268
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 10:33
Locatie: Zaanstreek

Bericht door JBHC »

Heeee, loopt het Tweakers draadje hier ook al :lol: :lol:
Gebruikersavatar
Skef
Berichten: 46
Lid geworden op: ma 18 okt 2004, 21:20
Locatie: Raalte
Contacteer:

Bericht door Skef »

indoubt schreef:
Ik was vroeger ook vaker actief op GoT. Via Got ben ik ook op ZBA terecht gekomen. Er is destijds een leuke diy contest georganiseerd (is ook wel al wat jaartjes geleden)
Och, die goeie ouwe tijd, toen ik meer tijd had voor mijn hobby's... Was wel een leuke middag @ S&C in Haarlem toen, jij had toen ook een leuk setje gebouwd.

Ik heb dus echt al 4 jaar een project (bijna) klaar liggen, een complete surround-set gebaseerd op mijn befaamde Xenos-kistjes, de W4-657SC en de Vifa ringeradiator. Moet ze alleen nog afbouwen, maar ja, druk druk druk hè...

Ontopic: Leuk draadje @ GoT, wellicht dat er hier ook mensen tijd/zin hebben om er in mee te denken.
Gebruikersavatar
teacher
Berichten: 639
Lid geworden op: wo 06 okt 2004, 14:14
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door teacher »

Skef schreef:
Och, die goeie ouwe tijd, toen ik meer tijd had voor mijn hobby's...
pfoe... ik ken dat.. Ik heb al jaren niks meer gebouwd (of ik moet de speakahs in de scootah van mijn neefje meetellen..)...
Gebruikersavatar
indoubt
Berichten: 1352
Lid geworden op: vr 29 apr 2005, 0:17
Locatie: Sweet lake city

Bericht door indoubt »

Nog even tijd gehad om de garage in te duiken

Tangband W3-315SC behuizing
Afbeelding

Vaasje gekocht in de lokale kroeg. Er zat een stickertje van de Xenos op dus voor de liefhebbers moet het te krijgen zijn.
Afbeelding

Afgezaagd op de plek waar de diameter 34 mm is. Daarna vijlen met een halfronde vijl tot het gat 32 mm is
Afbeelding

En de bovenkant afgekort op lengte
Afbeelding

En klaar is het tweeterhuis. ER moet nog wel worden gepolijst en er moet nog een bevestigingsgat gemaakt worden om het tweeterhuis te bevestigen op het huis van de middentoner. Ik verwacht ruim boven de 4Khz te crossen maar een meting zal dat moeten uitwijzen
Afbeelding
JBHC
Berichten: 268
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 10:33
Locatie: Zaanstreek

Bericht door JBHC »

Geniaal :D
Gebruikersavatar
indoubt
Berichten: 1352
Lid geworden op: vr 29 apr 2005, 0:17
Locatie: Sweet lake city

Bericht door indoubt »

Ik zal mijn bouwsels een eigen topic geven. dit draadje was meer om enthousiastelingen attent te maken

viewtopic.php?t=8402

edit: was helemaal geen edit
Laatst gewijzigd door indoubt op do 05 mar 2009, 21:22, 2 keer totaal gewijzigd.
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9198
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Bericht door wouter »

Ontopic: Leuk draadje @ GoT, wellicht dat er hier ook mensen tijd/zin hebben om er in mee te denken.

Afbeelding

Met bovenstaande SPH100C van Number One (monacor) heb ik 45 Hz op -3dB gemeten in mijn kamer bij een normale opstelling. Dit was in 1,5 liter met een passief membraankit van visaton op basis van een 13 cm woofer.

Klonk met een 25 mm tweeter X-over 2kHz verbazingwekkend lekker.
Gebruikersavatar
bertor
Berichten: 1368
Lid geworden op: vr 25 mei 2007, 20:24
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door bertor »

indoubt schreef:
Vaasje gekocht in de lokale kroeg. Er zat een stickertje van de Xenos op dus voor de liefhebbers moet het te krijgen zijn.
Is het idee daar dus ontstaan? Wat zei de barman/vrouw? :)

Het ziet er in elk geval mooi uit, misschien wordt het zelfs een B&W beatertje.
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Bericht door Marp »

bertor schreef:
Wat zei de barman/vrouw? :)
Gnnrrffrrrr.... wélke gladiool heeft die rozen in een glas bier gezet??!!!!

Afbeelding
Gebruikersavatar
indoubt
Berichten: 1352
Lid geworden op: vr 29 apr 2005, 0:17
Locatie: Sweet lake city

Bericht door indoubt »

bertor schreef:
indoubt schreef:
Vaasje gekocht in de lokale kroeg. Er zat een stickertje van de Xenos op dus voor de liefhebbers moet het te krijgen zijn.
Is het idee daar dus ontstaan? Wat zei de barman/vrouw? :)

Het ziet er in elk geval mooi uit, misschien wordt het zelfs een B&W beatertje.
Ik heb het maar niet uitgelegd waar het voor was behalve dat de zaag erin ging. :D

Dit model zal, wat mij betreft, hooguit met de buromodellen concurreren. Ik weet dat het bij bose misschien niet beter is maar met 0.5mm lineaire x-max zou ik het niet als hoofdluidspreker willen bestempelen.
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9198
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Bericht door wouter »

is het een idee dat deze zoektocht naar een 'bose alternatief' nog onder de aandacht blijft hier? ik vond het reuze interessant maar het is nog niet voltooid.

Ik hoop zelf in 0,3 liter BR (-6dB 120 Hz) met een peerless 2" binnenkort wat spelend te hebben. Dit komt voort uit het proces van steeds compacter en eenvoudiger een actieve MP3 speaker te maken. Een 1 liter BR met de BB3.01 met basboost/EQ + T-amp moet nog even de vriezer in. Ik ben nog niet thuis in de actieve tripatjes en EQ berekeningen... :? En daarvoor moet ik wat meer tijd hebben.

Nu wil ik voor deze een opvolger met de Peerless 2"
Afbeelding
Afbeelding

nog niet meteen een bose killer, al zou een 2" peerless in een cube x 2 al la bose wel potentie hebben met een leuke sub erbij.

De Bose musicmonitor is afgezien van de prijs erg bijzonder. Wat pics
Afbeelding

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”