nlmb schreef:...Ik wil over leuke projecten lezen en daar aan bijdragen. Heb geen behoefte om dingen te lezen van mensen die niet open staan voor de visie van de topic starter, reageer dan niet.
Er zijn echter meerdere mensen actief op het forum en anderen hebben misschien wel behoefte aan andere optieken. Het is veelal ook
niet zo dat men
niet open staat voor iemands visie, maar dat men er sceptisch tegenover staat in de gevallen waar ik denk dat je naar refereert.
Zelf ben ik overtuigd dat een dergelijke "op gehoor" aanpak doordrongen is van subjectiviteit. De psyche krijgt namelijk genoeg prikkels om het gehoor niet objectief te kunnen laten waarnemen. Dat de psyche in staat is om dit soort dingen te doen is reeds bewezen en als het nodig is kan ik hier een aantal onderzoeken en argumenten bij halen om dit te ondersteunen/bewijzen.
Daarom is bij uitspraken gebaseerd op dergelijke ervaringen altijd voorzichtigheid is geboden (Volgens mij is Jeroen hier ook van op de hoogte).
Uiteindelijk gaat het om een uitmuntende ervaring te krijgen en op welke manier dat gebeurd is volgens mij niet heel belangrijk en ik veroordeel andere methoden dan ik zelf aanhang ook niet noch denk ik de absolute waarheid in pacht te hebben, maar ik vind wel dat je hier over kunt discussiëren.
Minder leuk vind ik het semi interessant gedoe van mensen waarvan de voltooide projecten op 1 hand zijn te tellen. Tevens kan ik zelf de datasheet ook wel lezen, maar ik probeer dingen ook zelf uit (door gewoon dingen te bouwen, meten, luisteren).
Volgens mij reageert Ronkel met het fatsoen
waar je van aangaf dit graag te zien (of iig de problemen die je hebt met het gebrek aan fatsoen). Over het algemeen onderbouwt hij zijn gedachten of is hij niet te beroert dit op correcte wijze te doen als je hier om vraagt. Ik kan het mis hebben, en dan hoor ik het graag en mijn excuses als ik het verkeerd interpreteer, maar je lijkt hier op de man te spelen en daarbij lijk je ook te insinueren dat het enige dat hij, of een scepticus, doet het lezen van datasheets is wat natuurlijk absoluut niet waar is.
Edit: Mijn punt is. Er zijn hier meerdere personen met verschillende opvattingen. Zolang je met respect naar elkaar toe kunt discussiëren en dus elkaar in waarde laat lijkt me dit geen probleem. Ik zie de punten die sceptische aandragen ook niet als negatieve reacties om het negatieve, maar als feedback om het verhaal van verschillende kanten te belichten. De ZBA community onderscheidt zich van vele andere community's door het positieve karakter en soms lopen de discussies hoog, maar meestal is dit geen aanleiding om elkaar boos aan te kijken. Je, nlmb, geeft aan niet te zitten wachten op bepaalde reacties en dat kan ik begrijpen, maar ik weet zeker dat er geen kwaad mee bedoeld is. Ik zelf ben echter niet van plan om reacties achterwege te laten, omdat, no offence, iemand ze niet graag leest.
*strike : excuus, hier had Rob Dingen het over