Met halfgeleiderdiodes lijkt me het niet nodig.Wel zou ik R3 regelbaar maken.De fet krijgt een poortspanning die bij een spanning over de schakeling van rond 4V hoort.Als de rimpel onder die spanning komt heeft de fet op dat moment niet genoeg sturing en zakt de doorgelaten stroom,toch wat brom.Een kleinere R3 verhoogt de drempel.
Anne
P.S. 't is afgestraft hoor,niet afgestrafd
